thoralf

Direktlänk till inlägg 27 juli 2012

KALLE ANKA ANMÄLAN

Av Thoralf Alfsson - 27 juli 2012 01:04

Efter diverse problem har jag fått anmälan som riktats mot mig för ”hets mot folkgrupp”. Den person som anmält mig existerar inte i Sverige, i varje fall är personen inte sökbar på eniro, hitta, ratsit och så vidare. Namnet verkar vara påhittat och den mail adress som finns i anmälan går till en gmail-adress. Möjligen kan det gå till en 23-åring i Södertälje som kanske lekt lite med sitt namn.


Visst är det märkligt att en anmälan kan göras med ett helt fejkat namn. Anmälaren kunde lika gärna skrivit Kalle Anka!


Men det finns ändå intressanta uppgifter på nätet under det fejkade namnet. Inte minst på Flashback där namnet kopplas till ett företag som jag har under lupp just nu av helt andra anledningar.


Personen ifråga har uppenbarligen använt detta namn flitigt i diverse forum som ett alias.

 
 
Ingen bild

SM811

27 juli 2012 16:41

Att flytta från blogg.se var mycket bra. Nästa blir att man kan editera sina inlägg för hur man än läser dom innan man har skickat iväg en kommentar hittar man fel senare.
Vill bara önska dig lycka till med den nya sidan.
Här finns alltid intressant läsning och avslöjande.

 
Ingen bild

Dan

27 juli 2012 18:13

Hej Thoralf, stå på dig. Vi är många som följer dig i dina efterforskningar. Tack gode Gud att Internet givit oss detta alternativ till nyheter.

 
Ingen bild

Kalle

27 juli 2012 18:46

Testar thoralfs nya blogg med javascript (ve och fasa)

 
Ingen bild

MakingBacon

27 juli 2012 19:39

Det här kommer att bli bra

 
Ingen bild

UfoM

27 juli 2012 20:04

Automatisk omvandling för mobila enheter.
Finemang.

 
Ingen bild

UncleBob

28 juli 2012 01:54

Det här bådar gott för framtiden, eftersom du inte hade en objektiv blogglösning tidigare och jag tvivlar inte en sekund på att de "tekniska problem" du haft har samband med ägarnas politiska inriktning. Sådana små sabotageaktioner är mer ett desperat bevis på att motståndarna blivit alltmer uppgivna när deras nonsensargument för mångkultur och massinvandring bara innehåller varm luft.

 
My

My

28 juli 2012 03:16

Så med andra ord tycker du inte att det ska vara möjligt att göra en anonym anmälan? Ligger inte det i rättsäkerhetens intresse att just det ska vara möjligt? Det exemplet du beskriver gör det för mig helt uppenbart om VARFÖR denna person, kalla honom Kalle Anka eller whatever var just anonym.

http://mjeppan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Solomon Goldstein

28 juli 2012 09:53

Jag vill att du skall pusha lite för Israel, är det för mycket begärt?

 
Ingen bild

Thoralf A

28 juli 2012 11:53

My

Ser du inge problem med en anonym anmälan?

 
Ingen bild

Skånepåg

28 juli 2012 14:17

@ My

"Det exemplet du beskriver gör det för mig helt uppenbart om VARFÖR denna person, kalla honom Kalle Anka eller whatever var just anonym."

Varför är det helt uppenbart att denna person är anonym?

 
Ingen bild

Daniel

28 juli 2012 15:41

Varför är det ett problem med anonyma anmälningar, Thoralf? Det är trots allt innehållet i anmälan och det den eventuella efterföljande polisutredningen kommer fram till, som är intressant.

Om en person är skyldig till brott så spelar det ingen roll om anmälaren är anonym eller inte, personen kommer dömas ändå.

Om en person är oskyldig till brott, så kommer personen inte att dömas oavsett om anmälaren är anonym eller inte.

Det är irrelevant annat än för dig, som bevisligen vill kunna ta reda på vem som anmält dig och kontakta honom/henne på något sätt. Vilket är precis varför man kan göra anonyma anmälning - för att inte mer våldsamma personer än du ska ta lagen i egna händer och hota folk som anmält dem.

 
Ingen bild

Skånepåg

28 juli 2012 16:02

@ Daniel

"för att inte mer våldsamma personer än du ska ta lagen i egna händer"

Att skriva "mer våldsamma personer" innebär att du trots allt anser at Thoralf har en dragning åt det våldsamma hållet. Och vad har du för källa eller bevis på detta trams? Det troliga sabotaget av den tidigare bloggen spelar en viss roll i hur Thoralf agerar, men kanske för invecklat för dig att förstå?

 
Ingen bild

Tony

28 juli 2012 18:09

I Ystads Allehanda finns i Ledartrojkan en som heter
Jonas Duveborn, och en av dom värsta personer han kan tänka sig
är Thoralf Alfsson, för att han driver en blog där vem som helst
får uttala sig, vilket man sällan får i hans blaska, om det inte gäller rent nonsens förstås

 
Ingen bild

Beundrare

29 juli 2012 14:07

Självklart måste en anmälan kunna göras anonymt. Sedan är det utredande myndighet som ska utreda om brott blivit begånget. Det är sällan som en myndighet inleder förundersökning på enbart anonyma uppgifter utan oftast krävs ytterligare bevisning som kan tolkas objektivt. En anonym anmälan måste ibland kunna göras för att inte en gärningsman/misstänkt ska kunna utföra någon typ av repressalier mot anmälaren (som ju kan vara familjemedlemmar, vänner o dyl) och eftersom t ex polisen har som huvudfokus att inte kränka så kan ju de inte skydda någon som blir hotad. Jag tycker för övrigt att din blogg är riktigt bra. Fortsätt på ditt lågmälda och sakliga sätt så kommer det bli ännu bättre framgent. Det är på det sättet SD vinner förtroende

 
My

My

30 juli 2012 00:28

@ Thoralf och skånepåg

Att jag tycker att du verkligen uppvisar varför en möjlighet att anmäla anonymt är ett måste är som jag sa med tanke på rättsäkerheten. Ingen ska behöva riskera att denman anält gör en stalkersökning på nätet för att ta reda på vem man är osv. Precis som Daniel beskriver betyder inte en anmälan att personen är skyldig. Det är för utredarna och i fortsättningen rättsväsendet att slå fast.

http://mjeppan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Skånepåg

30 juli 2012 09:52

@ Lilla My

"Att jag tycker att du verkligen uppvisar varför en möjlighet att anmäla anonymt är ett måste är som jag sa med tanke på rättsäkerheten."

Typiskt nättrollattityd. Inga vettiga svar på frågor, utan bara "undanglidande" och nya vettlösa påståenden!

Och vad är det då så hemskt som Thoralf Alfsson uppvisar med tanke på rättsäkerheten?

 
Ingen bild

Anders

30 juli 2012 14:19

Självklart ska man kunna anmäla anonymt.
Alla som råkat ut för invandrar-brottslighet vet hur rädd man är för att anmäla.
Anmäl en och få 49kusiner efter dig, det är inget roligt.
Däremot är detta en löjlig troll-anmälan på dig Thoralf som du borde skita i, men extremPKvänsterns metoder kan ju sällan betecknas som annat än rabiata och anti-demokratiska försök att tysta folk med alla till buds stående medel.

 
Ingen bild

Erik Johansson

7 november 2012 10:56

Att personen inte finns på Eniro eller annan tjänst behöver inte betyda att personen inte finns. Min flickvän (född i Sverige och fortfarande bebodd här) går inte att hitta där. Dock vet jag inte hela situationen men det är bra att veta

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<<
Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards