thoralf

Alla inlägg under april 2013

Av Thoralf Alfsson - 30 april 2013 10:11

 

Vänster eller höger på Barometerns redaktion?


När jag fick höra att socialdemokraterna i Kalmar valt Katarina Mazetti som första majtalare började jag fundera på vilka grunder som socialdemokraterna utgår ifrån vid val av första majtalare. Förra året var det Henrik Rydström! Båda har uttalat sig minst sagt svenskfientligt, något som tydligen uppskattas av socialdemokraterna i Kalmar.

Med anledning av detta mejlade jag Barometerns ansvariga för debattsidan och frågade om jag kunde få en debattartikel publicerad inför första maj. Detta gjorde jag redan i mitten av mars och fick följande svar.


”Hej Thoralf!


Du är den tredje som ställer samma fråga angående Mazettis besök! du får samma svar!


Självklart kan jag publicera en sådan text, men det kan bli så att sidan delas rakt av för två texter i samma ämne så din text MÅSTE hålla sig inom max 3 000 tecken!


Det bör väl funka för dig också!”


Jag blev givetvis glad över svaret från ansvarig på Barometerns debattsida. Att jag skulle få en möjlighet att bemöta Katarina Mazettis svenskfientlighet och alla påhopp på mig i diverse mediesammanhang kändes väldigt bra. När jag sedan började planera min debattartikel insåg jag att det även kunde vara en idé att ta upp förra årets första majtalare Henrik Rydström. Jag har sedan skrivit på debattartikeln av och till, skrivit om den någon gång innan jag var nöjd med resultatet.

Den 22 april skickade jag in den till Barometern. Jag fick ganska snart följande svar.


”Din 1-majtext var ju tyvärr betydligt längre än jag hoppades på. Återkommer om innehållet, det är väldigt mycket kritik mot Henrik Rydström som ju defacto talade förra året???”


Givetvis räknade jag med att kanske bli tvingad att banta texten (3800 tecken) något men det är beräknad prutmån. Går det så går det med en längre text. Jag blev dock förvånad över att jag inte fick kritisera och citera Henrik Rydström.


Två dagar senare fick jag dock ett nytt mejl från Barometern med följande lydelse.


”Hej Thoralf.


Vi har läst igenom din text och kommit fram till att den inte, i sitt nuvarande skick, är intressant för oss att publicera. Skriv gärna en ny i ämnet 1 maj men utan insinuationer och egna anklagelser mot dem du omnämner med namn i texten. Om du vill använda dig av citat, använd då också hela citat och inte lösryckta delar.
Men som sagt, skriv gärna om 1 maj, men använd en annan ton i texten.”


Helt plötsligt eller efter två dagar var min debattartikel inte publicerbar, trots tidigare löften. Man säger i princip att jag inte får skriva om Rydström och Mazetti . Syftet med min debattartikel är att kritisera socialdemokraterna, Rydström och Mazetti  men det tillåter uppenbarligen inte Barometern.


Frågan som måste ställas är Barometerns redaktion höger eller vänster?


Dagen efter detta mejl kom dessutom Barometerns artikel/intervju med Katarina Mazetti med en hel rad ”insinuationer och anklagelser” i rubriken och artikeltexten som riktades sig mot mig.


Jag kontaktade då tidningen och begärde att min debattartikel skulle betraktas som ett genmäle på artikeln.


Jag passade också på att påminna om vad de pressetiska reglerna säger. De regler som media titt som tätt hänvisar till när det gäller att anonymisera eller ”vitpixla” kriminella med invandrarbakgrund. När det gäller genmäle finns följande att läsa.


”Var generös med bemötanden

5. Felaktig sakuppgift skall rättas, när det är påkallat. Den som gör anspråk på att bemöta ett påstående skall, om det är befogat, beredas tillfälle till genmäle. Rättelse och genmäle skall i lämplig form publiceras utan dröjsmål och på så sätt att de kan uppmärksammas av dem som har fått del av de ursprungliga uppgifterna. Observera att ett genmäle inte alltid kräver en redaktionell kommentar.”


Nyhetschefen på Barometern har fortfarande inte svarat på mitt mejl!


Ett bedrövligt beteende från Barometern men alla vet ju att jag överklagat deras nya mediehus och det har säkert sin betydelse att jag inte får något utrymme på debattsidan. Sedan gör de tydligen allt för att skydda Mazetti och Rydström från att några sanningar når ut till läsarna.


Jag har nu skickat debattartikeln även till Östran och Ölandsbladet. Att socialdemokratiska Östran skulle publicera den hade jag inte förväntat.

Ulf Carlsson på Östran sökte mig dock igår för att få lite kommentarer till 1 maj vilket resulterade i följande artikel i dagens Östran. Det är ju mer än vad Barometern åstadkommit!


All heder åt Ölandsbladet som publicerat min debattartikel idag. Den finns nu också på nätet.


Barometern däremot förtjänar utan tvekan dagens ris. Tydligen har även de två andra debattartiklarna stoppats av Barometern då inget publicerats inför 1 maj. Att den borgerliga tidningen Barometern går socialdemokraterna och Johan Perssons ärenden råder det ingen tvekan om. Till och med på första maj!


Jag lägger även upp min debattartikel som pdf för nedladdning och utskrift för den som är intresserad på följande länk.  

https://www.box.com/s/sftv3frwwwmzkoii26zn


Även Katarina Mazettis krönika finns för nedladdning och för utskrift på följande länk.

https://www.box.com/s/qyvss8xlj8ezrwbtdagk


Här är min debattartikel som var införd i Ölandsbladet.


"Fosterlandsförnekare majtalar i Kalmar


Snart är det första maj, de röda fanornas dag. Då brukar brösttonerna höras från Socialdemokraterna och samtidigt kritiseras de flesta andra åsikter. Frågan är om vi i år även kommer att få höra en del självkritik?


I fjol förstamajtalade Henrik Rydström i Kalmar och i år föll valet på författaren Katarina Mazetti, som även skall första majtala i Borgholm. Båda dessa personer har på nätet framfört ”svenskfientliga” åsikter. Många har reagerat på Henrik Rydströms syn på svenska traditioner.


"Och så är vi tillbaka i det här med svenskt och ursprung och traditioner och bevara vår svenska folksjäl. Fuck it, säger jag. För återigen, vad är svenskt? Precis som när det kommer till nationsvurmande vid idrottsevenemang får jag SD-vibbar av midsommar. Det kryper i mig när det svenska ska firas."

 

Det är uppenbart att Henrik Rydström trivs bäst med röda fanor och inte blågula svenska flaggor oavsett om det är på 1:a maj med socialdemokraterna eller på Guldfågeln arena.


Författaren Herman Lindqvist sammanfattat ”svenskfientligheten” i ett kåseri med titeln ”Fosterlandsförnekarna”. Den röda kultureliten gör allt för att förtala och ifrågasätta allt som är svenskt. Det finns inget svenskt brukar de basunera ut! Denna drift att utplåna sig själv är i själva verket det mest typiska för den svenska kulturen, något som vore en fransman, dansk, amerikan, japan, finne eller norrman fullständigt otänkbart.


Socialdemokraterna i Kalmar tycks ha anslutit sig till dessa fosterlandsförnekare och deras vilja att utplåna det svenska. Åtminstone om man skall döma av valet av förstamajtalare.


Vad Katarina Mazetti kommer säga i sitt förstamajtal står skrivet i stjärnorna men att hon skulle nämna Omar Mustafa och socialdemokraternas röstfiske i grumlig muslimska vatten är väl knappast troligt.


Att judehat och rasism florerar i de socialdemokratiska och muslimska leden är ingen nyhet utan partiet har varit utsatt för internationell kritik under flera års tid. Där till och med president Obama skickade ett sändebud till Ilmar Reepalu i Malmö för att informera sig om det utbredda judehatet.


De som bevittnade den såkallade fredsdemonstrationen i Kalmar 2009 arrangerad av bland annat socialdemokraten Nasim Malik kan även vittna om detta. Då det bland alla motbjudande plakat även skanderades ”No more peace with Israel”. På en fredsdemonstration!


Idag präglas socialdemokraterna istället av vad jag kallar för ”svenskfientlighet”, där allt främmande skall framhållas och anses berika samhället i motsatts till det svenska, under parollen mångkultur. Detta har tydligen ersatt den tidigare mörka människosynen som socialdemokraterna har i sin historia, med rasbiologiska institut, tvångssteriliseringar och öppen beundran för nazismen under 1930- och 1940-talet.

 

Kommer Katarina Mazetti i sitt tal förnedra alla svenska musiker genom att återigen upprepa sitt omdöme om svensk folkmusik?

 

”Den enda rent svenska folkmusiken är väl näverlur och kohorn, och att kula eller köla – det vill säga ett sångsätt som går ut på att med gäll röst vråla hem korna.”

 

Kan ”svenskfientligheten” uttryckas på ett klarare sätt än så?


Enligt Mazetti är det dessutom lika svårt att hitta en ”riktig” svensk eller som statsminister Reinfeldt uttrycker det ”en etnisk svensk mitt i livet” som att hitta en vit älg i skogen. Om man dessutom skulle vara så lycklig att man hittar en ”riktig” svensk så anser Mazetti uppenbarligen att han/hon tillhör ett ”folkslag som isolerat sej i generationer och bara gifter sej med varann. De sitter där gravt inavlade med hängande hakor, svåra genetiska sjukdomar och en IQ på 70”.


Det är bara att ”gratulera” Kalmar och Ölands socialdemokrater till att få lyssna på dessa ”svenskfientliga” talare på första maj. Jag är inte det minsta imponerad utan snarare bedrövad över den utveckling jag ser i vårt svenska samhälle.


Thoralf Alfsson

Riksdagsledamot (SD)"

Av Thoralf Alfsson - 29 april 2013 22:31

Integrationsminister Erik Ullenhag vill att Alliansen går till val på medborgarskapsutredningen.

Det skall bli mycket lättare att bli svenskt medborgare. Till och med en bonus inrättas för att snabbare kunna bli svenskt medborgare. Vilket innebär att det går snabbare att få rösta i riksdagsvalet men även att bli valbar till Sveriges riksdag.


Kommunerna skall även tvingas att införa medborgarskapscermonier.

- En ny portalparagraf om det svenska medborgarskapets betydelse ska föras in i medborgarskapslagen.


- Portalparagrafen ges i huvudsak följande innehåll: Det svenska medborgarskapet är det viktigaste rättsliga förhållandet mellan medborgaren och staten. Medborgarskapet innebär friheter, rättigheter och skyldigheter. Det är en grund för folkstyrelsen och står för samhörighet med Sverige.


- Alla kommuner ska anordna ceremonier för att välkomna nya svenska medborgare och markera medborgarskapets betydelse.


- Alla barn som har en förälder som är svensk medborgare ska bli svenska medborgare vid födelsen.


- Ett barn som föds i Sverige ska bli svensk medborgare vid födelsen, även om barnets föräldrar inte är svenska medborgare, under förutsättning att en av föräldrarna har varit folkbokförda i Sverige i minst fem år och har permanent uppehållstillstånd.


- Dagens hemvistkrav för medborgarskap bör bestå (fem år som huvudregel, fyra år för statslösa och flyktingar, två år för nordiska medborgare).


- En person som har en viss nivå av kunskaper i det svenska språket ska kunna bli svensk medborgare ett år tidigare än vad som annars hade krävts (språkbonus).


Jag tar tacksamt emot Erik Ullenhags förslag om att det skall vara ett vallöfte från Alliansen. Det är bara tacka och ta emot.


Vi kommer argumentera emot!


Det skall givetvis vara stora krav för att bli svenskt medborgare! Det räcker inte med att prata bra invandrarsvenska. Du skall även kunna läsa och skriva svenska och ha en bra kännedom om vårt samhällssystem, lagar, historia och kultur.

Av Thoralf Alfsson - 29 april 2013 11:43

Katarina Mazetti håller på upphovsrätten till sin krönika i ICA-kuriren. I ett mejl till mig svarar hon att hon inte tänker ge oss en möjlighet att använda hennes krönika i en trycksak i samband med hennes första majtal i Kalmar. Ett mycket fegt agerande av Katarina Mazetti som uppenbarligen inte vågar stå för sin krönika i ICA-kuriren.


 


Jag fick ganska omgående följande svar från Katarina Mazetti. Frågan är hur många glas vatten det blivit den kvällen eftersom hon svarade så otrevligt på en hederlig fråga.


 


Samtidigt vet vi ju hur polisen agerar vid 1 maj i Kalmar. Alla kommer säkert inte ihåg hur det var när Mona Sahlin talade 2007 på Larmtorget. En person som delade ut gratis Toblerone till publiken omhändertogs av polisen. Varför är dock oklart!


Journalisten och framlidne Kurt Lundgren uppmärksammade dock det hela och skrev om det på sin blogg. Den polisiska korrektheten slog till i Kalmar. Kommer den även göra det på onsdag? Kommer Sverigedemokrater omhändertas av polisen?


 



Av Thoralf Alfsson - 28 april 2013 09:19



Barometern publicerade i torsdags en stor intervju med Katarina Mazetti som innehöll fula insinuationer och flera felaktiga påståenden eller rent ut lögnaktiga uppgifter. Hela artikeln gick egentligen ut på att misskreditera mig och Sverigedemokraterna och samtidigt framställa Katarina Mazetti som ett offer för ”nätpöbeln”.


De som känner till fakta har en helt annan bild av Katarina Mazetti och hennes krönika i ICA-kuriren!


Rubriken på artikeln är minst sagt anmärkningsvärd av flera skäl.


 


Den enda som namnges i artikeln är givetvis jag och Sverigdemokraterna. Barometern och journalisten Jesper Ericssons syfte med detta är självklart att läsaren skall koppla samman mig och Sverigedemokraterna med rubriken i artikeln, "rasisterna" och "pöbelangreppen". Insinuationen är minst sagt uppenbar och bedrövlig!


Att kritisera de politiskt korrekta personerna som media har stor förkärlek till är förenat med stora risker att bli utsatt för angrepp och insinuationer som denna artikel är ett uttryck för. Jesper Ericsson har säkert fått många ryggdunkar internt på Barometern.


Jag har fått en del kommentarer angående artikeln och många anser att Barometern försöker "piska" upp stämningen inför första maj. Frågan är vad en borgerlig tidning har för syfte med det, om man nu är en borgerlig tidning? Många av allianspolitikerna i Kalmar betvivlar detta!


Tidningen fungerar snarare som en megafon för det socialdemokratiska kommunalrådet Johan Persson! Inte för alliansoppositionen.



 


Lite märkligt att Jesper Ericsson menar att hon utsatts för rasism då det aldrig kallas rasism då svenskar utsätts för diverse angrepp i text, verbalt eller till och med våld från invandrare. Då handlar det aldrig om rasism enligt det politiska etablissemanget. Undrar om Jesper Ericsson menar att Katarina Mazetti är en invandrare och att hon därmed kan utsättas för rasism?


Att jag skulle ha skrivet ett 20-tal inlägg om Mazetti är en ren lögn från Jesper Ericssons sida. Det handlar om 11 inlägg och 7-8 av dessa är inlägg där jag bemöter anklagelser ifrån media som t.ex Resume, Radio Kalmar, TV:s morgonsoffor och Publicistklubben där Mazetti har haft fri tolkningsrätt att smutskasta mig utan att jag en enda gång fått en möjlighet att bemöta henne. Min enda möjlighet har då varit att skriva ett blogginlägg.


Det samma gäller denna artikel i Barometern. Jag har inte getts någon möjlighet att bemöta Mazetti vare sig innan eller efter publiceringen av artikeln av Jesper Ericsson. Men det är inget ovanligt när det gäller Barometern.


Ibland är de pressetiska reglerna väldigt viktiga för media men i andra fall är det tydligen inte så viktigt. När det gäller pressetiken på Barometern kommer jag återkomma i ett blogginlägg innan den första maj.


Den stora artikeln med intervjun av Katarina Mazetti finns inte på nätet men den kan läsas här sid1 och sid2.


Av Thoralf Alfsson - 27 april 2013 09:14

Religionsfrihet existerar inte inom islam. Ännu ett steg i islamiseringen av vårt land, Sverige!


 



Av Thoralf Alfsson - 26 april 2013 17:35


En bra artikel på SVT om vår skuggbudget som presenterades idag.


Jag noterar också att de flesta artiklar om Markus Weichel utelämnar orsaken till hans illa valda kommentarer. Personligen anser jag att man skall titta på videoklippet innan man dömer Markus.

Det är nog något av det vidrigaste jag sett och man undrar hur mycket ondska det finns i människor. Att det dessutom är en stor folksamling som beskådar denna dödsmisshandel och bränning av tre människor utan att ingripa gör det än mer avskyvärt. Samtidigt är det jämförbart med stening som förekommer inom en annan kultur och religion. Där har liknande avrättningar filmats och lagts upp på nätet. Bland annat av unga flickor vars enda brott är att de blivit våldtagna av vuxna män och som sedan stenats efter sumariska shariarättegångar.


Jag mår riktigt illa och undviker alltid att se dessa videoklipp då de etsar sig fast på näthinnan. Men idag har jag tittat på det aktuella videoklippet som fick Markus Weichel att gå i taket. Jag förstår honom. Den som inte reagerar på detta videoklipp måste vara empatiskt retarderad.


"Läser att det är rasistiskt att reagera med avsky när mörka afrikaner bränns levande. Jamen det verkar ju rimligt, Expressen! Klockren kvällstidningslogik."
 
Nasrin Sjögren på FB
 
Jag lägger normalt sätt inte upp länkar till liknande videoklipp men idag tvingar media mig att göra detta då de själva inte ens nämner videon i vissa artiklar. Videoklippet finns på nedanstående länk. Jag vill dock varna alla från att titta på det!

http://www.youtube.com/watch?v=6NB7HryI8UE  


Det finns dock ett antal personer som uttalat sig om Markus Weichel i media. Dessa personer borde dock tvingas se videoklippet och sedan ombedas att kommentera vad de sett! En av dessa är Göran Hägglund!


Fredrik Reinfeldt kallade idag till presskonferens när Djurgårdens ordförande lämnade sitt uppdrag på grund av hot. Hur många tror att Fredrik Reinfeldt hållit presskonferens om Kalmar FF eller Åtvidabergs ordförande avgått. Alliansregeringen var motvilliga till den huliganutredning som gjordes och har varit motvilliga till de mesta åtgärder som föreslagits när det gäller läktarvåld. Det vet den somföljt debatten i riksdagen. Ett av mina allra första anföranden och debatt i kammaren gällde just huliganvåldet.


Böneutrop i Fittja. Sveriges väg tillbaka till medeltiden!


"Sharialag är som demokrati"



Av Thoralf Alfsson - 25 april 2013 23:09

Ikväll vill jag uppmärksamma alla antirasister, de mest goda människorna i vårt land, åtminstone enligt dem själva. De som vet mest och bäst, samtidigt som de ägnar all sin tid åt att förtala sina medmänniskor.

Jag tänker på Daniel Poohl, Alexander Bengtsson, Daniel Vergara , Niclas Nilsson alla från Expo. Jag tänker inte heller glömma bort Henrik Johansson, Anny Berglin och Tobias Lundeqvist som utövar sitt näthat dagligen mot svenskar.


Ej heller tänkte jag glömma David Baas på Expressen eller Anders Lindberg och Åsa Linderborg på Aftonbladet. Jag skall heller inte missa att nämna Henrik Rydström och Katarina Mazetti i detta sammanhang. De kanske skulle känna sig ”krängta” av att inte få vara med i den politiskt korrekta ”gemenskapen”.


Alla dessa och ytterligare ett stort antal som jag inte namngivet (förlåt om jag missade dig) anser jag vara korkade besserwissrar och fosterlandsförnekare och därför tänkte jag att de skulle få lyssna till den mycket kloke Herman Lindqvist.



Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards