thoralf

Alla inlägg den 24 december 2018

Av Thoralf Alfsson - 24 december 2018 18:54

Har vandrat lite på de öländska strandängarna idag. Trots att det var julafton så mötte jag faktiskt några personer.


 

 

En av dagens tre havsörnar. Hade bara 200mm tele på kameran. Borde haft mitt 400mm tele med mig. Men det är tungt med två kameror att bära på.


 

Trots allt så tittade solen fram under några minuter. Det blir ett fint ljus när solen står så pass lågt.


 

   

Många små fiskebodar längs kusten. Resterna av en svunnen tid finns också kvar på sina ställen. Tiden har stått stilla.


 

Skarven en hatad fågel av många boende vid kusten.



Av Thoralf Alfsson - 24 december 2018 09:48

 

 

Först vill jag tacka för alla julhälsningar som jag fått här på bloggen och i kommentarerna, på Facebook och via min mejl. Jag hinner inte svara personligt på alla fina julhälsningar. Hoppas att ni alla får några trevliga dagar med era nära och kära och kan njuta av lite lugn och ro men också värna våra kristna traditioner.


Idag kommer min dag gå i lugnets tecken med en långpromenad på Ölands östra kust. SMHI hade lovat lite sol idag men det ser inte se lovande ut just nu. Hur kan de förutsäga klimatet om 20 eller 50 år när de inte kan förutsäga moln eller sol mindre än 24 timmar framåt i tiden. Hemskt tråkigt med detta gråmulna väder, dag ut och dag in, utan en minsta solglimt. Sedan blir det lite enkel julmat och en nubbe.


Noterar att på SVT kör man nästan enbart julrepriser. Samma program år efter år.


Julia Caesar har producerat sin egen version av julevangeliet. Det är sannolikt med stor sorg, ironi, förtvivlan och ilska som Julia skrivit sin egen text. För den som har en stund över på julafton så rekommenderar jag att lyssna på hennes version. Även om ni kanske tappar en del av julkänslan och får en bitter eftersmak på julmaten. Det är tyvärr sanningen och den verklighet vi lever i idag.



Det är hög tid för de gula västarna även i vårt land!

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards