thoralf

Alla inlägg under maj 2013

Av Thoralf Alfsson - 30 maj 2013 22:14

 

Det svenska landskapet när det är som bäst.                 Foto Thoralf Alfsson


SVT säger sig granska Sverigedemokraterna och att medlemmar i partiet erbjöds låna ut pengar till partiet med en ränta som var beroende av om partiet kom in i riksdagen. Just detta berättar inte SVT!

Om partiet inte kom in i riksdagen hade räntan blivit mycket låg.


Sedan är man väldigt osaklig när man sägar att man fick räntan under kort tid. Den uppfattningen delar inte jag. Utlåningen av pengar till partiet tecknades under våren 2010. Återbetalningen skulle sedan ske med en tredjedel av obligationerna under 2011, en tredjedel under 2012 och de sista under 2013. Med andra ord är årsräntan beroende av när partiet betalade tillbaka dit lån.


Att Sverigedemokraternas medlemmar lånade ut dessa pengar innebar att Sverigedemokraterna fick 5 miljoner kronor (tror jag) extra under valrörelsen. Pengar som hade en väldigt stor betydelse under valrörelsen och därmed även för valresultatet.


Givetvis försöker vårt objektiva public service företag, SVT, få detta till att vara något tvivelaktigt.


Jag tycker tvärtemot att det visar på det stora samhällsengagemang som finns inom Sverigedemokraterna och jag är stolt över att vara medlem i partiet och få representera SD!


Jag svarade dessutom inte på SVT:s enkät då den bara riktade sig till Sverigedemokraternas riksdagsledamöter. En enkät som riktar sig till alla riksdagsledamöter i riksdagen försöker jag alltid svara på.



Sedan tänkt jag återkomma till herrarna Nilsson och Svedjenäs som fått löpa gatlopp i media. Dessa herrar kanske nu har fått lite insikt i hur det är att vara Sverigedemokrat och alltid förföljd i media. Det har säkert varit en nyttig erfarenhet som de kanske kan dra nytta av i framtiden.


Det som har drabbat Martin Nilsson att han fått ta ledigt från KFF-speakerjobbet på Guldfågeln arena och sitt extraknäck på Radio Kalmar tycker jag är helt rimligt.


Däremot tycker jag att det har gått alldeles för långt när Svedjenäs ”tvingades” lämna sitt VD-jobb på Metro Therm. Vi har ett rättssystem som skall ta hand om detta och så länge Svedjenäs inte är dömd för något brott borde heller inte Metro Therm agera.


Sedan är jag också kritisk till att Inger Hilmansson vägrar prata med Nilsson och Svedjenäs. Att vägra ta emot en ursäkt när någon har begått en dumhet är ingen god egenskap. Ynkligt av Inger Hilmansson. Det kommer utan tvekan slå tillbaka mot Inger Hilmansson i det längre tidsperspektivet.


Jag har varit kritisk mot Nilssons och Svedjenäs podcast vid några tillfällen. Det har varit mycket ”skitprat” och ”skvaller” av de båda herrarna i tidigare podcastavsnitt enligt min uppfattning. Det har herrarna nu tydligen begripit då alla podcastavsnitt nu skall vara borttagna.


Själv är jag så van att smutskastas i media, av minst 99 procent av alla journalister. Tyvärr blir många journalister så fartblinda att de själva inte förstår hur de skriver och agerar. Det är väl bland annat därför det finns en chefredaktör och ansvarig utgivare som skall hålla journalisterna i skinnet men tyvärr så har även dessa tappat taget och blivit fartblinda.


Den jakt som ständigt pågår efter mig är det väldigt få som känner till. Varje ord jag skriver på bloggen granskas och vrids och vänds på. Varje citat eller bild som finns på min blogg granskas och används för att misskreditera, förtala, kränka och nedvärdera mig som person. Sedan jublar ett antal bloggare över vad vissa journalister och sajter åstadkommer. Bloggare som borde begripa bättre med tanke på deras bakgrund från t.ex Tyskland. Men uppenbarligen är de så "rödfärgade" att de begriper sin egen dumhet. 


Kvällens Debatt i SVT.


Skönt att höra Paolo Roberto, förutom hans sista kommentar!


Varför är det en muslimska kvinna som försvarar ett amnligt beteende inom islam. Vilka argument! Hon menar att om en man tvingas hälsa på en kvinna tvingas han bort från arbetsmarknaden. Konsekvensen av detta blir att han i så fall inte kan försörja sin familj enligt den muslimska kvinnan. Som dessutom anser att det handlar om vi och dom. Underförstått att det är svenskarnas fel.


Att fackförbundet Unionen är inblandad även i detta blir nog droppen för mig som får bägaren att rinna över och lämna Unionen som medlem.


Annika Wadsö var/är en mycket förnuftig kvinna dessutom väldigt stilig och snygg ;-)


Med tanke på motivet i fotot i blogginlägget, vilket säkert en och annan känner igen. Lägger jag upp en länk till framlidne Kurt Lundgrens blogg Östra Ölands Fria Horisont där han bland annat raljerar om handhälsning i ett blogginlägg med rubriken "Knullborgare möter muslimer" och hans mästerliga texter.


http://kurtlundgren.webblogg.se/2008/november/knullborgare-moter-muslimer.html

Av Thoralf Alfsson - 29 maj 2013 23:34

Ett antal miljöpartister med Jonas Löhnn i spetsen blandar ihop begreppen rejält i en debattartikel som publicerades den 29 maj i Barometern. I artikeln kallar man den mobb som ägnat sig åt att bränna bilar, byggnader, krossa fönster och dessutom stenkastning mot polis och räddningspersonal ibland annat Stockholms förorter för den ”nya generationens kulturutövare” . Ett häpnadsväckande inlägg från Miljöpartiet i Kalmar.


I mina ögon och de flesta i samhällets  ögon handlar det om ligister, huliganer och kriminella ungdomar som ägnat sig åt dessa destruktiva handlingar under upploppen i förorterna. Där många privatpersoner och företagare drabbats ekonomiskt av detta destruktiva beteende och totala brist på respekt för andra människors ägodelar.


Att som Miljöpartiet försköna detta genom att kalla dem ”nya generationens kulturutövare” är minst sagt bedrövligt men visar samtidigt på vilka grupper som miljöpartiet väljer att hålla om ryggen. Om detta är den nya generationens kulturutövare tar jag starkt avstånd från denna kultur. Men som vänsteranhängare och Miljöpartist förstår jag att begreppen är svåra att hålla isär.


Inte med ett ord nämner Miljöpartiet att dessa ungdomar i invandrartäta förorter har ett eget ansvar för både sin utbildning, utveckling och sitt uppförande.Inte minst att följa de regler och lagar som ett demokratiskt samhälle bygger på. Inte heller ett enda ord om föräldrarnas ansvar för sina barn som i många fall varit så unga som 12 år men ändå deltagit i upploppen.


I artikeln kallar man däremot Sverigedemokraterna i förtäckta ordalag för extremister. Jag häpnar över hur Miljöpartiet ser på utvecklingen i samhället och ser med fasa på om Miljöpartiet får mer inflytande.


Att Alexander Louhichi nu blivit Miljöpartist tycks redan satt sina avtryck inom Miljöpartiet.

Av Thoralf Alfsson - 29 maj 2013 17:25

På fredag är det vad vi inom SD i Kalmar kallar för Wasa-dagen. Förra året försökte vi starta upp en tradition med ett besök vid Wasa-stenen på Stensö och ett besök vid Wasa-monumentet i stadsparken.


Förra året var inte vädret på vår sida så det blev inte vad vi tänkt oss.


I år lovar SMHI ett fint väder på fredagkvällen. Vi tänkte att vi skulle träffas på Stensö för gemensam promenad eller cykeltur ned till Wasa-stenen. Var och en tar med sig picknick och valfri dryck och ett trevligt humör. Sedan fortsätter vi till Stadsparken och för de som önskar och orkar blir det en fortsättning på någon pub på stan.


För mer info mejla thoralf.alfsson@telia.com eller ring 070-6520773 eller 070-8182742


 

Av Thoralf Alfsson - 28 maj 2013 23:51

Den 23 maj höll fackförbundet Unionen en debatt om arbetsmarknadspolitik i Stockholm. Unionen hade bjudit in alla riksdagspartiers ungdomsförbund, förutom Sverigedemokraterna. SDU och Gustav Kasselstrand reagerade givetvis på denna mobbing av SDU och kontaktade Unionen för att få en möjlighet att deltaga. Men det blev nobben från fackförbundet Unionen genom deras pressekreterare Jennie Zetterström.


Eftersom jag personligen är medlem i Unionen blev jag lite irriterad och skrev därför ett mejl till Unionen och Jennie Zetterström med några frågor och fick följande svar från henne.


 


Det föranledde mig att skriva ett nytt mejl där jag ber Jennie Zetterström specificera vad det som är fel i Sverigedemokraternas politik (partiprogram). Något som Jennie Zetterström måste ha kunskap om efter hennes första mejl. Här kommer mitt mejl till Jennie Zetterström.


 


Jag har fortfarande inte fått svar från Jennie Zetterström trots att jag påmint henne ett flertal gånger sedan den 17 maj. Den senaste gången var under måndagen.


Vad är det som Unionen inte kan acceptera i Sverigedemokraternas partiprogram? Kan det vara så svårt att svara på. Det kan väl inte vara så att det handlar om några generella floskler som Jennie Zetterström grundar sina värederingar på. Floskler som kommer från media och 68-vänstern. Eller är det så att Jennie Zetterström tillhör vänsterrörelsen?


Man börjar faktiskt undra när man synar hennes twitterflöde där vänsterpartiets partiledare Jonas Sjöstedt förekommer mer än en gång.


Tyvärr är detta inget unikt i Sverige, utan ganska vanligt förekommande. För den som vill kontakta Jennie Zetterström finns hennes mejl här nedan.


Personligen funderar jag starkt på att lämna Unionen, det finns liksom ingen anledning att betala en avgift för att bli diskriminerad!


jennie.zetterstrom@unionen.se 

Av Thoralf Alfsson - 28 maj 2013 12:38

Igår var det kommunfullmäktige i Kalmar. Jag närvarade inte själv, utan Micael Foghagen och Lars Rosén höll ställningarna för Sverigedemokraterna denna gång.


Jag informerade mig under måndagskvällen hur mötet avlöpt.


Idag kan jag konstatera att både Barometern och Östran mörkar om vilka partier som röstade för en folkomröstning för eller emot placeringen av Linneuniversitetet i hamnen. Den namninsamling som fick ihop över 5000 namn för att få till en folkomröstning om planerna på att bygga i hamnen godkändes inte av kommunen då många av namnen inte följde de krav som ställs enligt lagen. I första hand att personnummer skall finnas med i namninsamling, vilket innebär vissa risker om namnlistorna hamnar i fel händer. Vilket de kan göra eftersom den borde vara en offentlig handling efter att den lämnats in till kommunen.


De partier som röstade för en folkomröstning var Sverigedemokraterna, Kristdemokraterna och Folkpartiet. Några avstod från att rösta och jag gissar att det kan ha varit Miljöpartiet.


Som ni ser är även jag osäker på hur de olika partierna röstade och jag anser att det är medias skyldighet att informera kommunens medborgare om hur de olika partierna röstar i en så viktig fråga. Vi har ett val om drygt ett år och väljarna är väldigt intresserade av denna fråga.


Jag får intrycket av att Barometerns, Anders Blank och Östrans Tomas Löwemo  helt enkelt mörkar vilka partier som ansåg att detta vara en lämplig fråga för folkdemokrati!


Ytterst dålig journalistik från de största lokala tidningarna. Försöker tidningarna skydda S, M, C och V som alla röstade emot en folkomröstning?


Igår debatterades även en interpellation om ”svinnet” på Invandrarservice som uppmärksammades av kommunens revisorer och som jag har skrivit om vid flera tillfällen på bloggen. Det socialdemokratiska kommunalrådet Anette Lingmerts svar på interpellationen har mycket att önska eller vad sägs om svaret på följande fråga.


 


 


Snacka om goddag yxskaft från Anette Lingmerths! Här gäller det att skydda de egna tjänstemännen i den socialdemokratiska organisationen.

  

Barometerns ledarsida kommenterar detta.

 

”Konsekvenserna har också uteblivit. Åklagarmyndigheten har emellertid tidigare meddelat ledarredaktionen att den inte ex officio, på eget initiativ inleder någon förundersökning.”

 

”Därför får inte kritiken mot hanterandet av Invandrarservice viftas bort. Här måste rättsstatens principer värnas.”

 

Som jag ser det har Kalmar kommun inte för avsikt att gå vidare i frågan, utan man föredrar att lägga locket på. Då återstår bara att använda vårt gemensamma rättssystem för att utröna om det begåtts något brottsligt, som t.ex bokföringsbrott.


Uppenbarligen måste någon annan ta ett initiativ för att åklagarmyndigheten skall syna Invandrarservice. Vi Sverigedemokrater är beredda att ta detta initiativ när nu kommunen visat sina kort.

Av Thoralf Alfsson - 27 maj 2013 22:12

Idag visade 7-klövern i Borgholm sitt förakt för demokratin när Per lublin med hjälp av polis slängdes ut från kommunfullmäktige. Anledningen var att han ville filma kf-mötet något som inte fick ske enligt ordförande och presidium i kf.


Det är ren skandal att man inte tillåter att man filmar mötet då det finns ett tidigare beslut att sända kf-möten på nätet men man slutade med det då det blev för dyrt (100000 kronor/år).


7-klövern i Borgholm med centerpartisten Lisbeth Lennartsson skämmer ut sig fullständigt. Vad är kf-ledamöterna rädda för? Att folk skall få reda på vad som pågår i kommunfullmäktige?


Läs artiklar i Barometern, Östran, Ölandsbladet

Av Thoralf Alfsson - 26 maj 2013 21:50

Har precis kommit hem från min sons bröllop. Jag har haft en väldigt trevlig helg och jag är väldigt glad för att min son och hans sambo tagit detta steg.


Jag kom lagom hem till Agenda började. Jag säger bara ett ord hyckleri. Den absolut mest relevanta frågan när man pratar integration, upplopp, segregation och utanförskapet är givetvis om invandringen till Sverige är för stor! Att en programledare kan undvika att ställa den frågan till vare sig politiker i studion eller till forskare är skrämmande och samtidigt ynkligt.


Camilla Kvartoft är en riktig ”kärring” som inte vågar ställa den mest relevanta frågan. Hon är inte dum i huvudet, utan bara politiskt korrekt. Det är viktigare att kvittera ut lönechecken varje månad än att ställa de obekväma och "kontroversiella" frågorna. Jag ser med ett visst förakt på dessa programledare och undrar vem de är rädda för. Vem är det som drar i trådarna på SVT?


Hur mycket konflikt finns det i Sverige mellan shiamuslimer och sunnimuslimer? Jag är övertygad om att detta också existerar i vårt land. Finns det ingredienser i upploppen i Husby som kan härledas till konflikt mellan shia och sunni.


Med tanke på utvecklingen i Syrien där nu Hizbollah nu öppet stödjer Assad kommer säkert konflikten mellan shia och sunni utvidgas, kanske också till Europa. Sverige har goda förutsättningar för en sådan konflikt.


 

Hizbollah i Kalmar                        Foto Thoralf Alfsson



Av Thoralf Alfsson - 24 maj 2013 23:30

 


I förra veckan var det ett seminarium i riksdagen med flera kunniga personer.


Birgitta Almgren, professor

Stig Fredriksson, fd utrikeskorrespondent Moskva

Anders Törnwall, professor

Lennart Stenflo, professor


Jag är väldigt irriterad på mig själv att jag inte hade med min kamera och filmade Birgitta Almgrens anförande som var ett rejält angrepp på regeringen och Säpo. Nu fanns TV4 på plats och SVT-dokumentär men dessa politiskt korrekta kanaler kommer givetvis aldrig sända hela anförandet från Birgitta Almgren.


Sverige försvårar forskningen var Birgitta Almgren budskap och då syftade hon på regeringen och Säpo. Hon menade också att Säpo gått in och ändrat i originaldokument efter att Birgitta Almgren läst dem. För andra myndigheter betecknas detta som ett brott men uppenbarligen inte när det gäller Säpo och ”rikets säkerhet”.


Birgitta Almgren menade också att regeringen föregick JK-utredning angående den anmälan som Säpo gjorde av Birgitta Almgren.


Jag önskar att fler hade fått höra Birgitta Almgren! Det var dessutom intressant att lyssna på övriga deltagare också. Dessa hade i huvudsak erfarenhet från Sovjetunionen och KGB och GRU.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards