thoralf

Alla inlägg under november 2015

Av Thoralf Alfsson - 30 november 2015 08:58

Väldigt skönt att höra Halil Karavelli i Agenda! Där han fullständigt sågade EU:s överenskommelse med Turkiet och Erdogan. Han inte bara sågade Turkiet! Han uttryckte även den falskhet som Erdogan står för.


Det var ord och inga visor som framfördes av Halil Karavelli! Väldigt ovanligt i public service.


"Det var ingen tillfällighet att de här flyktingströmmarna släpptes loss från Turkiet i somras. Det var heller ingen tillfällighet att det skedde samtidigt som Turkiet återstartade sitt krig mot kurderna. Nu låtsas man från EU att man ger pengar för att landet ska bevaka sina gränser, det är struntprat, Turkiet behöver inte hjälp av EU för att bevaka sina gränser."



EU-avtalet med Turkiet innebär tydligen att Sverige skall bistå med hela 700 miljoner kronor.


"För sina insatser för att hantera flyktingkrisen kommer EU att betala tre miljarder euro, motsvarande 27 miljarder kronor till Turkiet. En sjättedel kommer ur EU-budgeten, resten förväntas medlemsländerna bidra med.

– För svensk del ska de tre miljarderna översättas till ungefär 77 miljoner euro och det har vi sagt att vi är beredda att bidra med, säger Stefan Löfven."


http://www.svt.se/nyheter/utrikes/miljarder-fran-eu-ska-losa-flyktingkris


Ännu en anledning till att Sverige så snart som möjligt måste kasta ut den sittande regeringen från Rosenbad. Stefan Löfven strör svenska skattemedel omkring sig men de kommer sällan svenska skattebetalare till del.

Av Thoralf Alfsson - 29 november 2015 01:21

 

Text på Jimmie Åkessons golfbag.


Det är väldigt skönt att veta att det finns så många ombud på Landsdagarna som bryr sig om mig och stödjer mig. Väldigt skönt att höra från så många idag och ikväll, som alla önskat att se mig i partistyrelsen. Haft flera intressanta och givande samtal under dagen och kvällen. Jag får dessutom fortfarande frågor om varför jag inte fick en plats på riksdagsvalsedeln i förra årets val till Riksdagen.


Extra roligt att höra att så många följer min blogg och inspireras i sitt politiska arbete av mina blogginlägg och inte minst att min blogg har varit en anledning till att de blivit aktiva politiker för Sverigedemokraterna. Det som dock förvånar mig är att jag inte vet om det uppskattas av partiledningen eller inte. Från det hållet är tystnaden mer eller mindre total.


När jag godkände nomineringen till partistyrelsen hade jag inga förväntningar på att bli invald i partistyrelsen. Vare sig som ordinarie ledamot eller som suppleant. Så blev också fallet även om ett alternativt förslag på partistyrelse där jag ingick fick 48 röster vid voteringen. Av debatten vet jag nu dessutom att det uppenbarligen är skillnad på en smålänning och en annan smålänning.


Under dagens debatt angående valet av vice ordförande och 2:e vice ordförande var det ganska svårt att förstå hur ledamöterna argumenterade för Julia Kronlid och Carina Herrstedt. Två poster som de dagen innan argumenterade för att stryka ur partistadgarna. Jag fick lite svårt att få ihop det.


Partistyrelsen eller de som ansvarade för inköpet av blomsterkvastar var uppenbarligen så säkra på att partistyrelsens förslag om att ta bort vice ordförande och 2:e vice ordförande skulle vinna att man inte köpt in blomsterkvastar till dessa val. Ett riktigt pinsamt misstag! Det var riktigt pinsamt att se Julia Kronlid stå på scenen idag efter hennes känslosamma tal utan att hon uppvaktades med en blomsterkvast. Detsamma gällde Carina Herrstedt. Jimmie Åkesson uppvaktas med inte bara en blomsterkvast utan även en golfbag med vagn. Jag kom att tänka på fotbollsgalan för några år sedan när Anders Svensson belönades med en bil för flera hundra landskamper av Svenska Fotbollsförbundet. Men Terese Sjögran som gjort ännu fler landskamper fick inte någon bil av Svenska Fotbollsförbundet.


Inte skall väl Sverigedemokraterna finnas i samma division.



Av Thoralf Alfsson - 27 november 2015 23:20

 


Partistyrelsen fick inte stöd för att ta bort vice ordförande och andre vice ordförande. Björn Söder fick starkt stöd för sitt yrkande att behålla vice ordförande och andre vice ordförande. En majoritet röstade för att behålla dessa poster inom partiet. Det hade behövts 75 procent av rösterna för att genomföra denna stadgeändring.


Min personliga reflektion över denna omröstning är att Björn Söder har ett väldigt starkt stöd bland både ombud och medlemmar inom partiet.


Om partistyrelsen fått igenom stadgeändringen hade man gett media en riktig jämställdhetsstraffspark! Partiledare Jimmie Åkesson är man, partisekreteraren Richard Jomshof är man, gruppledaren Mattias Karlsson är man och vice talman Björn Söder är man. Fyra män i alla toppositioner.

Valberedningens förslag på vice partiledare är Julia Kronlid och andre vice partiledare Carina Herrstedt, två kvinnor.

Om partiledningen fått igenom sin stadgeändring hade dessa båda kvinnor strukits från valberedningens förslag till poster inom partistyrelsen, som skall väljas under lördagen. Jag kunde redan idag se rubrikerna i media.


SD spolar kvinnorna i partitoppen! 

Männen styr SD!

Inga kvinnor i toppositioner inom SD!

 

Partistyrelsen förlorade även i omröstningen om att kunna stänga av en medlem som var under utredning av medlemsutskottet. Men frågan förs vidare till nästa Landsdagar om två år.


Dagens Nyheter,


Introfilm som visades idag.


Av Thoralf Alfsson - 27 november 2015 16:21

Det skulle förvåna mig mycket om inte ombuden på Landsdagarna går emot partistyrelsen när gäller en motion om att förbjuda den islamistiska terrororganisationen Daesh (IS). Votering sker vid ca 18-tiden.


Jag kommer rösta för att bifalla motionen.


Det finns fler islamistiska organisationer som förbjudits i andra länder som också borde förbjudas.


Nytt inslag från Granskning Sverige! Kommunistisk anda!


Av Thoralf Alfsson - 27 november 2015 00:05

Landat på hotellrummet i Lund inför Landsdagarna. Har varit en lång dag med mycket resande. Varit i Vimmerby och slutfört försäljningen av mitt föräldrahem och dessförinnan tömt det sista i huset. Hann också med vårt gruppmöte i Kalmar inför nästa veckas kommunfullmäktige innan vi startade bilresan ner till Skåne och Lund. Minst sagt trött på mer än ett sätt!


Det kommer säkert bli några intressanta dagar i Lund på Sverigedemokraternas landsdagar. Något jag kommer återkomma till i bloggen.


Av Thoralf Alfsson - 25 november 2015 23:39

Ensamkommande barnet Omar Abuukars får bara 100 kronor i veckan. Det räcker precis till att ringa fru och barn i Somalia varje dag, Som 17 år är han vuxen där.


Ovanstående är en del av en bildtext från Barometern.


Idag har jag postat närmare 5 000st infoblad till ett antal personer som beställt. Nu är det dock en del som har varit vänliga att betala in ett högre belopp än vad det motsvarar i antal infoblad i deras beställningar. Det innebär samtidigt att jag har ett överskott.


Det kan också vara så att någon betalt in pengar men inte skickat mig ett mejl med adress och hur många blad man betalat för. I så fall vill jag att ni skickar ett mejl och uppger vilken dag som ni satte in pengar och er adress!


Men eftersom jag har ett ekonomiskt överskott tänkte jag skicka ca 25st infoblad (100 gr)utan kostnad till alla som önskar. Skriv bara ett mejl med er adress och 25st infoblad så skickar jag det så snart som möjligt. Skicka till thoralf.alfsson@telia.com


För den som önskar fler infoblad än 25st måste jag ta ut en kostnad enligt tidigare då det kostar en del att skicka en större mängd. Se blogginlägget.


http://thoralf.bloggplatsen.se/2015/11/15/11216710-informationsbladet/


 

Av Thoralf Alfsson - 24 november 2015 23:18

Hycklarna som utgör Sveriges regering har återigen hållit presskonferens. Det sägs att Åsa Romson gråtit. Det får tala för sig själv och visar bara att Miljöpartiet är riktiga hycklare. Att sitta kvar i regeringen var viktigare än att stå upp för sin politik. Likt en fästing biter de sig kvar vid makten.


Jag känner bara förakt för de sjuklöverpolitiker som spytt galla över politiker från Sverigedemokraterna i riksdagen under min tid i Sveriges riksdag. Jag känner förakt över de politiker som hånat och kallat Sverigedemokraternas politiker i landstingsfullmäktige och kommunfullmäktige för rasister och främlingsfientliga. Kommer de nu kalla sin egna politiker, Löfven, Romson, Fridolin, Ygeman, Kaplan, Johansson o.s.v för rasister och främlingsfientliga?


Bättre sent än aldrig! Frågan är nu vilken effekt de beslutade åtgärderna får. Personligen anser jag att åtgärderna skall vara retroaktiva och gälla alla som ännu inte fått sin asylansökan prövad.


Nu har ju då Stefan Löfven och regeringen anslutit sig till Sverigedemokraterna ”människosyn” och då borde han ju inte längre han någon anledning att inte bjuda in även Sverigedemokraterna till samtal om migrationspolitisk och integrationspolitik. Eller för den delen heller något annat område.


Turkiet har skjutit ner ett ryskt plan! Jag anser att Erdogan är Europas mest obehagliga ledare. Vilka syften Erdogan har med att destabilisera hela regionen kan man ju spekulera i. Nyligen röstade FN igenom ett enhälligt beslut om att bekämpa IS. Till och med både Ryssland och Kina röstade för detta. Är det denna enighet som Erdogan försöker rubba genom att skjuta ner ett ryskt flygplan.


Vem litar på Erdogan?

Av Thoralf Alfsson - 23 november 2015 22:54

Att Gina Dirawi fick det prestige fulla uppdraget som julvärd i SVT var egentligen ingen överraskning. Det ingår i den ”reinfeldtstrategi” som bedrivs av diverse myndigheter och politikerna inom 7-klövern. Det vill säga att driva en tvärtompolitik!


Att utse en muslim till att vara julvärd i SVT under den kristna stora högtiden var bara ett i raden av kränkningar mot Sveriges alla kristna.


Metro har en artikel som besvara en del frågor om Gina Dirawi.


Personligen anser jag att ledningen för SVT tagit ett beslut som är fullständigt absurt och idiotiskt. Det visar på hur svenskfientlig och naiva ledningen på SVT är!


Men vem är det på SVT som tagit detta beslut? Är det en enskild programchef? Eller är det en arbetsgrupp? Eller är SVT:s VD som tagit beslutet?


Jag ställde frågan till SVT:s Tittarservice och fick följande svar. Det är dessa som har ansvaret! Gå gärna in på länken till Tittarservice och kommentera.


 


PS


Om Gina Dirawi vill visa kristna någon respekt så avsäger hon sig uppdraget som julvärd. I annat fall kan man tolka hennes agerande som en ren provokation mot det kristna Sverige.


Om hon nu inte väljer att konvertera till kristendom!

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards