thoralf

Alla inlägg den 19 december 2018

Av Thoralf Alfsson - 19 december 2018 18:15

Jag har nu fått det skriftliga beslutet om min uteslutning från Sverigedemokraterna. När jag fick det muntliga beskedet den 26 november skrev jag att det var sjukt på bloggen, efter att jag läst brevet blir det mer än helt sjukt. Det är ett sensationellt och häpnadsväckande brev eller rättare sagt så är innehållet i brevet helt sjukt. Jag trodde i min enfald inte att partistyrelsen och partiledningen skulle sjunka så lågt. Mattias Bäckström Johansson som sitter i verkställande utskottet står alltså bakom detta. Jag tar mig för pannan och undrar över tillståndet i partiledningen.


För det första visar brevet att Sverigedemokraternas medlemsutskott och partistyrelse har ett arbetssätt som är helt och fullständigt rättsvidrigt. Jag har tidigare publicerat brevet på bloggen som jag fått från Medlemsutskottet med anklagelser, vilket jag yttrat mig över i ett 20 sidor långt svar. Som jag har redovisat på bloggen.


I beslutet om uteslutning från partistyrelsen är det nu helt nya anklagelser. De tidigare anklagelserna i brevet från MU nämns överhuvudtaget inte i beslutet från partistyrelsen. Med andra ord har jag inte getts chansen att bemöta de nya anklagelserna. Helt sjukt och fullständigt rättsvidrigt!

 

För det andra så är de nya anklagelserna helt sensationella och kommer sannolikt skicka chockvågor inom Sverigedemokraternas medlemmar, sympatisörer och väljare misstänker jag!


Här kommer några citat från brevet med anledningarna till att jag utesluts från Sverigedemokraterna. Hela brevet finns i slutet av blogginlägget. (Ni får bortse från den dåliga svenskan i brevet från partistyrelsen).


”Ni har även varit aktiv med att skriva ett flertal blogginlägg där ni är kritisk till islamiseringen som ni anser sker i Sverige men även utvecklingen av samhället som ni beskyller på individer med en annan bakgrund än svensk, är oerhört omdömeslöst som representant för Sverigedemokraterna.”

 

Jag var tvungen att läsa meningen om och om igen. Det uppstod någon form av misstro om min egen läsförståelse, så jag blev tvungen att lägga ifrån mig brevet och ge mig ut på stan och handla. När jag kom hem läste jag meningen om och om igen. Jag utesluts alltså för att jag varit kritisk mot islamiseringen i Sverige och utvecklingen med t.ex skjutningar, något som Dagens Nyheter beskrev i en artikel, begicks till 90 procent av personer av personer med utländsk bakgrund.

Att kritisera islamiseringen i Sverige som Sverigedemokrat är enligt partistyrelsen ”oerhört omdömeslöst”. Jag tar mig för pannan. Men det fanns mer i brevet!


”och uttrycker er väldigt negativt med en generalisering att det sker en islamisering av Sverige.”

 

Jag måste nypa mig i armen när jag läser även denna mening. Är islamiseringen positiv för Sverige enligt partistyrelsen i SD? Är det fel att vara negativ till islamiseringen som pågår i mitt land. Eftersom ungefär samma formulering finns på två olika ställen i brevet kan det knappast vara ett misstag. Om man skall tro vad partistyrelsen skriver i brevet så är det även ”ett ideologiskt avvikande beteende” och rasistiskt.


”Ni visar på ett ideologiskt avvikande beteende och bryter mot vår nolltolerans princip mot rasism.”

 

Det här borde sända chockvågor inom partiet och dess medlemmar, sympatisörer och väljare. Har man fullständigt förlorat förståndet i partistyrelsen eller är det de liberala krafterna som nu fullständigt tagit över partiet. Jag bara undrar om det är så illa.


Nu blev jag tvungen att skicka brevet till en god vän och Sverigedemokrat sedan ca 10 år. Han blev fullständigt chockad och det första han sa. ”Det är ju därför jag är med i Sverigedemokraterna och röstar på SD. Jag är emot islamiseringen i Sverige och vill stoppa den negativa utvecklingen i landet när det gäller t.ex brottslighet.”

 

 Ja, jag är öppet kritisk till islam och den islamisering av Sverige som pågår, med halalslaktat kött, separerade badtider i simhallar för kvinnor och män, barnäktenskap, heltäckande klädsel och slöjor för små flickor, tjejer i grundskolan och kvinnor, böneutrop, att män och kvinnor skall delas upp och därmed inte behandlas lika, personer som inte kan handhälsa på motsatta könet o.s.v Och alla andra krav/önskemål om särbehandling. För att inte tala om islamistisk terrorism och fundamentalism.


Genom att jag har dessa åsikter har jag ett för Sverigedemokraterna ”ideologiskt avvikande beteende”.

 

Jag kan tyvärr inte tolka brevet på något annat sätt! Läs brevet! Hur tolkar du brevet?

 

 

 

 

 

 När det gäller anklagelsen angående bilder med Nordfront så gäller det bara en bild och en mycket harmlös bild där jag visar något som media undanhåller. Läs blogginlägget om missa inte vad jag skriver under bilden.

http://thoralf.bloggplatsen.se/2017/09/09/11476718-bara-1-500-gick-i-prideparaden-i-kalmar/


När det gäller bild på taxichaufförerna så har partistyrelsen och medlemsutskottet fullständigt missuppfattat det hela. Det är inga taxichaufförer på bilden! Det är två misstänkta islamistiska terrorister på bilden. Läs blogginlägget.

http://thoralf.bloggplatsen.se/2014/01/31/10516822-bidrag-lon-regeringens-nya-lofte/


Här kommer några länkar på exempel hur Mattias Karlsson och Richard Jomshof uttryckt sig om islam och islamiseringen i Sverige men först ett citat från Jimmie Åkessons debattartikel i Aftonbladet 2009, angående mångkultur och islam.


”Som sverigedemokrat ser jag detta som vårt största utländska hot sedan andra världskriget och jag lovar att göra allt som står i min makt för att vända trenden när vi går till val nästa år.”

Jimmie Åkesson i Aftonbladet 2009 om islam och mångkulturen.


Mattias Karlsson liknar koranen vid Mein Kampf

https://www.expressen.se/nyheter/har-liknar-sd-toppen-koranen-vid-mein-kampf/

https://www.svd.se/motstand-mot-islam-del-av-sds-program

http://www.smp.se/vaxjo/mattias-karlsson-sd-boneutrop-ar-ett-tecken-pa-islamisering/

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/mattias-karlsson-islamism-storre-hot-an-nazism


Richard Jomshof om islam

https://www.expressen.se/kultur/ide/jomshof-sprider-rasistiska-myter/

https://www.youtube.com/watch?v=VjKf3DRTIgE

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vm9oB4/jomshof-islam-ett-storre-hot-an-nazism

https://nyheter24.se/nyheter/politik/847986-jomhof-nazism-islam-sverigedemokraterna


”Ser man inte islamiseringen som ett hot, då är man ganska korkad. Det är bara att titta på hur den muslimska världen ser ut. Ser man inte problemen är man antingen islamist själv eller väldigt naiv, säger Jomshof, och fortsätter:

 

 Det finns likheter med hur det såg ut när nazismen och fascismen växte fram. När det gäller islam förstår man inte vad som håller på att hända. Då fanns det många som varnade för hur det skulle gå. Andra tittade på Tyskland och sa "han har ändå fått ordning på det". Samma sätt att tänka genomsyrar sättet man pratar om islam, även om det inte är exakt samma sak, säger Jomshof till Nyheter24.”

 


Har partistyrelsen fått hjärnblödning eller man bara schizofrena?


 


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards