thoralf

Direktlänk till inlägg 27 juli 2018

DAG 1 KALMAR MARKNAD

Av Thoralf Alfsson - 27 juli 2018 20:56

 

 

Första dagen avverkad och jag känner en väldigt positiv känsla. Jag märker att intresset och nyfikenheten bara blir större och större för varje år. Nu är känslan av att inte våga säga att man röster på SD mer eller mindre borta. Det första som tog slut idag var våra pins som visar att man röstar och stödjer SD. Det var en strykande åtgång på dessa. Människor vill markera att det är SD som gäller. Helt fantastiskt!


Antalet personer som är kritiska till SD existerar snart inte längre. I varje fall så är de tysta idag.


Det finns väljare som tror att vi kan få 30-35 procent i valet den 9 september. Vem vet.


En sak som förvånade mig var dock att bara fyra partier var på plats på marknaden. Fyra partier från fullmäktige hade inte betalat 1 800 kronor för att få en plats. Det var Moderaterna, Liberalerna, Centerpartiet och Miljöpartiet. Det handlar inte om några astronomiska summor, utan dessa partier borde ha råd att betala 1 800 kronor för att kunna träffa många väljare under två dagar i Kalmar. Jag hoppas att marknadsbesökarna noterade detta.


Gå i Prideparaden tycks vara viktigare för dessa fyra partier än att träffa väljarna på Kalmar marknad sex veckor före valet.

 

Socialdemokraterna fanns på plats och i år stannade de kvar till och med efter arbetstid. I vanliga fall brukar de packa efter klockan 16. Men det är så klart valår och många av deras medlemmar är mån om att få en plats i en nämnd eller styrelse så det gäller att visa framfötterna ett valår.

 

Jag är dock lite avundsjuk på Kristdemokraterna och deras Christopher Dywik som får driva sin personvalskampanj på sitt partis evenemang. Det tillåter inte SD. Den informationen har i varje fall delgetts mig.

 

 

 
 
Ingen bild

Lille Skutt

27 juli 2018 21:43

KD är en sekt och ett farligt parti. Dom kommer åka ur riksdagen!

 
Ingen bild

Lars

27 juli 2018 21:50

Moderaterna verkar tappat rejält. Vad beror det på Thoralf?

 
Ingen bild

Laglydig

27 juli 2018 21:58

Moderaterna, Liberalerna, Centerpartiet och Miljöpartiet tycks tycka precis som Bög-TV, nä så heter dom ju inte, dom heter SVT (Aktuellt i kväll) som hade ett långt repotage inför något som tydligen kallas "Nordic Pride" och hur detta delat in Bög-rörelsen, fan, jag menar Pride-rörelsen i olika riktningar. Det fanns lite mord och kvinnliga aktivister som saboterat flygtrafiken från Landvetter att rapportera om, men därom var det tyst! Sen blev det Mbapé, men repotaget handlade inte om Frankrike och vandaliseringarna i Frankrike av muslimer efter VM-segern utan om Zimbawe...

30-35 % för SD i valet? Det är väl inte otänkbart, utan snarare troligt! I vår kommun skulle jag dock inte spela några pengar på det! Det blir MER!!!

Trist det där med att en del partier inte uppmuntrar personvalskampanjer!
Go to Thoralf GO!!!

 
Ingen bild

pierre

27 juli 2018 22:04

Jo det verkar som om KD är lite mer demokratiskt än SD för att somliga i Kalmar län ligger före dig på valsedeln är riktigt märkligt helst som vissa är inflyttade. De jag känner som röstar SD i länet har jag sagt till att skriva ditt namn eller kryssa dig så vi håller tummarna på en riksdagsplats. PS finns SD i Borgholm fortfarande eller hor står det till för man har inget hört om dessa alls detta år.

 
Ingen bild

Robban

27 juli 2018 22:49

Talade med mina barn om vad deras vänner ska rösta på!
De började nästan unisont att skratta!
Visade sig att de endast kände någon enstaka person, som inte skulle rösta på SD!
Verkar lovande! Gissar att SD fortsätter att fördubbla sitt valresultat!
Underlättar naturligtvis att S verkar ha bestämt sig för att bli irrelevanta under överskådlig tid!
Faktum är att S verklighetskontakt är helt förlorad! Men jag ska inte klaga, bara tanken på hur många gråtande socialdemokrater vi kommer att få se runt 9 september, får mig att le!
Det skänker hopp om framtiden!

 
Ingen bild

Galne Gunnar

27 juli 2018 23:57

Kul med positiv respons på stan idag! Mår dåligt av kombinationen hög värme och mycket folk och uteblev därför från Kalmar Marknad.

Fullkomligt obegripligt att fyra riksdagspartier inte finns representerade på marknaden med så kort tid kvar till valet.

Tycker det visar vilka prioriteringar de har.

Trevlig helg alla sverigedemokrater!

 
Ingen bild

Eric H

28 juli 2018 00:33

"Fyra partier från fullmäktige hade inte betalat 1 800 kronor för att få en plats. Det var Moderaterna, Liberalerna, Centerpartiet och Miljöpartiet."
Varför skulle de tvingas möta sina väljare? Särskilt de tre sista skulle behöva det.
Det (alltför) stora partistödet ramlar väl in ändå?
Och man skulle dessutom tvingas till verklighetskontakt och få sin (vrång)bild av omvärlden korrigerad!

 
Ingen bild

Sven

28 juli 2018 11:04

Vad är de tre viktigaste, hetaste frågorna som kommer i ett sådant evenemeng?

Thoralf Alfsson

28 juli 2018 12:37

Allt

 
Ingen bild

Paul

28 juli 2018 13:24

Läste idag att Kifab kommunbolag i Kalmar vägrat lämna ut offentliga handlingar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards