thoralf

Alla inlägg under november 2012

Av Thoralf Alfsson - 30 november 2012 19:24

Sverigedemokraternas landstingsgrupp i Kalmar län har gjort ett hästjobb med årets budget. Den presenterades i måndags vid en presskonferens i Kalmar och en senare under dagen i Västervik. Budgeten behandlades sedan under onsdagen och torsdagen av landstingsfullmäktige.


Jag tittade på Alliansens budget i söndags och jämförde den med Sverigedemokraternas 30-sidiga dokument och då kan man verkligen undra vem som är det stora ”oppositionspartiet” i Kalmar län. Enligt uppgift från Alliansen skall man ha fått smärre panik när man såg Sverigedemokraternas budget och insåg att deras egen blev slagen med hästlängder. Henrik Yngvesson (M) och Christer Jonsson (C) skall ha varit mycket förvirrade och planerat rena ”rasistattackerna” på Sverigedemokraternas förslag om hyrläkare. Enligt uppgift tänker man nu ”stjäla” fler av Sverigedemokraternas förslag och ändra skrivningen litegrann och sedan presentera dem som egna förslag. Precis som de Rödgröna gjort när det gäller förslaget gällande hyrläkare.


En eloge till Claus Zaar, Mattias Bäckström Johansson, Bo Karlsson och Micael Foghagen. Ni är de som dragit det tyngsta lasset. Det är väldigt roligt och skönt att ha er som kollegor i vårt distrikt i Kalmar län.


Det fanns dock andra ledamöter som inte skötte sig lika bra enligt Barometerns journalist Mats Andersson.


 


Enligt uppgift blev flera ledamöter upprörda över att inte ordförande Ulf Nilsson (S) stoppade Akko Karlsson från Miljöpartiet.


Folkpartisten Pierre Edström gillar uppenbarligen inte svensk kultur och då speciellt folkdräkter men så är han ju förstås gift med en vänsterpartist eller är det en kommunist.


 


Är det fler kvinnor i slöja, burka och niqab som Pierre Edström syftar på?


Samtidigt vill jag tacka Mats Andersson som faktiskt gett SD ett visst utrymme i artikeln och som även skrivit om SD:s budgetförslag. Jag tror att Mats Andersson har förstått hur seriöst våra landstingspolitiker jobbar med sitt förtroendeuppdrag. Något som jag alltid har haft kunskap om!


 


 


Bra gjort killar! Ni kan känna er stolta över ert slit. Ta nu och vila lite så ses vi på styrelsemöte på måndag eftermiddag.


 


Expressen, Aftonbladet, DN, SvD, SVT,TV4 kanske borde har varit på plats och lärt sig lite om Sverigedemokraterna istället för att "häcka" i riksdagshuset dag och natt!


I detta blogginlägg finns förklaringen till varför Sverigedemokraterna fortsätter öka i opinionen!


Ingen "skandal" kan rubba oss Sverigedemokrater och förändra vår politik!


Av Thoralf Alfsson - 30 november 2012 09:10

 


Minst sagt häpnadsväckande uppgifter från Dispatch. Läs mer på följande länk.

Av Thoralf Alfsson - 29 november 2012 22:45

Idag är jag fruktansvärt besviken och trött på allt som händer, saker som bara inte får hända. Att partiet går ut med ett pressmeddelande som man mindre än ett dygn senare måste dra tillbaka på grund av felaktiga uppgifter är mycket pinsamt. Dessutom är jag väldigt ledsen för Lars Isovaras skull. Ett enda misstag räcker för att livet skall ta en ny vändning.


Alla vet att media gör allt för att smutsa ner bilden av oss Sverigedemokrater och vi som sitter i riksdagen är förstahandsmål för dessa kvällstidningsjournalister. Jag tror att många inte tycker det är särskilt roligt och vissa mår säkert väldigt dåligt över det sätt som media uppför sig. Men vissa i den lokala median är inte mycket bättre.


Imorgon kommer troligen Barometerns Anders Blank koppla samman Lars Isovaras ”festkväll” med min blogg och Anders Bering Breivik om jag skall tolka de frågor han ställde i eftermiddag. Jag har tyvärr väldigt låga förväntningar på det Anders Blank kommer producera i morgondagens tidning.


Ikväll var Linus Bylund med i Expressens Bar o politik. Linus gjorde väldigt bra ifrån sig och bet ifrån rejält till Niklas Svensson som undvek att svara. Se klippet.



Vi har förresten idag fått nya medlemmar i Kalmar och personer har också hört av sig och vill ha information från partiet och kanske bli medlemmar. En liten tröst i allt elände!


Jag har ett Facebookkonto där jag periodvis är aktiv. Jag har varit lite försiktig med vem som jag bekräftar vänförfrågningar ifrån men det är lite svårt att hålla koll på vilka man t.ex träffat i något sammanhang. Dock inser jag att FB är en väldigt bra kanal att nu ut med information till sympatisörer och andra som kan vara intresserade.


Jag har under den senaste tiden fått väldigt många vänförfrågningar och funderat på hur jag skall göra. Min dotter har flera gånger påpekat för mig hur många människor man kan nå på väldigt kort tid genom detta nätverk. Efter diverse funderingar har jag beslutat mig för att inte vara lika försiktig längre utan godkänna de flesta vänförfrågningar.


Intervjun med finska YLE har idag kommit upp på nätet. Den handlar som jag tidigare nämnt om min motion angående dubbla medborgarskap för riksdagsledamöter och statsråd. Efter mig har man intervjuat en riksdagsledamot, Pyry Niemi som förmodligen har dubbla medborgarskap. Man kan ju fråga sig var han har sin lojalitet? I Sverige eller i Finland eller båda länderna. De vanliga flosklerna kommer förstås. Dessutom pratar han om saker som inte har ett dugg med min motion att göra.


Se klippet




Imorgon "flyr" jag till lugnet på Öland!

Av Thoralf Alfsson - 29 november 2012 07:47

Jag tror att det var många av oss Sverigedemokrater som fällde en tår eller flera när vi såg Uppdrag granskning igår om William Petzäll. Så oerhört tragiskt att en så begåvad och ung människa skall gå bort på det sättet. Programmet gav mig svar på ett antal obesvarade frågor och det kändes bra att dessa luckor kan komma på plats.


Jag anser också att partiet hanterade det på ett så korrekt sätt man kan begära men att Williams problem var större än vi kunde förstå.


Den som såg programmet och tänker efter lite inser säkert vilket tryck vi utsätts för i media bara för att man är Sverigedemokrat. Jakten på oss Sverigedemokrater har fortsatt på exakt samma sätt och har väl minst sagt accelererat den senaste tiden, utan att man tar minst hänsyn till individen. Vill media medverka till att driva fler personer in i missbruk som kan leda till fler tragedier?


Det som William uppenbarligen var mest rädd för var vänsterextremister som använder våld som arbetsmetod. Jag har själv upplevt detta hot ett flertal gånger. Senaste gången var i Malmö för ca en månad sedan då jag skulle lyssna på Gert Wilders men en skränande vänstermobb gjorde allt för att störa mötet och hindra besökare från att komma in.


Det sorgliga är att ”rännstensmedia” många gånger går vänstermobben och de odemokratiska krafterna till mötes i sitt agerande. Jag har aldrig någon gång upplevt att media verkligen beskrivit hur denna mobb uppträder.


Däremot har William Petzäll och Sverigedemokraterna utmålats på ett mycket negativt sätt av dessa journalister. Jag hoppas att dessa journalister såg gårdagens program och känner någon typ av dåligt samvete men chansen är nog minimal hos dessa ”hyenor”.


 


Besvikelsen är nog stor hos "rännstensjournalisterna"!

Av Thoralf Alfsson - 28 november 2012 21:52

Så praktiskt det är för tidningarna att aldrig artikelförfattarna sätter rubrikerna på artikeln. Därmed finns det aldrig någon ansvarig när rubrikerna blir ”felaktiga”.


Igår fick vi ännu ett sådant exempel i lokaltidningen Östran. Sverigedemokraternas landstingsgrupp för Kalmar län hade kallat till presskonferens under måndagen. På tisdagen publicerades en artikel skriven av Ulf Carlsson som var helt ok. Men rubriken var fullständigt fel.


”Ingen akut sjukvård till illegala flyktingar”


 

 

I artikeln kan man dock läsa det rätta.


”Partiet säger också nej till att ”utlänningar som befinner sig i Sverige illegalt ska kunna få icke akut sjukvård på skattebetalarnas bekostnad.”


Med andra ord tvärtom mot vad rubriksättaren på Östran påstår. Endast akut sjukvård till personer som befinner sig illegalt i Sverige.


Att inte ge akut sjukvård är ett brott mot Hälso- o sjukvårdslagen och det är inget som Sverigedemokraterna har för avsikt att ändra på. Bara rubriksättaren på Östran.


   

Av Thoralf Alfsson - 28 november 2012 16:40

UPPDATERING!


Nedanstående blogginlägg grundar sig på det pressmeddelande som SD skickade ut och vilket jag länkar till nedan. Ca 15 timmar senare drar pressavdelning tillbaka meddelandet då uppgifterna visar sig vara felaktiga.



Att en rullstolsburen riksdagsledamot rånas alldeles utanför riksdagen, mitt i centrala Stockholm av två personer med utländskt utseende är en bisak när svensk media rapporterar.

Att riksdagsledamoten chockas av det inträffade och kommer i upplösningstillstånd och gråter efter det inträffade är även det en bisak för svensk media.


Jag är minst sagt upprörd efter att jag läst Expressens vinkling av händelsen!


Vissa journalister sjunker bara djupare och djupare ner i sin egen sörja


Nu gäller det ju förstås en rullstolsburen Sverigedemokrat och då gäller andra måttstockar, allt enligt statsminister Fredrik Reinfeldt som menar att detta får man räkna med som Sverigedemokrat.


Läs pressmeddelande från SD


SVT Rapport ansluter sig även till media som undviker att säga att Lars Isovara blev utsatt för ett rån av två personer med utländskt utseende. Att han ringde efter polis eller använde sitt överfallslarm för att påkalla polis och därefter även gjorde en polisanmälan av rånet till polis. Inget av detta omnämns av Rapport i inslaget.


Är det detta som kallas public service som betalas med skattemedel så kan vi lika gärna avskaffa public service!

Av Thoralf Alfsson - 27 november 2012 21:11

Jag tror att oavsett vem jag skulle fråga i Kalmar om medeltemperaturen har stigit i Kalmar under de senaste 25 åren skulle jag få samma svar.


Visst har medeltemperaturen stigit! Visst har det blivit varmare! Ingen snö på vintrarna!


Jag tror att jag kommer finna väldigt få som har en annan uppfattning i Kalmar.


Vi pumpas nästan dagligen fulla med information om klimatförändringar genom media och inte minst politiker. Nyligen gav sig även Världsbanken in som klimatalarmister när man försökte skrämma hela världens befolkning med att temperaturen skulle stiga med hela 4 grader. Detta gjorde man genom att förutspå vilka konsekvenser en sådan temperaturstigning skulle innebära. Men många såkallade experter använder nu denna rapport som ”fakta” för att temperaturen kanske redan till 2060 kan stiga med 4 grader. Inte minst med tanke på klimatmötet i Qatar.


Jag undrar om egentligen någon vet hur mycket ”koldioxid” styr beslut inom politiken, offentlig sektor och privata företag. Hur stora summor betalas inte i klimatrelaterade skatter och avgifter som ofta baseras på koldioxid.


Media pumpar ständigt ut olika larmrapporter när det gäller klimatet och alla dessa är baserade på någon form av klimatmodeller (beräkningsmodeller). Där det räcker med att man bara skruvar på någon parameter för att få ett helt annat resultat. Men idag verkar det som att den klimatalarmist som påvisar störst förändring i den globala temperaturen belönas med medias uppmärksamhet, som t.ex världsbanken.


Tidigare under året har jag varit i kontakt med SMHI och ställt en del frågor. Men även fått en del länkar till data. Jag började därför titta på dessa data från Kalmar flygflottilj, som senare blev Kalmar flygplats när det gäller väderobservationer.


Att vi har haft en temperatur ökning i Kalmar under de senaste 50 åren kan man utan vidare konstatera. Men om det är koldioxidhalten i atmosfären som är orsaken borde temperaturtrenden vara relativt konstant. Eftersom koldioxidhalten stiger med ca 2 ppm/år och att den ökningen snarare accelererar enligt klimatforskare borde vi ha en stigande trend även när det gäller temperaturen.


Om man däremot tittar på hur medeltemperaturen utvecklats vid Kalmar flygplats under de senaste 25 åren ser man följande grafiskt (2012 är ett uppskattat medelvärde).


 


Källa SMHI.  (0,00 motsvarar 7,76 grader i medeltemperatur)


Medeltemperaturen mellan 1988-2012 har varit 7,76 grader. Siffrorna som presenteras i diagrammet är avvikelser från 7,76 grader.


Faktum är att medeltemperaturen faktiskt sjunkit något i Kalmar de senaste 25 åren. (Se den bruna trendlinjen)


Hur många Kalmarbor skulle svara lägre medeltemperatur om de tillfrågades om detta?


Frågan som vi sedan måste ställa oss är givetvis. Är det bara i Kalmar det ser ut så här? Finns de fler orter som har haft sjunkande medeltemperatur de senaste 25 åren?


Hur väl stämmer detta i så fall överens med alla klimatrapporter?


NY OMRÖSTNING!


Svara gärna på min fråga i högermarginalen om klimatrapporter.


UPPDATERING!


Har Hübinette alla hästar hemma? Jag måste ställa mig frågan att om vi från Sverigedemokraterna skall ställa upp på fler TV eller radioprogram och svara på idiotiska frågar. Vill inte journalisten förstå svaren så är det ju ingen mening med att svara på frågor.


Hübinette ville uppenbarligen inte förstå det Jimmie svarade!


Antingen är hon dum eller så spelade hon bara dum. Oavsett vilket tycker jag det inte finns någon anledning att fortsätta detta ”gatlopp” av intervjuer på samma tema.

Den dagen journalisterna är intresserade av riktiga politiska frågor skall vi ställa upp.


Jag har idag ställt upp på en intervju med finska Yle angående motionerna om dubbla medborgarskap för riksdagsledamöter. Tyvärr försov jag mig lite på morgonen samtidigt som den avtalade intervjun ramlat ur mitt minne. Så det blev språngmarsch till riksdagen i ösregnet, snabbt byte till torr skjorta och sedan rusa upp till kammarfoajén för intervjun. Vilket innebar att jag svettades ymnigt när jag var på plats framför kameran. Vi fick göra avbrott flera gånger så jag fick torka svett från pannan. Gud så pinsamt! Men jag tror det gick rätt så bra.


Åklagaren lägger ned förundersökningen mot Erik Almqvist och Kent Ekeroth. Man behövde inte vara någon Einstein för att dra den slutsatsen redan då Expressen började skriva om att polisen gjort en anmälan. Läs artikel i DN.


Att polisen gjorde denna anmälan är minst sagt pinsamt och tyder på en osmaklig politisk korrekthet inom polisledningen. Är detta en ny praxis som skall börja tillämpas inom polisen? För Expressens del visar det bara på den verkilighetsfrånvaro som existerar på de ledande tidningsredaktionerna. Men det har ju Svensson kommit underfund med för länge sedan. Vilket vi kan avläsa i de sjunkande tidningsupplagorna.


Av Thoralf Alfsson - 27 november 2012 00:41

På Länstidningen i Östersund är man stolta idag. Uppenbarligen har de blivit påhejade från Stockholm och Sveavägen.


Ida Nilsing hade uppenbarligen sitt tidigare värv hos den socialdemokratiska broderskapsrörelsen. Som chefredaktör inrättade hon tydligen en muslimsk ledarsida i tidningen Broderskap som sedan bytte namn till Tro & Politik enligt en artikel i Medievärlden.


”Många sökte tjänsten som ledarskribent. Vad gjorde att LT beslutade sig för Ida Nilsing?

– Det var rätt så enkelt. Vi hade väldigt många kvalificerade sökande. Men Ida stack ut rätt tidigt. Kemin stämde på en gång.

Hon är uppvuxen i länet. Men har bott i Stockholm de senaste åren. Fördel eller nackdel?

– Det är en stor fördel. Hon har skaffat sig ett brett kontaktnät eftersom hon har jobbat på Tro och politik och därför varit nära den socialdemokratiska ledningen. Dessutom är hon härifrån och kan länet. Ida är det vi behöver helt enkelt.”


Jag noterar också att det varit helt tyst från andra riksdagspartier. Innebär det att det ställer sig bakom gasutrustningen.


Läs även ”När byggs gaskamrarna” på Snaphanen.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards