thoralf

Alla inlägg under november 2013

Av Thoralf Alfsson - 30 november 2013 18:27

I dagens lördagsintervju sa LO:s ordförande Karl-Petter Torwaldsson att alla som får ett jobb i Sverige också skall få permanent uppehållstillstånd i vårt land. Ett fullständigt häpnadsväckande uttalande från LO-bossen.


Jag tror att Karl-Petter Torwaldsson inte begriper vad ett permanent uppehållstillstånd innefattar för krav och förmåner för landet Sverige och dess skattebetalare. Den politiska korrektheten kan uppenbarligen få LO-basen att helt tappa förståndet.

 alt=Lyssna: Ekots l\u00f6rdagsintervju','hspace':null,'vspace':null,'align':null,'bgcolor':null}">


Jag lyssnade idag på lördagsintervjun med Karl-Petter Torwaldsson i P1. Ungefär halva programtiden handlade om Sverigedemokraterna och att så många av LO:s medlemmar kommer rösta på Sverigedemokraterna. LO-basen hade väldigt svårt att förklara hur LO skulle vända denna trend med trovärdiga argument. Istället kom det vanliga flosklerna om att Sverigedemokraterna är främlingsfientliga och rasister. Ynkligt av Karl-Petter Torwaldsson! Nästan lika ynkligt är det att Monica Sarinen inte kräver att Torwaldsson förklarar på vilket sätt SD är främlingsfientliga och rasister.


Det intressanta kommer när Torwaldsson får frågor kring arbetskraftsinvandringen och vad som skiljer LO från Sverigedemokraterna. Då säger Torwaldsson att alla som får ett jobb i Sverige också skall få permanenta uppehållstillstånd i Sverige! Den uppfattningen tror han att SD inte delar. Nej, det gör vi inte. Det förslaget är lika vansinnigt som att ge alla från syrien PUT. Dessutom tror jag att de flesta av LO:s medlemmar tycker att det är lika vansinnigt som jag gör. Vill vi förstöra den svenska arbetsmarknaden så skall vi införa denna regel. Hur många frå tredje världen skulle då söka sig till Sverige. Hur mycket skulle dessa vara villiga att betala för ett jobb i Sverige som garanterat ger dem ett permanent uppehållstillstånd?


LO-basen menar även att allt skulle bli bra på arbetsmarknaden om alla jobbade med svenska kollektivavtal. Det är rätt på ett sätt men i ett annat avseende fullständigt upp åt väggarna. Idag finns t.ex polacker som jobbar till löner runt 30-50 kr/timme, vilket utan tvekan får negativa effekter på den svenska arbetsmarknaden. Men vad tror ni skulle hända om dessa polacker istället fick 180-200 kr/timme istället. Skulle fler svenskar få jobb?. Nej, den svenska arbetsmarknaden skulle fullständigt översvämmas av arbetare från Polen, baltikum och  andra EU-länder. Det skulle bli fullständig kaos på arbetsmarknaden och en hel rad andra problem skulle uppkomma. Jag trodde faktiskt inte att LO-basen var så fullständigt naiv.


Sedan förstår jag att Karl-Petter Torwaldsson inte har förstått statistiken angående arbetskraftsinvandringen eller är hans matematik kunskaper på väldigt låg nivå. Bedrövligt!


 


Har fått några tips angående min tavla på kalmartrojkan. Rolf Wikström har skrivit en låt med titeln ”Lögner över landet” som passar alldeles utmärkt till min tavla och kalmartrojkan ;-)


Lägger även upp texten.


Lögner över landet
drar som svarta moln
Kejsaren dansar naken
när rucklarna håller hov
Korparna de kraxa
Kråkorna de må
När de av folket valda
Nu utan byxor står


Visst gör det ont
När drömmar krossas
Visst gör det ont
När allting går isär
Men nu står vi här
med bara skärvor i vår hand
Drömmen om vårt land
Drömmen om Sverige
Finns inte mer


Lögner över landet
Hutlösheten far
Trasslar med sin härva
av spunna lögners garn
Ingen skam i kroppen
Maktens självgodhet
Förnekar in till dumhet
Det som alla ser


Visst gör det ont...


Hör hur tystnad talar
Håll tunga för tand
Det ekar ödsligt ur salar
Lögn över land


Av Thoralf Alfsson - 29 november 2013 23:59

Skönt att komma hem till Kalmar och mötas av så många positiva besked efter allt som media försöker utsätta oss för. Alla som hälsar, cyklisten som ropade att vi gör ett bra jobb i riksdagen, handläggaren som bemöter oss (SD) väldigt tillmötesgående, telefonsamtalen och alla sverigedemokrater som jobbar hårt på hemmaplan.


För ca en månad skrev jag ett blogginlägg där jag raljerade lite över vad jag kallade kalmartrojkan, Johan Persson, Stephen Hwang och Stefan Carlsson. Jag illustrerade det med ett foto på tre kråkor uppflugna i en trädtopp. Dessa tre herrar kommer sannolikt driva igenom en fruktansvärt ologisk och tokig placering av nybyggda lokaler för Linnéuniversitetet.


Idag hämtade jag ut ett paket som kommit från utlandet. När jag såg paketet förstod jag vad det var. För några veckor sedan fick jag ett mejl från en av mina läsare som undrade om han fick skicka en tavla till mig som han målat. Jag svarade givetvis ja!


Nu kommer jag aldrig glömma mitt blogginlägg om kalmartrojkan. Här är ett foto på tavlan.


 

  

Jag kommer alltid se något annat än tre kråkor när jag tittar på tavlan.


Fantastiskt roligt och ett stort tack till konstnären. Skulle gärna bjuda på en pint vid något tillfälle.


PS

Det enda tråkiga idag var att kalmarförfattaren Tomas Arvidsson är så förtvivlat politiskt korrekt eller lider av en sådan sd-fobi att han inte vågar nämna SD i sin debattartikel om Linneuniversitetets byggplaner. Utan skriver följande.


"De partier som ställt sig rakryggat mot galenskapen är FP, KD och MP."

Ynkligt Tomas Arvidsson!

Av Thoralf Alfsson - 28 november 2013 13:13

Fick precis följande inbjudan i ett mejl till min riksdagsadress.


 


Med andra ord 5i12-rörelsen ger pris till en person, Timbuktu som i sina texter anser att Jimmie Åkesson skall dunkas gul och blå, hissas i en flaggstång. Eller för att citera ur texten.


”piskan viner tills vi går passgång, dunkar Jimmie gul och blå hissa i en flaggstång”.


Det är fina personer som 5i12-rörelsen belönar. Jag blir bara trött och beklämd. Det är uppenbarligen rätt med hot, främlingsfientlighet och rasism bara det riktar sig mot rätt grupp eller personer. På något annat sätt kan jag inte tolka detta.


Den socialdemokratiska riksdagsledamoten Jasenko Omanovic delar ut priset enligt inbjudan. I riksdagen mobbas det ju för övrigt en hel del, det räcker att nämna det så kallade kvittningssystemet.


Till på köpet är även Jason ”Timbuktu” Diakité inbjudan av Nobelstiftelsen att medverka vid nobelfesten i Oslo. Detta samtidigt som Jimmie Åkesson inte bjuds in till nobelfesten i Stockholm för fjärde året i rad. Nobelstiftelsens bedömningar är minst sagt beklämmande men samtidigt avslöjar det hur stort hyckleriet är inom etablissemanget.


Att sedan priset delas ut i Sveriges Riksdags lokaler understryker än mer hur stort hyckleriet är. Enligt inbjudan deltar även riksdagens talman Per Westerberg vid prisutdelningen. Därmed får man anta att Per Westerberg delar uppfattningen att en partiledare i Sveriges riksdag skall dunkas gul och blå och sedan hissas upp i en flaggstång.


Jag tar mig för pannan och betackar mig för denna priscermoni i Sveriges Riksdags lokaler.


SvD skriver även om det. Dagens Nyheter, Sydsvenskan,

Av Thoralf Alfsson - 27 november 2013 23:46

Det är beklämmande att sitta på möten med en lång rad politiker från 7-klövern och höra hur EU-rätten och EU-direktiv sakta kväver vår nationella beslutanderätt. Inga av dessa politiker från 7-klövern tycks reagera på detta faktum. För mig framstår monsterstaten EU som ett fullständigt katastrofalt hot mot vår nations existens.


Samma 7-klöverpolitiker kan sedan sitta på ett möte och lyssna på konsekvenserna av massinvandringen utan att ifrågasätta en enda stavelse av vad de hör, inte ens kostnaderna.


Ikväll har jag varit på ett möte mellan Östergötlands landshövding, Elisabeth Nilsson och de riksdagsledamöter som sitter på östgötabänken. Ungefär halva tiden ägnades åt ensamkommande barn, asylsökande, hedersvåld och könsstympning. I mitt stilla sinne undrade jag om någon av 7-klöverns politiker funderade över orsakerna till varför landshövdingen fick ägna halva tiden av mötet till dessa ämnen. Funderade samtidigt på om någon funderade över vilka kostnader detta innebär för samhället och skattebetalarna. Den här veckan har Migrationverket meddelat att de behöver 1 500 miljoner kronor extra på grund av den ökande strömmen av asylsökande.


Men att döma av deras frågor tror jag inte att de tänker så långt utan att alla dessa problem och kostnader är helt naturliga i dagens Sverige. Jag skakade bara på huvudet. Jag noterade dock att Staffan Danielsson (C) tittade lite konstigt åt mitt håll någon gång, han förstod antagligen vilka tankar som fanns i mitt huvud. Han hade kanske samma tankar själv.


För 7-klöverns politiker tycks det vara helt ok att kommunerna skall tvingas fördubbla sitt mottagande av ensamkommande barn. En socialdemokrat tog upp ett problem! I Boxholm finns ett boende för ensamkommande barn som bara tar emot flickor, som väldigt ofta är gravida när de kommer till Sverige. Problemet var att när de fött barn,  att spädbarnet inte räknades som flykting, vilket innebär att kommunen inte får lika mycket pengar som för mamman.


Landshövdingen berättade också om att i Norrköping hade man upptäckt att inte mindre än 60 personer var skrivna på en och samma adress. Hur kunde så många bo i samma lägenhet? I mitt ”konspiratoriska” huvud började jag direkt tänka på bidragsfusk. Jag gissar att många av dessa personer har rest hem till hemlandet och att någon sedan tar hand om pengarna som sedan slussas vidare till hemlandet via någon lämplig organisation. Blåögda svenska myndigheter har vi säkert gott om idag.


Det kräver mycket självbehärskning att inte ”explodera” på dessa möten oavsett vilket ämne det gäller. För varje möte blir jag samtidigt mer och mer förundrad över 7-klöverns politiker. Har de ingen svensk stolthet och känsla för att bevara vårt land som ett fritt och demokratiskt land med grundläggande svenska värderingar.

Av Thoralf Alfsson - 27 november 2013 20:40

Henrik Johansson som skriver på bloggen ”Inte rasist men” angriper mitt blogginlägg där jag kritiserar en ledarartikel i Barometern med rubriken ”Bejaka svensk islam”.


Då är det dags för Henrik Johansson att förklara vad svensk islam är!

Av Thoralf Alfsson - 26 november 2013 23:44

Kalmars socialdemokratiska kommunalråd, Johan Persson analyserade Sverigedemokraternas landsdagar på sin blogg.

 

”Helgens landsdagar med Sverigedemokraterna tror jag var riktigt bra för Socialdemokraterna. Jimmie Åkessons tal om att SD kan garantera Reinfeldt att fortsätta regera landet var en skänk från ovan.”

 

Jag måste ha missat något som Johan Persson såg och hörde, trots att jag var på plats. Jag har inte läst att någon politisk kommentator kommit till samma slutsats som Johan Persson.


Jag hörde däremot Jimmie Åkesson säga ”det är bara med en så usel regering som en så usel opposition kan bli så stor”.


Intressant reflektion av Sveriges Radios Pontus Mattsson angående Sverigedemokraternas landsdagar. Läs Pontus Mattssons blogginlägg.


När det gäller usel så kan jag inte annat än tänka på hur Johan Persson och Linneuniversitetets Stephen Hwang lyckas skrämma iväg Akademiska hus från Kalmar. Företaget har sålt alla sina lokaler i Kalmar under det senaste året. Detta samtidigt som Linneuniversitetet och Kalmar kommun har stor utbyggnadsplaner. Kan det möjligen bero på de analyser som radarparet Johan&Stephen åstadkommit. Dessa analyser och byggplaner skrämde uppenbarligen livet ut Akademiska hus som genast beslöt att sälja allt! Vilket handlar om ca 28 000 kvadratmeter lokaler där Linneuniversitetet var den huvudsakliga hyresgästen.


En sak är i varje fall helt säker och det är att Akademiska hus tror inte på de planer som Johan Persson och Stephen Hwang har på nya lokaler för Linneuniversitetet.


Johan Persson har dribblat bort Akademiska hus! En av de största aktörerna när det gäller utbildningslokaler. Grattis Johan Persson! I mitt stilla sinne tror jag faktiskt att Johan Persson ville ha bort det statliga fastighetsbolaget. Det blir nog lättare och mindre insyn i projektet om det handlar om ett privat fastighetsbolag som får bygguppdraget. Ruffel o båg?


Nu håller Johan Persson på att driva igenom en detaljplan som kommer att lägga stora hinder ivägen för hamnens utveckling och inte minst för de företag som finns på hamnområdet. I Miljökonsekvensutredningen finns följande text.


"Planerad utbyggnad kan anses vara en åtgärd som påtagligt försvårar utnyttjandet av hamnen i egenskap av ett riksintresse för hamnanläggningar (3 kap 8 § MB) utifrån den störningssituation som hamnens nuvarande och planerade verksamhet medför. Redan idag är risken stor att nuvarande verksamheter störs på samma sätt som planerade verksamheter. Därmed kan man hävda att en konflikt finns oavsett om planerad nyetablering genomförs eller inte och att tillsynsmyndigheten kan kräva att hamnen vidtar åtgärder som kan begränsa hamnverksamheten."

 

Nu vet vi redan idag att detaljplanen kommer överklagas av flera sakägare och intresseorganisationer. Men om den vinner laga kraft om vem skall då vara byggherre? Vem skall finansiera? Vad blir kostnaden? Hur stor blir hyran? Kommer Linneuniversitet klara av hyran för nya lokaler? Och hur skall lokalerna se ut?


Jag gissar att vi kommer få se nedbantade planer inom en snar framtid. Jag tror det är stor risk för att Kalmar går ett nytt fiasko tillmötes när det gäller detta projekt. Vi har ju Fanerdun, Salvestaden och World Trade Center projekten i färskt minne. Vi kan ju även lägga till Gota Medias mediehus till Johan Perssons lista över misslyckade projekt under sin tid som kommunalråd. Läs även artikel i Östran.


Kanske hög tid att påminna om Galleri Johan Persson ännu en gång.


       

Av Thoralf Alfsson - 25 november 2013 23:01

Idag blir jag minst sagt bekymrad när man tar del av alla nyheter. Det ena värre än det andra och jag undrar verkligen hur tillståndet är bland framförallt 7-klöverns politiker och journalister.


Svensk islam, 500 nya miljoner till Migrationsverket, utrikes födda får jobben före svenskar, SD utestängs från EU-debatt, lokalpolitiker på Öland hemligstämplar protokoll om vindkraft och en TV4-journalists fördomar.



I dagens Barometern möts man på ledarsidan av följande rubrik ”Bejaka svensk islam”. En ledarartikel skriven av MartinTunström. För det första finns det ingen svensk islam, det finns bara islam! Eller syftar Martin Tunström på Taimour Abdulwahab al-Abdaly, Stockholmsbombaren eller är det de svenska islamister som åker till sina hemländer och förverkligar jihad. Det är väl bara en tidsfråga innan det startar sin jihad i Sverige. Då herr Tunström får du svensk islam. Frågan är om du då tänker skriva att du bejakar svensk islam. Jag blir beklämd när man på en svensk ledarsida i en lokaltidning skriver något så okunnigt och befängt. Martin Tunström kanske kan berätta hur svensk sharialagstiftning ser ut i nästa ledarartikel. Vad har hänt med mitt land?


Det är inte utan att man börjar undra vem som är vem av Martin Tunström på Juridikfronten och Martin Tunström på Barometern


Idag kan vi också läsa att Migrationsverket vill anställa ytterligare 550 personer, de 4400 personer som redan jobbar på Migrationsverket räcker inte till. Samtidigt begär Migrationsverket ytterligare 500 miljoner kronor från regeringen. Miljard efter miljard rinner iväg på Migrationsverket och flyktingindustrin blomstrar med svenska skattemedel. Inget annat parti än Sverigedemokraterna kräver ett stopp. Politikerna i 7-klövern har målat in sig i ett hörn. Vad har hänt med mitt land?


 


Idag presenterades siffror som visar att 75 procent av de nya jobben går till utrikes födda genom regeringen och arbetsförmedlingens nya policy, som uppenbarligen diskriminerar svenskar å det grövsta. Av ca 250000 jobb som skapats sedan Reinfeldt tog över har hela 190000 gått till utrikes födda men endast ca 60000 till svenskar. Samtidigt har ändå antalet arbetslösa som är utrikes födda ökat med närmare 100 procent till hela 142000. Det kallar jag svenskfientlig arbetsmarknadspolitik. De svenska ungdomarna får åka till Norge och Danmark för att få ett jobb! Vad har hänt med mitt land?


 


SVT, vår public service bolag utestänger Sverigedemokraterna från slutdebatten vid EU-valet. Anledningen är att vi sitter inte i EU-parlamentet idag, samma argument som 2010. Det enda riktigt EU-kritiska partiet utestängs därmed från debatten och endast den hycklande 7-klövern tillåts att medverka i SVT. Ett mer odemokratiskt public service företag kan det inte finnas i hela världen om man undantar Nord-Korea och Kina. När svenska folket går till valurnorna några dagar efter att Sverigedemokraterna varit utfrysta från den stora TV-debatten gissar jag att många väljare kommer just välja SD-valsedeln på grund av detta. Vad har hänt med mitt land?


 


På Öland hemligstämplar lokalpolitikerna i Mörbylånga kommun mötesprotokoll om vindkraftsbeslut enligt Barometern. De sex vindkraftverken som skall byggas vid Stora Alvaret är tydligen väldigt känsligt för politikerna. Sverigedemokraterna har dock bara platser i kommunfullmäktige så vi har därmed ingen insyn i detta märkliga ärende. Stora Alvaret har fått status som världsarv av Unesco och jag gissar att det är för Unesco. Något som man nu riskerar att gå miste om man bygger vindkraftverk. Helt i onödan och fullständigt galet. Inte undra på att man hemligstämplar. Vad har hänt med mitt land?

Av Thoralf Alfsson - 25 november 2013 22:59

Är det någon som kan säga hur en socialdemokrat ser ut? Eller varför inte en moderat eller miljöpartist? TV4-journalisten Helena Gissén kan däremot tala om hur en Sverigedemokrat ser ut! Eller rättare sagt hur en Sverigedemokrat inte ser ut.


Under landsdagarna i Västerås ville hon intervjua en kvinna därför att hon inte såg ut som en Sverigedemokrat. Hon hade nämligen inte ett svenskt utseende enligt Helena Gissén! Frågan är om TV4 har en mall för hur en Sverigedemokrat skall se ut eller om det är ”rasistiska” fördomar som enbart tillhör Helena Gissén. Alla människors lika värde och att inte döma människor efter deras utseende tycks inte vara så fast förankrat hos TV4 och dess journalister.


Helena Gissén fick ingen intervju istället blev flera personer upprörda över hennes fråga och den kränkning hon utsatt en sd-kvinna för. Ansvariga krävde en ursäkt från henne! Som journalist skall man nog sopa rent framför egen dör innan man börjar anklaga andra för rasism och främlingsfientlighet. Helena Gissén trampade minst sagt ner sig i sörjan med sin kränkande fråga.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards