thoralf

Alla inlägg den 28 december 2018

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck för ideologiskt avvikande uppfattningar, och att han trots upprepade tillsägelser inte bättrat sig.”

 

Detta är underskrivet av en Therese (informationsassistent) och skickat till en medlem som ställt frågor till partiet angående min uteslutning. För det första är det ynkligt att bara skriva under med ”Therese”, inget efternamn. Trovärdigheten sjunker omgående till en låg nivå. Vill personen överhuvudtaget ta ansvar för svaret?


Min egen tolkning är att det är partistyrelseledamoten och ledamoten av medlemsutskottet Therese Borg som har skrivit svaret.


Eftersom Therese Borg sitter i medlemsutskottet har hon full insyn i mitt ärende, hundraprocentig insyn och tillgång till alla handlingar. Att då svara så luddigt tyder på att grunderna är ytterst svaga eller vaga.


Nu kräver jag att få veta på vilket sätt jag agerat partiskadligt vid ett flertal tillfällen.

 

Jag kräver också att få veta vad jag sagt eller gett uttryck för som skulle vara ideologiskt avvikande uppfattningar.

 

Jag kräver också att få veta av vem och när jag skulle ha fått dessa tillsägelser.

 

Jag anser att den motivering som anges i svaret är ytterst vagt formulerad och måste specificeras från partiets sida. Men jag tolkar det som att partiets främsta företrädare duckar i frågan. Nu kräver jag faktiskt att ledande personer som partiordförande Jimmie Åkesson, partisekreterare Richard Jomshof, gruppledaren i riksdagen Mattias Karlsson men framförallt ordföranden i medlemsutskottet Magnus Olsson skall tala ur skägget och inte gömma sig bakom personer som en nytillträdd tjänsteman eller Charlott Qvick eller Therese Borg.


Men jag är dock inte förvånad över tystnaden! Jag har upplevt den tidigare.

 

Här nedan finns de frågor som skickats till partiet och det svar som erhållits. Jag gissar att det är ett standardsvar som troligen skickats till alla som ställt frågor.


 


 

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 00:19

Varit lite kulturell idag och gjorde en avstickare från E4:an när jag var på väg från min dotter till min son i Motala, till en känd runsten som finns mellan Ödeshög och Väderstad. Rökstenen. Tänk om dessa stenar kunde tala, förutom de kryptiska runorna.


 


Har idag fått flera samtal från människor som är upprörda över min uteslutning från Sverigedemokraterna. Jag får också information att man uppenbarligen inte räknade med de reaktionerna och hur andra medlemmar engagerar sig och gräver fram uppgifter. Jag förstår att vissa personer nu fått sina framtidsvisioner krossade. De har helt enkelt gått upp i rök.


Jag vet i varje fall att jag har rent mjöl i påsen och kan fortsätta gå rak i ryggen. Men det finns uppenbarligen andra som inte varit seriösa och hederliga, utan försökt fuska på både det ena och det andra sättet. Sanningen kommer alltid fram och den riskerar nu att drabba flera personer. Men var och en får ta ansvar för sina egna handlingar.


Det är nog bra med en kommunikationsplan men ännu bättre om ledande personer klarar av att kommunicera. Jag försökte men mötes bara av tystnad.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards