thoralf

Direktlänk till inlägg 29 juni 2018

HÄR ÄR SVARET

Av Thoralf Alfsson - 29 juni 2018 21:59

 


Igår undrade Johan Persson (S) i Barometern vem som egentligen är SD:s kandidat bakom Thoralf.


”Thoralf är ju väldigt tydlig, hans mål är att komma in i riksdagen, att samtidigt kandidera om en kommunalrådspost känns inte seriöst. Vem är egentligen SD:s kandidat bakom Thoralf?”

 

Moderaternas oppositionsråd Christina Fosnes anser att SD är ett enfrågeparti i en annan artikel i Barometern.


”SD är ett enfrågeparti utan direkta svar, varken i fullmäktige i Kalmar eller annars, säger Christina Fosnes.”

 

  


Liberalernas Carl-Henrik Sölvinger uttalar sig för Barometern och tror att SD kommer underprestera i kommunvalet i Kalmar.

 

”Carl-Henrik Sölvinger menar därför att SD inte kommer att gå fram i Kalmar, även om partiet skulle öka i riksdagsvalet.

– De underpresterade i förra valet, och det kommer de att göra i år också, säger han.”

 

Det svaret får Carl-Henrik Sölvinger på valdagen den 9 september. Klarar liberalerna 3-procent spärren?


 
 
Ingen bild

Lars

29 juni 2018 22:07

Grattis till din insats Thoralf! Du gör ett bra jobb.
SD drar ifrån M i ny undersökning

Sverigedemokraterna får 22,4 procent
i SVT Novus väljarbarometer, och är
fortsatt landets näst största parti.

-Nu är man signifikant större än
Moderaterna, och har befäst sin
position som Sveriges andra parti,
säger Torbjörn Sjöström, VD på Novus.

 
Ingen bild

Mats

29 juni 2018 22:47

Jag vill se samma framåtanda i KARLSKRONA!

 
Ingen bild

Molle

29 juni 2018 22:50

Det enda positiva jag har att säga om Johan P är att han är den enda politikern som erkänner att han läser din blogg.....

 
Ingen bild

Galne Gunnar

29 juni 2018 22:52

Och vem, förutom hans partimedlemmar, skulle känna igen Carl-Henrik Sölvinger på stan?


Inte många kan jag lova.

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

29 juni 2018 23:11

Kicki von "Skitenhjelm" (filmen Ondskan) verkar ha blandat ihop det hela ?
Felvaccinerad ?

 
Ingen bild

Tobbe

30 juni 2018 00:02

Johan Persson framstår som en stor skit och hycklare. Fint självmål av Annie och Jan idag förresten!

 
Ingen bild

weasel

30 juni 2018 00:21

"De underpresterade i förra valet" säger karl henrik Sölvinger.

Jag ser på val . se att SD i det förra valet i Kalmar kommun fick 13,1 % - vilket var marginellt MER än vad SD fick i riksdagsvalet.
Är det det som Sölvinger definierar som "underprestera" ?

När det gäller Sölvingers egna parti, L, så fick dom 5,4 % i riksdagsvalet och 4,4 % i Kalmar.
Jag förmodar att Sölvinger drar slutsatsen att det inte är att underprestera...?

I Novus senaste mätning är för övrigt SD nästan fem gånger större än Sölvingers överpresterande parti... :)

 
Ingen bild

C Andersson

30 juni 2018 01:10

Bilden med alla valaffischerna. Är den en valaffisch?

Thoralf Alfsson

30 juni 2018 07:27

Det är en vepa med 12 annonser som vi haft i gratistidningen Kalmarposten. Vi kommer använda vepan i vårt tält och valstuga. Det är mycket möjligt att vi även gör någon lokal valaffisch av dessa annonser.

 
Ingen bild

Stefan A

30 juni 2018 06:02

Svar på tal, verklighetens folk knackar på dörren.. och det oroar sossarna...

 
Ingen bild

Tony

30 juni 2018 07:18

Liberalerna har jag inget som helst till övers för, en samling
viktigpettrar som tror att dom står över andra. Problemet för dessa självgoda herrar o Damer är att dom tror fortfarande att dom ligger på 10- 15 % när dom i realiteten ligger o balanserar på att åka ur riksdagen, sörjd o saknade endast av den lilla skara som är kvar!

 
Ingen bild

OH

30 juni 2018 07:29

Bra att C och L genom sina ledare visade var dom hör hemma, bredvid Sjöstedt och Löven.

 
Ingen bild

Hacke

30 juni 2018 08:48

Härlig replik Thoralf!
Sd levererar, som alltid.

 
Ingen bild

Folklig

30 juni 2018 09:48

Härliga bilder!
Underbart folk!
Ha det bra allesammans!

 
Ingen bild

Jag

30 juni 2018 10:42

Thoralf, du är en strävsam, duktig, kunnig politiker. Jag förstår att sjuklövern räds dig. Hade jag bott i ditt län, din kommun så hade jag gladeligen kryssat dig. Dock så bor jag i AC-län men följer din blogg! Lycka Till! Jag hoppas och önskar att du kommer in och "slåss" mot sjuklövern och förpassar dem till skamvrån, där de hör hemma.

 
Ingen bild

C Andersson

30 juni 2018 11:14

@Mats 29 juni 22:47

Det gaur inte!

 
Ingen bild

Tuppfajt

30 juni 2018 12:32

Johan Persson har börjat svettas! Måtte han avgå efter valet, men det lär väl inte ske. Han biter sig fast som en blodigel.

 
Ingen bild

Frappe

30 juni 2018 13:08

Pampen Johan Persson har byggt sönder Kalmar men han fattar ingenting. Straffet får han i september.

 
Ingen bild

Trofast

30 juni 2018 13:14

Johan Persson erkänner att han läser denna blogg.
En fråga till dig Johan: tycker du själv att ditt beteende är normalt och vuxet?

 
Persson 013

Persson 013

30 juni 2018 14:04

Har varit på resa i 10 dgr från Link. Till Öland med stopp i Hultsfred Högsby kalmar Borgholm Byxelkrok o Mönsterås o oskarshamn o slutligen Loftahammar och får så mycket bra stämningar var jag än har talat med folk om hur stora SD kan bli och helst i Mönsterås som är särskilt utsatt och har med Kronmunkens uppgång o fall tydligen skall byta namn ingen vill varken ta in där eller hålla konferans. Hem till Linköping där man fortfarande håller sig för fin att bli skrämd av huckelfolket jag gissar på Riksdagsvalet 28% och Kommunvalet Kalmar 22% men kära vänner glöm inte att kryssa Thoralf räcker inte med valsedel för att kunna påverka Sveriges framtid kan tyvärr inte kryssa oga av annan kommun. Kan inte vänta snart längre på dom två viktigaste händelsena VM o Val 2018

http://Thoralfs blogg

 
Ingen bild

Molle

30 juni 2018 20:21

För min del blir det triss i SD i sept.

Något annat är vansinne.

 
Ingen bild

Rosenbad

1 juli 2018 00:54

Det märks tydligt att Johan Persson börjar bli desperat. Det märks också att han känner att loppet snart är kört för hans pamperier. Tacka Fan för det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards