thoralf

Alla inlägg den 30 december 2018

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie Åkesson intervjuades av både Barometern och Östra Småland. Här kommer några frågor och svar.


Det som förvånat mig allra mest de senaste dagarna och då tänker jag även på artiklarna från vår valkonferens i helgen är att jag och min blogg varit i ett så stort fokus. Jag tänkte citera några stycken från artiklarna.

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/03/20/11522752-nagra-reflektioner-fran-kalmarsalen-och-medias-artiklar/



”I Kalmar är Sverigedemokraterna närmast synonymt med Thoralf Alfsson som sitter i kommunstyrelsen. Vad är din bild av honom?

– Jag har ingen bild av honom annat än att han har varit med länge. Jag är inte insatt i detaljer kring hans arbete i kommunen. Men han är en av de goda som utgör partiet och han gör säkert ett bra arbete.”

 

Östra Småland, intervju med Jimmie Åkesson

http://www.ostrasmaland.se/kalmar/jimmie-akesson-alla-lander-forsoker-paverka-valen-i-alla-andra-lander/



”Barometern-OT vill också veta mer om hur Jimmie Åkesson ser på Thoralf Alfssons roll i partiet numera.

Läser du Thoralf Alfssons blogg?

– Det har hänt men det är ingen blogg jag läser dagligen.

 

Vad tycker du om bloggen?

– Jag har ingen uppfattning om vare sig hans blogg eller någon annans blogg, jag välkomnar möjligheten för politiker och opinionsbildare att ha möjlighet att bilda opinion.

 

Vad betyder han för Sverigedemokraterna?

– Det är svårt för mig att svara på, han är ju lokalpolitiker för Kalmar och betyder säkert en hel del för Kalmar.

 

Varför får han inte var med i högsta toppen av partiet?

– Vad jag vet har han inte blivit föreslagen av valberedningen, sedan vet jag att han kandiderar på den lokala delen av listan.”

 

Artikel i Barometern.

http://www.barometern.se/kalmar/jimmie-akesson-har-anlant-till-kalmar/


Det är klart att jag funderar över detta svar från Jimmie Åkesson.


"han är en av de goda som utgör partiet"

 

Ja, vad skall man säga med facit i handen? 

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards