thoralf

Direktlänk till inlägg 27 november 2018

BREVET FRÅN MEDLEMSUTSKOTTET

Av Thoralf Alfsson - 27 november 2018 17:37

Innan du läser brevet vill jag påminna dig om att den kommentar som jag skrev på Facebook inte omnämns i anklagelserna i brevet. Notera också sista meningen att jag varit förhindrad att delge mina läsare brevet tidigare. Ni förstår säkert varför.


Inga anklagelser handlar om ideologi eller att jag avvikit från partilinjen. Det handlar heller inte om några anklagelser om rasistiska uttalanden.


Utan det handlar om en negativ mediebild! Det är bara att gratulera de lokala journalisterna för deras arbete. Ni lyckades! Och nu vet ni hur ni skall bära er åt för att få fler personer uteslutna från SD. Fixa bara en negativ mediebild så fixar medlemsutskottet resten.

 

För att inte tala om att IRM, Inte rasist men har skrivit om mina blogginlägg 20-30 gånger. Det är ju väldigt allvarligt. Undrar hur många gånger partitopparna varit omskrivna på IRM? 20-30 gånger lär inte räcka så långt. Hur många gånger har inte dessa åstadkommit en negativ mediebild? Jag behöver inte nämna några namn men mina läsare kan säkert räkna upp 10-20 personer som givit en betydligt mer negativ mediebild än vad jag lyckats med under den senaste mandatperioden, utan att de ens blivit ett personärende i medlemsutskottet. Ni kan ju föreslå namn om ni kommenterar.

 

Jag kommer bemöta anklagelser i brevet i ett blogginlägg senare under kvällen, enligt mitt yttrande till medlemsutskottet men mina läsare och media kan ju börja med att läsa brevet från medlemsutskottet med de grova (ironi) anklagelserna mot mig.


 

 

 

 
 
Ingen bild

Hasse Pannband

27 november 2018 17:57

Om du kastas i Kalmarsund och flyter är du skyldig.
Om inte...

 
Ingen bild

hakan

27 november 2018 18:00

Helt sjukt det ser man ju klart!!

 
Ingen bild

Friholt

27 november 2018 18:02

Men herre gud! Det här är ju sådant sk-t som man kan reda upp hemma vid mitt köksbord kl 12:00 på natten när vinet håller på att ta slut.
Brevet verkar krystat och jag har faktiskt svårt att tro att det är seriöst.

 
Ingen bild

Pepparholm

27 november 2018 18:02

När jag googlar på Charlott Qvick så hamnar jag på KDU i Kristianstad. Är det inte Kommunalrådet i Malmö Magnus Olsson som är ordförande i Medlemsutskottet? Törs han inte skriva under en sådan här viktig och samtidigt löjlig skrivelse. Här fick förtroendet ytterligare en törn och en regeringsförmåga måste ifrågasättas.

 
Ingen bild

Viveka

27 november 2018 18:03

Undrar om någon kan känna igen följande citat "Satans mördare", "Diktaturens kreatur", "Illviljans kolportörer". Jo just det, det myntades av Olof Palme Undrar om han följde kommunikationsplanen?
Det var ingen som kom på idén att avsätta honom. Särskilt inte hans partikamrater.

Slå upp Wikipedia och läs.

 
Ingen bild

Didrik

27 november 2018 18:14

Här förs en livlig debatt. Mycket intressant.
Det kallas demokratiskt samtal.

Noterar att ingen av SDs högre funktionärer verkar delta...

 
Ingen bild

Hasse Pannband

27 november 2018 18:19

Även Stalin hade sina nyttiga idioter.
Tänk att sitta och läsa sina partikamraters
blogg eller Facebook, för att hitta fel eller övertramp...

Hade denne MBJ haft någon heder eller gott uppsåt,
så borde han ringt Thoralf och bett honom ta bort kommentar.

Nej, nej, han satt som en rovfågel som väntar på byte.
Kanske på uppdrag "von oben."

 
Ingen bild

Pepparholm

27 november 2018 18:30

Nu har jag läst brevet ytterligare några gånger och blir ännu mer förvirrad. Jag har läst Thoralfs blogg under flera år och aldrig blivit upphetsad eller förnärmad. De här exemplen verkar vara utvalda av någon ungdom eller naiv åldring som inte begriper problemen i Sverige.

Jag kommer att tänka på när Annie Lööf avbröt Jimmie i TV-debatten och bankade i pulpeten. Tydligen har någon (gissa vem i distriktet) ett avtal med Centern att inte kritisera dess kandidat. Fantastiskt att vända detta mot Thoralf. Men tydligen ska nu även SD ingå i den stor-stora-koalitionen där alla är snälla mot varandra inför julen.

 
Ingen bild

Stab

27 november 2018 18:30

Det klart att Anders Blank är högst delaktig i detta drev som pågått i 10 års tid.

 
Ingen bild

Observer

27 november 2018 18:31

MU eller KGB -Vad är skillnaden?

Tyvärr får vi lov att konstatera att SD i själva verket
ÄR ETT BLÅTT KOMMUNISTPARTI !

MU Medlemsutskottet hade lika gärna kunnat jobba på KGB om det stått 1977 i almanackan.

Vill rikta en mening åt er från SD-Ledningen som läser här:

ERT PARTI ÄR SLUT!

Det förstår vem som helst, när oppositionen mot PK i själva verket är ännu mera politiskt korrekt!

 
Ingen bild

Tobbe S

27 november 2018 18:32

Något av det värsta/sämsta som jag läst. SD börjar mer och mer anta skepnaden av Orwells "Djurfarmen". Om AFS presenterar ett vettigt och underbyggt program kommer jag att rösta AFS i nästa val.

 
Ingen bild

Kent

27 november 2018 18:35

Detta är ju inte seriöst ! Jag skäms på SD vägnar ! Någon värre rappakalja har jag nog aldrig läst !

 
Ingen bild

Tony

27 november 2018 18:35

Hade där varit någon heder i Partitoppen hade dom bjudit upp dig till Stockholm och låtit dig förklara på plats , men istället skickar dom ett torrt intetsägande brev??Det är så ynkligt att det knappt går att beskriva!

 
Ingen bild

Björn

27 november 2018 18:36

Är det någon mer än jag som tycker att brevet är skrivet på dålig svenska.

 
Ingen bild

Tony

27 november 2018 18:39

Hur fan kan dom tro att det går att fjäska för Svensk Media, som befinner sig på absolut bottennivå i Europa, detta kommer att ge den vänstervridna Media ytterligare orsak att mobba SD,som man känner idag, lika gott åt dem, men synd om Sverige!

 
Ingen bild

Bengt

27 november 2018 18:41

Uteslutning av dig är en felaktig metod.
Jag tycker du borde fått en varning istället, inte uteslutning DIREKT.

Vi måste på något sätt överklaga beslutet.

 
Ingen bild

dajevlar

27 november 2018 18:47

De menar alltså att de saker som Thoralf skrivit om i sin blogg tagit fokus från partilinjens politik för att den har fått stort medialt intresse (visserligen oftast vinklat på ett negativt sätt, men vad kan man annars förvänta sig av dagens MSM?).

Nja, just i detta fallet tycker jag uteslutningen blev lite fel.
Thoralfs blogg intresserar många, och många ämnen dryftas på ett mestadels sakligt sätt. Om sanningen är att moskébesökarna (=muslimerna) parkerar anarkistiskt och tillåts göra så eller att man anser att Pride är osmakligt eller att en kändis (medvetet eller omedvetet) 'smygislamiserar' Sverige genom att börja bära ett slöjliknande plagg – så tycker jag det är utomordentligt BRA att uppmärksamma detta (ÄVEN om tidningarna slår ner på det och tycker det är tokigt).

Visst måste man väl få sätta egen prägel på politiken, så länge man inte går utanför gränsen till extremitet?

 
Ingen bild

Tommy

27 november 2018 18:50

Björn - min absolut första tanke!
Vilken dålig svenska... :-)

 
Ingen bild

Ronny

27 november 2018 18:58

Detta skall få konsekvenser hos SD, då jag personligen lämnar mina uppgrag för partiet, ett parti som visar sig vara precis så förblindade av PK, att det är absurt!!

 
Ingen bild

Hacke

27 november 2018 19:00

Som jag påtalat vid några tillfällen under senare kommentarer:
Den som är livrädd för media (och i detta fall dessutom vänsterextremistiska IRM!) har inte i politiken att göra.
Att så här öppet deklarera att man går i dess ledband istället för att ta strid mot denna demokraturens vidrigaste fundament är ytterst vämjeligt att beskåda. Ljusår från rakryggade politiker som exempelvis Farage, Trump, Orban och andra förebilder i de nya politiska frihetsrörelserna som nu väller fram på bred front.
Släpp sargen för h-e sd-ledning och ta strid istället för att anpassa er till döds. Eller är målsättningen att bli en en parentes i svensk politisk historia?

Thoralf Alfsson

27 november 2018 19:10

Jag gillar hur du uttrycker det.

"Att så här öppet deklarera att man går i dess ledband istället för att ta strid mot denna demokraturens vidrigaste fundament är ytterst vämjeligt att beskåda. Ljusår från rakryggade politiker som exempelvis Farage, Trump, Orban och andra förebilder i de nya politiska frihetsrörelserna som nu väller fram på bred front.
Släpp sargen för h-e sd-ledning och ta strid istället för att anpassa er till döds."

 
Ingen bild

Lotta_1

27 november 2018 19:08

Undrar om Mattias Bäckström Johansson tänkt på att han mycket väl kan bli mannen som sänkte SD?

 
Ingen bild

Conny

27 november 2018 19:09

Jag är säkert inte ensam om att undersöka andra partier att rösta för.
Snacka om att SD skjuter sig själva i foten. De har tyvärr blivit ett mesigt 'passa in' parti.
Tack för allt under alla år Thoralf

 
Ingen bild

Laglydig

27 november 2018 19:11

Ett uteslutningsbeslut som tagits i sann demokratisk anda:

Anmälare: Mattias Bäckström Johansson
Åklagare: Mattias Bäckström Johansson
Domare: Mattias Bäckström Johansson

Thoralf Alfsson

27 november 2018 19:12

Jag är övertygad om att du har en poäng där.

 
Ingen bild

Martin

27 november 2018 19:12

Det handlar inte om mediabild. Det går till såhär. Makten inom SD beslutar sig för att eliminera Thoralf. De har ett möte med en äregirig lokal person och ger honom sin välsignelse för att utmanövrera Thoralf. Precis som när de sponsrade Paula Bieler till att utmana Kasselstrand i SDU. Och nästa gång Vinge. Och om den "demokratiska" utmanövreringen misslyckas? Ja, då hittar man på något svepskäl för uteslutning. Det hade kunnat vara vad som helst, den här gången drog de till med mediabild. Åtminstone lät de bli att synkronisera med Expo den här gången, till skillnad från när Hahne och hans styrelseförslag skulle uteslutas som straff för att Hahne hade vunnit ordförandeskapet i Stockholm.
SDs partiledning är ett gäng skurkar. De var de minst inkompetenta fascisterna på nittiotalet. Men från ett extremt litet urval så de är fortfarande fascister och de är fortfarande högst medelmåttiga. Deras enda sätt att hålla sig kvar är med såna här fasoner.

 
Ingen bild

Grisaknoen

27 november 2018 19:17

(((De))) fick kniven i ryggen på dig. Mycket tråkigt men jag tror inte någon är förvånad.

 
Ingen bild

Anders

27 november 2018 19:38

Ja, Herregud! Tydligen är SD islamkramare också. Och förutom innehållet, vilken bedrövlig språkbehandling. Vad är det för gökar som är anställda av SD. Pinsamt är bara förnamnet.

 
Ingen bild

Sven

27 november 2018 19:41

Thoralf med kunskap om vad som hänt skulle du gått ur Sverigedemokraterna när du fick detta brev. Men man vill gärna tro det bästa och att de ska lösa sig. Men tack för att vi får titta in bakom fasaden.

 
Ingen bild

Bengt

27 november 2018 19:51

Thoralf, kan du inte åtminstone försöka få till någon överklagan i alla fall? Vi är många som stöttar dig.

Thoralf Alfsson

27 november 2018 20:12

Jag skall invänta brevet från partistyrelsen där jag hoppas att det även finns en motivering till beslutet.
Men enligt de uppgifter jag har så går det inte att överklaga.

 
Ingen bild

Robban

27 november 2018 19:52

Som sagt! Uteslutning används som vapen mot SDare man upplever som ett hot mot sin egen position!
Blir så tydligt, efter att ha läst de påhittade s.k "anklagelserna"!
Du är en bra och rakryggad person Thoralf!
Jag kan inte minnas ett enda tillfälle, jag läst något som kan anses vara kontroversiellt på denna sida!
Om det här gått till på det sätt som beskrivs, med anklagelser om kommentaren till försvar av Åkessons heder, för att sedan sluta i en kavalkad av lösa, ospecificerade påhopp/anklagelser som grund för uteslutning! Så måste det gå emot SDs egna stadgar!
Lika ryggradslösa som de vi kämpar emot, verkar delar av SDs ledning vara!
Jag får tyvärr ompröva mitt stöd och val av parti!
SD är inte längre ett alternativ för mig!

 
Ingen bild

Tony

27 november 2018 19:58

Ekonomiskt märker kanske inte SD det just nu, eftersom det väller in medlemmar från andra partier, men några tusental mindre med medlemmar kommer nog att på sikt märkas, och sitt förtroende med denna affär, ja den får dom inte åter!

 
Ingen bild

KS

27 november 2018 20:01

Det var nog de grövsta övertramp jag läst! Att vara så fräck att fotografera muslimer som ger fullständigt f-n i Kalmars parkeringsbestämmelser samt att, trots överenskommelse om...ja vad?, kritisera en centerpartistisk muslim. Det är bra att (C) har (SD) som moralens väktare! Det här kan väl för tusan inte vara sant? Det ituklippta medlemskortet är på väg!

 
Ingen bild

Bengt

27 november 2018 20:05

Jag läser aldrig böcker, men är den skriven av dig kommer jag så klart att köpa om du har orken och tålamodet att släppa en bok.

 
Ingen bild

Bengt

27 november 2018 20:10

Alfsson, står i tidningsartiklarna att Afs inte är aktuellt för dig?
Afs kommer bli stora inför nästa val. Jag kommer du kommer bli medlem där.

Du och Gustav Kasselstrand passar bra ihop.

 
Ingen bild

Ghetto

27 november 2018 20:14

Sjuksköterskor lär sig självförsvar på länssjukhuset i Kalmar. Vilken fin reklam för staden =)

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/a2nEPd/efter-hoten--sjukskoterskor-lar-sig-sjalvforsvar

 
Ingen bild

Ur led är tiden!

27 november 2018 20:16


Miljonförskingraren Abir Al-Sahlani belönas med toppkandidatur i EU-valet av Centrrpartiet.

Thoralf Alfsson utesluts av SD, för vilket brott?!

 
Ingen bild

Pierre

27 november 2018 20:16

Givetvis är det Bäckström som ligger bakom och frågan är hur mycket han hade att säga till om 2014 då möjligheten försvann att bli valbar, tog idag bort Mattias från FB och kommer under veckan klippa medlemskortet och skicka in det till SD då måttet nu är rågat.

 
Ingen bild

Nils Dacke

27 november 2018 20:29

Håller med @Björn och @Tommy om dålig skriven svenska, skribenten har nog inte klarat SFI kursen med godkänt betyg.

 
Ingen bild

Bengt

27 november 2018 20:35

Har kommenterat lite om Patrick Reslow på bloggen här Thoralf men har inte fått något svar.

Varför får han vara kvar?
Jag hade hellre sett att han utesluts istället för dig. Han blir ju inte ens granskad heller..

Thoralf Alfsson

27 november 2018 21:24

Jag har inget svar på dina frågor. Fråga partiledningen.

 
Ingen bild

:(

27 november 2018 20:49

Nu har självaste pampen uttalat sig i PK-blaskan om uteslutningen. "Jag är förvånad att han suttit kvar så länge".

 
Ingen bild

Friholt

27 november 2018 20:51

@Pierre 20:16 Gör inte det!
Det är bättre att försöka påverka inifrån. Ledningen bör ges chansen att ändra på beslutet. Men då krävs det att de inte behöver tappa ansiktet och på så sätt låsa sig i prestige.
Och vi är ju vuxna människor och vill slippa fortsättningsvis att ta del av sådant här trams.
Säkert finns det kloka SD-medlemmar i Kalmar som kan fila på en möjlighet att ändra på det här.

 
Ingen bild

Ibbe

27 november 2018 20:54

Medlemsutskottets starka sida är definitivt inte god argumentation visar dokumenten. Dessutom är svenskan på ett antal ställen mycket dålig. Kombinationen av dessa faktorer gör att utskottets skrivelse ger ett minst sagt förvirrande intryck. Att på basis av ett så dåligt underlag fatta beslut om uteslutning är minst sagt förvånansvärt och omdömeslöst. Ärendets kvalitetshantering är ett rungande underbetyg för SD centralt och katastrofalt för partiets förtroende. Uppenbarligen är man villig att betala detta pris för att få komma ini politikens finrum.

 
Ingen bild

Lars Lille

27 november 2018 21:02

Det är sorgligt det sd gör att utesluta Thoralf. Det är de allra flesta överens om här på bloggen,illa behandling av en trogen och lojal sdkämpe.
Men jag håller inte med om den smustkastningen av sd som här råder och alla som vill gå ur sd och aldrig mer kommer rösta på sd.
Sverige står inför otroliga problem pga den ansvarslösa invandringen,vem ska försöka vända skutan? Det finns idag bara ett parti,sd
de andra 7 riksdagspartierna är totala globalister och kommer inte ändra inrikting ens under galgen,Sverige ska gå under och islam ska ta över.Punkt
Vi måste stoppa det. AfS är inte tillräckliga stora och accepterade så de kan inget göra,tyvärr. Om sd är paria och objudna är AfS helt otänkbart ens få utrymme i t ex svt.
Säg vad ni väljer i stället för att sabba ner sd.Sverige behöver inte mer antisd

 
Ingen bild

Uppgiven

27 november 2018 21:07

Försöker hitta ett ord som beskriver min känsla för politiken och åttklövern (dvs alla riksdagspartier inkl SD). Det landar i:
Förakt.
Jag skäms över de år jag spillde bort som Sverigedemokrat och aktiv politiker.
Min förhoppning är att kunna lämna detta land så fort som möjligt och få åldras i trevligare omgivningar.
Trött på att genomleva dagarna illamåendes över alla egoistiska narcissister som brer ut sig.
Trött på falska individer.
Nästa gång jag ser ett röstkort i brevlådan så ska jag skända det på lämpligt sätt.

 
Ingen bild

mutter

27 november 2018 21:17

Blev du invald KF?

Thoralf Alfsson

27 november 2018 21:27

Ja, personvald.

 
Ingen bild

Clas

27 november 2018 21:19

Vid årets val konstaterade jag att medan övriga partier hade lokala valsedlar till riksdagen hade SD en nationell lista utan lokal förankring. Detta tyder på ett toppstyrt, odemokratiskt parti där partiledningen vill ha full kontroll på de personer som väljs in till riksdagen. Vilka personer som väljarna vill ha in i riksdagen struntar man fullständigt i. Partiledningen verkat ta riksdagsarbetet mer som en födkrok än att företräda sina väljare.

 
Ingen bild

Tobbe L

27 november 2018 21:25

Patetiskt, men all heder åt dig och saxen har gjort sitt!
Vänliga hälsningar Tobbe L

 
Ingen bild

Friholt

27 november 2018 22:02

@Lars Lille 21:02 Jag håller helt med dig. Det finns möjliga alternativ att rösta på, men det innebär bara att man sjunger i en tillfälligt riggad kör. Dessa partier gör inga som helt avtryck i händelseutvecklingen. Det visade ju det senaste valet med alla tydlighet.

 
Ingen bild

Sven

27 november 2018 22:02

Håller helt med Clas, toppstyrt och odemokrati är det som gäller!
Känns faktiskt skönt att äntligen kommit till den insikten och att handla därefter!
Thoralf du behövs i vår lokala politik, ge inte upp!
Framtiden ligger framför oss!

 
Ingen bild

Christer

27 november 2018 22:04

Så sorgligt, så ledsamt allting blev med Thoralfs uteslutning. Han - Bäckström förstår nog inte vad han gjort mot den Sverigevänliga rörelsen. Han förstår nog inte den egentliga drivkraften bakom de som verkligen värnar vårt land. Han - Bäckström värnar nog bara det som i förlängningen värnar hans egen karriär. Han - Bäckström påminner om sossarnas Mikael Damberg! Det enda intresset är den egna karriären!
I valet i september röstade jag SD för fjärde gången, med den skillnaden att jag dessutom kryssade Thoralf. Med partiets uteslutning så är även min medverkan i framtida val utesluten. Men jag kommer inte att gå till något annat parti. Jag kommer inte att rösta överhuvudtaget någonsin mer!
Partiledningen har med sitt agerande visat sitt rätta ansikte. Att ta bort en kille som Thoralf, och släppa fram rövslickare är inte att bygga för framtiden.
Att ni inte skäms!

 
Ingen bild

Andreas

27 november 2018 22:05

Började läsa din och Kurt Lundgrens blogg under 05/06 och alltid läst din blogg efter Kurts bortgång. Det var du Thoralf som fick mig att börja rösta på SD och få andra i min omgivning att rösta på SD.
Men nu är det slut på det! Kommer alltid rösta på det parti du står för!
Så mycket jobba, tid och pengar som du har lagt på SD och det här är vad de har att komma med?!
SD ska inte räkna med min röst hädanefter.

 
Ingen bild

Ölandsbonde

27 november 2018 22:08

Många här ser inte några fel i Alfssons "skriverier". Man bör tänka efter och förstå skillnaden mellan att ogilla invandrare och känna avsky för den förda invandringspolitiken. Alfsson har lutat lite för mycket mot den första delen.

Tråkigt ändå om Alfsson taggar ner, då han är en av få som tar kamp mot dessa tokiga klimatalarmister.

 
Ingen bild

Kek

27 november 2018 22:14

Charlotte Qvicks känsla för svenska språket lämnar en del övrigt att önska. Brevet hänger inte heller rent argumentationsmässigt ihop något vidare. Känns som om det vore skrivet av en mellanstadieelev.

Thoralf Alfsson

27 november 2018 22:26

Det kanske är klippt och klistrat från anmälningen och visar istället på anmälarens och hans medhjälpares nivå.

 
Ingen bild

Tony

27 november 2018 22:19

Lars lille:

"Sverige står inför stora problem" Javisst, så är det, men då förstår man ännu mindre varför SD sparkar ut allt det duktiga folket, håller dom på på detta viset består till sist partiet bara av skitstövlar? Thoralf är inte den förste duglige personen dom gör sig av med.

 
Ingen bild

mutter

27 november 2018 22:24

Då kan du bearbeta KF 4 år till. Nice.

 
Ingen bild

Feber

28 november 2018 02:53

https://www.flashback.org/t2996911

Pundarnästet igång...

 
Ingen bild

IT-supportaren

28 november 2018 08:32

Hej,

Publicera även gärna en länk till de kritiserade blogginläggen så vi själva kan ta ställning till deras innehåll.

Det står i brevet att det fanns en överenskommelse. Har du denna? Finns den skriftligt? Kan vi få se den skriftliga?

Thoralf Alfsson

28 november 2018 08:34

Nej, det finns ingen skriftlig men enligt min mening bröt Centerpartiet den uppgörelsen när deras politiker Jaafar Al-Jabiri skrev rena lögner om mig på Facebook.

 
Ingen bild

IT-supportaren

28 november 2018 12:15

Hej, tack för svar.

Har du länk till de omstridda blogginläggen?

Har du länk till Jaafar Al-Jabiri facebookinlägg?

Mellan vilka hade den här överenskommelsen inträtts?

Thoralf Alfsson

28 november 2018 13:10

Det kommer i kommande blogginlägg.

 
Ingen bild

Suzie

28 november 2018 16:41

Du gör ett fantastiskt bra arbete Thoralf. Helt makalöst vilka viktiga och intressanta blogginlägg du skriver dagligen på din blogg. Du gräver djupare och ihärdigare än någon mainstreamjournalist i hela Sverige som bara är lydhundar till maktens politiska agenda ,du är makalöst skicklig,rättskaffens och med ett driv som är imponerande.Sd toppen borde skämmas över hur dåligt de behandlar dig efter allt slit och hårt idogt arbete du utfört för partiet och i Kalmar under många många år.Jag anser att du och Kent Ekeroth är de absolut bästa och effektivaste Sd politiker som Sd haft och verkligen synd och skam att n petats/uteslutits från partiet/politiska uppdrag.Tyvärr utmärker sig Sd alltmer som en sekt i den stora sekten 7 klöverligan som jag ser det.

Såhär säger Jan Milld på sin blogg angående Sds uteslutning av dig Thoralf;

”I princip kan man tänka sig två olika partimodeller:
 
1) Det demokratiska och decentraliserade.
Den decentraliserade modellen bygger på självständiga individer som har en politisk samsyn och därför samverkar. Där finns utrymme för eget agerande lokalt.
 
2) Den toppstyrda centraliserade, en stalinistisk modell.
Där styr ledningen i varje detalj, och enskilda medlemmar får inte göra något på egen hand, utan måste tänka och säga bara det som sanktionerats uppifrån.

https://janmilld.wordpress.com/2018/11/27/tva-partimodeller/

StefanTorssell har tidigare gjort tre intressanta blogginlägg om Sd på sin blogg, läste där bla om att
det var en Sd politiker i Kramfors som hade möjlighet att stoppa nedläggningen av Sollefteå BB och sjukhus i första omgången då hon hade utslagsrösten,tyvärr lade honner sin röst och ärendet gick vidare till nästa instans där Sd återigen hade avgörande utslagsröst och valde även då att lägga ner sin röst vilket ledde till att sossarna vann och nedläggning av Sollefteå BB och sjukhus verkställdes.Sd toppen vill ju profilera sig som ett sjukvårdsparti,detta rimmar illa med de beslut som Sd politiker fattar för nedläggning av BB och sjukhus. Samma Sd politiker i Kramfors fick nu efter valet en riksdagsplats,nåt känns obehagligt i den här historien.
Stefan Torssell har för övrigt skrivit en otroligt viktig ,intressant och mycket välskriven bok om Estoniakastrofen,han gjorde noggrant gediget research arbete under många år innan han skrev boken,han är själv bla gammal sjökapten,jobbat på sjöfartsverket mm,boken är en riktig ögonöppnare för många som inte vet vilken skurkstat Sverige är.Boken heter M/S Estona: svenska statens haveri.

https://www.torssell.today/sekt-maffia-eller-brodraskap-del-1/

 
Ingen bild

Robert

28 november 2018 16:50

Välkommen till den goda och demokratiska sidan i AfS!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards