thoralf

Alla inlägg under augusti 2017

Av Thoralf Alfsson - 31 augusti 2017 22:59

 


Sedan drygt en vecka pågår en demonstration vid Lars Kaggskolan i Kalmar som saknar demonstrationstillstånd. Det är en grupp ”ensamkommande barn” från Afghanistan som demonstrerar i sympati med demonstrationen på Medborgarplatsen i Stockholm. I gruppen som demonstrerar finns också framförallt svenska unga tjejer.


När jag begärde att få en kopia på demonstrationstillståndet från polisen i Kalmar visade det sig att demonstrationen saknade ett demonstrationstillstånd. Se svaret nedan från polisen i Kalmar.


 


Som ni kan se av bilden som är tagen idag av mig använder det ett flertal skyltar.


En ansökan är inskickad till polisen men den är ännu inte färdig behandlad hos polisen. Det som verkligen förvånar mig är att det är Grön ungdom som sökt och betalt för ansökan om demonstrationstillstånd. Se nedan.


 

Den person som står som ansvarig i ansökan är en Alexander Franzen från Grön ungdom. Alltså Miljöpartiets ungdomsförbund i Kalmar.



Samtidigt är det egentligen inte det minsta förvånande med tanke på hur Miljöpartiet driver sin politik för öppna gränser och fri invandring. I en artikel i Barometern säger landstingsrådet Linda Fleetwood (V) följande.


”– Jag kan tänka mig att gömma de som fått utvisningsbeslut, jag har gjort det tidigare, kan tänka mig att göra det igen, säger Linda Fleetwood (V), landstingspolitiker.

 

Ytterligare en politiker var på plats. Max Trondlé (MP) som företräder ett parti som sitter i regeringen och ansvarig för migrationspolitiken.

 

Dubbelmoral?

 

– Hade inte vi suttit i regeringen hade migrationspolitiken varit ännu värre, säger han. Vi har ett enigt kongressbeslut om att stoppa utvisningar till Afghanistan.”

 

Hade "migrationspolitiken varit ännu värre" säger Max Trondlé. Det säger allt om vilket samhälle vi skulle få om Miljöpartiet fick större inflytande över vår migrationspolitik. Då skulle Sverige islamiseras i rasande fart.

 

Jag undrar varför journalisten Anders Blank på Barometern inte skriver i artikeln att Linda Fleetwood är landstingsråd? En av de högsta politikerna inom landstinget, som inte respekterar våra migrationslagar!


Ett landstingsråd som gömmer personer med utvisningsbeslut. Det är en politikerskandal. Läs artikeln.

  

Notera att hon är landstingsråd i Kalmar läns landsting. Jag tar mig för pannan!


Varför har inte media kollat om demonstrationen har tillstånd. Jag tycker det är svagt av de journalister från Barometern, Östran och Sveriges Radio som bevakat demonstrationen och skrivit artiklar men de har inte lyckats att ställa en så enkel fråga till polisen om det finns ett tillstånd. Det behövs uppenbarligen alternativa medier för att kolla en sådan enkel sak.

Det är bara så ynkligt!


Idag skriver företrädare för Sveriges Radio en debattartikel i Barometern att den lokala journalistiken aldrig varit viktigare.


”Vad är sant och vad är falskt? Frågan har aldrig varit viktigare, allra helst nu i en tid när felaktig fakta sprids på ett sätt vi aldrig tidigare upplevt och inte sällan i syfte att svartmåla vissa grupper i samhället.

 

För att en demokrati ska fungera är det viktigt med trovärdig, oberoende och opartisk rapportering. Dessutom är det nödvändigt att lokala frågor, beslut och missförhållanden synas. Exempel på det är P4 Kalmars granskningar av länsmusikens resor, missförhållanden på HVB-hem i länet och förre landshövdingens köp av telefonsex för skattepengar.”

 

Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta när jag läser inledningen på debattartikeln. De är så fruktansvärt självgoda så att hälften vore nog.


”Utan seriösa medier som förhåller sig till pressetiska regler är det annars lätt att falska nyheter etableras som sanningar. I dagens medieklimat är det allt svårare att avgöra vad som faktiskt är sant och vad som är falskt. Hoten mot journalistiken och traditionella medier idag kommer bland annat från grupperingar som sprider bilden av att vi undanhåller allmänheten sanningen. Grupperingar vars syfte är att svartmålaandra grupper i samhället.”

 

Jag anser att ovanstående exempel på att demonstrationen saknar tillstånd är ett utmärkt exempel på att ”seriösa medier som förhåller sig till pressetiska regler” inte klarar en sådan enkel sak. Vem är det som undanhåller allmänheten från sanningen?


Sanningen är den att vi idag behöver alternativa medier som bevakar att de så kallade ”seriösa medierna” eller pk-media och pk-journalisterna håller sig till sanningen och gör sitt jobb. I synnerhet public service skall inte ägna sig åt agendajournalistik. Public service skall vara objektiva i sin journalistik!


Av Thoralf Alfsson - 30 augusti 2017 22:31

Detta är bara för bedrövligt! Tänk om man finge ta dessa tjänstemän i örat och dra ut dem från sina tjänsterum och skälla ut dem.


Nedanstående kan läsas i Migrationslagen. Migrationsverket bryter mot Migrationslagen om nedanstående uppgifter är riktiga från Granskning Sverige,


Förvärv av svenskt medborgarskap efter ansökan (naturalisation)

 

11 § En utlänning kan efter ansökan beviljas svenskt medborgarskap (naturaliseras), om han eller hon har

  • 1. styrkt sin identitet,
  • 2. fyllt arton år,
  • 3. permanent uppehållstillstånd i Sverige,
  • 4. hemvist här i landet
    • a) sedan två år i fråga om dansk, finländsk, isländsk eller norsk medborgare,
    • b) sedan fyra år i fråga om den som är statslös eller att bedöma som flykting enligt 4 kap. 1 § utlänningslagen (2005:716),
    • c) sedan fem år i fråga om övriga utlänningar, och
  • 5. haft och kan förväntas komma att ha ett hederligt levnadssätt. Lag (2005:722).

12 § Om kraven i 11 § inte är uppfyllda får, om inte annat följer av andra stycket, sökanden ändå naturaliseras, om

  • 1. sökanden tidigare har varit svensk medborgare,
  • 2. sökanden är gift eller sambo med en svensk medborgare, eller
  • 3. det annars finns särskilda skäl till det.

En sökande som inte kan styrka sin identitet enligt 11 § 1 får naturaliseras, endast om han eller hon sedan minst åtta år har hemvist här i landet och gör sannolikt att den uppgivna identiteten är riktig.


Lyssna nu på detta videoklipp från Granskning Sverige.


MIGRANT FÅR MEDBORGARSKAP ***UNDER HÄKTNING FÖR GRUPPVÅLDTÄKT*** AV MIGRATIONSVERKET

GRUPPVÅLDTÄKTEN JÄRFÄLLA - NU TOTALHAVERI OCH KOMPLETT RÄTTSSKANDAL


En total rättsskandal utspelar sig just nu runt en av de häktade gruppvåldtäktsmännen i Järfälla som Granskning Sverige lämnade över till polisen i Stockholm.


Personen var precis som vi hade verifierat INTE SVENSK MEDBORGARE efter brottstillfället, men nu har systemet havererat fullständigt och migrationsverket fattade beslut om svenskt medborgarskap 2017-07-18 när han satt häktad under order från Attunda tingsrätt.

Den misstänkte gruppvåldtäktsmannen fick sitt tillstånd att vara i Sverige 2014-03-13 och har alltså fått ett svenskt medborgarskap på lite över tre år. Ansökan om medborgarskap inkom till migrationsverket 2017-05-09 och vi har nu krävt av migrationsverket att de upphäver detta beslut då åklagaren i fallet Paulina Brandberg står helt handlingsförlamad.

Migrationsverket skyddar sig bakom sekretess om varför person har fått medborgarskap i Sverige när han satt häktad och vägrar att uppge om det fanns något mer än ett muntligt påstående om födelsedatum.

Handläggaren på migrationsverket som godkände beslutet är Jonas Bäckman.

All information är offentlig handling.

Utöver detta skall nämnas att ingen åldersbedömning har gjorts på förövarna och att registrerad ålder innebär en straffrabatt på mellan 50-75%.

Av Thoralf Alfsson - 29 augusti 2017 21:55

I samband med att jag körde till Sölvesborg och Jimmie Åkessons sommartal i lördags gjorde jag en liten utflykt till diverse sevärdheter i Blekinge. Jag besökte bland annat hällristningarna vid Hästhallen och sedan även runstenen Björketorpsstenen utanför Listerby.


Gjorde även ett försök att hitta hällristningar som Länsstyrelsen inte märkt ut och inte skyltat vid Sibbaboda. Jag hittade dem efter lite sökande men jag kommer återkomma till dessa i ett annat blogginlägg då det finns intressanta uppgifter om positionen av dessa hällristningar.


Men innan jag åkte till dessa fornminnen var jag i de djupa skogarna i gränstrakterna mellan Småland och Blekinge och lyckades hitta ett speciellt flyttblock. Se mitt lilla videoklipp!



  

Hällristningar vid Hästhallen.

 

 


Björktorpsstenen med sina drabanter.

 

 

Av Thoralf Alfsson - 29 augusti 2017 09:27

 

 

Marcus Oskarsson menar att både Sverigedemokraterna och Centerpartiet kommer förlora på kaoset inom Moderaterna och att man måste ta fram en ny partiledare. Det är ju inte samma orsak till att Centerpartiet och Sverigedemokraterna tagit väljare från Moderaterna. Det är ju två sidor av samma mynt som åstadkommit dessa väljarströmmar. Myntet är invandringspolitiken!


Om Moderaterna och en ny partiledare tar avstånd från samarbete med SD kommer Moderaterna sannolikt locka tillbaka en del väljare från Centerpartiet men knappast från Sverigedemokraterna, risken är nog stor att man istället tappar flera väljare till SD.

Om Moderaterna istället väljer en partiledare som vill samarbeta med SD, vilket inte är så troligt kommer sannolikt antalet väljare som gått till Centerpartiet snarare öka än minska. Jag tror dock inte att så många väljare lämnar SD för att rösta på Moderaterna. Det tar tid för en ny partiledare att bygga förtroende och den tiden finns inte för moderaterna.


Enligt min uppfattning kan inte både Centerpartiet och Sverigedemokraterna förlora på kaoset inom Modraterna. Sannolikt kommer ett av partierna tjäna på det istället. Det troligaste scenariot är att moderaternas nya partiledare kommer tvingas ta avstånd från SD och då tror jag att fler väljare kommer lämna Moderaterna och gå över till Sverigedemokraterna.


Marcus Oskarsson säger att Anna Kinberg Batra var populär bland Sverigedemokrater. Jag känner ingen sverigedemokrat som gillat AKB. Hon var Fredrik Reinfeldts val av partiledare vilket hon visade genom DÖ och hennes feghet att fälla den rödgröna regeringens ministrar. Var Marcus Oskarsson hittat dessa sverigedemokrater har jag inte en blekaste aning om. Den ingick nog bara i hans egen konstruktion för att hitta förklaring till att även SD skulle förlora på kaoset inom Moderaterna.


Av Thoralf Alfsson - 28 augusti 2017 23:06

Nu är det helt klart att Stefan Löfven angett falska uppgifter angående när hans statssekreterare fick information om IT-skandalen på Transportstyrelsen. Hans Statssekreterare Emma Lennartsson fick information att Säpo utredde detta 10 månader tidigare än vad Stefan Löfven sagt. Men Stefan Löfven har kanske lika svårt med tidsangivelser som han har med procenten.


"Transportstyrelsens tidigare generaldirektör Maria Ågren ger nu sin bild av it-skandalen. Hon säger att hon ”upprepade gånger” informerat och sökt vägledning från Regeringskansliet inför sina beslut. Det framgår av protokoll från Statens ansvarsnämnd som DN har tagit del av."


Jag delar Jimmie Åkessons uppfattning att han inte tror på vad Stefan Löfven har sagt. Jimmie Åkesson tror helt enkelt att Stefan Löfven ljuger och därför bör han avgå! Vi kan givetvis inte ha en statsminister som ljuger för det svenska folket.


Inget kan få mig att tro att ingen minister eller någon annan tjänsteman informerade Stefan Löfven om IT-läckan på Transportstyrelsen. Den som tror på Stefan Löfven måste vara väldigt godtrogen och naiv eller en betongsosse! Jag är dessutom helt övertygad om att det kommer läcka mer uppgifter


Vem kommer leda socialdemokraterna i nästa års valrörelse? Kan man satsa pengar på att det är någon annan än Stefan Löfven? Blir det Margot Wallström?

Av Thoralf Alfsson - 27 augusti 2017 23:35

Är statsminister Stefan Löfven utsatt för mobbing av sina närmaste medarbetare, det vill säga sina ministrar och statssekreterare? Nu sparkas Löfvens närmaste medarbetare! Alla utom statsministern tycks nu haft vetskap om ”problemen” inom Transportstyrelsen och att generaldirektören brutit mot svensk lag. Antingen ljuger Stefan Löfven eller så har han mobbats av sina egna.


Tittade eller snarare lyssnade på kvällens Agenda som dominerades av krisen inom Moderaterna. Två företrädare från moderaterna fanns i studion, Joakim Larsson och John Magnusson om jag kommer ihåg rätt. Den första från Stockholm den andra från västra Götaland.


Jag har inget minne av att det diskuterades politik med dessa båda moderater! Ganska märkligt eller rent ut sagt absurt. Det jag däremot kommer ihåg är att det diskuterades Sverigedemokraterna både på längden och på tvären. Det som var mest beklagligt var att Joakim Larsson fick kasta falska beskyllningar mot mitt parti och därmed också mot våra företrädare utan att programledaren reagerade. Givetvis fanns det ingen från Sverigedemokraterna närvarande.


Vi anpassar oss inte efter Sverigedemokraterna” sas det flera gånger av Joakim Larsson. Nej, och Sverigedemokraterna anpassar sig inte efter vare sig Moderaterna eller något annat parti inom 7-klövern. Det är i varje fall mitt besked.


"Kaos eller ordning" sa Joakim Larsson flera gånger också. Med sådana argument vinner inte moderaterna några val. Jag tror att väljarna vill höra politiska förslag och inga "hot" om kaos. Det är ju faktiskt moderaterna som hotar med kaos om völjarna röstar "fel". Beklämmande att höra det från en ledande moderat. Moderaternas kris lär fortsätta!


Agenda började redan idag sd-jakten på den nya moderata partiledaren. Kvällens program visade med all tydlighet att frågan om synen på Sverigedemokraterna överskuggar alla politiska frågor inom pk-media. Någon ny tydlighet fick vi dock inte från de moderata företrädarna i Agenda.


Av Thoralf Alfsson - 27 augusti 2017 08:52

 


Då har jag lyssnat till ännu ett sommartal i Sölvesborg. För varje år som går så blir det bara mer och mer folk. Det var ett bra beslut att flytta från Fyra årstiders park till Slottsudden. Det skulle man nog gjort redan 2015-2016.


 

Publikhavet.


Jimmie Åkesson lyfte de aktuella frågorna med skärpa. Jag kommer ihåg några detaljer som fastnade och som jag säkert kommer använda i kommande blogginlägg.


”Samhällsfarliga värderingar”

”Sverige är inget allamansland”

”Ultraliberalt storstadsparti” (om Centerpartiet)

”Annie Lööf och Jan Björklunds dubbelspel”

 

Men som jag sagt tidigare så hade jag gärna också sett något skarpt utspel eller krav i talet. Inte minst för att visa att vi står för vår politik och tänker driva våra krav.


Här en bild från det första sommartalet 2010. Då var vi kanske 200 personer "enligt" Expressen.


 


Det blev också väldigt många trevliga samtal med framförallt personer som läser min blogg. Väldigt många som kommer fram och berättar att de tycker att jag gör ett väldigt bra jobb och hoppas att jag inte slutar med bloggen. Det är väldigt skönt att få all denna uppskattning av Sverigevänner och partivänner. Att få det stödet betyder väldigt mycket.


Nu närmar sig sanningens år och frågan kommer besvaras om det sovande folket har vaknat under denna mandatperiod som präglats av asylkaos och massinvandring. Hur väcker man annars det sovande folket? Det blir på många olika sätt ett sanningens år!


När jag kom hem till Kalmar igår kväll var det full aktivitet. Jill Johnsson och Eric Gadd uppträde på Rävspelet, Nattloppet med väldigt mycket folk och sedan cruising med ett stort antal bilar. Jag hann med en liten runda på stan och många samtal även där och det var tummen upp från väldigt många som kände igen mig. Väldigt skönt! 

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards