thoralf

Direktlänk till inlägg 27 juli 2018

LARS BERN OM BRÄNDERNA

Av Thoralf Alfsson - 27 juli 2018 07:30

 
 
Ingen bild

SM811

27 juli 2018 08:38

Helt suveränt. Hoppas att några miljöväljare ser detta.

 
Ingen bild

Ölandsbonde

27 juli 2018 11:09

Besked igen från valmyndigheten

"
Hej och ursäkta att jag stör igen.
Om jag som bor, och är skriven, i Kalmar län använder listan HELA LANDET 0110-15553 och personvalskryssar nr 63. Anders Anderberg Säffle.
Kommer då min röst att räknas som en röst på SD och ett personval av Anders Anderbergs som alltså får min röst sig tillhanda?

Att jag återigen frågar är för att en person säger att personröster endast kan räknas i det "egna" länet.

Tacksam igen..
"

"Hej,

Jag det stämmer. Det blir en parti-och personröst givet att kandidaten står på en valsedel där det står "hela landet".

Mvh"

Thoralf Alfsson

27 juli 2018 11:53

Ja, det stämmer men det hjälper inte mig i Kalmar län om någon i Örebro kryssar mig. Om jag får 10 personröster i Örebro så kan jag inte räkna med dem till personkryssen i Kalmar län.

Att jag får t.ex 0,13 procent personkryss där hjälper mig inte i Kalmar län där jag måste få minst 5,0 procent.

 
Ingen bild

fete

27 juli 2018 12:07

Läs. det goda samhället. Mårten grusgård vad han skriver om klimatet..

 
Ingen bild

ugglan

27 juli 2018 12:44

Det gäller att få spridning på Swebbtv inslaget. Har bara sett det på din blogg och Petterssons blogg. Skulle vara av godo om det lades upp på Samnytt, men de tror jag inte de vågar.Lars Bern pratade ju om Kasselstrand.

Några tusen tittare förändrar ingenting det måste vara flera hundratusen tittare om det skall få genomslag. Skulle helst vilja att SVT och TV4 sände videon.

 
Ingen bild

Hm

27 juli 2018 13:37

Det går inte att komma in på Swebbtv med varken Firefox eller Chrome. Någon som vet varför eller kan lägga ut en e-postadress till dem så jag kan skriva och fråga var problemet ligger?

 
Ingen bild

Ölandsbonde

27 juli 2018 13:47

Snälla Alfsson.
Det är antalet personkryss på listan som räknas. Eftersom vår lista inte är för HELA LANDET så är det rätt som du säger. MEN hade ni varit smarta nog och fått länslistan till att vara märkt HELA LANDET, så räknas den listan som EN ENDA lista. Oavsett var väljaren är skriven så räknas alla dina personkryss samman. Och det är väl större chans att du kommer upp i 5% på den listan där alla dina följare kan bidra än om det är som nu att bara de i Kalmar län kan räknas. Intresset från personer i andra län att använda en sådan lista istället för rikslistan, eller den egna lokala, är säkert försumbart. Med undantag för de som följer din blogg och vill stödja dig och det kan vara rätt må nga det.

Varför vill du inte förstå att ni missat en möjlighet?

Thoralf Alfsson

27 juli 2018 20:31

Jag hävdar att du har helt fel men eftersom du vägrar ta till det jag skriver så skall jag kontakta länsstyrelsen för att få deras uppfattning av vallagen.

Men innebörden av det du skriver är att om tillräckligt många i t.ex Norrbotten, Västra Götaland, Skåne och Östergötland kryssar mig så ger det mig ett mandat i Kalmar län. Tror du på det själv?

 
Ingen bild

Cosmik Debris

27 juli 2018 16:51

1 juni 2018

Fiskeföreningen i Eskilstuna: invandrare fick inte fiska – tände på skogen
https://samnytt.se/fiskeforeningen-i-eskilstuna-invandrare-fick-inte-fiska-tande-pa-skogen/

Gäller eldningsförbudet för muslimska bilbrännare i förorten också?

 
Ingen bild

Cosmik Debris

27 juli 2018 17:41

"Jag kan inte undvika att knyta an till den diskussion som har förts om infantiliseringen av Sverige. Att vi styrs av barn. Att våra förvaltningar förvaltas av barn. Att våra lagar numera stiftas av barn och våra politiska kammare består av barn (även om de är medelålders och ser ut som Stefan Löfven eller Annie Lööf). Att polisen och andra myndigheter har letts av barn.

Att vi styrs av individer som mentalt är och agerar som barn."

https://nyhetsbyran.org/2018/07/27/vi-styrs-av-individer-som-agerar-som-barn/

Kunde inte ha sagt det bättre själv.

 
Ingen bild

Stefan A

27 juli 2018 18:43

Tur det finns skogsbilvägar nu annars hade det
blivit oerhört svårt med släckningsarbetet.
Miljöpartiet närstående naturskyddsföreningen
brukar protester högljutt när sådana skall
byggas....

 
Ingen bild

Anders

27 juli 2018 20:12

Lars Bern har vid flera tillfällen hävdat att klimatalarmisterna utsagor inte har manifesterats på något sätt. Detta kommenteras inte alls. Märkligt att höra honom kritisera regering för att något har hänt som han själv har hävdat - vid flera tillfällen - inte kan hända.

Thoralf Alfsson

27 juli 2018 20:34

Vad är det som hänt som inte kunde hända?

 
Ingen bild

Laglydig

27 juli 2018 21:48

@Ölandsbonde
Fredag 27 juli 13:47

Nej, så fungerar det inte!
Problemet är tyvärr SD Riks som inte ville ha med Thoralf Alfsson på riksdagslistan. Han borde ha återfunnits åtminstone bland de 30 första namnen det är jag rätt säker på att de flesta organiserade SD:arna ute i landet tycker.

Men se till att rösta in Thoralf där han hör hemma ni som bor i Kalmar län!!!

 
Ingen bild

Laglydig

27 juli 2018 21:49

@Anders
Fredag 27 juli 20:12

Jag förstår inte vad du pratar om, men ta dig lite tid och läs igenom Lars Berns mycket kloka åsikter och slutsatser!
https://anthropocene.live/author/larsavbern/

Och gärna speciellt den här:
https://anthropocene.live/2018/02/12/sveriges-obefintliga-beredskap/

 
Ingen bild

Tom

28 juli 2018 01:40

DN avslöjar: De polska brandmännen använder utrustning som inte är genuscertifierad! Isabella kräver bojkott av Polska importvaror. En grupp kvinnor i Söderbärke har startat Facebookgruppen #ingenslangibusken.

 
Ingen bild

Anders

28 juli 2018 12:10

@TA, Lars Bern har vid flera tillfällen hävdat att klimatalarmister har fel eftersom deras utasgor om extremväder aldrig har manifesterats. Bränderna är exempel på det som alarmisterna har varnat för. I intervjun kommenterar han inte detta överhuvudtaget. Han kritiserar alltså regering och MSB för att inte ha förutsett det han själv hävdat aldrig kommer att hända

Thoralf Alfsson

28 juli 2018 12:52

Bränder är inte väder!

Om du syftar på det torra vädret, så har det inträffat tidigare somrar,

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards