thoralf

Direktlänk till inlägg 28 december 2018

RÖKSTENEN

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 00:19

Varit lite kulturell idag och gjorde en avstickare från E4:an när jag var på väg från min dotter till min son i Motala, till en känd runsten som finns mellan Ödeshög och Väderstad. Rökstenen. Tänk om dessa stenar kunde tala, förutom de kryptiska runorna.


 


Har idag fått flera samtal från människor som är upprörda över min uteslutning från Sverigedemokraterna. Jag får också information att man uppenbarligen inte räknade med de reaktionerna och hur andra medlemmar engagerar sig och gräver fram uppgifter. Jag förstår att vissa personer nu fått sina framtidsvisioner krossade. De har helt enkelt gått upp i rök.


Jag vet i varje fall att jag har rent mjöl i påsen och kan fortsätta gå rak i ryggen. Men det finns uppenbarligen andra som inte varit seriösa och hederliga, utan försökt fuska på både det ena och det andra sättet. Sanningen kommer alltid fram och den riskerar nu att drabba flera personer. Men var och en får ta ansvar för sina egna handlingar.


Det är nog bra med en kommunikationsplan men ännu bättre om ledande personer klarar av att kommunicera. Jag försökte men mötes bara av tystnad.

 
 
Ingen bild

llarsson

28 december 2018 00:34

Bra Thoralf. Du har tagit emot skit från partiet alltför länge. SD vet inte vem de stungit haver.

 
Ingen bild

Sven

28 december 2018 00:40

Jag misstänkte att inte allt stod rätt till när du inte fick eller ville ha SD logotypen på din blogg. Att du dessutom inte fick din affish producerad.

Ja vi får se vad detta resulterar i.

 
Ingen bild

Copsmik Debris

28 december 2018 00:49

"Sex uzbeker med kopplingar till Islamiska staten, IS, åtalas idag misstänkta för olika terrorelaterade brott. Minst en av de åtalade männen ska ha haft kontakt med Rakhmat Akilov."

Hur många av de muslimska terroristerna, som vill oss så illa - har haft kontakt med Özz Nûjen?

https://tinyurl.com/y8mynbdj
http://www.friatider.se/uzbeker-talas-f-r-planerat-terrord-d-hade-hundratals-kilo-kemikalier-bajonetter-gasmasker

 
Ingen bild

Grutt

28 december 2018 00:50

Inom kristendomen har vi Judas, ni vet han som förrådde Jesus.

 
Ingen bild

Observer

28 december 2018 04:39

Att du bara möts av tystnad är jävligt illa!!!
-Precis som oss andra genom åren! Därför börjar man se SD-Ledningen som något skumt. -Självklart för många.

Tycker det vore adekvat av dem att redan ha inbjudit dig till ett gemensamt samtal om situationen. -DET vore det naturliga.

...Men inte! S j ä l v k l a r t inser man att något inte stämmer! ....Och att sådana I N T E är kapabla att sköta vårt land. Är de så jävla fega så skall vi INTE ha jobbat 10-tals år för dem. -Eller hur?!!

Man f å r det förtroende man förtjänar.
Så jävla enkelt ÄR det!


-Att ledningen INTE hört av sig indikerar på något väldigt galet.

 
Ingen bild

Observer

28 december 2018 04:39

Att du bara möts av tystnad är jävligt illa!!!
-Precis som oss andra genom åren! Därför börjar man se SD-Ledningen som något skumt. -Självklart för många.

Tycker det vore adekvat av dem att redan ha inbjudit dig till ett gemensamt samtal om situationen. -DET vore det naturliga.

...Men inte! S j ä l v k l a r t inser man att något inte stämmer! ....Och att sådana I N T E är kapabla att sköta vårt land. Är de så jävla fega så skall vi INTE ha jobbat 10-tals år för dem. -Eller hur?!!

Man f å r det förtroende man förtjänar.
Så jävla enkelt ÄR det!


-Att ledningen INTE hört av sig indikerar på något väldigt galet.

 
Janne

Janne

28 december 2018 06:06

Och så har vi den där elaka pendeln den som alltid slår tillbaka att dom aldrig lär sig.Ha det gott Thoralf.

http://Homer

 
Ingen bild

Lars

28 december 2018 07:18

Thoralf!
Jag tänker på Fabio Ishaq(SD) i Halmstad.
Han klarade sig undan med en varning trots en facebook sida fylld med "muslimhat". Varför uteslut man inte honom direkt som i ditt fall?
Vad har du gjort ledningen att ogillar dig så mycket?

Om det hade varit rätt så hade du också tilldelats en "varning" och inte uteslutning direkt. Varför fick du inte varning först? Vad har du gjort ledningen så pass mycket att de inte vill samarbeta med dig?

Jag hoppas du kommer tillbaka in i riksdagen 2022. Afs kan bli stora, om du tycker de är för "extrema" så är det pga att de behöver fånga upp gammelmedia. Precis så som när SD kom in.

 
Ingen bild

Riffi

28 december 2018 08:39

Mattias Karlsson och Björn Söder är EXPO-typer som precis lika gärna kunde ha varit medlemmar i AFA. Tittar man på vad de skrivit är klassen väldigt låg och liknar mycket tokvänsterns.

 
Ingen bild

Svenne

28 december 2018 09:10

För att bli en bra SD:are gäller numera:

Håll dig till enbart godkända och sanna åsikter.
Om det är delade meningar om vad som just nu är sanning - håll käft.
Heja på de tongivande så kommer du närmare köttgrytan.
Anmäl alla tvivelaktiga kamrater, som tror de är något, till MU-Stasi så blir det en stjärna i boken.

 
Ingen bild

Laglydig

28 december 2018 13:24

Angående Rökstenen (eller stenen vid Rök).

De "kryptiska runorna" har varit föremål för mångas forskning, som delvis går i sär. Vissa delar tycks dock forskarna vara eniga om.
https://sv.wikipedia.org/wiki/R%C3%B6kstenen

 
Ingen bild

Erik

28 december 2018 13:33

Det var den stenen som självaste Åkesson inte visste vad den låg i utfrågningen på SVT. På tal om svensk kultur. Killen var helt förvirrad. =)

 
Ingen bild

Teknik

28 december 2018 13:35

Tystnad är bästa vapnet när man vet att man gjort bort sig.

 
Ingen bild

SHL

28 december 2018 17:56

Heja LHC Cluben ikväll!

 
Persson

Persson

29 december 2018 15:47

Kan va så att SD har toppat nu och kommer gå kräftgång till 2022 nya AFS gör nog en omstart när många ser på det nya landet med inbördeskrig framåt.

http://Thoralfs blogg

 
Ingen bild

Martin

30 december 2018 04:26

ᛘᚤᛍᚴᛂᛐ᛫ᛌᛆᚵᛂᚱ᛫ᛌᛐᛂᚿᛆᚱᚿᛆ
ᛆᚠᛂᚿ᛫ᛑᛂ᛫ᚵᛆᛘᛚᛆ᛫ᚿᛆᛘᚿᛂᚿ᛫ᛁ᛫ᛒᚤᚵᛑᛂᚱᚿᛆ᛫ᛐᛆᛚᛆᚱ᛫ᛐᛁᛚᛚ᛫ᚮᛌᛌ
ᛘᛆᚱᛐᛁᚿ᛫ᛌᚴᚱᛂᚠ᛫ᛑᛂᛐᛐᛆ

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards