thoralf

Direktlänk till inlägg 27 juli 2018

TVÅ INSÄNDARE

Av Thoralf Alfsson - 27 juli 2018 00:16

Fick i dag två repliker publicerade i dels Barometern och sedan även i Ölandsbladet.


Min replik i Barometern handlar om havsnivåer i Kalmarsund och att Bertil Dahl (V) och Mattias Adolfson (S) borde läsa ett antal rapporter från SMHI innan de ger sig in och börjar diskutera framtida havsnivåer.

http://www.barometern.se/insandare/lita-mer-pa-experter-an-pa-lokala-politiker/


 


I Ölandsbladet handlar det om en replik på en politiskt korrekt kvinna med vänstersympatier vid namn Kim Teleman. Hon har fått min folder i brevlådan som jag delar ut med anledning av min personvalskampanj för att kryssa mig in i riksdagen. Min bedömning är att hon tillhör gruppen naiva godhetskvinnor som anser att Sverige kan ta emot hur stor invandring som helst, utan att det kostar något.


Hon skrev en insändare i Ölandsbladet utan att namnge mig men jag tror att de flesta läsare förstod vem hon försökte kritisera. Jag skrev därför ett genmäle där jag tar upp bland annat invandringens konsekvenser och kostnader för Bprgholms kommun något som framgår av min folder men som Kim Teleman inte berör överhuvudtaget i sin insändare. Det enda som redaktionen på Ölandsbladet tog bort från mitt genmäle var min bloggadress men det var faktiskt förväntat 😉


Här kommer en länk för den som vill läsa min replik. Där finns också en länk till Kim Telemans insändare. 

http://www.olandsbladet.se/insandare/genmale-till-kim-telemans-insandare/


 


All publicitet är bra publicitet!


 
 
Ingen bild

Eric H

27 juli 2018 00:32

Tillhör man gruppen "De Goda" behöver man ju inte bry sig om sånt trams som fakta.
Det kan ju skada Saken eller rentav betraktas som "rasism".

Ditt jobb är ovärderligt!

 
Ingen bild

Cosmik Debris

27 juli 2018 00:37

Vet ni vad som är så in i helvete typiskt? Jo, att alla som vurmar för massinvandring från muslimska kaoskulturer aldrig lever eller bor som de lär. Aldrig! Jag har under några år kollat upp minst 500 personer. De skyr, utan undantag, mångkulturen som pesten. Det är ondskefulla människor.

Kim Teleman är inte heller något undantag.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

27 juli 2018 00:56

Anne Ramberg om den lilla obehagliga, egoistiska och bortskämda terroristen Elin Ersson:

"Fler borde stå upp för det de tror på"

https://tinyurl.com/yc334jtd
https://twitter.com/anneramberg/status/1022086245395169280

"det de tror på"?

Det här är en direkt uppmaning från Anne Ramberg, till alla muslimer - att begå blodiga terrordåd. Kapa en lastbil och kör rakt in i en folksamling. Så länge det är "något ni tror på", är det tydligen helt i sin ordning - enligt häxan Ramberg. Jag kan inte tolka det på något annat sätt.

Undrar om 11-åriga Ebbas pappa instämmer? Eller anhöriga till dödsoffren för det muslimska massmordet på Manchester Arena?

…eller etc. etc.

Ps. Anne Ramberg kanske snart får sin högsta önskan uppfylld?

”Ingen ska därför inbilla mig att faran för Sverige är över i och med dödandet av de fyra muslimer som hette Simak, Abu Awf, Abu-Quddamah och Sharif al-Ragab. Enligt amerikanska försvarsdepartementet hade dessa långtgående planer på att slå till med terror i Sverige. Kanske var planen redan klar? Kanske står terroristerna startklara i detta nu här i vårt land? Ska ingen försöka leta rätt på dem?”

https://www.svegot.se/2018/07/26/vilka-skulle-utfora-terrordadet-i-sverige/

 
Ingen bild

Laglydig

27 juli 2018 01:07

Absolut!

Några klarsynta kommentarer från Lars Bern:
https://www.youtube.com/watch?v=jMTcyroGAtk

 
Ingen bild

Tony

27 juli 2018 06:56

Nystartsjobb eller instegsjobb, ja det hörs ju bättre än
socialhjälp fast det är samma sak, för jag tror inte att dessa
jobb innebär att dom jobbar mellan 7-4 Sen ordet jobb stämmer
dåligt, snarare sysselsättning. Och den lön dom får kommer
inte nerdimpande från himmeln, utan är skattepengar fast det'
lotsas vänsterfolket inte om.

 
Ingen bild

SM811

27 juli 2018 07:48

Mycket bra levererat av dig Thoralf.
Blir intressant om det kommer någon reaktion från de verklighetsfrånvända?

 
Ingen bild

SM811

27 juli 2018 08:14

Någon som har sett detta i PK tidningar eller på TV?

Antisemitisk attack mot judisk affärskvinna – kastades ut ur butik i Norrtälje
https://samtiden.nu/2018/07/antisemitisk-attack-mot-judisk-affarskvinna-kastades-ut-ur-butik-i-norrtalje/
Hade det varit en muslim som kastades ut hade det blivit ett j-a liv på de PK.

 
Ingen bild

Nisse

27 juli 2018 08:57

Thoralf. Man undrar hur en sån som Kim Teleman tänker.
Man tycker nästan att de som är så mycket för invandring kan betala mer i skatt än de som inte vill ha denna stora invandring. Då får de ju bidra mer till det dom själva vill ha.

 
Ingen bild

Hacke

27 juli 2018 09:32

Klockrena faktabaserade insändare Thoralf som jag är övertygad om går hem hos de stackare som fortfarande dras med gammelmedia och som nu får sig lite substans till livs för en gång skull.
Jag har inte läst de du går i svaromål på men misstänker på goda grunder att de som vanligt när det gäller vänstern mest är fyllda med deras enda "argument" - felaktigheter/lögner och paradgrenen smutskastning.

 
Ingen bild

onkel sven

27 juli 2018 13:45

9000 tusen afghaner med varsin granruska hade nog gjort underverk i norrlandsskogarna !

 
Ingen bild

Curt Thunberg

27 juli 2018 17:14

Min dröm är att det gick att klona dej Toralf ett par tusen gånger.

 
Ingen bild

Lotta_1

27 juli 2018 18:04

Det är så typiskt dessa ”goda och fina” människor. Alla har de exempel på invandare som jobbar och betalar skatt. Självklart finns det invandrare som jobbar och betalar skatt det är det ingen som någonsin förnekat. Problemet är alla de som INTE jobbar och bidrar och med decennier av mycket större invandring än vad vårt land mäktat med har denna grupp ökat allt mer. Pga noll och ingen kontroll av identitet av de som kommer hit har all sköns kriminella också släppts in i landet genom alla år. Hur kan dessa goda människor ha missat alla bil- och skolbränder? Hur kan de missat alla gruppvåldtäkter? Hur kan de missat alla skjutningar ofta med dödlig utgång. Hur kan de missat att allt fler sjukhus får byggas om för att anpassas efter de allt våldsammare besökare och anhöriga till grovt kriminella element som hamnat på akuten efter någon allt mer vanlig skjutning.

När det gäller rättshaveristerna som på eget bevåg eller tillsammans med andra stoppar avvisningar av illegala invandrare har jag ett litet tips till staten. Varje gång dessa demokratihatare och lagbrytare stoppar en avvisning borde de gripas, åtalas och dömas till fängelse eller böter samt få stå för kostnaden för inhyrande av plan för att utvisningen skall kunna ske. Det är inte rimligt att dessa aktivister ostraffat gång på gång skall kunna hindra avvisningar till stora kostnader för vanliga skattebetalare.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards