thoralf

Alla inlägg den 7 december 2018

Av Thoralf Alfsson - 7 december 2018 21:26

Fredagens upplaga av lokaltidningarna Barometern och Östra Småland avslöjar med all tydlighet hur olika tidningarna rapporterar om lokal brottslighet. Barometerns läsare förs bakom ljuset men Östra Smålands läsare ges små fingervisare om vilka brottslingarna i själva verket är.


Jag undrar varför Barometern är så fruktansvärt rädda för sanningen? Varför inte berätta sanningen för alla läsare? Jag skulle skämmas om jag vore anställd på Barometern? I synnerhet om jag var ansvarig utgivare eller ledamot av stiftelsens styrelse. Jag skulle avgå direkt!

 

I fredagens tidning rapporterar båda tidningarna om två separata fall vid Kalmar tingsrätt. I det ena fallet blev det bråk i rättssalen och i det andra fallet rör det sig om en dom som blev offentlig under torsdagen.


Östra Småland ger flera ledtrådare så att läsarna skall förstå vilken bakgrund gärningsmannen har, utan att skriva ut namnet. Barometern däremot låter sina läsare vara helt okunniga.


Så här smarta är Östra Småland för sina läsare. Men det värsta enligt min mening återkommer jag till imorgon.


En rubrik säger det mesta ;-)


 


Eller så smyger Östra Småland in en liten fras i texten så att alla läsare skall förstå vem gärningsmannen är. Även om det i det här fallet inte är helt korrekt när jag läser domen. Det är mycket värre men det återkommer jag till.


 


Missa inte  mitt blogginlägg imorgon.


PS


Nu kan jag kritisera media igen utan att riskera kritik.






Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards