thoralf

Alla inlägg under oktober 2015

Av Thoralf Alfsson - 30 oktober 2015 22:36

Nu inleds Allhelgonahelgen och jag gissar att många tänker på sina bortgångna anhöriga och kanske besöker en grav på kyrkogården och tänder ett ljus. Så har jag gjort.


Tyvärr tror jag dock att väldigt många är väldigt bekymrad över den framtid som vi sannolikt går till mötes. Det är säkert många som noterat den text som Jimmie Åkesson skrev på Facebook under torsdagen. I texten fanns också ett citat från en sång skriven av Simon Ådahl. Idag har jag lyssnat på den och skrev då följande på Facebook.


Jag förstår varför Jimmie Åkesson tycker att låten av Simon Ådahl går som en projektil rakt in i hjärtat. Jag hade aldrig hört låten tidigare men idag har jag lyssnat till den många gånger och den blir bara starkare och starkare för varje gång.


Den uttrycker absolut den sorg jag känner över den utveckling som råder i mitt fosterland och den förtvivlan som jag känner när jag tänker på mina barn och mina barnbarn som inte kommer få leva och växa upp i det Sverige som jag haft förmånen att göra.


Nu börjar Allhelgonahelgen! Sätt dig ner under några minuter och lyssna på texten till "Jag tänker be för Sverige".


Jag kommer be för Sverige och min familj!



Pk-fascisterna vädrade genast morgonluft och började ”angripa” Simon Ådahl för hans ca 10 år gamla text och att nu Jimmie Åkesson använde den i sitt inlägg på facebook som berörde tillståndet i fosterlandet och de vidriga morden i Trollhättan. Men inom den kristna världen finns det också de som vill stå upp för alla människors lika värde på riktigt. Tommy Dalman skrev en kraftfull text på sin blogg.


”Min känsla är att svensk kristenhet fortsätter att bygga in konflikter och en ökande segregering mellan kristna, kristna kyrkor och pastorer genom att bli allt mer partipolitiska. Den hetsjakt som pågår från delar av kristet håll mot ett riksdagsparti och därmed indirekt pekar ut tusentals kristna individer som suspekta är en farlig väg. När kristna individer selekteras i församlingarna utifrån vilken politisk färg man har är detta ingenting annat än kristen rasism. Och de senaste dagarnas hets kring Jimmy Åkessons positiva uttalande om en kristen låtskrivares alster bevisar vart vi är på väg om detta får fortsätta.”


Väldigt skönt att läsa att någon utomstående faktiskt vågar försvara Jimmie Åkesson i kraftfulla och raka ordalag. Det skall Tommy Dahlman ha all heder utav.


Det som pågår just nu i Sverige är bara sorgligt. Att vi har en regering med ett stort antal ministrar som inte tar ansvar för vårt fosterland är minst sagt anmärkningsvärt och frågan är om det inte orde liknas vid att förråda sitt fosterland. I veckan kom jag att tänka på en tuff debatt som fördes på insändarsidorna i Barometern för ca 5 år sedan mellanvärldsmedborgaren och fotbollsspelaren Henrik Rydström och författaren Anders Johansson. Texten är precis som sångtexten än mer aktuell idag.


”Fotbollsspelaren Henrik Rydström har på sin blogg i denna tidning uppmärksammat mig och mina åsikter i den stora fråga som brukar kallas ”invandringspolitik”, trots att jag inte på flera år yttrat mig i dessa ämnen. Trots hafsig läsning tar han sig friheten att kalla mig ”gubbjävel”, vilket också Rydström kommer att bli, fortare än han anar. Hans lilla älskvärdhet vill jag returnera genom att beteckna honom som ett tomtebloss som sprakar till en stund. Trots sitt påhopp säger han sig vara motståndare till all slags diskriminering, däribland åldersdiskriminering. Logik är inte hans grej, således. Nu läser jag ännu ett uttalande som lyder:”Det mångkulturella i sig kan aldrig vara ett problem. Det är bara vår inställning till det som kan vara ett problem. Eller rättare sagt, människor som Anders Johansson och den otäcka syn de står för”. Jag antar att Rydström menar ”människosyn” och inte synfel? Han avslutar med att säga att han tar ställning ”Så in i helvete”. Argumenten är ersatta av invektiv på en primalskrinivå. Rydströms stilkonst är en sällsam mix av gorilla vid dörren på en krog, och äppelkäck moralist med pekpinnar.”


Anders Johansson fortsätter sedan med ett stycke och ett konstaterande som jag ofta tänker på.


”Här konstaterar jag att Sverige under flera decennier framträtt som det mest invandringsliberala landet i världen, unikt genom stora kvoter och genom att sällan avvisa migranter. I dag har invandringen nått sådan omfattning att man med en lätt glidning i begreppen kan påstå att Sverige är det enda land i världen som frivilligt bekostar sin egen kolonisering. Det existerar inte en enda opinionsundersökning som förespråkar denna utveckling. ”Nu har vi kommit till ett stadium där vi måste välja mellan mångkultur eller välfärd”. Det påståendet tillhör en socialdemokratisk politiker i Holland men äger än större relevans i Sverige (P1 2009-10-22).”


”Samlevnaden med främmande kulturer är aldrig okomplicerad. Alldeles avgjort är den enorma invandringen, som dessutom snarast tenderar att öka, en ödesfråga för vårt land. När framtiden ska se tillbaka på det som hände i vår tid, medan situationen ännu möjligen var hanterlig, ska den konstatera att majoriteten av den svenska journalistkåren inte bara teg utan dessutom hänsynslöst förföljde de personer som ville väcka debatt. I ett läge där de svenska kommunernas ekonomi ofta är så dåliga att de skulle anses konkursfärdiga, om de tvingades agera på marknaden, ökar inflödet av människor som måste ha sin försörjning av allmänna medel. Sverige påtar sig därmed en försörjningsbörda som redan inom några år ska visa sig nästan omöjlig att bära, och i praktiken rasera det som finns kvar av den offentliga sektorns omsorgssamhälle. På kortare tid än vi kan ana kommer det svenska sekulära samhället med dess mödosamma landvinningar där socialdemokratin en gång spelade en så betydelsefull roll att sättas på svåra och hopplösa prov. Det behövs en regering som ägnar sig åt den verklighet som finns bakom alla skenheliga proklamationer, vilket inkluderar en human invandringspolitik. Till politikerna vill jag säga: Sluta att vara så förbannat goda på andras bekostnad!”


Jag önskar alla min läsare en trevlig och fin Allhelgonahelg!


 

Av Thoralf Alfsson - 30 oktober 2015 08:02

AFA har de senaste dagarna blivit väldigt aktiva igen! Flera aktiva sverigedemokrater har blivit utsatta för hot och vandalisering. Hur kommer det sig att dessa vildhjärnor blivit så aktiva just nu? Enligt min mening beror det på den propaganda som bedrivs i media och att ledande personer gör allt för att skuldbelägga Sverigedemokraterna för bränder på asylboenden. Igår fick vi ett nytt exempel på detta i Aktuellt där Mona Sahlin gav SD skulden för både det ena och det andra.


Den sjuka vänstern utnyttjar givetvis denna möjlighet. För varje boende som brinner så ”eldar” det på Mona Sahlin och hennes gelikar att ge SD skulden för dessa bränder. Detta skapar givetvis ett incitament för den sjuka vänstern att anlägga bränder. Det tjänar helt enkelt deras hatiska syften!


I går skrev socialdemokraten och före detta talskrivaren, Peter Akinder en bisarr ledare i Östra Småland med rubriken ”Var brinner det i natt?” där han i förtäckta ordalag pekade ut Sverigedemokraternas riksdagsledamöter som mordbrännare.


”Åtskilliga pekar på riksdagens högerextrema parti. Det är naturligtvis diskutabelt att anklaga ett politiskt parti för enskilda händelser som försök till mordbrand, framför allt så länge inget sådant är bevisat.


Men det är svårt att bortse ifrån att det partiet nyligen har deklarerat att deras främsta företrädare ska ägna mer tid åt aktivitet utanför riksdagen eftersom deras demokratiska arbete inte leder till önskvärt resultat.


Det är svårt att bortse ifrån att partiet har förklarat att läget nu är så allvarligt att nationen står inför sin snara undergång. Det är svårt att bortse ifrån att partiet i sin retorik gärna ställer grupper mot varandra.


Det är svårt att bortse ifrån att partiet på sina håll har publicerat adresser till just asylboenden.


Det är svårt att bortse ifrån att partiet hyser framträdande personer som uttrycker sig hatiskt mot människor med utländsk bakgrund, mot muslimer eller bara mot religionen islam.”

 

När den sjuka vänstern har företrädare som Peter Akinder på ledarsidorna och som helt ogenerat insinuerar att sverigedemokraternas riksdagsledamöter skulle ägna sig år mordbränder är steget inte långt till att individer inom AFA anlägger bränder för att ”elda” på hatet mot Sverigedemokraterna.


Med den retorik som Expo och hatsajter som Inte rasist men bedriver är risken stor att personer inom den autonoma rörelsen som står Expo och IRM nära själva anlägger bränder. Inte minst när Daniel Pool och Alexander Bengtsson från Expo titt som tätt får agera "experter" hos SVT och SR och där nå ut med sin hatpropaganda till hela svenska folket.

 

Peter Akinder har genom sina texter visat att han är en av de drivande krafterna bakom hatet! För varje procent som SD stiger i opinionen på Socialdemokraternas bekostnad så ökar hatet i styrka.

 

Det finns inte ett enda bevis eller utredning som pekar emot att någon sverigedemokrat skulle vara inblandad i någon av de anlagda bränderna. Ändå tillåts detta drev mot SD i media. Det vi däremot känner till är att flera asylsökande själva anlagt bränder på asylboenden och även dömts för mordbrand av domstolar. Men detta nämner givetvis inte Peter Akinder i sin ledarartikel och han kommer heller aldrig ta upp det på ledarsidan.


På Östra Småland måste det dock råda någon form av intressekonflikt mellan ledarredaktionen och nyhetsredaktionen då det inte tycks gå i takt med varandra. Jag har flera gånger uttryckt mig positivt över hur Östra Småland bedriver sin nyhetsrapportering och grävande journalistik. Något som Peter Akinder på ledarredaktionen knappast kan gilla.


Det skiljer dessutom väldigt mycket emot hur journalisterna på Barometern utför sitt arbete. Här nedan kommer ett slående exempel på hur de båda tidningarna rapporterar om samma händelse i Emmaboda under denna vecka.


Vilken tidning skulle du vilja ha en prenumeration av?


Barometern

 


Östra Småland

 


Av Thoralf Alfsson - 29 oktober 2015 22:06

Den som följt min blogg under några år vet att jag skrivit flera blogginlägg om Stasi och att jag jobbat för att de så kallade Stasiarkivet skall öppnas upp för forskning. Det är nu 25 år sedan muren föll och det kan knappast vara något problem att göra som flera andra länder redan gjort. Under min tid i riksdagen skrev jag flera motioner om detta. Om det idag finns någon i Sverigedemokraternas riksdagsgrupp som lyfter denna fråga är jag mycket tveksam till. Det beror troligen på att SD:s ledamöter har en låg medelålder och att bara ett fåtal var vuxna under 70-talet eller 80-talet.


Mitt intresse för vilka de svenska Stasimedarbetarna var har gjort att jag har en del kontakter. Nyligen publicerades en artikel i SvD men eftersom alla inte kan läsa den har jag fått ok av författarna att publicera den på bloggen.


Oviljan att öppna arkiv aktualiserar åter kravet på en sanningskommission för att klarlägga Stasis inflytande i Sverige, anser två professorer.

 

”Enligt den nu skrotade så kallade Decemberöverenskommelsen kunde en regeringsbudget röstas igenom även om den bara stöddes av en minoritet av riksdagens ledamöter. Detta är underligt ur demokratisk synvinkel. Men ännu underligare är det sätt på vilket säkerhetsfrågor behandlas, vilket ytterst få känner till. 2012 ombads den dåvarande regeringens justitieminister Beatrice Ask att ge forskare nödvändig tillgång till Säpos arkiv för att de skulle kunna belysa Stasis och KGB:s verksamhet i Sverige under 1980-talet. Regeringen kunde dock inte finna någon anledning till att allmänheten skulle få kännedom om vilka svenskar som hade samarbetat med Stasi. Nutidshistorien mörklades.

 

I år bad därför riksdagsledamoten Finn Bengtsson den nuvarande regeringen och dess justitieminister Morgan Johansson att ta initiativ till en översyn av tidigare beslut. I ett skriftligt svar den 21 april 2015 ställde sig dock statsrådet Anders Ygeman (som fått i uppgift att svara på interpellationen) helt bakom Beatrice Asks bedömning, och avslutade sin skrivelse med orden ”Jag avser därför inte vidta några vidare åtgärder i frågan.”

En skriftlig fråga från riksdagsman Hans Wallmark om detta besvarades den 23 juli 2015 av statsrådet Helene Hellmark Knutsson med några till intet förpliktigande fraser, som att ”stöd redan ges till forskarinitierad och nyfikenhetsbaserad forskning.”

 

Stasi-medarbetarna hade sina flesta kontakter inom partierna till vänster, men de hade även infiltrerat partierna till höger. Detta kan förklara den utbredda ovilja som en majoritet av riksdagens ledamöter tycks ha att belysa detta. Trots att Stasi-samarbetet hade sin höjdpunkt för mer än 25 år sedan är bevisligen fortfarande flera aktivister verksamma inom dagens politiker- och medievärld.

 

Det är för oss tydligt att omsorgen om dessa politikers anseende har fått större vikt än de säkerhetspolitiska aspekterna. Det verkar finnas en underförstådd överenskommelse om Stasi mellan regeringen och stora delar av oppositionen. Detta bör enligt vår mening belysas av media så att det blir allmänt känt.


Vårt tidigare krav, väckt bland annat vid en hearing i riksdagen, på att en i parlamentet brett förankrad sanningskommission tillsätts, bör dessutom åter aktualiseras. Varför är regeringen inte intresserad av detta?”

 

ANDERS TÖRNVALL och LENNART STENFLO är professorer (em).


Törnvall har i två tidigare artiklar i somras (11/8, 12/8) presenterat sina resultat av forskning i tyska arkiv kring Stasis kontaktverksamhet vid svenska skolor under 70- och 80-tal. De baseras på en rapport för tankesmedjan Frivärld.


Se gärna också detta klipp från ett seminarium som ordnades áv Axess med Anders Törnvall och Birgitta Almgren.


http://www.axess.se/tv/player.aspx?id=4275



Granskning Sverige har kommit med ett nytt klipp.



Av Thoralf Alfsson - 29 oktober 2015 10:15


Idag skriker media ut att trenden vänt för SD. I TV4 Novus mätning backar SD för första gången sedan februari. Det innebär sju mätningar i rad med stigande opinion. Att det tillslut kommer en mätning då den trenden upphör är väl i allra högsta grad naturligt.


Den stora frågan är givetvis om det finns någon riktig orsak till att stödet för SD skulle minska. Enligt min uppfattning finns ingen sådan orsak, snarare är det så att det asylkaos som vi nu bevittnar borde ge ökat stöd för SD i opinionen.


Men det finns en faktor som talar emot. Nämligen medias enorma propaganda som startade med 3-årige Aylan Kurdi, som han döptes till i media. Propagandan riktas inte i första hand mot orsakerna till det som kallas flyktingkaoset utan i väldigt stor utsträckning mot Sverigedemokraterna och de som sympatiserar med SD. Hela Sverige skramlar är väl det mest slående exemplet på detta även om Hans Rosling fick möjligheten att säga några sanningar.


Idag har skämmighetsfaktorn säkerligen ökat rejält i samhället. Den var på väg att minska men idag är den sannolikt större än på många år. Jag är fullständigt övertygad om att många idag inte vågar eller vill uppge att man sympatiserar med SD och att man har för avsikt att rösta på SD.

 

Det är fult att sympatisera med SD. Det har media och de politiskt korrekta bestämt!

 

Besöksantalet på min blogg har tidigare korrelerat väldigt väl med opinionsmätningarna men idag ser jag inte längre detta samband. Min blogg har slagit all time high fyra månader i rad när det gäller unika besökare per månad. Under oktober slogs månadsrekordet för flera dagar sedan och det finns en möjlighet att bloggen når drömgränsen på 100 000 unika besökare under oktober.


Jag tror inte att Sverigedemokraterna har backat i opinionen. Jag tror att vi i verkligheten har gått framåt!

Av Thoralf Alfsson - 28 oktober 2015 08:50

Fick alldeles nyss ett ”märkligt” mejl från kommunledningskontoret som innehöll SKL:s pressmeddelande från den 8 oktober om det ansträngda ekonomiska läget för kommunerna. Varför skickas detta ut till de tre partierna som inte sitter i kommunstyrelsens arbetsutskott idag, när det är tre veckor gammalt?


Finns bara en rimlig förklaring! Den rödgröna majoriteten bestående av Socialdemokraterna, Vänsterpartiet och Centerpartiet planerar en sen skattehöjning inför 2016.


I så fall måste beslutet ifrån juni om bibehållen skattesats rivas upp.


Notera att SKL väljer att kalla massinvandringen för befolkningsökning i pressmeddelandet. Kärt barn har många namn! Men vill man varna för skattehöjningar på två kronor så går det ju givetvis inte att skriva att det beror på invandringen. Läget har ju dessutom förändrats dramatiskt sedan SKL skickade ut nedanstående pressmeddelande den 8 oktober.


 


UPPDATERING


Johan Persson har kommenterat mitt blogginlägg på sin blogg och kallar det för en konspiration ;-)


"Kunde därför inte låta bli att dra på smilbanden när jag upptäcker att Thoralf Alfsson, SD, lyckats med konststycket att också göra detta till en konspiration.

På grund av att information mailades ut först två veckor efter att den släpptes så menar han att majoriteten förbereder en skattehöjning i höst. Jag kan lugna både Thoralf och andra konspiratörer med att ingen skattehöjning planeras."


Vi får väl se hur lång tid det dröjer innan Johan Persson vill höja kommunalskatten i Kalmar. Mindre än 9 månader gissar jag!


Johan Persson har också köpt en annons för 43 000 kronor i DN för att berätta hur duktig han är. Nu får skattebetalarna betala för den socialdemokratiska propagandan! Läs artikel.


Av Thoralf Alfsson - 27 oktober 2015 21:39

 


”En av resenärerna som kunde åka med tåget berättar för P4 Kalmar att det var riktigt trångt i vagnarna och att resenärerna fick stå som "packade sillar" under resan.”

 

Radio Kalmar rapporterar att alla inte får plats på tågen längre. Under måndagen fick ca 40 resenärer inte plats på tåget. Det som Radio Kalmar inte berättar i sin artikel är att orsaken till denna trängsel är att det delas ut gratis månadskort till alla asylsökande. Läs artikeln.


Idag har jag åkt buss med Kalmar läns trafik under nästan två timmar. Det har varit en prövning. Jag fick flashbacks från min tid som FN-soldat i Sinai 1978. Då utförde vi så kallade transiteringar av människor som reste mellan Egypten och Gaza, genom FN-zonen. Detta gjordes i minst sagt fullsatta och stökiga bussar med två FN-soldater i varje buss. De som varit med om detta vet vad jag tänker på, kunde vara en ganska otrevlig upplevelser med passagerare och busschaufförer som jävlades! Bajonett på gällde på AK4:an. Idag kom jag väldigt nära dessa upplevelser.


De svenskar som reste med bussen såg inte särskilt glada ut och ingen pratade ett ord med någon av de asylsökande!


Allt tack vara att 7-klövern i landstinget beslutat ge alla asylsökande gratis månadskort hos Kalmar läns trafik. En fullständigt vansinnig signalpolitik!


De asylsökande får givetvis intrycket av att allt är grattis i Sverige! Inget kostar, de dumma svenskarna betalar för allt, resor, mat, bostad, skola, sjukvård och till och med semesterresor till hemlandet för att hämta familjemedlemmar när PUT är avklarat.


PS

Den propaganda som just nu pågår i media är helt sjuk!


Tänk att det skall vara så svårt att begripa för vissa? De båda männen är i stort sett överens om att välfärden sannolikt kommer krackelera om inte regeringen agerar kraftfullt. Kvinnan anser att vi kan låna oss till framtiden. Varför är hon så naiv?


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards