thoralf

Alla inlägg den 26 december 2018

Av Thoralf Alfsson - 26 december 2018 14:29

Jag har senaste dagarna fått ett antal otrevliga meddelande, kommentarer (ej godkända) och mejl. Där jag blir anklagade för att vara illojal mot SD om jag skriver en bok om min tid som sverigedemokrat.


Personerna verkar vara väldigt oroade för att det kan komma avslöjanden som kan vara negativt för partiet. Personerna tycks fullständigt glömt bort att SD har slängt ut mig från partiet. Jag har förnedrats med en uteslutning! Ledande personer har muntligt uttryckt sig på ett sätt som jag aldrig upplevt under ett 30-årigt yrkesliv i olika företag som Modo. M-Real, ABB, Benima och Ångpanneföreningen.


Jag har kämpat för partiet under 14 år och byggt upp en verksamhet i Kalmar till nästan 300 medlemmar. SD har gått från noll representation i Kalmar till att sitta alla nämnder och alla bolagsstyrelser. Då blir jag utkastad från partiet! För partiskadlig verksamhet och ideologiskt avvikande beteende. Det är riktigt sjukt!


Jag kommer fortsätta kämpa för det jag tror på men inte genom att företräda SD. Partiet anser ju inte att mitt arbetssätt är förenligt med SD. I varje fall är det inte förenligt med vad ledande Sverigedemokrater anser vara rätt men jag är övertygad om att en majoritet av Sverigedemokraternas medlemmar sympatiserar med mig. I synnerhet när det gäller medlemmar i Kalmar och distrikt Kalmar län. Många är besvikna på partiet och partiets distriktsordförande Mattias B Johansson. Inte bara besvikna det är riktigt förbannade.


De personer som är otrevliga och arga för att jag kommer skriva en bok om mina 14 år som Sverigedemokrat måste uppenbarligen tro att det finns mycket negativt att skriva om. De tycks ha vetskap om att det finns saker som inte skall komma fram och ut i ljuset. Något som tydligen gör dem oroliga.


Inga otrevliga och arga mejl med anklagelser kommer dock få mig att avstå från mitt bokprojekt. De gör mig nog snarare än mer motiverad.



Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards