thoralf

Direktlänk till inlägg 28 november 2018

SVAR TILL MEDLEMSUTSKOTTET DEL 2

Av Thoralf Alfsson - 28 november 2018 15:56

Som jag utlovade tänkte jag redovisa några av de svar jag gett på anklagelsepunkterna från Medlemsutskottet. Eftersom hela mitt yttrande är på hela 20 sidor så kommer jag dela upp punkterna i flera blogginlägg. Här kommer den andra delen.



”Gina Darawi skulle konvertera till kristendom eller avsäga sig sitt uppdrag som julvärd i SVT”

 

Detta blogginlägg är närmare 3 år gammalt och ännu ett påstående som är tagit ur sin kontext och sannolikt hämtat hos IRM av anmälaren utan att han läst mitt blogginlägg. Han har uppenbarligen litat på den tolkning som IRM gjort av min text i blogginlägget.


Mitt blogginlägg handlade om vem som tagit beslutet på SVT om att sätta en muslimsk kvinna på uppdraget som julvärd i SVT, under den största kristna helgen under året. Jag ifrågasatte om det inte kunde ses som en kränkning mot alla kristna i Sverige. Det var dessutom väldigt många som blev upprörda över detta och sociala medier svämmade över med ”hatiska” kommentarer. Inte minst sedan Gina Dirawi försvarat användandet av hijab samtidigt som hon sa sig vara feminist, vilket väckte en hel del debatt.


I mitt blogginlägg redovisar jag att jag ställt frågan till SVT-tittarservice och jag redovisar svaret jag fått från dem.


Sedan avslutar jag mitt blogginlägg med följande text.

 

”Om Gina Dirawi vill visa kristna någon respekt så avsäger hon sig uppdraget som julvärd. I annat fall kan man tolka hennes agerande som en ren provokation mot det kristna Sverige. Om hon nu inte väljer att konvertera till kristendom!”

 

Jag ställde i mitt blogginlägg inga krav utan det var upp till Gina Dirawi att visa respekt för den kristna högtiden.



 ”tryckt upp foldrar och uppmanar till skatteuppror i deklaration.”

 

Återigen ett blogginlägg som är 3 år gammalt. Det här var ett uppslag jag fick och som jag utformade tillsammans med en kunnig person för att det skulle bli helt lagligt och inte skulle kunna drabba den som yrkade på avdraget på något sätt. Det var en protest mot den stora massinvandringen och de enorma kostnader som det svenska välfärdssystemet utsattes för och fortfarande utsätts för.


Min lilla proteströrelse fick stor uppmärksamhet och mitt blogginlägg med information om avdraget i deklarationen lästes av ca 100 000 unika besökare, bara under oktober månad 2015.


Det var så många människor som använde avdraget i deklarationen att Skatteverket införde ett speciellt söksystem för att hitta de deklarationer som utnyttjat skatteavdraget och det infördes dessutom en speciell svarskod/brevtext som alla fick hem i brevlådan för de som skattemyndigheten upptäckte.


Det flygblad som jag skapade var helt och hållit mitt privata och finansierades av mig själv. Det innehåll inte heller partiets logga eller något annat av partiets symboler eller annat.


En helt laglig och mycket lyckad protest mot de enorma kostnader som massinvandringen innebär. Skattemyndigheten valde dock att mörka hur många som i själva verket gjorde avdraget. Personligen gissar jag att det var tusentals, kanske till och med tiotusentals skattebetalare.


Jag förstår inte hur denna ”skatteprotest” skulle kunna vara en anledning till uteslutning ur Sverigedemokraterna. Det visar väl snarare ett tecken på kreativitet och engagemang.



”fotograferat muslimer som felparkerat och deltagare från Pride”

 

Jag har inte fotograferat muslimer som felparkerat. Jag har fotograferat bilar som varit felparkerade. Det har varit stora problem med bilkörning och felparkeringar på Stortorget i Kalmar, som skall vara bilfritt. Något som jag uppmärksammat genom både frågor och interpellationer i kommunfullmäktige. Problemen har varit störst under fredagar i samband med fredagsbönen i den närbelägna moskén och den anknytande torghandeln. Kalmar kommun har styrt upp så att under fredagar har man flera parkeringsvakter, som nästan på heltid fått bevaka Stortorget under fredagar. Jag har dokumenterat detta för att påvisa de problem som funnits dessa dagar. Huruvida bilarna som felparkerats ägts av muslimer känner jag inte till i detalj då jag inte har vetskapen om vilken religion förarna tillhör men anmälaren kanske har de uppgifterna om man skall tro brevet. Däremot har jag noterat att många andra bilister lurats att tro att parkering på torget är tillåtet eftersom det stått ett stort antal bilar parkerade på torget vid vissa tillfällen.


 

Bilfritt Stortorg i Kalmar under senaste vintern då debatten pågick i kommunfullmäktige.


Kalmar kommun har nu satt upp kravallstaket på utvalda delar av torget för att alla skall förstå att det är ett bilfritt Stortorg.


Dessutom är det inte förbjudet att fotografera på allmän plats. Vare sig det gäller bilar på Stortorget eller Prideparaden. De lokala tidningarna har varje år stora bildreportage med bilder från Prideparaden i Kalmar och jag har aldrig hört eller läst att deltagarna kritiserat media för detta. Att jag tar lite bilder för att jag tänker skriva ett blogginlägg om den lokala prideparaden och hur stort deltagandet i själva verket varit , kan knappast vara förbjudet eller strida mot Sverigedemokraternas kommunikationsplan.



”samt delar ett avsnitt av ”den kokta grodan” på din blogg, som bland annat drivs av den uteslutna Gustav Kasselstrand.”

 

Om detta anförs som ett skäl för uteslutning blir jag mycket bekymrad. Får man som Sverigedemokrat dela artiklar skrivna av politiker från något annat parti? Får man dela artiklar skrivna av media och journalister som inte sympatiserar med Sverigedemokraterna? Har Sverigedemokraterna en ”svartlista” på vilka som man inte får dela, länka till eller citera på sociala medier.


Jag har delat ett par poddavsnitt av den ”Kokta Grodan” under våren 2016. Det är med andra ord 2,5 år sedan. De aktuella poddavsnitten handlade dels om att man fullständigt sågade Moderaterna och Anna Kinberg Batra i det ena fallet och i det andra fallet gjorde man detsamma med Miljöpartiet. Det gjordes många bra analyser av dessa partier i poddarna och därför valde jag att dela dem på min blogg.


När jag delade dessa poddar på min blogg under våren 2016 hade jag ingen vetskap om att Gustav Kasselstrand skulle starta ett nytt parti, utan Gustav Kasselstrand var en före detta Sverigedemokrat som under 2016 fortfarande delade de mesta av de värderingar som Sverigedemokraterna står för.


Min fråga är om Sverigedemokraterna upprättat en lista över vad och vilka personer, poddar, bloggar eller andra källor på sociala medier? Jag har dock aldrig sett en sådan lista! Ansvariga i medlemsutskottet måste uppenbarligen ha en sådan lista eftersom det är en sådan anklagelse med i brevet till mig. 


Bedöm själva om ovanstående anklagelser är skäl för uteslutning. Det anser uppenbarligen medlemsutskottet och partistyrelsen. Jag anser det inte!


 
 
Ingen bild

SM811

28 november 2018 16:33

Ytterligare bara dravel från SD. De borde skämmas.

 
Ingen bild

Pepparholm

28 november 2018 16:45

Det här blir värre för varje sida jag läser. Ingen av de inblandade: Anmälare, distriksledning, medlemsutskott eller beslutsfattare i partiledningen är mogen att sitta i en regering när ni tror på trams. Hur fan ska du Jimmie Åkesson få det här att landa så att jag ånyo kan lita på partiet? Kom ihåg att anmälaren dessutom försökte muta Thoralf till att hoppa av och dessutom tydligen gjorde en ful grej i valet i Högsby.

 
Ingen bild

Maja Dacke

28 november 2018 16:49

Otroligt! SD + Expo + IRM ...

Men Thoralf är för bra för SD.

Jag har fortfarande en grep i källaren om ...

 
Ingen bild

Maja Dacke

28 november 2018 17:07

Det där med 'fotograferat muslimer som felparkerat' tycker jag mig känna igen från en kalmar-blogg - kanske släkting till den som du bemötte på facebook. Mitt minne kan spela ett spratt men ...
Ja, det finns de som inte vill bli fotograferade eller avbildade eller ens avslöjade på något sätt.

Å andra sidan står du, Thoralf, högre än andra - vi vet ju varifrån du härstammar, och det är inte fytusan heller. SD-partiet är inte värdigt dig.

 
Ingen bild

F

28 november 2018 17:14

Flera uteslutna i Kalmar! Jag läser nämligen i Bladet:

"Pepparkaksgubbar får numera inte finnas i luciatåget på Lindöskolan. Det kan uppfattas som rasistiskt, menar man."

Här har uppenbart uteslutningskommittén inom SD kommit rejält på efterkälken så Lindöskolan fick hoppa in och göra jobbet.

 
Ingen bild

Uppgiven

28 november 2018 17:17

Man får väl utgå ifrån att medlemsutskottet i det icke-relevanta partiet Sverigedemokraterna i praktiken utgörs av vänsterextremisterna i IRM och David Baas...
Samt att SD påvisar fascinerande likhet med regimen i Nordkorea.
Jag kräks.

 
Ingen bild

Sven

28 november 2018 17:18

Det är klart att det inte är skäl till uteslutning.

Jag har missat ”tryckt upp foldrar och uppmanar till skatteuppror i deklaration.” - vilken bra idé.

 
Ingen bild

Hasse Pannband

28 november 2018 17:19

We have ways of making you think…

https://www.youtube.com/watch?v=oGIWugzkUEc

Om du kastas i Kalmarsund och flyter är du skyldig,
om inte...

Man kan tydligen inte vara medlem i SD om man har egna tankar och åsikter, allt ska likriktas, annars bannbullan. Inkvisition.


Vidrigt, ynkligt, ovärdigt.

 
Ingen bild

Tony

28 november 2018 17:20

Man kan ju få uppfattningen att det är helt rätt att Muslimer
felparkerar, och det är ju ungefär så man uppfattar Sveriges väg idag lagar ska följas av Svenskar, däremot inte om man är invandrare.
Det sägs att vi är lika inför lagen, vilket är dravel, invandrare får låga eller inga straff för ibland mycket grova brott, tror också
att den nya TV skatten är resultat av att pejlarna inte vågade besöka dessa trakter!

 
Ingen bild

Pierre

28 november 2018 17:21

Givetvis har de ingen grund för uteslutning utan detta är enbart personförföljelse och ett sätt att få bort dig som vågar sticka ut näsan, Mattias har jag alltid upplevt som en falsk diplomat som inte skyr några medel för att få mer makt och säkerställa denna för framtiden. Mitt medlemskap kommer sägas upp och frågan är om inte alla problem som nu kommit fram med invandringen ändå skulle kommit i i dager även utan SD vilken får en att undra om Sverige faktiskt stannat upp bara för att motarbeta SD och inte för att se till befolkningens bästa, det tål att funderas på med tanke på att SD aldrig kommer få regeringsmakt helst inte som de nu visar sig PK

 
Ingen bild

Bo

28 november 2018 17:23

Bra att få veta hur det egentligen gick till. Inte bra för SD-ledingen!

 
Ingen bild

Tony

28 november 2018 17:24

Det hade varit hedrande om denne Ynkrygg som totat ihop dessa
anklagelser hade velat träda fram , så att vi åtminstone kan se honom, fast det är nog att begära för mycket!

 
Ingen bild

Erik

28 november 2018 17:27

Vi borde gå till botten med det här. Rättvisa måste skipas.
En överklagan mot uteslutningen måste in!

 
Ingen bild

Bajen666

28 november 2018 17:36

Jag skäms, jag har stöttat detta parti sen 95-96 usch vad jag ångrar mig.

 
Ingen bild

Erik

28 november 2018 17:40

Thoralf,
Frågan man måste ställa sig. Det finns en del lokalpolitiker i t ex Halmstad. Jag syftar på Fabio Ishak, han har trampat i klaverét flera gånger. Han får sitta kvar, helt märkligt. Och Patrick Reslow har gjort fiffel med skattepengarna. Inga som helst utredningar gjorda!

Den här uteslutningen är personlig. MBJ ville ha bort dig! Är karln maktgalen? Tydligen öppnade han ärendet under valnatten.

 
Ingen bild

Rödhaken

28 november 2018 17:43

Vet inte om den kommunikationsplan som SD:S medlemsutskott hänvisar till är offentlig eller inte. Den verkar ju annars vara en kopia på de direktiv som verkar användas för journalister på Dagens Nyheter och SvT, dvs ingenting som ens antyder att utlandsfödda har medverkat i brott får skrivas eller sändas. Ingenting kritiskt får skrivas om muslimer.

 
Ingen bild

O.N.

28 november 2018 17:52

Det lutar väl åt att det är denne Bäckström Johansson som borde uteslutas istället.

 
Ingen bild

Hasse Pannband

28 november 2018 18:01

Tryckande atmosfär inom SD.
Ungefär som i ett torrdass 1920.
Ingen luft mer, men råttorna blir feta.

 
Ingen bild

Österlenbo

28 november 2018 18:04

Det här liknar uteslutningen av Patrik Ehn för ett antal år sedan, där en av huvudorsakerna som framfördes, var att han läst och rekommenderat boken "I stålstormen" av Ernst Jünger.

Det illiterata medlemsutskottet hade fått för sig att Jünger måste ha varit nazist eftersom Hitler råkade gilla samma bok. I själva verket var Jünger anti-nazist och sedemera en av Västtysklands mest hyllade författare.

Det verkar vara liknande kvalité på nuvarande medlemsutskott (läs partiledning).

 
Ingen bild

Lena1

28 november 2018 18:12

Deras anklagelser är befängda, dessutom har de ju inte läst på ordentligt, undrar om partistyrelsen verkligen läst på om vilka anklagelserna är. Du krossat deras argument Thoralf!

 
Ingen bild

llarsson

28 november 2018 18:18

Ser man till varje enskild händelse som grund för uteslutning håller det inte på långa vägar. Kan tänka mig att partiet samlat "på hög" för att kunna göra sig av med en medlem som är alltför självständig för att passa in i SD:s agenda att anpassa sig till sjuklövern. Ledsamt för dig Thoralf och en förlust för SD och alla dina följare likt mig själv som dagligen följt din blogg. Min syn på SD har tyvärr nu förändrats till det sämre.

 
Ingen bild

Pepparholm

28 november 2018 18:28

Just nu känner jag det som när jag var Moderat och Reinfeldt gjorde upp med Miljöpartiet. Det var då som jag började rösta på SD. Men nu blir jag sviken ända in i själen även av SD. Vad gör jag nu?

 
Ingen bild

Rosenfinken

28 november 2018 18:33

Käre Thoralf! Det här är förskräckligt och mycket ledsamt. Jag har tänkt mycket på dig idag och jag lider av det du får utstå. Du har gjort ett fantastiskt gott arbete här i Kalmar och det är svårt att förstå att du inte har din givna plats i SD. Det är skamligt. Jag hoppas att du klarar att gå rakryggad på stan. Stor varm kram

 
Ingen bild

Kalle

28 november 2018 18:34

Mycket bra att du offentligör Medlemsutskottets (MU)anklagelser. Detta utskott är en skamfläck för SD. Har andra SD medlemmar blivit förnedrade på liknande sätt??? Skulle inte förvåna mig sedan de protesterat förgäves. Detta brjade med den så kallade (omänskliga) Nolltoleranse.
Istället för uteslutning borde SD-riks ta tillvara dina unika färdigheter att sköta en blogg med ständigt nya texter.
För mig är Du "Mr SD" och kommer alltid att vara det oavsett hur många dumma utslutningsanledningar MU råmar fram!!!

MU är en skamfläck för SD som det borde göras något åt. Byt ut ALLA som sitter där och råmar i kör!!!

 
Ingen bild

Calle

28 november 2018 18:37

Har idag sagt upp mitt medlemskap med angivande av orsak, väckte ingen reaktion överhuvudtaget, fick en bekräftelse på att jag inte längre var medlem, that´s that. Har varit medlem sedan Thoralf startade sin blogg.

 
Ingen bild

Clas

28 november 2018 18:38

Dom är ta mig fan inte kloka i medlemsutskottet. SD börjar mer och mer likna en sektliknande samling av sjuka individer. Var glad Thoralf att du lämnar detta moras.

 
Ingen bild

Acke Stennacke

28 november 2018 18:39

Att man utesluts för att man har kontakt med vissa, delar material av vissa, är allmänt känt. Men någon lista på villa kan de inte presentera.

I Stockholm ställde sig J Tireland upp på ett kretsföreningsmöte och vidhöll att det kommit till distriktsstyrelsens kännedom att det delats förbjudna länkar samt det har påtalats att vänskap med M Haglund på Facebook, spridande av material eller att länka till material på hennes FB sida, skulle leda till uteslutning.

Så visst måste det finnas en lista på vad man för och inte får läsa, vad man får länka till eller inte.

Det vore fördelaktigt om SD kunde dela denna lista med medlemmar så att de vet vad de får och inte får göra för att undvika uteslutningsärenden.

 
Ingen bild

Peter

28 november 2018 18:41

Det är väl bara att konstatera att SD inte är det som de en gång var! Du är inte ensam om att bli utsatt för sådant här dravel Thoralf! Medlemsutskottet verkar vara en fasad för partiledningen att göra sig av med personer de inte gillar längre https://www.nyatider.nu/annu-ett-exempel-pa-rattsrotan-i-den-interna-sd-organisationen/?fbclid=IwAR1k2GknoeYOacBU8Hql1dP4Dx3g2YRwaBh94yxbCnGOH94T40e2qxpb4hk

 
Ingen bild

Ibbe

28 november 2018 18:51

Kalmartidningen Barometern skriver idag om denna sjuka affär och klarar i vissa avseenden inte av redovisa väsentlig information i ärendet. En av de
två skribenterna verkar inte riktigt ha läst medlemsutskottets dokument ordentligt. Inte heller verkar journalisten ha bakgrundskontexter från Alfssons blogg där delar av meningar brutits ut ur sitt sammanhang. Mycket dålig journalistik eller är det en medveten ” Blankning” ?

 
Ingen bild

Tobbe S

28 november 2018 18:57

Bra Thoralf att du har back-up på hela din blogg och annat som du lagt ut på nätet. Du klär av bluffmakarna, skitsnackarna och de som skriver mellanstadie-svenska fullständigt. De får stå där med brallorna nere vid fotknölarna och bli betittade som krakar. Om jag vore Jomshof, Åkesson eller någon annan i styrelse skulle jag skämmas ögonen ur mig. Fast de verka extremt fega och vågar inte bemöta dig. De läser ju här, så jag uppmanar dem att vara rakryggade, annars är det nog bäddat för bråk på partistämmorna. Thoralf, stäm dem, för de far med osanningar och förtal och också för att ge MSM en riktig godbit att tugga på. Du har inget att förlora.

 
Ingen bild

Hacke

28 november 2018 19:08

HÖG TID FÖR LEX THORAF!

Det är ju helt uppenbart att sd-ledningen målat in sig rejält i hörnet med sin s k nolltolerans. Någon motsvarighet finns inte i andra partier där islamister går som barn huset hos mp, c, s och v. Se bara senaste exemplet hur storbedragerskan hos centern nu lyfts fram som andranamn på EU-listan efter bara en kort tids karantän.

Nolltoleransen är ett system som inte bara gagnar de politiska motståndarna utan som blivit något av en ny näringsgren hos de värsta fienderna, msm och extremistorganisationer som IRM, Expo och dylikt. För att inte tala om de femtekolonnare inom de egna leden som nu missbrukar den för personlig vinning.

Många är med rätta besvikna och arga över det senaste övergreppet mot allas vår unike kämpe Thoralf. Men istället för att agera destruktivt med rivna medlemskort och röstvägran anser jag att vi ska rikta vår energi mot förändring. Vi är sannolikt en majoritet inom rörelsen idag som tycker partiet håller på att anpassa sig till döds. Men det går att förändra. Detta visade sig inte minst på senaste Landsdagarna då public serviceskatten blev ett ämne för den i särklass livligaste diskussionen. Där fick partiledningen vika sig för gräsrötternas tryck och till slut bli det enda parti som röstade emot denna skammens skatt. En självklarhet tycker vi idag men utan trycket från delegaterna ute i landet hade det varit ännu ett steg på pk-anpassningens sluttande plan.

Vad vi nu ska göra tycker jag är att uppvakta våra respektive lokalpolitiker kring den urspårade nolltoleransen och kräva att de agerar för dels ett upphörande med denna destruktiva uppfinning dels jobba för att tidigare på tveksamma grunder uteslutna som önskar sig tillbaka skall tas ”till nåder” efter en i många fall mer än lovligt lång tid i frysboxen. Det är dags att vi agerar kraftfullt mot den anpassning gränsande till utplåning som ledningen nu är inne på.

Att lämna folkrörelsen är inte rätt väg anser jag. Det är bara att titta på regeringskaoset som nu råder där 7-partiet vrider sig som maskar på krok för att hitta en lösning som kanske dessutom rentav resulterar i extraval. Allt beroende på den växande oppositionen sd.
Vi får inte vika oss nu när målsnöret är i sikte utan kämpa oförtrutet med de medel vi kan och förbättra partiet. Det får vara slut på mjäkandet och anpassning nu. Dags för partiledningen att visa de muskler som finns med 1,1 miljoner otåliga svenskar i ryggen.
Lex Thoralf nu!

Det är i alla fall min uppfattning i stunden.

 
Ingen bild

Staffan Sundqvist

28 november 2018 19:31

Jag kan fortfarande inte smälta att SD Kalmar stödjer sig på uttalanden från I r m! Hur i hela helvete kan någon människa av kvinna född ta ett enda ord från den kommunistligan som sanning? En av de mest Sverige/svenskfientliga grupper som finns? Att de går i Robban Aschbergs ledband säger ju allt! Reagerar inte Åkesson på det här, då kommer min dom att bli hård, Quisling, känns namnet igen?

Thoralf Alfsson

28 november 2018 21:35

SD Kalmar stöder mig!!! Förutom paret Kotanen som röstat emot mig i samtliga omröstningar. De har genom sitt agerande satt kniven i min rygg tillsammans med Mattias B Johansson.

Beskyll inte mina trogna vänner i SD Kalmar för något.

Jag hoppas att det är en missuppfattning från din sida eller illa uttryckt. Om du skall kritisera någon så är det partiets medlemsutskott som som använder sig av IRM som källa.

 
Ingen bild

Blank

28 november 2018 19:45

http://www.barometern.se/kalmar/kommunalrad-bar-kniv-i-ratten/

Ingemar Einarsson (C) bar kniv i rätten åtalas.

 
Ingen bild

Lars Lille

28 november 2018 20:01

Är det något med luften i Kalmar eller vad är det som händer?Så mycket konstigt.
Läste att på lindöskolan är pepparkakor förbjudet på skolan eftersom det anses rasistiskt.
Man baxnar.

 
Ingen bild

Pellesnick

28 november 2018 20:32

Detta är rena lekskolenivån. Om jag hade suttit i Medlemsutskottet så skulle jag skämmas som en hund och ställa min plats till förfogande. Det måste finnas nåt sätt att avsätta ett svin som Mattias. Han är en falsk människa från topp till tå tycker jag. Du har blivit förd bakom ljuset av dina Partivänner. Vilka ynkryggar och falska människor.
Mvh
Pellesnick

 
Ingen bild

Robban

28 november 2018 20:34

Helt sjukt!
Måste vara något som slagit helt slint i huvudet på de som sitter i medlensutskottet?
Det är uppenbart inte mogna för sin uppgift!
Blir ju tyvärr enkelt nästa val!
Ledningen i SD är drabbat av samma röta som 7klöverns politiker! Finns ingen större skillnad, möjligen så är de värre som gillar att spela falskt och hugga sina partikamrater i ryggen!

 
Ingen bild

calle

28 november 2018 21:11

partistyrelsen borde granskas, skall de verkligen få leda ett så stort parti, när de leker sandlåda och hittar på anledningar för att utesluta seriösa och duktiga politiker som alla väl.

gott folk gör passivt motstånd, maska och spela dumma. landet kommer rasa när ingen stöttar upp samhällets stöttepelare.

 
Ingen bild

Tore Egerdahl

28 november 2018 21:20

Som vanligt så levererar du sakligt och vad är det som är så svårt att förstå😳, kör på så det ryker och lämna inte dina platser i kommunen för vi står på din sida. Sååå...jävla bra jobbat

 
Ingen bild

Friholt

28 november 2018 21:26

Olle Felten, tidigare riksdagsledamot för Sverigedemokraterna, skriver idag i Nya Tider en initierad artikel om de vettlösa uteslutningarna i SD under rubriken "Ännu ett exempel på rättsrötan i den interna SD-organisationen."

 
Ingen bild

Dumle

28 november 2018 21:41

Mitt hjärta gör ont. Det var tack vare dig Thoralf som jag valde att engagera mig i partiet. Jag skäms för hur du blivit behandlad och det är extremt oroande för framtiden. Att skapa en sådan osäkerhet hos partiets aktiva om vad som är tillåtet och inte och vad som kan leda till uteslutning är djupt skadligt, och dessutom ger det partiets motståndare blodvittring då de märker att smutskastning och mediadrev leder till önskat resultat. Känner bara en stor besvikelse just nu.

 
Ingen bild

LarJo

28 november 2018 21:41

Till denna del av redovisningen vill jag anmärka, att de nu redovisade grunderna för uteslutningen, aktualisera ett ansvar för SD ledningen, som har underlåtit att åtgärda 3 år gamla händelser, som varit kända för dessa
och skulle i så fall medfört en varning och med en juridisk bedömning borde detta nu anses vara preskriberat
och har inte kunnat utgör en grund för uteslutning.
Några rättsliga överväganden har väl inte SD förmått ta till sig utan det är endast en maktdemonstration mot
en av de främsta SD poltikerna. Denna blogg och Thoralfs inlägg under åren här har varit en tillgång för SD
och borde ha blivit belönat på helt annat sätt.Thoralf skall tvärtom vara stolt över bloggen och skall veta att vi är många som står bakom Dina framförda åsikter och för ett bättre Sverige.

 
Ingen bild

My

28 november 2018 22:09

@thotalf

Om jag inte minns fel har du pratat ofta om detta, men nu har M kidnappat det
http://www.barometern.se/debatt/nej-allt-fler-nyanlanda-far-inte-alls-jobb/

Thoralf Alfsson

28 november 2018 22:27

Det är snart ett år sedan jag skrev om extratjänster första gången.

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/01/11/11507358-fake-news-fran-svt-och-arbetsformedlingen/

 
Ingen bild

Martin

28 november 2018 22:10

Gustav Kasselstrand delar fortfarande de mesta av de värderingar som SD STOD för. Tråkigt bara att din partiledning inte gör det. Och nog inte har gjort det, på många år.

 
Ingen bild

Kalle

28 november 2018 22:10

@Lars lille:

Ja, luften har varit unken länge i Kalmar. Kanske är all inavel, ryggdunk och svågerpolitik som har en frän lukt?!? Lite vädring vore på sin plats.

 
Ingen bild

Laglydig

28 november 2018 22:19

@Hacke
Onsdag 28 nov 19:08

Mycket bra skrivet Hacke!

 
Ingen bild

Martin

28 november 2018 22:28

En amerikansk nationalistisk youtubare som imponerats av AFS:
https://www.youtube.com/watch?v=gzZR6g1yKF4
Den unga Loise Asks fantastiska tal i Malmö:
https://www.youtube.com/watch?v=S3eb2l7je5E

 
Ingen bild

Observer

28 november 2018 22:31

ÅTER IGEN SÄGER DETTA M E R A OM SD ÄN OM THORALF.
-NÄMLIGEN ATT SD I SJÄLVA VERKET TÄNKER BLÅSA SINA VÄLJARE, ATT I N T E STÅ UPP FÖR KRISTENDOMEN -ENS PÅ SJÄLVASTE JULANFTON!

..BRA, SÅ DÅ VET VI DET!

 
Ingen bild

Observer

28 november 2018 22:37

Haha, man måste skratta; Det här kommer att bli SD´s fall !
Nu vet varenda en inom SD att det precis när som helst kan bli deras tur att hamna inför inkvisitionen! DET kommer att göra att de tappar ALL fart och imploderar likt Ny Demokrati.
Dessutom vill ju ingen gå in i ett sådant parti där man inte kan komma framåt.

 
Ingen bild

Parvus

28 november 2018 22:39

Thoralf. Du har människor som vill åt din makt och din position. De brukar kallas fiender. Du vet säkert vilka de är eftersom politik är ett maktspel.
Oftast finns fienderna inom den egna familjen, vilka hungrar efter den makt de upplever du har.

 
Ingen bild

Gunnar

28 november 2018 22:42

Den / de som fabricerat ihop dessa anklagelsepunkterna kvalar med lätthet in till Björlunds / Lööfs sandlåda. Att bygga ett logisk resonemang genom att rycka meningar ur sitt kontext, vilket Goebbels var duktig på, ökar inte på något sätt trovärdigheten i de framförda argumentet, snarare det motsatta. Trovärdigheten i de framförda anklagelsepunkterna faller platt till marken, av sig själv.

Det hela andas en sjuklig desperation, att till varje pris göra sig av med Thoralf, kosta vad det kosta vill. Vem kan bli så desperat och varför? Jag är rätt övertygad om att såväl motivet som den / de skyldig(e/a) kommer att avslöjas om inte allt för länge och jag misstänker också att när sanningen flyter upp till ytan så kommer det att stänka mycket skit på SD och flera huvuden kommer att rulla.

Gunnar

 
Ingen bild

Tobbe S

28 november 2018 22:50

Det som medlemsutskottet hängett sig åt kallades förr, på Stalins tid, för skådeprocess.

 
Ingen bild

Molle

28 november 2018 23:16

Vad vinner fähunden Bäckström politiskt med din uteslutning???
Eller var det ren och skär svensk avundsjuka??

 
Ingen bild

C Andersson

28 november 2018 23:35

@Observer 28 nov 22:31

Kristendom på julafton?

 
Ingen bild

Inge Sandén

28 november 2018 23:36

Varför får jag inte iväg min kommentar?
Gör ett provskick.

 
Ingen bild

Stig Rydmark

28 november 2018 23:58

Den mediala uppmärksamhet du skapat Thoralf är naturligtvis endast positiv för SD. Dina texter har fått människor att tänka till, att engagera sig, rösta på SD och ansluta som medlemmar. De som tagit anstöt är I R M och liknande politiskt korrekta motståndare. Att utesluta dig är ju rena kapitulationen, att ge upp är att svika dig och rörelsen.

 
Ingen bild

Grisaknoen

29 november 2018 00:37

Thoralf, du är rökt inom SD försök förstå det. Du kan stånga dig blodig men det kommer knappast förändra något. De har visat sin rätta sida och vill du verkligen vara en i det gänget? Varför då? Jag skulle vara kanonglad att jag slapp de skitstövlarna. Gör något annat istället eller starta ett eget parti. SD kommer mer och mer ändra sin politik och fler kommer vilja byta parti till ett mer invandrarkritiskt.

 
Ingen bild

Insatt medlem

29 november 2018 00:43

Du förlorade den personliga vendettan och jag vet mycket mer om partiet än du gör. Jag vet hur vi finansierats och vart vi är på väg. Politik är ett spel där den starke vinner. Det gäller i demokratier så väl som i diktaturer. Att känna rätt folk är A och O. Den som tror något annat är naiv. SD är inte längre mitt parti och jag ska avgå på nyårsnatten. Mitt vallöfte ska vara att jag ska vara sann mot mig själv och mina medmänniskor. Jag lämnar alltså politiken för gott.

 
Ingen bild

HM Gotland

29 november 2018 07:17

Jo jag tror att SD medlemsutskott använder sig av Reasearchgruppen material och jag tror det nog kan vara vanligt förekommande vid uteslutningsärenden.
När det öppnades uteslutningsärende mot mig 2015 vet jag att medlemsutskottet hade tillgång till min "dossier" från reasearchgruppen. Att jag känner mig så säker på att den kom från dem är på grund av att den innehöll en mängd lösryckta citat från flaschback även innehöll kopior från då ganska gamla myndighetshandlingar som man måste ha tillgång till stort datasystem med alla offentliga handlingar från myndigheter (dessa var dock inte nedsättande för mig men nämndes indirekt).
Jag blev aldrig utesluten men lämnade SD eftersom jag tyckte det fungerade odemokratiskt här på Gotland.

 
Ingen bild

HM Gotland

29 november 2018 07:22

Det finns alltså ett "råmaterial" från Reasearchgruppen vilket man använde internt i SD 2015 (och även på andra händer) men jag tror man inte använder sådant längre utan man har citat från IRM som ju använder sådant råmaterial för sina skriverier. Jag tror Reasearchgruppen blivit försiktigare sedan dess.

 
Ingen bild

HL

29 november 2018 07:29

Du har mitt stöd. Helt sjukt agerande av medlemsutskott. Jag lämnar partiet omgående. Har du tankar på att samarbeta med Kasselstrand?

 
Ingen bild

Farbror Fredde

29 november 2018 08:19

På Flashback påstår de att det är Thoralf som står/stod bakom faktabloggen Affes statistikblogg. Om det stämmer, så har vi Thoralf att tacka för ännu mera! Men frågan om vilket parti som är valbart kvarstår. Jag var i o f s inte helt nöjd med SD innan heller, och nu är frågan vad man gör ifall det kommer till ett extraval.

Thoralf Alfsson

29 november 2018 08:37

Den uppgiften vill jag dementera!

Jag vill inte ta ifrån Affes statistikblogg äran för hans jobb.

 
Ingen bild

Björn

29 november 2018 08:40

Googlar man runt lite bland de olika tidningsnotiserna, ser man att detta uteslutningsärende har fått stort medialt intresse och då inte bara regionalt. Frågan är om det är bra eller dåligt för SD. Jag tvivlar att det är bra.

Märkliga uppgifter kommer fram då man läser dessa tidningar. Bla så har Mattias Bäckström Johansson uttalat sig att Alfssons blogg har gett en negativ bild av SD. ??? Negativ bild? Vi som återkommande har följt Toralfs blogg kan inte hålla med om detta. Eller ?
Vidare kan man också läsa att SD ledningen försökt köpa ut Alfsson. ?? Vad har hänt. I februari 2018 hade man årsmöte i SD Kalmar och då valdes Toralf till ordförande. Alltså lokalt i Kalmar har han stöd. Men SD ledningen vill bli av med honom och försöker därför köpa bort honom. Kan man ju undra varför ? Och vad erbjöd man ?

Många av oss som röstat på SD har ju gjort det för att vi anser att den utveckling som har skett i landet har gått alldeles fel. Idag finns det dessutom en massa bevis för detta. SD har framstått som det enda ( reella alternativet) partiet som har velat bryta trenden och backa tillbaka utvecklingen.

Men mer och mer framstår SD som ett parti i kris. Det verkar som att olika falanger drar åt olika håll och detta håller man nu på att försöka få bort. Och då är frågan, håller SD nu på att bli ett parti som de andra. Ett parti som tycker att den globala utvecklingen i Sverige ska fortsätta?

Toralf framstår mer och mer som tillhörig en av de nationellt sinnade falangerna och som SD nu gör sig av med. Vi har ju under året sett många som blivit uteslutna.

Tycker SD regionalt och även nationellt har skött detta dåligt. Det är dåligt att efter valet göra det här. Detta med tanke på hur mycket jobb Toralf har lagt ner under året med bloggen, all statistik, flygblad (som många av oss bloggläsare har sponsrat) samt alla mil han färdats för att dela ut dessa blad. Har han månne fått något tack av SD för detta.

Så nu är frågan. Vad ska vi rösta på vid nästa val? Verkar som att vi nu måste acceptera att moskeérna breder ut sig i landet, att gängkriminaliteten tar över mer och mer, att skola och vård blir sämre och sämre mm. AFS? NMR? Kan de göra något?

Thoralf Alfsson

29 november 2018 08:45

Björn

Om du bara visste hur jag motarbetades under valrörelsen skulle du bli förskräckt.

Jag kommer ta med alla dessa uppseendeväckande detaljer i den bok som jag kommer skriva.

 
Ingen bild

jag

29 november 2018 08:50

Är så otroligt besviken på ledningen i SD. Deras väljarstöd kommer att sjunka tack vare detta. Står helt på din sida Thoralf. De borde skämmas!!

 
Ingen bild

Björn

29 november 2018 09:06

Thoralf Alfsson

Torsdag 29 nov 08:45

Kan man teckna upp sig på en bok redan nu?

Thoralf Alfsson

29 november 2018 09:22

Eftersom jag nu kommer förlora min inkomst mer eller mindre totalt så funderar jag på att starta en crowdfunding för att finansiera en bok men jag har idag inte klart för mig hur detta fungerar.

Jag måste prata med någon som har lite kunskaper om lagstiftning, skatter och förlag.

Jag återkommer på bloggen med detaljer när jag har dessa kunskaper.

 
Ingen bild

Sven

29 november 2018 10:16

---Björn
Du skriver "Men SD ledningen vill bli av med honom och försöker därför köpa bort honom. Kan man ju undra varför ? Och vad erbjöd man ?"
Det måste vara ett vanligt sätt att bli av med någon. Vad fick Kent Ekeroth? Han har tyst accepterat att han inte får vara med längre. Det är inte vanligt att Ekeroth är tyst.

 
Ingen bild

Stefan

29 november 2018 10:49

SD Medlemsutskott verkar bestå av en samling skitnödiga syltryggar som har ett personligt agg mot Alfsson detta är verkligen ynkligt!!!

 
Ingen bild

Magnus

29 november 2018 10:56

Verkar vara knäpptyst i media om uteslutningen nu. Tråkigt att det här "sopas under mattan" . Du borde gå till attack mot ledningen i media om den felaktiga uteslutningen. Men antar att du tappar ork och energi?

Thoralf Alfsson

29 november 2018 11:16

Du vet att det inte finns en enda journalist som är beredd att försvara mig i media.

Inte ens de som jobbar inom alternativ media. Det vill säga analysera medlemsutskottets argument och ifrågasätta dessa argument och deras slutsats om uteslutning.

 
Ingen bild

Tobbe S

29 november 2018 11:22

Att: Sven.... Ekeroth har riksdagspension eftersom han suttit i riksdagen två mandatperioder.

 
Ingen bild

Stefan Ågren

29 november 2018 11:25

Det var tack vare dig och din blogg min fru och jag blev medlemmar i SD så nu blir det Tack vare dig och din blogg vi säger upp vårt medlemskap i SD . Personligen hatar jag nä duktigt folk blir behandlade så här med "Kniven i Ryggen" men vi står bakom dig i alla väder men Mattias och Paret K..... Kanske inte har så lång tid kvar själva i Partiet Karma du vet !!!

 
Ingen bild

Martin

29 november 2018 11:29

Thoralf blir utesluten för att han har ägnat sig åt precis den sorts aktivism som SD ägnat borde ägnat sig åt. Om de inte vore så värdelösa.

 
Ingen bild

Sven

29 november 2018 12:13

Märkligt med att ingen kommenterat på på SD Calmars Facebook sida.

Thoralf Alfsson

29 november 2018 13:41

Ingen har de administrativa rättigheterna att skriva på Facebooksidan sedan jag blev bortplockad.

 
Ingen bild

Pim

29 november 2018 12:35

Partiledningens riksombudsman har skickat ut dokument till vissa medlemmar om att de helst inte ska länka till Samnytt. På sin höjd kunde de godkänna Nyheter Idag! SD centralt har dock förnekat listans existens, så någon sådan generell regel att utesluta någon för att ha länkat till en viss sajt kan ju då inte finnas som du säger.

http://www.friatider.se/sd-dokument-som-f-rbj-d-alternativa-medier-kom-verkligen-fr-n-sd

Tycker ändå det är tragiskt att SD behandlas alternativa medier så när stödet på sociala medier, enligt Mattias Karlsson själv, var anledningen till att SD kom in i riksdagen 2010.

Vad har vi uppnått om man inte ens får länka en artikel man tycker är läsvärd på Fria Tider?

 
Ingen bild

Lennart Karlsson

29 november 2018 13:11

HM Gotland

Torsdag 29 nov 07:22

Instämmer då jag blev ett MU ärende efter att Vänsterliberaler tog Jönköpings Posten till hjälp. IRM och SD riks beslutade över natt efter lögnaktigt reportagr!

 
Ingen bild

Magnus

29 november 2018 13:35

Thoralf, jag hoppas du kommer gå med i Alternativ för Sverige.
Jag tror de kan utmana SD på allvar inför nästa val.
Att de kan ta 4-5% av SDs väljare är realistiskt till nästa val om 4 år.

Jag tycker du ska ansluta dig där. Vill gärna se dig i riksdagen igen.

Läste i Media att du tvivlar på Afs, förstår inte riktigt varför.

Thoralf Alfsson

29 november 2018 13:40

Gillar inte antisemitism.

 
Ingen bild

Lars Lille

29 november 2018 14:27

Thoralf;
Vi är många som inte gillar antisemitism,varför tror du AfS gillar det?
Står inget om det i deras partiprogram. Om det sedan finns enskilda partisympatisörer som uttrycker sig olämpligt är en annan sak, det finns i alla partier. Främst sossarna med Margot i spetsen.Riktiga antisemiter.
Om man ogillar Bonniers är en annan sak,det handlar om en globalistisk propagandemaskin.Jag gillar inte dem heller.

Thoralf Alfsson

29 november 2018 14:30

Jag har hört och läst uttalanden dessutom får jag väldigt mycket kommentarer just nu med förslag att jag skall gå till AfS.

Jag får samtidigt väldigt många kommentarer med antisemitiskt innehåll. Jag vill på inga som helst villkor eller omständigheter bli sammankopplad med den typen av åsikter.

Basta!

 
Ingen bild

Suzie

29 november 2018 18:25

Nya Tider skriver så här;

Ännu ett exempel på rättsrötan i den interna SD-organisationen

SD:s så kallade medlemsutskott (MU) används för att fejka utredningar och driva bland annat uteslutningsärenden för partistyrelsens räkning. Organet är tänkt att användas som något som skall se ut som en objektiv process för att upprätthålla en god standard i medlemsdemokratin och följsamhet gentemot partiets kommunikationsplan och stadgar.

Tyvärr är detta bara en kuliss. Det finns ingen seriös arbetsbeskrivning för MU. Det finns inga klara riktlinjer för hur en anklagad person skall delges de anklagelser som riktas mot honom eller henne eller hur kommunikationen mellan MU och personen ifråga skall skötas. Det finns inga riktlinjer för hur den anklagade skall kunna bestrida påståendena. Det finns inte heller några riktlinjer för hur en person som anklagar någon på falska grunder skall hanteras.

Det finns därmed inte några riktlinjer för hur rättssäkerheten skall upprätthållas i processen. Det beror på att partiledningen, med Jimmie Åkesson i spetsen, inte anser att uteslutning av medlemmar är en fråga om rättssäkerhet. De anser att det enbart handlar om att partistyrelsen skall kunna utesluta personer som de, av någon anledning, vilken som helst, har förtroende för den aktuella personen eller inte.

Det förhåller sig precis som Thoralf skriver i sin blogg: ”Det är sjukt”.

https://www.nyatider.nu/annu-ett-exempel-pa-rattsrotan-i-den-interna-sd-organisationen/

 
Ingen bild

Ludvig

30 november 2018 07:02

Vilka löjliga anklagelser. När det gäller SVTs dåliga omdöme, att välja en muslim till att leda ett kristet program så tyckte nog de flesta det var dåligt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards