thoralf

Alla inlägg under juli 2018

Av Thoralf Alfsson - 31 juli 2018 20:43

Nu försöker man ännu en gång på Supermiljöbloggen att hänga ut mig. Bara namnet visar ju på att det handlar om ”superklimatalarmister”. Deras försök tycker jag dock mest blir helt obegripligt ju mer jag läser deras blogginlägg. De har uppenbarligen svårt att förstå flera av mina ironiska blogginlägg när vädret inte riktigt blir som klimatalarmisterna varnar för.


De finns även på Facebook förstås och där kan man läsa följande under den post som gäller uthängningen av mig.

https://www.facebook.com/supermiljobloggen/


 

En minst sagt uppseendeväckande kommentar från administratören av Supermiljöbloggen som har gillats av 75 personer. Snacka om att vara seriösa. Gå gärna in där och kommentera om ni vill ha lite debatt.


Ibland säger de att det skall bli torrare klimat, för att i nästa andetag säga att det skall bli mer nederbörd. Nu när vi har en extrem torka och lite nederbörd är det en bekräftelse på klimatförändringarna enligt dessa klimatalarmister. Men tänker man rent logiskt så bör en ökad global medeltemperatur att avdunstningen från haven ökar och den fukten kommer ner någonstans. Jag tycker utvecklingen av nederbörden i Kalmar de senaste 150 åren visar ganska tydligt på den trenden.


 


Det går tydligt att se att ökning är ungefär likadan på vinterhalvåret som på sommarhalvåret. Något som jag tycker är fullt logiskt. Det går också att se vilka sommrar och vintrar som haft lite nederbörd.


Sommaren år 1868 var det också extremt torrt. I Kalmar föll endast 37mm nederbörd från den 1 maj till den 31 augusti 1868. Här kommer en jämförelse mellan 1868 och 2018.


 


Sedan skall man också komma ihåg att mellan 06:00 den 30 april till 06:00 den 1 maj i år föll det 15,7 mm regn. Något som inte räknas in i siffrorna för maj månad.


Det är alltså 150 år sedan vi hade en så nederbördsfattig sommar i Kalmar. Det kan dröja 150 år till innan Kalmar får uppleva en liknande torka under sommarmånaderna.


Hur många påstår att torkan 1868 beror på klimatförändringarna?

 

Det handlar om väder! Klimat baseras på minst 30 år lång statistik. Inte torka under en enda sommar.

 

Igår fortsatte jag med min personvalskampanj och utdelning av mina foldrar. Igår kväll blev det en tur på östra Öland från ungefär Gårdby och ned till Ottenby och sedan vidare upp till Grönhögen där jag tog kväll. En otroligt vacker vägsträcka att köra med trehjulingen. Jag tog några bilder med mobilkameran för att visa på torkans effekter på Öland.


 

Det var länge sedan det fanns något vatten här.


 

Inte många grön strån.

 

Majsfält som håller på att vissna ned.

Av Thoralf Alfsson - 31 juli 2018 00:27

Kalmar kommun köpte Attefallshusen för 390 000 kronor per styck för att placera dem i en flyktingby i Påryd. Nu har istället husen varit ute till försäljning genom budgivning. En och samma person köper alla fem husen för 190 000 kronor per styck. En förlust på 200 000 kronor per Attefallshus eller totalt en miljon kronor.


Mäklaren Håkan Hellström menar att kommunens inköpspris var alldeles för högt. Ett normalpris vore ca 10 kronor per kvadratmeter, vilket skulle var ca 250 000 kronor. Men Kalmar kommun betalade hela 15 600 kronor per kvadratmeter.


Det är Ulf Carlsson på Östra Småland som skriver om detta idag.

http://www.ostrasmaland.se/kalmar/kommunen-forlorar-en-miljon-pa-attefallshusen-som-skulle-bli-flyktingby/


Trots förlusten på en miljon kronor får väl kommunen ändå vara nöjd. Hade Attefallshusen stått ytterligare några år uppställda på sågverksplanen i Tvärskog hade säkerligen priset blivit ännu lägre.


Det stora felet är att majoriteten med Johan Persson (S) i spetsen tog beslutet att köpa in Attefallshusen från början. En ren panikåtgärd.


Nu väntar nästa stora förlustaffär. Kolbodagården, där kan förlusten säkert bli upp emot 10 miljoner kronor för Kalmar kommun.

Av Thoralf Alfsson - 30 juli 2018 23:02

 


Zaid Abadan klarar sig undan från ett kortare fängelsestraff på en månad tack vare att han suttit häktad under drygt 40 dagar. I stället döms han endast till 30 dagsböter a 50 kronor. Han måste skratta åt det svenska rättsväsendet när han sätter sig i sin Ferrari för 1,8 miljoner kronor. 1 500 kronor i böter är väl knappast två tankningar till bilen. Enligt egen utsago så är han mångmiljonär och sjukpensionär med ca 170 000 kronor i årsinkomst per år enligt skattemyndigheten.


Zaid Abadan planerar uppenbarligen att flytta någon annanstans. Han kanske vill ha ett lyxigare boende. I varje fall så är hans hus i Lindsdal till salu hos Mäklarringen i Kalmar.

https://www.maklarringen.se/hus/kalmar/lindsdal/tvarhandsgrand-14-obj10988_1481488065


Hans kumpan, egyptiern Mohamed Zaki döms däremot till sex månaders fängelse för utpressning. Enligt domen är han folkpensionär och lever en stor del av livet i Egypten. Enligt domen verkar han flyga mellan Sverige och Egypten väldigt ofta. Undrar hur han får detta att gå ihop rent ekonomiskt, då det inte är gratis att flyga mellan Sverige och Egypten många gånger varje år.


Det skulle inte förvåna mig om dessa båda herrar lurar det svenska välfärdssamhället på väldigt mycket pengar varje år.


Av Thoralf Alfsson - 29 juli 2018 22:04

Jag måste återkomma till det samtal jag hade med två muslimer igår, som kom till vårt tält på Kalmar marknad för att diskutera böneutrop och klockringning.


De ville bara diskutera böneutrop och menade att det är precis likvärdigt med klockringning. Jag delade givetvis inte den uppfattningen utan argumenterade för min ståndpunkt men de lyssnade överhuvudtaget inte. Jag försökte även förklara att flera andra saker spelar in på den negativa synen på böneutrop. Muslimernas kvinnoförtryck, något som blir extra tydligt i den extrema värme vi har i Sverige. Där den muslimska mannen går lättklädd medan den muslimska kvinnan tvingas klä sig i heltäckande klädsel och som jag själv såg under gårdagen i rena vinterkläder. Men de två muslimerna ville inte vare sig förstå eller inse skillnaden mellan män och kvinnor.


När jag även tog upp att många muslimer, kanske till och med en majoritet av muslimerna i Sverige vill leva enligt sharialagar så menade dessa båda muslimer att jag och andra som är kritiska till islam inte tolkade koranen och sharialagarna på ett riktigt sätt. När jag tog upp det ena efter det andra från sharia så hade jag bara tolkat fel men de kunde inte själva säga vad som var rätt eller fel. Men de ville inte diskutera något annat än böneutrop. Det hjälpte inte att jag menade att frågan är mer komplex än att man bara kan diskutera böneutrop och klockringning.


När jag sedan ställde frågan om det bara finns en islam så var svaret klockrent. Det finns bara en islam! Vilket hyckleri! Sedan håller man på med sina olika tolkningar av koranen som skall passa för stunden. När jag tog upp motsättningar mellan sunni och shia så viftades det bara bort. Om det nu bara finns en islam, varför finns det då både sunni och shia?


Under hela samtalet hade den mest aktive muslimen ett litet hånleende och en attityd att han som muslim stod över alla andra. Hans arroganta attityd skrämmer mig och jag befarar det värsta i framtiden. Det var inga hormonstinna 20-åringar det handlade om utan gissningsvis 35-40 åriga män.


Samtidigt är dessa personer väl insatta i våra grundlagar och utnyttjar dem till max i alla lägen. I synnerhet religionsfriheten. Islam är mer än en religion, islamism är en politisk ideologi som borde förbjudas i vårt land.


Samtal av den här typen gör mig förskräckt inför framtiden och den allt mer påtagliga islamiseringen av vårt samhälle. Människor som aldrig tar den här typen av diskussion och kritiserar islam möts heller aldrig av den här gruppen av människor och deras obehagliga attityd.

De naiva och godtrogna svenskarna bemöts sannolikt på ett helt annat sätt då de aldrig vågar ifrågasätta något. Den här gruppen av muslimer vet redan att de har kontroll på de naiva och godtrogna som tror på allt de säger. Hur dumt det än må vara!


Hur väcker man det ”sovande folket”? Räcker det inte med en självmordsbombare och en islamistisk terrorist på Drottninggatan? Vad behövs det mer? Det borde vara fullt tillräckligt.

 

På Kalmar marknad för några år sedan började vi räkna hur många som bar slöja, Hijab eller någon annan täckande klädsel av kvinnorna. Vi räknade till ca 20 kvinnor i dessa kvinnoförtryckarsymboler. Nu kunde vi inte hålla räkningen på alla. Det räcker inte med ett hundratal.


 

 

Enligt min mening så tror jag att islamiseringen är en ödesfråga för nationen Sverige!

 

Sverige först! Stoppa islam i Sverige!

 

Den konflikträdde och naive svensken låter hellre landet gå under än att han opponera sig mot all mångkulturell och islamistisk galenskap.

 

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/07/18/11550374-den-konfliktradde-och-naiva-svensken-blundar-del-1/

 

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/07/22/11551044-den-konfliktradde-och-naiva-svensken-blundar-del-2/

 

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/07/28/11552336-den-konfliktradde-och-naiva-svensken-blundar-del-3/

 

Av Thoralf Alfsson - 28 juli 2018 23:46

 


Böneutrop och Svenska kyrkan.


Sent i eftermiddag kom två muslimer till vårt tält vid Kalmar marknad och ville diskutera böneutrop med mig. I vår stora vepa som vi har som bakgrundsvägg i tältet fanns nämligen också denna bild och text.


Något som de båda muslimerna inte var riktigt nöjda med. Texten kommer från Sverigedemokraternas officiella Facebooksida. De båda muslimerna hävdade att det inte var någon skillnad mellan böneutrop och klockringning från en kyrka. Jag hävdade motsatsen. Klockringning åstadkoms av döda ting medan böneutrop utförs av levande ting. Dessutom handlar det om att tala om att islam och Allah är den enda och rätta guden och att Mohammed är hans profet.


Den som påstår att det inte är någon skillnad mellan en klockringning och ett böneutrop är antingen fruktansvärt okunnig och naiv eller fullständigt insnöad och indoktrinerad på mångkultur.

 

Det leder mig osökt in på en insändare i Östra Småland från en Monica Johansson som företräder ViSK, Vänstern i Svenska Kyrkan från Växjö.


Det är minst sagt skrämmande hur denna kvinna har gjort sin egen tolkning av texten till böneutropet i sin insändare. För att det skall passa vänsterns egna syften. Här kommer texten från insändaren.


”Jag vittnar att det inte finns någon annan gudom än Gud. (Det är samme Gud som tillbes av judar, muslimer och kristna.)

Jag vittnar att Mohammed är Guds sändebud.

Kom till bön.

Kom till frälsning.

Kom till framgång (enbart Shiiter)

Bönen är bättre än att sova (enbart Sunniter vid morgonbönen)

Gud är störst

Det finns ingen gudom utom Gud”

 

I samband med den debatt som var intensiv i samband med att Växjö moské ansökte om tillstånd för böneutrop skrev före detta imamen Tomas Samuel en uppmärksammad debattartikel med en direkt översättning av böneutropet. Här kommer även den texten.

”Allah är störst. Allah är störst.

Jag vittnar att det finns ingen gud (som är värd tillbedjan) utom Allah.

Jag vittnar att Muhammed är Allahs sändebud.

Kom till bön. Kom till bön.

Kom till framgång. Kom till framgång

Allah är störst. Allah är störst.

Det finns ingen gud utom Allah.”


Jag tror de flesta förstår hur Monica Johansson har tillrättalagt texten i sin insändare innan den skickades till media. Hur någon kan jämföra denna text med en klockringning är helt obegripligt för min del. Oavsett om det gäller en vänsteranhängare eller om det gäller muslimer som bor i Sverige. Det är fullständigt uppåt väggarna att ens försöka göra en jämförelse.


Monica Johansson är antingen dum i huvudet eller bara politiskt korrekt. Jag vet uppriktigt sagt inte vad som är värst idag.


När det gäller de muslimer som tog upp frågan angående böneutrop och klockringning så besannar de bara mina värsta eller sämsta farhågor. Sverige har idag ett mycket stort antal religiösa islamiska fanatiker! Eller som jag menar tokstollar som fortfarande befinner sig flera århundraden från dagens tidsålder.


http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/07/18/11550374-den-konfliktradde-och-naiva-svensken-blundar-del-1/

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/07/22/11551044-den-konfliktradde-och-naiva-svensken-blundar-del-2/


Av Thoralf Alfsson - 27 juli 2018 22:41

Finansminister Magdalena Andersson kommer till Kalmar under lördagen. Skall hon informeras av Johan Persson om socialdemokraternas viktigaste fråga i Kalmar om att privatisera 130 personliga assistenter?

Av Thoralf Alfsson - 27 juli 2018 20:56

 

 

Första dagen avverkad och jag känner en väldigt positiv känsla. Jag märker att intresset och nyfikenheten bara blir större och större för varje år. Nu är känslan av att inte våga säga att man röster på SD mer eller mindre borta. Det första som tog slut idag var våra pins som visar att man röstar och stödjer SD. Det var en strykande åtgång på dessa. Människor vill markera att det är SD som gäller. Helt fantastiskt!


Antalet personer som är kritiska till SD existerar snart inte längre. I varje fall så är de tysta idag.


Det finns väljare som tror att vi kan få 30-35 procent i valet den 9 september. Vem vet.


En sak som förvånade mig var dock att bara fyra partier var på plats på marknaden. Fyra partier från fullmäktige hade inte betalat 1 800 kronor för att få en plats. Det var Moderaterna, Liberalerna, Centerpartiet och Miljöpartiet. Det handlar inte om några astronomiska summor, utan dessa partier borde ha råd att betala 1 800 kronor för att kunna träffa många väljare under två dagar i Kalmar. Jag hoppas att marknadsbesökarna noterade detta.


Gå i Prideparaden tycks vara viktigare för dessa fyra partier än att träffa väljarna på Kalmar marknad sex veckor före valet.

 

Socialdemokraterna fanns på plats och i år stannade de kvar till och med efter arbetstid. I vanliga fall brukar de packa efter klockan 16. Men det är så klart valår och många av deras medlemmar är mån om att få en plats i en nämnd eller styrelse så det gäller att visa framfötterna ett valår.

 

Jag är dock lite avundsjuk på Kristdemokraterna och deras Christopher Dywik som får driva sin personvalskampanj på sitt partis evenemang. Det tillåter inte SD. Den informationen har i varje fall delgetts mig.

 

 

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards