thoralf

Direktlänk till inlägg 31 december 2018

NYÅRSLÖFTEN

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, har något gått riktigt snett.


Jag tycker att medlemsutskottet skall gå igenom samtliga blogginlägg under 2018 (477st) och sedan summera om min blogg skulle vara skadlig för partiet och att den skulle vara ideologisk avvikande. Det skulle vara intressant om de kunde peka ut dessa blogginlägg.


Är mina blogginlägg ideologiskt avvikande? Har partiet ändrat sin ideologi? Inte jag! Jag står fast vid mina politiska uppfattningar, som en sann Sverigevän. Det är SD som förändrats!


”Min Nord, min fria Nord, min trygga Nord, det är de ord vi alla älskar sjunga.”



SD tycks ha glömt det. Eller gäller det bara när det kommer från vissa personer.



Jag brukar inte ge några nyårslöften men i år skall jag slå till med att ge fyra nyårslöften!


Jag kommer fortsätta att skriva min blogg på exakt samma sätt som tidigare. Men det kommer bli på Wordpress i fortsättningen.


Jag kommer fortsätta som ledamot i Kalmar kommunfullmäktige och regionfullmäktige under mandatperioden.


Jag kommer ta initiativet till att starta ett lokalt parti under 2019.


Jag kommer skriva en bok under 2019 om min tid som Sverigedemokrat och min sanning. 


Jag har valt ut ett eller flera blogginlägg från varje månad under 2018 som jag anser vara viktiga eller avslöjande i något avseende. Hur många av dessa är skadliga för Sverigedemokraterna? Förutom då brevet från partistyrelsen till mig. Inget har sannolikt varit mer skadligt under 2018 men det ansvaret vilar tungt på partiledningen och partistyrelsen.


Januari

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/01/18/11508792-vinnova-sekretessbelagger-ansokningar-morkar-att-sodertorns-hogskola-ingar/

 

Februari

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/02/12/11514530-nominerade-fake-news-award/

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/02/13/11514727-nominering-7-12-fake-news-award/

 

Mars

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/03/20/11522752-nagra-reflektioner-fran-kalmarsalen-och-medias-artiklar/

 

April

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/04/24/11530365-centerpartiet-sviker-vart-land-och-landets-befolkning/

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/04/08/11526793-islamisering-av-miljopartiet/

 

Maj

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/05/21/11536046-lagg-ner-modersmalsundervisningen/

 

Juni

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/06/29/11544118-har-ar-svaret/

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/06/27/11543609-sd-huvudmotstandare-i-kommunvalet/

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/06/01/11538189-kalmarpolisen-morkade-mordbrand/

 

Juli

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/07/18/11550374-den-konfliktradde-och-naiva-svensken-blundar-del-1/

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/07/22/11551044-den-konfliktradde-och-naiva-svensken-blundar-del-2/

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/07/28/11552336-den-konfliktradde-och-naiva-svensken-blundar-del-3/

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/07/29/11552504-den-konfliktradde-och-naiva-svensken-blundar-del-4/

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/08/08/11554643-den-konfliktradde-och-naiva-svensken-blundar-del-5/

 

Augusti

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/08/02/11553232-centerpartiet-kameleontpartiet-del-1/

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/08/04/11553763-centerpartiet-kameleontpartiet-del-2/

 

September

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/09/19/11563345-lognaktiga-pahopp-fran-centerpartist/

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/09/02/11559967-darfor-stallde-jag-fragor-till-jaafar-al-jabiri/

 

Oktober

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/10/08/11567026-helt-ologiskt/

 

November

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/11/27/11576202-brevet-fran-medlemsutskottet/

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/11/27/11576260-svar-till-medlemsutskottet-del-1/

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/11/28/11576359-svar-till-medlemsutskottet-del-2/

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/11/29/11576508-svar-till-medlemsutskottet-del-3/

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/11/30/11576699-svar-till-medlemsutskottet-del-4/

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/12/01/11576816-svar-till-medlemsutskottet-del-5/

 

December

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/12/19/11580323-ett-hapnadsvackande-och-sensationellt-brev-fran-partistyrelsen/


Jag önskar alla mina läsare ett riktigt Gott Nytt År.

 
 
Ingen bild

SM811

31 december 2018 11:25

Vad kommer partistyrelsen säga om detta?
Mycket bra som du har skrivit under året.
Dina nyårslöften är mycket bra.
Gott Nytt År Thoralf och alla Sverigevänner.

 
Ingen bild

Mogge/Norrköping

31 december 2018 11:32

Gott nytt år,Thoralf

 
Ingen bild

Stig Rydmark

31 december 2018 11:41

Jag har faktiskt kommenterat i den riktning du är inne på, du har inte förändrats men det har partiet, i smyg. Vi hörde Jimmie i senaste tal bekänna att vi har och kommer att ha en invandring, liksom för att bereda oss på en förändrad syn. Ditt bästa Thoralf!

 
Ingen bild

wen

31 december 2018 11:45

Tänk att denna video (29 år gammal) känns hyperaktuell. Egentligen blir den i själva verket mer och mer aktuell i takt med Sveriges förfall som ju slår nya rekord varje år.

 
Ingen bild

Lars

31 december 2018 11:53

Kanon. Lycka till och Gott nytt år!

 
Ingen bild

Grutt

31 december 2018 11:58

Ge aldrig upp. Jag tror du setts som ett hot mot ledningen av följande skäl.

1. Du står fast vid dina värderingar.
2. Du låter dig inte köpas.
3. Du har en trogen svans som följer dig och inte partiet.

Jag blir yr i bollen av detta. Låt oss släppa alla funderingar och fira in det nya året. Det är du värd.

 
Ingen bild

Hacke

31 december 2018 11:59

Är helt enig med dig Thoralf.
Vi är väldigt många med dig som undrar vad som gäller inom sd numera. Vad är "tillåtet" och inte för en sverigedemokrat att arbeta efter, tycka och ge uttryck för. Ditt minst sagt tvivelaktiga uteslutningsärende har inte rett ut ett enda frågetecken, enbart skapat nya. Det är ett underbetyg till samtliga inblandande och ansvariga i denna sörja.
Detta har redan skadat partiet ordentligt. Att hala på den sanning vi sannolikt aldrig lär få höra från ledningen och måla in sig i hörnet ytterligare med nya konstigheter till förklaringar gör skadan värre för var dag.

Men härligt att se genom dina nyårslöften att du är taggad som vanligt. En sak vet man också efter att ha följt dig genom åren att när du sagt eller lovat något är det hugget i sten. En bristvara hos dagens politiker och sällsynt egenskap i stort idag.

Gott nytt år på dig Thoralf och alla (nästan) härinne på din eminenta blogg.

 
Ingen bild

Pepparholm

31 december 2018 11:59

Gott Nytt År och grattis Kalmarbor till ett nytt parti som blir till gagn för staden.

 
Ingen bild

Laglydig

31 december 2018 12:01

Med tanke på nyårslöftena är det nästan så man funderar på att flytta till Kalmar ;-)

Gott Nytt År Thoralf!

Och alla andra Sverigevänner!

 
Ingen bild

Jonatan

31 december 2018 12:11

Egentligen är det ju inga konstigheter. Om man inför nolltolerans mot avvikande åsikter i en riktning men tolererar i princip vad som helst i den andra riktningen så kommer ju partiet oundvikligen att glida ideologiskt. Efter ett tag kommer det som var partiets mittfåra när nolltoleransen införs att vara oacceptabelt och grund för uteslutning. Så fortsätter det tills partiet passerar först m och kd och sedan s. Slutstationen är att bli som fi eller mp. Det är en glidning som är självklar så länge man uppräthåller nolltoleransen åt det ena hållet men inte åt det andra.

I dagsläget har glidningen skett så långt att sd knappast kan uppfattas som ett seriöst nationalistiskt parti. Och värre kommer det att bli om policyn inte ändras.

 
Ingen bild

Molle

31 december 2018 12:11

Alla dina nyårslöften är helt klart kanon.
Jag ser dem samtidigt som en MYCKET fin gåva till
oss alla Sverigevänner.
SD fattar inte vilken förmåga de har kastat bort.
Men jag tror inte toppen vet om sanningen, de har bara gått efter MBJ:s lögner. Han snärjer in sig mer och mer.
Det är antagligen därför du får nya avskedsbrev allt efter att MBJ hitta på nya skäl för att få dig petad. Han rädd för dig och ditt stora kunskaper i det mesta. Han kan helt enkelt inte mäta sig med dig, därför är du största hotet mot honom.
Jag skulle hellre ha din snok du hade, här hemma än släppa in den psykopaten.
GOTT NYTT ÅR Thoralf

 
Ingen bild

Laco

31 december 2018 12:23

Hur skall den som inte bor i Kalmar kunna ge dig en röst vid nästa val?

 
Janne

Janne

31 december 2018 12:26

Gott nytt år Thoralf och stå på dig för du har rätt.

http://Homer

 
Ingen bild

Thor

31 december 2018 12:31

Lycka till med partiet. Blir det en fortsättning på riksnivå får du min röst.

 
Ingen bild

Pepparholm

31 december 2018 12:49

Tänk om det satt så kloka personer som Hacke, Jonatan och Molle i Medlemsutskottet.

 
Ingen bild

Rita

31 december 2018 13:10

Kan hoppas Johan Persson lovar att sluta förstöra staden.

 
Ingen bild

Stefan A

31 december 2018 13:12

Håller med Molle tror inte toppen vet eller alt. vill veta, distrikten förväntas sköta konflikter själva, är man distriktsordförande och sitter i riksdagen har man förstås en stor fördel, något ideologiskt avvikande finns det inte i Thoralfs blogg det är bara en slaskparagraf...

 
Ingen bild

Martin

31 december 2018 14:19

Bloggens roll i din uteslutning beror på att bloggen ger dig mer inflytande än någon vanlig SD-riksdagsledamot. Problemet för partiledningen är att bloggen kommer av dig själv medans en riksdagsplats kommer av partiledningen. Maktmänniskor känner att de måste ha kontroll. För att förstå makt ska man aldrig lyssna på
VAD folk säger. Man ska lyssna på VARFÖR de säger det.

Dessutom, allteftersom SDs partiledning blir alltmer avskydd och alltmer misslyckad, så är en person av din kaliber ett potentiellt hot, en person som eventuellt motstånd skulle kunna formas runt.

 
Ingen bild

Rune

31 december 2018 14:27

Men vad är SDs ideologi? Är det någon som vet det efter denna uteslutning?

 
Ingen bild

Mats (ateist) Proffstroll nu även besserwisser

31 december 2018 14:27

Thoralf

Detta är resultatet av att stoppa fingrarna i öronen, Jag förespådde detta redan i mina första poster på denna blogg, en av de icke cencurerade.

Jag skrev något i stil med.- Den dag SD blir accepterat, kommer det att vara så mjölk vitt rent att du inte kommer att känna igen det.

Du kommer även att bli riktigt varse att den globalauppvärmningen är ett allvarligt problem, som du vägrar att förstå, pga att du inte vet hur den vetenskapliga processen fungerar, utan tror att fakta står på bloggar och i böcker. (Helt säker att du inte förstår detta så jag förklarar)

Om du skriver din pinkod till bankomatkortet på en lapp, så är det ett "minne" inte ett fakta, Fakta är att koden fungerar, det kan nämnligen verifieras, om det inte kan verifieras, har du skrivit fel nummer på lappen, eller att maskinen är trasig.

Fakta kan alltid verifieras, så allt somstår i böcker eller bloggar är inte fakta tills de är verifierade, det finns bara en metod att verifiera fakta, det är den vetenskapliga metoden. Allt annat är tyckande, dogmatiskt tyckande i förhållande till tyckande präster (läs Lars Bern) kallas religion, som bäst seudovetenskap.

Sedan läste jag din kommentar om (teatch the controversy) Eller debatt mellan en pro globaluppvärmning vs (inte) Det är detta kreationisterna gör i usa hela tiden. Biblisk skapelse kontra evolution, låt alla bilda sig en egen uppfattning. Men det finns fler.

Platt vs rund jord
Astronomi vs astrologi
Heliocentrisk vs stationär jord
10 000år vs 4,5 miljarder år gammal jord

Skall vi verkligen behöva gå igenom allt detta igen, eller skall vi låta de som är mest kvalifiserade inom sina fält, komma fram till den mest troliga slutsattsen.
(det finns inga "sanningar" i vetenskap, utan bara bevis, modellerade till den mest representativa bilden av verkligheten, så krast kan man säga, att gå emot etablerade teorier, är att förneka verkligheten)

Jag håller dock med dig, att du varit konsekvent i din retorik, vilket i min åsikt är märkligt, med tanke på hur världen förändras, så är du låst i ditt tanke mönster, tråkigt men konsekvent.

ps det blir långa inlägg när man måste förklara precis allt, för missar man någon förklaring, så är det det som fokus ligger på. Gottnytt år från Besserwissern.

Thoralf Alfsson

31 december 2018 16:01

Gott Nytt År Mats (ateist) Proffstroll nu även besserwisser.

Har du hört talas om sagan Kejsarens nya kläder?

 
Ingen bild

Loaban

31 december 2018 14:37

Behöver inte gå igenom bloggen, det är MBJ som bestämt sig att du ska bort.

 
Ingen bild

oveg

31 december 2018 15:16

Du har bredd, Thoralf. Det är inte enbart politik på din blogg, jag tänker på alla fina foton du presenterat. Och förståss din upptäckt av det gamla Vattenmärket för vattennivån i Kalmarsund som du hittade en notering om i en gammal bok - du gick ut med kajak till ön och letade tills du hittade märket. Starkt!

Jag önskar Dig ett riktigt Gott Nytt År och framgång under ett nytt paraply som har kompassen intakt.

Thoralf Alfsson

31 december 2018 15:56

Tack oveg.

Ja, vattumärket ute i Kalmarsund var en rolig och lite spännande historia. Jag skall återvända dit och göra en mer noggrann mätning någon gång i framtiden.

http://thoralf.bloggplatsen.se/2017/07/19/11462073-en-fantastisk-historia/

 
Ingen bild

Lasse

31 december 2018 15:32

Gott nytt år Thoralf!

 
Ingen bild

jaså

31 december 2018 16:00

Din dumme faan! Du ser ju för faan ingenting????
Är du helt ordblind eller? Du skriver att du inte "förstår" vad som är fel i dina blogginlägg under 2018? ALLA dina blogginlägg går utanför det SD tycker och tänker.INGEN mer än du är så hatisk,negative m.m i sin blogg.Du har alltid tyckt du kan köra ditt egert race men aldrig förstått att du måste underordna dig som alla andra. Det har du inte gjort eller förstått.
Sen är det ytterst beklämmande att du inte fatar alls at medlemsutskottet har ju självklart tittat på alla kommntarer du släppt igenom! Det är okså en del av din blogg,som du uppenbarligen inte förstår.
Jag är glad at vi nu är fler SD medlemmar som äntligen lyckats bli av med dig,så nu vet du det !

Thoralf Alfsson

31 december 2018 16:27

jaså, "din dumme faan!" För att citera dig själv.

Du är ytterst naiv om du inbillar dig att medlemsutskottet tittat på alla kommentarer jag släppt igenom. Det är snart 110 000 på den här bloggen. Jag tror faktiskt att medlemsutskottet inte gått in på bloggen och kollat en enda kommentar. De har enbart tittat på det material som MBJ sammanställt. Det materialet är "hemligstämplat" av SD.

OM alla mina blogginlägg går utanför det SD tycker finns det inte mycket kvar av SD. Men det bekymrar uppenbarligen inte dig då du helst stödjer något rödgrönt politiskt parti. Men det är ju ditt val.

Men jag förstår att du är van att underordna dig inom de politiska rörelser du hör hemma. Där existerar ingen personlig frihet.

Lite som en fanatisk religion!

Gott Nytt År "din dumme faan"

 
Ingen bild

Hasse Pannband

31 december 2018 16:18

Träbockar som tror sej kunna mjölka
ska avslöjas. Gott Nytt År.

 
Ingen bild

Pellesnick

31 december 2018 16:37

Gott Nytt År Thoralf!
Mvh
Pelle Friberg

 
Ingen bild

Hasse Pannband

31 december 2018 16:39

Om man i Tanger
en häger ser,
så vet man ändå inte om det är sant.

Det kommer alltid en och annan tant
som likt Mats vet vad som är sant.

 
Ingen bild

Lena1

31 december 2018 16:42

Gott Nytt År Thoralf och lycka till med dina nyårslöften! Tack också för den fina videon med min Svenska favoritartist, Tommy Körberg. Denna video har jag aldrig sett inte heller har jag hört denna sång med en fin och symboliskt viktig text för oss äkta svenskar (där om något vet man om någon svensk på "riktigt" eller inte.

Jag bifogar en Nyårshälsning från Mikael Willgert, Swebbtv, han är verkligen "grabben med choklad i":

https://wwww.youtube.com/watch?v=7Ti6zCuMQ

 
Ingen bild

Didrik

31 december 2018 16:47

Jaså
Sök vård, du är alltför och älskvärd
och så positiv, alltid så positiv.
Du är ett psykfall "din dumme fan."

 
Ingen bild

Tony

31 december 2018 16:57

Signaturen Jaså är väl den störste Jöns som skrivit på Bloggen genom åren , men det > fatar< han inte själv, men å andra sidan kan han inte stava heller.

 
Ingen bild

Kent79

31 december 2018 16:58

Bra skrivet av oveg 15,16 ! Håller med till 100%

 
Ingen bild

Tobbe L

31 december 2018 17:09

Jaså.
Vad SD tycker och tänker!!?
Trött jag bli!
Men Gott Nytt År Thoralf och ge dig inte!
Hälsningar Tobbe L

 
Ingen bild

O´ Hyra

31 december 2018 17:16

Tänk att sitta på självaste Nyårsaftonen så
fullt upptagen med sitt hat och personliga tillkortakommanden
som sign. jaså

 
Ingen bild

Hacke

31 december 2018 17:36

En liten aktuell varning i all välmening i det mångkulturella paradiset Sverige.
Se upp med vem ni önskar Gott nytt år:
"På en islamisk, sunnitisk sajt på svenska, Fråga imamen, får man ett lika nedslående svar på frågan om en muslim har tillåtelse att fira nyårsafton. Man får inte ens önska icke-muslimerna gott nytt år!”

Det besannar precis det jag redan misstänkte när jag nyligen läste en artikel på finlandssvenska Hufvudstadsbladet. Det handlade om en man som kom in på en pizzeria dagarna före jul och hälsade med ett God Jul. Han blev genast nedslagen och svårt misshandlad av en grupp för honom helt okända män varefter de begav sig från restaurangen.

Mysigt.

Men Gott nytt år till alla, utom muslimer då förstås och framförallt inte Reinfeldt, Löfven och övriga i det samlade landsförräderiet inom politik och gammelmedia.


(Det inom citattecken är hämtat från https://samtiden.nu/ där det också finns ett mycket läsvärt ledarstick av Dick Erixon om liberalismens akilleshäl. Dom har onekligen en del att fundera på inte bara inför det nya året utan för framtiden i stort.)

 
Ingen bild

Maja Dacke

31 december 2018 17:58

Gott Nytt År, Thoralf, och goda vännerna här på bloggen!

Vi ses på den nya bloggen, men det är inte alls så behändig som den här. Däremot kan den nog bespara dig en hel del Jaså-er ...

Otroligt så mycket dumt folk det finns i det här landet - jag trodde aldrig att det fanns! Nu vet jag. Men det finns också de som är kloka och sprider sina ord i bloggar. Det är de som håller mig uppe ovan ytan och ger mig hopp om livet. Än så länge ...

Tack för att du finns, Thoralf! Och tack för att ni andra vettiga kommentatorer finns! Allt gott till er alla!

 
Ingen bild

AWSvensson

31 december 2018 18:04

Synd att man inte bo i Kalmar ,hade gärna gått med i ditt parti , men får nöja mig med att följa det på distans , något att se fram emot nästa år i allt det erlände man kan befara , under tiden ett gott nytt år.

 
Ingen bild

Jag

31 december 2018 18:07

GottNyttÅr Thoralf!
Du är ofantligt kunnig och bred! Satsa på dina nyårslöften! Vi tror på dig! SD har förlorat en fantastiskt duktig valarbetare och lär tappa medlemmar pga behandlingen av dig. Keep Up the Good Work!

 
Ingen bild

DuGamlaDuOFria

31 december 2018 18:08

Gott Nytt År Thoralf!
Hoppas verkligen att SD ledningen kommer att ge dig ett svar på nya året. Väntar med spänning!

 
Ingen bild

Lars Cornell

31 december 2018 18:24

# Lena1
Swebbtv med Mikael Willgert är verkligen en frisk fläkt. Men URL dit är ej stabila. Försök med,
https://www.youtube.com/watch?v=7TiQa6zCuMQ

 
Ingen bild

Jarl

31 december 2018 18:32

Thoralf, så du menar när du satt i riksdagen 2010-2014 så var det dåligt samarbete mellan er SD:are?

 
Ingen bild

Molle

31 december 2018 18:33

Barran är snabba att läsa din blogg..... :-)


Efter uteslutningen: Alfssons nyårslöfte – starta nytt parti
Kalmar
34 minuter sedan


 
Ingen bild

Veras korvkiosk

31 december 2018 18:42

Jag VET att 2019 kommer bli året då Thoralf får upp ögonen för Izabella Nilsson Jarvandi. Tillsammans kommer de starta ett nationalsocialistiskt parti som tar Sverige med storm.

 
Ingen bild

Christer

31 december 2018 18:57

Gott nytt år

 
Ingen bild

Uppgiven

31 december 2018 18:57

Jag tror att vi mest ska känna medlidande med signaturen "jaså".
Han har nog inte tagit sin medicin...

Ett lästips till vederbörande:
"Farväl DDR", av Guido Knopp.
Särskilt sidan 27 känns relevant i detta sammanhang.

 
Ingen bild

Överste Senap

31 december 2018 19:15

Happy New Year!

 
Ingen bild

Björn

31 december 2018 20:19

Loaban
Måndag 31 dec 14:37

Det är nog så det är.

Känner också att SD verkar ha sprungit ifrån sina rötter. Och ett träd i blåst utan fast förankrade rötter blåser omkull. Det vet de flesta. Vet SD ? Riksdagshuset verkar ha påverkat SD`s ledning till den milda grad att man har tappat sitt ursprung.
Nu tar de andra partierna över SD´s ideér. Kan man ju snart lika gärna rösta på KD. Tycker att Ebba vinner terräng och går från klarhet till klarhet. Enda felet med henne är att hon (officiellt) inte vill prata med SD och således fortfarande sitter kvar i sandlådan.
Gott nytt år Toralf

 
Ingen bild

Hulda mk1

31 december 2018 21:00

SD fattar inte vilken urkraft de har kastat ur partiet. Ett nytt lokalt parti i Kalmar, bäva månde de andra partierna i nästa val.. Gott Nytt år till alla Sverige vänner !

 
Ingen bild

Lotta_1

31 december 2018 22:02

Gott Nytt År till alla Sverigevänner. Ett riktigt surår tillönskas alla dumma, naiva PK-ister.

 
Ingen bild

JE

31 december 2018 22:39

Jag är en betalande medlem i SD! Just nu känns Ebba o KD betydligt närmare mina värderingar än SD, efter din uteslutning känns min röst på SD allt mer avlägsen. JAG är en stor anhängare av det fria ordet, vilket SD är en motståndare till.

 
Ingen bild

Quo Vadis

31 december 2018 22:47

Bravo Thoralf! Hoppas du kan infria alla dina nyårslöften. Du har massor av anhängare,kör så det ryker. Ett riktigt gott nytt år. Ser fram emot ännu fler blogginlägg :-)

 
Ingen bild

NR

31 december 2018 23:29

Gott Nytt År och tack för allt bra Du skrivit på Din blogg. Fortsätt kämpa Du har enormt många som står bakom Dina åsikter. Undrar hur många medlemmar partiet förlorat genom Din uteslutning, jag är i alla fall en av dem.

 
Ingen bild

en småländska

1 januari 2019 00:50

Hela uteslutningsärendet är så bedrövligt skött så det är inte sant. Att kasta bort kompetens och din direktkontakt med väljarna visar inte på någon större förståelse för hur man bedriver politik på gräsrotsnivå. Anser att SD har tappat markkontakten sen ett tag tillbaks. Partiet måste agera mer i stället för att reagera ibland. Gott nytt år :-)

 
Ingen bild

Cosmik Debris

1 januari 2019 02:19

Mamman till en av de muslimska mördarna i Marocko.

Expressen: "Han var troende och gudfruktig och gick i moskén. Det har han gjort de senaste tio åren. Han har alltid varit en god muslim, säger hon till BT."

Just därför är han livsfarlig.

Stefan Torssell: "Journalisterna är inte våldtagna. De har inte fått sina halsar avskurna"

Undrar om flickorna blev våldtagna, både före och efter de halshuggits? Det håller jag för högst sannolikt.

Barbariskt och omänskligt?

Jajamän.

 
Ingen bild

Ludvig

1 januari 2019 07:17

Tack för allt intressant du publicerat under året som gått.
Gott Nytt År!

 
Ingen bild

Gösta Svensson

1 januari 2019 09:04

Det är viktigt att vara noggrann när man bemöter drevet. För de allra flesta handlar det inte om att "vara mot invandring", det handlar om den kompletta idioti som hittills har präglat den svenska migrationspolitiken. Väldigt få, om ens några, vill stänga gränserna helt och hållet, men väldigt många vill begränsa volymerna (Billström!), ha noggrann kontroll över eventuella kriminiella element som försöker ta sig in, strypa invandringen från "problemländer" (se World value survey för vägledning) och se att det ställs betydligt högre krav på självförsörjning och assimilation på de som kommer hit. Ett specialfall är dessutom den naiva synen på den destruktiva politiska rörelsen islam, där måste folk vakna och se det för vad det är.

 
Ingen bild

Martin

1 januari 2019 11:11

@jaså
Symptomatiskt att ni SDare vurmar för mer censur och mer Politisk Korrekthet. Tror du att det var därför vi röstade in er i riksdagen? Tror du det var därför vi krigade i kommentarsfält och bekantskapskretser på 00-talet?

Min egen uppfattning om Thoralfs kommentarsfältspolicy är att släppa igenom allt som inte är olagligt eller uppenbart maniskt. För om han började lägga sig i åsikterna i kommentarsfältet, tja, för varje kommentar han censurerar, desto mer ansvar får han för varje kommentar han släpper igenom. Ungefär som när Nobelstiftelsen portar SD från nobelmiddagen för att de har fel "värdegrund", då blir Nobelstiftelsen ansvarig för varje persons "värdegrund" som de släpper in.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 00:19


Varit lite kulturell idag och gjorde en avstickare från E4:an när jag var på väg från min dotter till min son i Motala, till en känd runsten som finns mellan Ödeshög och Väderstad. Rökstenen. Tänk om dessa stenar kunde tala, förutom de kryptiska runo...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards