thoralf

Alla inlägg under maj 2018

Av Thoralf Alfsson - 31 maj 2018 22:17

Under de senaste åren har det inträffat ganska många bränder i moskéer. Media har i flera fall försökt vinkla det som att det skulle vara högerextremister som ligger bakom bränderna men när man synar de olika moskébränderna så framkommer en helt annan bild.


”Polisen utesluter nu att ett brott ligger bakom moskébranden i Eskilstuna. Det är fortfarande oklart hur den har uppstått, men utredningen avslutas.

– Vi har kommit fram till att det kan uteslutas att det handlar om ett attentat utifrån, säger Fredrik Wallén, presstalesman vid polisen i Södermanland.”

 

https://www.expressen.se/nyheter/polisen-inget-brott-bakom-moskebrand/


 

”Mannen åtalas för två gärningar. Dels grov mordbrand då han misstänks för att uppsåtligen ha anlagt branden i Örebro moské. 20-åringen ska enligt uppgifter i åtalet ha besökt moskén ofta och känt till lokalen.”

”Mannen är tidigare dömd för narkotikabrott och misshandel till samhällstjänst, något som omvandlades till fängelsestraff på två månader. Han är inte svensk medborgare, men hemmahörande i Örebro.”

 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/moskebrannaren-atalas



”En 30-årig man åtalas idag misstänkt för att ha kastat brandbomber mot en bönelokal i Malmö förra året. Mannen misstänks ha utfört dådet i terrorsekten Islamiska statens (IS) namn.

 

Nu avslöjar tingsrättsdokument att den misstänkte gärningsmannen är sunnimuslim och IS-sympatisör. "Avsikten med gärningen har varit att, i IS namn, injaga allvarlig fruktan hos en befolkningsgrupp, i detta fall muslimska shiiter", skriver åklagaren i sin stämningsansökan. Under den aktuella kvällen pågick det en shiitisk fest i lokalen som mannen misstänks ha kastat en brandbomb mot.”

 

https://www.op.se/artikel/inrikes/is-sympatisor-atalas-for-terrorbrott-efter-moskebrand-i-malmo


 

”Sveriges största shiamuslimska moské – Imam Ali Islamic Center i Järfälla – har skadats i en brand.

En man har anhållits misstänkt för att ha anlagt branden.

– Det finns en hat- och hotbild mot oss, säger Haider Ibrahim, ordförande för Islamiska shiasamfunden i Sverige.

Det finns alltid en hat- och hotbild mot oss eftersom IS ser oss som deras största fiende samtidigt som högerextrema tittar på oss muslimer som en homogen grupp, säger Haider Ibrahim.”

 

https://www.svd.se/moske-brinner-i-jakobsberg

 

Det är endast ett fåtal av dessa moskébränder som klaras upp men av de som ändå klaras upp är det en väldigt stor andel där andra muslimer misstänks eller döms. I flera fall verkar det vara konflikten mellan sunni och shiamuslimer som ligger bakom brandattentaten.


Har Kalmar haft någon moskébrand? Ja, så är det men det tystades ner av polisen i Kalmar. Mer om detta i nästa blogginlägg.

Av Thoralf Alfsson - 30 maj 2018 14:33

 


De dömda för den grova överfallsgruppvåldtäkten i Norrliden vill slippa utvisning till Afghanistan. Det skulle de ha tänkt på innan de begick gruppvåldtäkten.


Jag ger dem ”fingret” och jag hoppas att hovrätten även ger dem ”fingret” de förtjänar inget annat än skärpta straff. De har förbrukat all rätt till uppehållstillstånd i Sverige. De skall efter avtjänat straff förpassas direkt till Kabul!

 

I domen från Kalmar tingsrätt kan följande läsas.


 


Jag blir minst sagt upprörd och förbannad av att läsa detta och jag har också fått fotografiet beskrivet för mig av personer som har fått se det.

 

Personligen anser jag att den dom som utdömdes vid Kalmar tingsrätt är ett skämt. Ungdomsvård i 14 respektive 11 månader, där två månaders häktningstid redan kan avräknas och villkorlig frigivning efter att 2/3 delar av straffet avtjänats kan inte annat än betraktas som ett rent skämt.

 

Att de ensamkommande ungdomarna har mage att överklaga domen gör mig helförbannad. Nu hoppas jag Göta hovrätt tar chansen och skärper straffen rejält och att sedan domen överklagas och hamnar i högsta instans så att rättspraxis kan förändras.


Svenskt rättsväsende behöver reformeras!


http://www.ostrasmaland.se/kalmar/domda-i-gruppvaldtakt-vill-fa-stanna-i-sverige/


Av Thoralf Alfsson - 29 maj 2018 20:06


Fantastikt bra tal till nationen!

 

Detta tal skall vi pumpas ut många gånger fram till valdagen den 9:e september!

Av Thoralf Alfsson - 29 maj 2018 12:50

 


Johan Persson (S)


I den allmänpolitiska debatten under måndagen i kommunfullmäktige kom det flera märkliga uttalanden från majoritetens företrädare Johan Persson (S), Bertil Dahl (V) och Ingemar Einarsson (C).


Barometerns ledarredaktion lyckades faktiskt fånga några av dessa uttalanden och analysera dem i en artikel.


”Till och med integrationen går enligt den styrande majoriteten galant - Einarsson hävdade att Sveriges demografiska utmaningar till betydande del alltid har lösts genom invandring, och kommunstyrelsens ordförande Johan Persson framställde inrikes födda svenskar som en större kostnad för det offentliga än redan vuxna invandrare. Om de förra tar 27 år att få ut på arbetsmarknaden, tar de senare numera bara fem. ”Då kan vi börja räkna pengar.” Det är inte utan att man undrar varför Perssons egen partiledare Stefan Löfven drar i den migrationspolitiska nödbromsen när det är svenska barn och ungdomar som skapar de ekonomiska utmaningarna.”

 

Johan Perssons uttalande är minst sagt häpnadsväckande! Jag hoppas att svenska ungdomar i Kalmar förstår vad Johan Persson ansåg.


Johan Persson prioriterar invandrade ungdomar före svenska ungdomar. De utländska kostar helt enkelt mindre enligt Johan Persson.

 

"Då kan vi börja räkna pengar."


Det är så korkat att klockorna stannar och blommorna vissnar som en socialdemokratisk politiker i Värmland uttryckte det för något år sedan. 

 

Johan Persson har uppenbarligen inte funderat över hur mycket inkomstskatt, kapitalskatt, moms, bensinskatt, fordonsskatt, energiskatt, alkoholskatt, tobaksskatt o.s.v som den svenska ungdomens föräldrar betalat under sina barns uppväxt. För att inte tala om alla skatter, moms och punktskatter som ungdomen själv bidraget med under sin uppväxt och studieår.


Hur mycket skatter har det svenska samhället fått in av en invandrare som efter i allra bästa fall fått ett skattesubventionerat jobb efter fem år i Sverige? Kostnaden är enorm och den kommer sannolikt inte hamna på plussidan förrän efter flera decennier i bästa fall. I många fall blir det aldrig ett plus för samhället om man skall tro utredningar från Norge.


Vilket korkat uttalande av en ledande socialdemokrat!

 

 

 

Ledarredaktionen har även uppmärksammat konsekvensen av en röst på Centerpartiet i Kalmar.


”Att man får en S-V-C-koalition om man röstar på något av partierna i höstens kommunalval framgick tydligt av den allmänpolitiska debatten. Men vad man egentligen får för slags politik lämnades öppet. En centerpartistisk väljare kan få det säregna privilegiet att rösta fram utpräglad vänsterpolitik.”

 

Att den som röstar på Centerpartiet inte vet vad de får är uppenbart och det i flera olika avseenden. Något jag kommer återkomma till.

Av Thoralf Alfsson - 29 maj 2018 11:23

 


Att SD inte kommer från någon ”hjälp” från lokalmedia i valrörelsen förstår jag när jag läser dagens artiklar från måndagens kommunfullmäktige.


Barometerns journalist Birgitta Hultman tycks inte förstått debattreglerna. Speciellt den regeln om att man var tvungen att bli apostroferad för att få ta en replik. Alla ledamöter var väldigt duktiga på att inte uttala mitt namn så att jag inte kunde ta replik på deras inlägg.


Att invandringsfrågan och de enorma kostnaderna är tabu på lokaltidningarnas redaktioner kan jag konstatera efter att jag läst artiklarna i Barometern och Östra Småland. Mina totalt ca 8 minuter i talarstolen under de två timmar som den allmänpolitiska debatten pågick omnämns endast i ett ”konstruerat” citat i Barometern. Östra Småland nämner inte ett ord i sin artikel.

 

 ”Vi är öppna för samarbete med alla partier. Och man måste fundera på vad vi i kommunen hade kunnat göra för de dryga 300 miljoner som flyktingmottagandet kostar.”

Barometern


Det var allt som lokalmedia lyckades skriva, dessutom var det en bildtext. Att invandringens kostnader är tabubelagda och skall mörkas råder det inte det minsta tvivel om i lokalmedia.


Under mina ca 8 minuteri talarstolen, uppdelade på tre olika tillfällen tog jag upp invandringens kostnader under 2017 vilka är minst 320 miljoner kronor inom Kalmar kommun. Jag ställde frågan vad vi kunde gjort med dessa dryga 300 miljoner kronor istället och gav exempel på detta inom skolan, förskolan, äldreomsorgen, funktionshindrade o.s.v


Jag tog upp skuggsamhället och de parallella samhällsstrukturer som byggs även i Kalmar. Bara det faktum att 1 200 barn har modersmålsundervisning och av dessa har ca 700-800 modersmålsundervisning på språk som hör hemma i MENA-länder. Grupper som är de mest svårintegrerade i det västerländska samhället och som bäddar för kommande parallella samhällsstrukturer.


Moskébyggen med minareter och böneutrop och att socialförvaltningen i Kalmar köper in halalslaktade lamm till integrationsfester i invandrartäta stadsdelar ingick också i mina anföranden i talarstolen.


Jag tog upp Socialdemokraterna och Moderaternas helomvändningar i migrationspolitiken på riksdagsnivå och undrade när vi skulle märka något av detta även i kommunpolitiken men jag mötes av samma gamla argument eller bara tystnad.


Jag tog upp Centerpartiets naiva inställning till islamiseringen inom de egna leden. Tog bland annat Aldebe och Solna tingsrätt som exempel och ifrågasatte om Centerpartiet var lika naiva på lokal nivå. Mycket tyder på att Centerpartiet är just det! Men möttes av tystnad eller helt sjuka argument från majoriteten. Detta kommer jag ta upp i ett nytt blogginlägg framåt kvällen.


Ändå har Barometerns journalist mage att skriva att ”talespersonen Thoralf Alfsson var inte särskilt framträdande i själva debatten”.


Nu är jag dock inte det minsta överraskad över hur media agerar men det motiverar mig bara ännu mer att driva Sverigedemokraternas politik och frågor ännu hårdare genom de kanaler som jag har möjlighet att använda. Framförallt i socialmedier men även direkt i brevlådan hos medborgarna. 

 

Vill du stödja min valkampanj så finns uppgifter i högermarginalen.


Men väljarna har dock fått ett klart besked från socialdemokraterna och Johan Persson i både en debattartikel i Barometern och han utlovade samma sak under debatten.


”Johan Persson deklarerade att han hellre går i opposition än regerar passivt eller aktivt med stöd av SD.”

 

En intressant utfästelse från Johan Persson som kan innebära att oppositionen kan få en möjlighet att ta över makten i Kalmar vid ett valresultat som inte går socialdemokraternas väg. Man skall komma ihåg att vi i valet den 9:e september för första gången har en 3-procentspärr i valet till kommunfullmäktige. Det finns flera partier i kommunpolitiken som kan få problem med att nå 3 procent om man ser till utvecklingen på nationell nivå.


Jag tror dessutom att Socialdemokraterna inte kommer att klara av att hålla sin starka ställning i kommunpolitiken. 


 

Jag är också övertygad om att F! med Birgitta Axelsson Edström kommer dra en hel del röster från V och MP på kommunal nivå. Vilket kan dra ner både MP och V under 3-procentspärren.


Ett drömscenario om alla dessa tre partier hamnar under spärren!


Jag noterar också att vare sig Barometern eller Östra Småland nämner ett enda ord om min motion angående Kalmar kommuns vindkraftverk och den internprissättning som man använder och som jag ville avskaffa genom min motion och yrkande.


Men nu är man givetvis luttrad och vet hur Sverigedemokraterna blir behandlade i medierna under en valrörelse. Även om det kanske blir bättre på nationell nivå i denna valrörelse när vi nu når över 20 procent i opinionen.


Men på lokalnivå ligger man minst en valrörelse efter och man brukar dessutom var väldigt försiktig med att kritisera Johan Persson och socialdemokraterna.


Jag tror dock att Sverigedemokraterna kommer vara den stora vinnaren i Kalmar på kvällen den 9:e september!

Av Thoralf Alfsson - 28 maj 2018 21:02

Vid dagens kommunfullmäktige i Kalmar kom en ledande moderat fram och så något mycket märkligt.


”Om jag inte pratade så mycket migration kunde de stödja mer eller mindre alla förslag från SD”

 

Detta skall ses med bakgrund av att bara någon minut innan hade inget annat parti i kommunfullmäktige röstat för att stödja min motion om att avskaffa det "sjuka" systemet med ”internpris” för den vindkraftsel som kommunens vindkraftverk producerar.


Med andra ord ansåg Moderaterna att jag hade rätt i min motion och i mina yrkanden men de kunde inte stödja den för att jag/SD pratar för mycket migration.


Det var ett märkligt erkännande från Moderaterna. Men det förklarar samtidigt varför de aldrig gett sitt stöd till våra motioner, budgetyrkanden eller andra förslag i Kalmar kommunfullmäktige.


Moderaterna i Kalmar är en minst sagt märklig samling politiker som inte tar varje chans att driva igenom politik som ligger i deras linje. Har de ingått en egen DÖ-överenskommelse om att aldrig stödja ett förslag från SD.


Dagens kommunfullmäktige började med en allmänpolitisk debatt under två timmar. Socialdemokraten Johan Persson pressade moderaterna i flera debattinlägg att ta avstånd från SD. Moderaternas gruppledare Christina Fosnes klarade inte av pressen utan bekräftade till slut att Moderaterna inte kommer ta stöd av SD eller samarbeta med SD i Kalmar kommunfullmäktige. Christina Fosnes visade därmed sin egen svaghet!


Inte undra på att moderaterna har stora problem inom sin egen grupp i Kalmar!

Av Thoralf Alfsson - 27 maj 2018 23:02

Efter återträffen i Strängnäs så kan jag konstatera att det är fullt möjligt att lägga på sig ett antal kilo så att man kan ha svårt att känna igen någon som man inte sett på 40 år. Men när man väl har fått prata och umgås under några timmar så upplevde jag att personligheten fortfarande var den samma.


En väldigt trevlig upplevelse att åter få träffa flera av mina kollegor från bataljon 70M. Synd att inte fler tog chansen att uppleva denna mycket trevliga stund. Samtidigt var det en liten olustig känsla att höra alla namn läsas upp på det som lämnat jordelivet under dessa 40 år.


Bodde på ett litet trevligt hotell vid en småbåtshamn i Strängnäs. Thai Garden. Något jag kan rekommendera den som besöker Strängnäs. Om man inte måste ha ett stort hotells alla bekvämligheter.


Trevligt att även flera av dem idag sympatiserade med Sverigedemokraterna.


När jag kom hem idag låg även ett brev från polisen med handlingar som jag begärt ut. Kan bara konstatera att min intuition hade rätt. Det kommer bli ett bra blogginlägg på tisdag eller onsdag. Det kanske till och med blir två blogginlägg.


Av Thoralf Alfsson - 26 maj 2018 08:27

Spännande dag idag. Återträff i Strängnäs! 40 år sedan jag och mina kompanikamrater rykte in för FN-tjänst och utbildning i Strängnäs 1978. Skall bli spännande att träffas igen!


Camp Sinai


 

 

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards