thoralf

Alla inlägg under augusti 2012

Av Thoralf Alfsson - 31 augusti 2012 20:37

Jag måste säga att jag är förbluffad över den strid som pågår inom moderaterna i Kalmar. Jag har flera gånger tidigare skrivit om hur splittrad moderaternas kommunfullmäktigegrupp är vid vissa voteringar men när oppositionsrådet Malin Petersson går ut i ett så hårt angrepp på delar av fullmäktigegruppen blir jag förbluffad. Är det under påverkan av den nya kärleken med socialdemokraten Johan Persson. Hur länge dröjer det innan Malin Petersson lämnar moderaterna och hämtar ut en socialdemokratisk partibok?


Om man är mån om sitt eget parti och i synnerhet när man själv är orsak till den situation som råder inom moderaterna borde man vara mer återhållsam eller helt passiv eftersom hon tänker lämna politiken helt och hållet om man får tro media.


Att det är infekterat inom moderaterna är nog ingen överdrift när till och med kommunalrådet Bo Frank i Växjö ger sig in i kalmarmoderaternas interna problem. Dessutom på ett ganska osympatiskt sätt genom att skriva följande.


”Malin är och har varit en stjärna som motarbetats av ett gäng gubbar var av ingen av dessa hade platsat i Växjö, det kan jag lova.  Skall Johan få sitta kvar för evigt så skall givervis efterträdaren hämtas från den gruppen! ”


Att detta uttalande fått ett antal moderater att gå i taket är nog inte förvånande.

När dessutom Malin Petersson anser att flera av moderaternas ledamöter i kommunfullmäktige borde lämna partiet har hon nog gjort sig omöjlig inom Kalmarpolitiken.


Vi Sverigedemokrater skulle gärna ta emot flera av dessa erfarna politiker som medlemmar i Sverigedemokraterna. Jag tror att flera av dessa moderater också är kritiska till den massinvandring som pågår till vårt land med enorma problem och kostnader som följd och dessutom är Sverigevänner till skillnad från de nya moderaterna.


Vi kanske skulle skicka ut ett inbetalningskort till alla moderater i kommunfullmäktigegruppen i Kalmar. För 200 kronor blir man medlem i 1 år och för 1500 kronor blir man livstidsmedlem   


Barometern, Östran


UPPDATERING!


Markku Ahonen har återigen visat prov på sina stora kunskaper och skarpa slutledningsförmåga eller möjligen bristande läsförståelse när han på sin blogg skriver om ovanstående blogginlägg.

Jag har dock full förståelse för din rädsla som han underförstått ger uttryck för om flera moderater skulle välja att bli Sverigedemokrater, det har ju hänt tidigare på andra orter inte minst när framlidne moderaten och riksdagsmannen Sten Andersson från Malmö gick över till Sverigedemokraterna. Med ett antal moderater på 2014 års valsedel till kommunfullmäktige skulle utan tvekan SD bli det största oppositionspartiet i Kalmar.

Av Thoralf Alfsson - 30 augusti 2012 23:51

Vad sysslar migrationsminister Tobias Billström och justitieminister Beatrice Ask med egentligen?


Den 23 februari 2010 dömdes Adil Rabih till 8 månaders fängelse för grov stöld och våldsamt motstånd. Han dömdes även till utvisning.


”Den tilltalade utvisas ur riket och förbjuds att återvända hit före 2015-02-23.

Överträdelse av förbudet kan medföra fängelse i högst 1 år.”


Ur dom B186-10 Stockholms Tingsrätt.


Adil Rabih friges från detta fängelsestraff den 22 juli 2010.


Det märkliga och helt "omöjliga" är att den 20 juli 2012 bor Adil Rabih i en av Migrationsverkets hyrd lägenhet i Blomstermåla, trots att han skall vara utvisad. Han är med andra ord inte utvisad utan försörjs uppenbarligen av Migrationsverket och de svenska skattebetalarna både med en lägenhet och med övriga utgifter. Troligen har han försörjts av de svenska skattebetalarna ända sedan han kom till Sverige under 2007.


Vad sysslar de moderata ministrarna Billström och Ask med?


Som inte detta vore nog begår han nya brott i Blomstermåla då han hotar att döda en annan person boende i samma lägenhet. Lägenhetskamraten lagar mat på dagen men det gillar inte Adil Rabih, som är muslim från Algeriet, då Ramadan (fastan) startat, trots att lägenhetskamraten inte är muslim accepterar inte Adil Rabih att han lagar mat.


Adil Rabih har nu dömts för olaga hot och narkotika brott till 4 månaders fängelse vid Kalmar Tingsrätt (dom 2494-12).

I denna dom omnämns inte att Adil Rabih tidigare dömts till utvisning. En mycket märklig omständighet. Jag tror personligen att man vid Kalmar Tingsrätt medvetet undanhållit denna uppgift för att ingen skall begripa hur illa det svenska rättsväsendet fungerar.

Om han utvisats hade han inte kunnat begå dessa nya brott med enormt stora kostnader som följd för de svenska skattebetalarna. Ansvaret för detta missförhållande har utan tvekan justitieminister Beatrice Ask och migrationsminister Tobias Billström.


Som om detta inte vore nog så får man minst sagt hjärnblödning när de lokala tidningarna skriver om detta brott och domen. Då tänker jag inte på den helt ok artikeln som Östran publicerat både på nätet och i pappersupplagan. Nej, Jag tänker på hur fruktansvärt politiskt korrekt som journalisten Eva Bergqvist Andersson skriver i Barometern. För att ni skall förstå vilken politisk korrekt censur som bedrivs på Barometern måste ni läsa båda artiklarna.


Eva Bergqvist Andersson utelämnar alla uppgifter om att det handlar om en muslim som under ramadan hotar en icke muslim som lagar mat under dagtid. Att den dömde tidigare dömts till fängelse utelämnas också. Vem kan respektera en sådan journalist? De moderata ministrarna Billström och Ask applåderar säkert den moderata tidningen Barometerns politiskt korrekta censur.


Jag känner mig snarare spyfärdig över Barometerns agerande!

I Barometerns artikel finns mailadress till journalisten, passa på och fråga henne varför hon utelämnar dessa uppgifter i artikeln.


Skönt att en helt ny tidning snart kommer i brevlådan! Dispatch Internationel


PS

Jag har ställt frågor angående Adil Rabih till både Migrationsverket och Migrationsdomstolen. Frågan är om jag kommer få några svar.


Moderaten Bo Frank i Växjö sågar moderaterna i Kalmar jämns med fotknölarna på sin blogg. Läs blogginlägg.


Av Thoralf Alfsson - 29 augusti 2012 22:33

Den globala uppvärmningen slog till i Kalmar den senaste natten. Endast 0,4 grader enligt en artikel i Barometern. Det skall vara den kallaste augustitemperaturen som uppmäts sedan mätningarna började för 131 år sedan. Hur är det möjligt med tanke på den globala uppvärmningen som vi bombarderas med genom media.


S + C = Sant.  Åtminstone när det gäller ensamkommande barn i Kalmar och Villa Ossian om man skall tro en artikel i Östran.


”Kommunal borgen, eller förlängd avskrivnings- och kontraktstid eller en kombination gör att kostnaderna för boendet kommer ner på en acceptabel nivå.”


För mig är ovanstående förslag helt förkastligt. Kommunal borgen för Byalaget i Påryd är otänkbart och det kan bara påverka kostnaden mycket marginellt. Förlängd kontraktstid? I det avtal som redan förkastats har avtalstiden varit 10 år. Det innebär att kommunen tänkt sig att mottagandet av så kallade ensamkommande barn skall fortgå i 10 år. Vill man nu förlänga avtalstiden till 20 år? Totalt vansinne enligt min uppfattning!  Vid en annan politisk majoritet i riksdagen kan det bli ett ganska plötsligt stopp med ensamkommande barn. Skall då Kalmar kommun sitta med ett hyresavtal på 15-20 år?


Frågan är om inte lagen om offentligupphandling måste gälla om ett så långt avtal skall tecknas.

Av Thoralf Alfsson - 29 augusti 2012 08:23

Jag får ganska ofta mejl från personer som vill berätta om t.ex sin arbetsplats eller något som de upplevt. Många av dessa kan jag inte publicera för att då skulle identiteten kunna avslöjas, andra kan vara väldigt långa men intressanta. Många reagerar på hur situationen ser ut i public service. Här kommer ett mejl som visar att det finns de som ser och avslöjar hur media har lagt upp sin strategi.


"Hej,


Var på gymmet igår under 3 timmar och ser då lite flyktigt på TVn.


Igår var det ett mycket utstuderat program.


Först ett nytt reportage om att kommunen försöker mörklägga rasismen i Forserum.


Sedan ett snyft om 2st invandrarflickormed arabiska namn som läste på en byggteknisk linje men tvingades bo i omöblerad lägehet och ett liggunderlag på golvet. De visades utan slöjor. Oj vad synd om dessa samt knappast representiva för sveriges skolungdom och muslimer!


Sedan på kulturnytt ( programledare med indiskt namn och utseende) en intervju med konstchefen i Jämtland som portat Vilks. Han är för multikulti men snart har han inga deltagare kvar.......


Allra sist ett program där svenska bortskämda blonda barn fick praktisera och göra smutsjobb i ett restaurangkök. Allt bara för att förnedra enligt min åsikt.



Slutsats:
Invandrarbarn är det mycket synd om.
Svenska barn är enbart bortskämda.


Vem fan är det som planerar programtablåerna?


Är jag nu då rasist efter dessa konstateranden ?


MVH

N.N."


Expo kanske kan svara!

Av Thoralf Alfsson - 28 augusti 2012 10:12

Expo:s mycket närstående bloggen ”Inte rasist men” har uppmärksammat mitt förra blogginlägg.


Jag tycker att det dock är ett ljus i mörkret att man anser de videoklipp (Memritv) jag länkar till har ett ”extremt negativt innehåll” men längre än så sträcker sig inte skribentens slutledning. Uppenbarligen anser man att dessa videoklipp bara är något som man kan strunta i och glömma bort som bara några uttalanden från några extrema personer. Efter att jag själv konfronterat muslimer i Egypten på slutet av 70-talet så har jag visa erfarenheter av det hat som dessa hyser emot Israel, judar och västvärlden. Därför vill jag påstå att en relativt stor del av befolkningen ställer sig bakom de åsikter som presenteras i dessa videoklipp.


Precis som många har kommenterat i förra inlägget tror jag inte man kommer någonstans med att förbjuda islam. Det jag dock saknar i Sverige är att man upplyser befolkning om vilka starka yttringar det finns inom islam för just dessa och många andra tankar, idéer, åsikter och propaganda som sprids inom den muslimska världen. Dessutom sker detta helt öppet inom den muslimska medievärlden, det är alltså inget som enbart existerar som extrema åsikter på Internet. Svensk media avhåller sig dock fullständigt ifrån att förmedla dessa extremt obehagliga åsikterna till sina tittare, lyssnar och läsare. Frågan är om det beror på okunskap eller självindoktrinering. Tyvärr förväntar jag mig ingen bättring från svensk media därför får jag/vi göra vårt bästa för att upplysa Sveriges befolkning.


Åsikterna sprids av imamer som inte betraktas som extrema i den muslimska världen och av t.ex salafister i hela den muslimska världen. Man skall komma ihåg att salafisterna stöds öppet av ca 20-25 procent i t.ex Egypten. Jag gissar att stora delar av muslimska brödraskapet även stödjer mycket av detta fast man håller det till viss del för sig själva än så länge i Egypten.


Bloggen ”Inte rasist men” borde skriva ett inlägg om dessa videoklipp och berätta hur dessa extremt negativa åsikter skall bemötas, inte bara inom den muslimska världen utan även i Sverige. Jag är personligen övertygad om att samma åsikter även finns i Sverige bland muslimer, vi har ju i Malmö sett en hel del men även i Kalmar där muslimer skanderade ”no more peace with Israel” under en fredsdemonstration på Larmtorget.

Av Thoralf Alfsson - 26 augusti 2012 21:19

Jag måste säga att jag finner den enorma mediestormen angående det moderata twitter om Nalin Pekgul, som helt absurt. Att detta ord ”klappturk” hade sådan sprängkraft är minst sagt avslöjande över hur pinsamt låg det svenska politiskt korrekta etablissemanget befinner sig.


Är du svensk kan du förtalas med vilka ord som helst utan att någon reagerar men har du invandrarbakgrund så sköter journalisterna allting åt den ”krängta” invandraren. Media underblåser verkligen skillnaden mellan vi och dem. Alla ”svennefittor” och ”svennehoror” skiter ni fullständigt i men gud nåde den som säger ”blatte” eller ”klappturk”. Då ringer alla larmklockor och pk-eliten rycker ut!


När Markku Ahonen kallar mig för "bödel" på Östrans hemsida reagerar inte någon journalist! Att kallas "klappturk" är betydligt mycket värre eller helt avskyvärt i förhållande till att bli kallad för "bödel" om man skall tro det mediedrev som gått idag.




Har ni journalister inget annat att göra?


DN, SvD


Jag skulle annars vilja rekommendera journalister och anställda på Expo att se dessa videoklipp från Memri. Sedan ser jag fram emot att ni skriver en kommentar på bloggen. Vi vet ju att ni inte bara läser mina blogginlägg, utan även alla kommentarer i er jakt på något uppseendeväckande ordval.

Ni behöver inte skämmas över att skriva en kommentar på min, en sverigedemokrats blogg. Det kallas yttrandefrihet och ni är också välkomna att kommentera på min blogg. Här behandlas alla lika. Om ni nu vågar!


Men jag har inga större förväntningar på Poohl och Bengtsson éller någon annan på Expo eller övriga mediekåren från Barometern till Aftonbladet skulle kommentera någon av dessa färska klipp.


Först bör ni se detta klipp. Varför visas aldrig liknande klipp i SVT eller någon annan svensk kanal. Jag vet att de flesta vet svaret men det kan också vara förklaringen till att Sannfinnländerna får 17 procent i opinionsudersökningarna och SD på 6 procent. Så länge det svenska folket hålls ovetande om hur verkligheten och hur den ”arabiska våren” ser ut, desto bättre.


Klicka på bilderna för att se klippen (öppnas i nytt fönster)!


 


Eller lyssna på den här Hizbollah ledaren!


 


I hur många svenska moskéer predikas samma budskap?


 


Eller lyssna på denna kvinna i slöja som med sådan glädje berätta om hur hon bara blev gladare och gladare för varje jude som dödades. Hur många kvinnor i slöja i Sverige har samma uppfattning och känner glädje när judar dödas. I Malmö finns det sannolikt en hel del med samma uppfattning.


 


En Sverigedemokrat har uttalat sig och anser att islam skall förbjudas. Vad anser du efter att du sett dessa klipp?

Av Thoralf Alfsson - 25 augusti 2012 20:11

 


Media tycks som vanligt inte bry sig om vissa märkliga omständigheter. I den kroghärva som Socialförvaltningen och Socialnämnden är inblandad i finns många märkliga omständigheter. Givetvis kunde man förvänta sig att media skulle driva dessa frågor men det är inget större intresse från Barometern och Östran.


En sak som jag finner märklig är den hemligstämpling som gjordes av anmälan mot Palace av socialförvaltningen. Jag har nu ställt frågor till socialförvaltning om vem som beslutade om detta men jag har bara fått undvikande svar. Enligt ett tips till mig skall det vara socialnämndens ordförande Roger Holmberg (S) som tagit detta beslut men det är något som alla förnekar.


Socialförvaltningen skyller nu på den som diarieförda anmälan. Att det beror på en nyanställd person som hemligstämplade av misstag. Jag tror en ny person är ytterst försiktig med det som gäller en hemligstämpling och frågar sin chef både en och två gånger innan man hemligstämplar en handling. Frågor rörande sekretess brukar inte behandlas förrän någon efterfrågar en offentlig handling. Åtminstone är det min erfarenhet.


 


Hur många tror på den förklaring?


Hultsfreds marknad har gått jättebra idag med god respons. En person hade åkt 8 mil till Hultsfred för att träffa mig. Väldigt roligt!!


 

Av Thoralf Alfsson - 24 augusti 2012 22:54

Ännu ett fackeltåg. Denna gång är det inte i Malmö utan i Forserum. Enligt uppgifter i media har dessa trakasserier mot somalier pågått under 2 år. Att över 100 personer redan flyttat från Forserum tyder på att dessa uppgifter är sanna.


Varför har inget hänt tidigare?


Varför har inte Migrationsverket reagerat tidigare? Men framförallt varför har kommunen inte reagerat? Har dessa trakasserier polisanmälts tidigare? Varför har i så fall ingen tidigare tagit tag i de ungdomar som alla inblandade tycks veta vilka de är. Vad har polisen sysslat med tidigare?


Sedan är jag också lite förundrad över att alla inblandade tycks känna de som trakasserat somalierna men ingen tycks vara anmäld, för t.ex ofredande. Media har heller aldrig berättat vem som ligger bakom dessa trakasserier! Det är verkligen märkligt! Om det är etniska svenskar som ligger bakom brukar inte media vara sena med att förmedla detta.


Politikerna flockas i Forserum, jublar de också?  Läs artikel.


Är det bara en medieballong? Är det verkligen hela sanningen som förmedlas av media.  Jag önskar att jag bodde i Forserum så man hade möjlighet att få fram lite fakta som inte behandlats av pk-media.


I Höglandsnytt finns följande artikel med rubriken "Somalier flyttar inte på grund av trakasserierna enbart"


I själva verket kanske ingen flyttat enbart på grund av trakasserier, utan av andra anledningar. Kanske ett uppdrag för Janne Josefsson och Uppdrag Granskning till hösten att sticka hål på en mediaballong som politikerna flockats runt?


Tyvärr har jag inget större förtroende för den svenska mediekåren och deras grundläggande arbete.


Idag fick Anders Behring Breivik sin dom vid tingsrätten i Oslo. Synd att inte Norge har en ännu vassare lagstiftning! Ett straff på 21 år borde multipliceras med antalet som han dödade.


Idag har polisstyrelsen för Kalmar län haft ett styrelsemöte i Västervik. I bilen till Västervik var nästan det enda som pratades om i radion innan klockan 10, den kommande domen i Oslo. När jag körde in till Västervik hajade jag dock till när jag såg följande vägverksskylt. Kändes väldigt "groteskt" (trots stavningen) med tanke på att Breivik ”uppträde” som polis på Utöya.


 


Vid dagens styrelsemöte gjorde länspolismästare Anders Kjaersgaard sitt sista möte, han slutar den 31 augusti för att bli länspolismästare i Blekinge. Efter mötet frågade min kollega om han på något sätt var släkt med en annan Kjaersgaard i Danmark som också skall avgå, vilket han inte var. Men han berättade att han ganska ofta fått frågan och att han ibland brukade skoja och säga att Pia Kjaersgaard är hans fru. Vilket ofta fått frågeställarna väldigt ställda och mållösa   


Jimmie Åkesson får vara med i en trailer för SVT:s Agenda! Utvecklingen går framåt!


Sven-Erik Karlsson i Högsby har ännu en gång skrivit en kommentar på nätet som SD tar helt avstånd ifrån. Sven-Erik har idag sagt upp sitt medlemskap i Sverigedemokraterna.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards