thoralf

Alla inlägg den 23 december 2018

Av Thoralf Alfsson - 23 december 2018 10:13

Nu inväntar jag med spänd förväntan på brev nummer 3, med nya anklagelser som skall styrka orsakerna till att jag blev utesluten från Sverigedemokraterna. Nu kommer sannolikt Mattias Karlsson själv skriva brevet och partisekreterare Richard Jomshof eller kanske till och med partiordförande Jimmie Åkesson underteckna brevet. Så det blir tredje gången gillt och ”på riktigt”.


I brevhuvudet finns också uppgiften att brevet skickats för kännedom till SD Kalmar län. Det vill säga till distriktsordförande Mattias B Johansson. Jag fick brevet den 6 december och det borde även gälla MBJ, så frågan är varför han inte reagerade på formuleringarna i brevet och agerade. Eller var det helt enkelt så att MBJ låg bakom den nya skrivningen i brevet. Det skulle faktiskt inte förvåna mig det minsta. Någon kritiker av islam är definitivt inte MBJ.


Jag har också fått uppgifter om att när mitt uteslutningsärende behandlades i partistyrelsen den 26 november så diskuterades det inte ens, det bara klubbades av partiordförande. Därför är det ännu mer märkligt att grunderna för uteslutningen ändrades i brevet från partistyrelsen. Vem beordrade denna ändring! MBJ?


Undrar om Mattias Karlsson och Mattias B Johansson idag ångrar att de drog igång uteslutningsärendet mot mig. Det hade besparat SD så mycket negativ uppmärksamhet både lokalt och nationellt. Uppmärksamhet som är minst sagt partiskadlig. Det stora medlemstappet lär komma den 1 april då medlemsåret gått ut.


Men tills jag får ett nytt brev så tänker jag fira jul och glömma bort det mesta av detta för några dagar. Skall umgås med mina barn och barnbarn från juldagen och fram till lördagen. Julafton kommer jag dock vara ensam. Hos min son blir det obligatoriskt bastubad med pilsner och förhoppningsvis bjuder han på sin fina porterstek. Sedan blir det hockey i Linköping på fredag kväll med LHC mot Färjestaden. Det blir skoj.


Det här blir mitt blogginlägg nummer 2 991 på bloggplatsen. När jag skriver och publicerar nummer 3 000 kommer jag sluta att publicera på bloggplatsen och gå över till wordpress. Det kan bli den 1 januari som jag börjar med något nytt. Den viktigaste orsaken till bytet är de utökade möjligheter som finns på wordpress. Jag får också en möjlighet att utveckla bloggen.


Från den 1 januari kommer min livssituation också förändra sig ganska dramatiskt och jag vet ännu inte riktigt vilken väg jag skall gå för att förtjäna mitt livsuppehälle. Jag har flera olika alternativ, en del lockande men osäkra, andra som är mindre lockande men säkra. Det återstår att se vad jag hamnar och var det slutar. Det är en del frågetecken som måste rätas ut innan jag börjar välja vilken väg som jag skall gå.


Redan 2014 råkade jag nämna för en journalist, mina tankar om att skriva en bok om min tid inom SD. Löpsedeln är alltså från oktober 2014. Nu skall jag förverkliga dessa tankar.


 


Efter helgerna kommer jag jobba några timmar varje dag med mitt bokprojekt. Jag har börjat lite smått och upplever det väldigt inspirerande att börja nysta i det förflutna och sätta ord till alla upplevelser, både tråkiga och roliga händelser. Jag kommer även göra en del research och kontakta en del personer och kanske även intervjua en del personer för att få lite mer bakgrundsfakta till saker och ting som berört mig på ett eller annat sätt under mina 13 år som medlem i partiet.


Jag får en del frågor angående bokprojektet. Jag kommer inte hasta fram något utan det får ta den tid det tar. Jag vet inte om boken blir på 100, 200 eller 400 sidor. Jag tror i varje fall att den kommer bli intressant och innehålla flera nya uppgifter och ett och annat avslöjande. Media var redan 2014 intresserade av om jag skulle skriva om Sverigedemokraterna efter petningen från riksdagslistan. Idag finns ytterligare 4 år av intressanta händelser och erfarenheter att skriva om. Det kanske kan bli en julklappsbok till 2019.


Ett stort tack till alla som visat mig sitt stöd under de senaste veckorna och månaderna. Det har betytt väldigt mycket för mig. Det gör också att jag är redo för nya utmaningar och jag kommer fortsätta att driva min blogg och vara politiskt aktiv även i fortsättningen. På ett eller annat sätt kommer mitt namn finnas på valsedlar även 2022.


Jag vill önska alla mina läsare av bloggen en riktig God Jul o Gott Nytt År!

Thoralf Alfsson

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards