thoralf

Alla inlägg under augusti 2014

Av Thoralf Alfsson - 31 augusti 2014 23:09

Under söndagen uppnådde jag en drömgräns för min blogg!


50 000 unika besökare under en och samma månad. Ändå återstår det en dag innan summeringen är klar och allt pekar på att det kommer sluta på ca 53 000 unika besökare under augusti.


 


En 100 procentig ökning sedan början av året då jag i januari hade ca 27 000 unika besökare!

En milstolpe för mig och min blogg.


Bloggen uppskattas tyvärr inte av den lokala mediakåren i Kalmar! Därför kommer detta rekord och drömgräns inte uppmärksammas av Barometern och Östran. Trots att det sker under ett supervalår och mitt i valrörelsen och att min blogg är rent politisk och utan tvekan väldigt stor. Rekordet är en frukt av åtta års bloggande, mer eller mindre varje dag.

Av Thoralf Alfsson - 31 augusti 2014 10:01


Varför skyddar media dessa våldsverkare?


Det skulle jag vilja få svar på från Jan Helin, Thomas Mattsson och Peter Wolodarski.


 


Varför åtalas inte fler? Varför döms ingen till fängelse?


Betarice Ask har givetvis ett ansvar som justitieminister och borde ställas mot väggen av ovanstående herrar.


Var är public service? Vad gör public service?


UPPDATERING!


I senaste numret av Dagens Samhälle har journalisten Ivar Arpi en väldigt lång artikel om det "fina hatet" och hur journalisterna sviker sin läsare genom att inte våga kritisera vänstern för då är risken stor att det själva utsätts för vänsterna "fina hat".

Här kommer slutet av artikeln för er som inte har tillgång till Dagens Samhälle.


 

Av Thoralf Alfsson - 30 augusti 2014 22:55

Var det ett busstreck bakom att det sattes upp en ISIS-flagga i Smedby eller är det något betydligt allvarligare?


ISIS består ju av sunnimuslimer och det finns uppenbarligen en hel del sunnimuslimer i Kalmar om man skall döma av trafiken till och från källarmosken på Storgatan i Kalmar.


Enligt uppgifter jag hört skall shiamuslimer ha en lokal i Smedby. Jag börjar även att fundera på om det finns en boendesegregering bland muslimer i Kalmar. Sunnimuslimer bosätter sig i vissa bostadsområden och shiamuslimer i andra områden. Jag bara undrar!


Alla som följer med i rapporteringen från Syrien och Irak vet att sunnimuslimerna inom ISIS avrättar shiamuslimer på de allra bestialiska sätt.


Frågan som måste ställas var uppsättningen av en ISIS-flagga någon form av markering mot shiamuslimer som är bosatta i Smedby från sunnimuslimer?


Jag vill i detta sammanhang citera en text som är mer aktuell idag än när den skrevs för ca fem år sedan.


"Detta är också anledningen till att dagens mångkulturella svenska maktelit är så totalt blind för farorna med islam och islamisering. Man utgår från att muslimer inte vill någonting hellre än anpassa sig till ett västerländskt levnadssätt och västerländska normer, liksom att islam i grund och botten är samma sak som kristendom, med den enda skillnaden att muslimer har ett annat namn på gud.


Därmed antar man också att man kommer att kunna tämja islam på samma sätt som sekulära krafter sedan århundraden tillbaka tämjt den europeiska kristendomen och förpassat den till den privata sfären.


Islam skiljer sig dock från kristendom på flera avgörande punkter, till exempel gällande distinktionen mellan andlig och världslig makt och synen på vålds­användning. Islam har ingen motsvarighet till Nya testamentet och inget allmänmänskligt kärleksbudskap. Dessa skillnader har också gjort att islam och den muslimska världen aktivt har avvisat upplysningen och humanismen.


Detta, tillsammans med nästan 1 400 år av krig och motsättningar mellan islam och det kristna Europa, tror sig nu dagens makthavare kunna övervinna i en handvändning.

 

Så här långt tvingas man dock konstatera att islam har påverkat det svenska samhället i betydligt högre utsträckning än det svenska samhället har påverkat islam."


Jimmie Åkesson, den 19 oktober 2009 i Aftonbladet. Läs hela artikeln här.


 

Vittnesmålen om valsabotage fortsätter strömma in.

 

Själv upptäckte jag det klassiska tricket vid COOP i Norrliden där Vänsterpartiets valsedlar var ställda framför våra valsedlar. Jag gjorde personalen uppmärksam på det och hoppas att de har bättre koll i fortsättningen.


Det grövsta jag har hört lokalt kommer ifrån Nickebo där en person har sett hur Socialdemokraterna helt enkelt sätter upp sina valaffischer över Sverigedemokraternas valaffischer. Låter helt sjukt i mina öron.


Följande bild fick jag på mejl idag. Enligt uppgift skall det vara på torget i Borgholm.

 

Tänk vad lustigt det är. Nästan alltid är Vänsterpartiet inblandade men de är väldigt sällan själva utsatta för något valsabotage!

Av Thoralf Alfsson - 30 augusti 2014 15:14

Barometern skriver idag att ISIS flagga blivit uppsatt i Smedby utanför Kalmar centrum.


Det minst sagt obehagligt att veta att det finns kommuninnevånare som sympatiserar med terroristorganisationen och mördargänget ISIS eller IS som de numera föredrar att kalla sig.


Samtidigt var det ju inget annat att vänta då väldigt många åkt ner till Syrien för att kriga och mörda med ISIS. Sannolikt borde det finns betydligt fler ISIS-sympatisörer än det är personer som reser till Syrien.


 


Många undrar säkert vad texten på flaggan säger. Enligt uppgift skall det vara följande.


"Ingen Gud utom Allah"


"Muhammed är Guds sändebud"


Det är 7-klövern som har ansvaret för att dessa ISIS-sympatisörer finns i var och varannan svensk stad idag!

Av Thoralf Alfsson - 29 augusti 2014 22:25

Min blogg har gett mig ett väldigt stort kontaktnät. Jag får kommentarer på bloggen men även många telefonsamtal, mejl och vanliga brev från personer som ”känner” mig genom bloggen. Dessutom träffar jag väldigt många människor i olika sammanhang i Kalmar och på Öland.


En sak som mer och mer börjar bli en verklighet är att jag tror vi kommer få se ett riktigt pensionärsuppror mot 7-klövern i detta val. Signalerna och vittnesmålen är så många. Det handlar inte bara om enskilda individer som bestämmt sig för att rösta på SD.


Det handlar i flera fall om ledande personer inom pensionärsorganisationer som nu driver sverigedemokratisk politik och informerar sina medlemmar om vad det innebär att rösta på SD. Efter min debatt på Larmtorget i tisdags kom en äldre kvinna fram och berättade att hon hade ordnat 60 röster till SD i sina pensionärsgrupper.


Idag träffade jag kvinnor som jobbade inom hemtjänsten som berättade att ”alla” deras brukare säger att de skall rösta på SD. Anledningen är flera men en orsak är det stora antalet personer med utländsk bakgrund som jobbar inom hemtjänsten. De kan inte prata riktig svensk och därför förstår de inte vad de äldre vill ha hjälp med. Jag tror inte att dessa äldre personer är rasister! Utan jag tror att de bara är besvikna över  hur de behandlas och att de inte får den hjälp som de så surt får betala för trots en väldigt liten pension.


När jag tidigare i år var på en debatt som Hyresgästföreningen i Kalmar ordnade var responsen från många äldre väldigt positiv. Till och med företrädare och inbitna socialdemokrater vacklar i sin tilltro till S och jag tror att man inom socialdemokraterna börjat bli medvetna om den väljarflykt som är på väg till Sverigedemokraterna bland pensionärerna.


Om vi sedan även kunde få genomslag för vår landsbygspolitik skulle valresultatet på landsbygden kunna bli enormt bra. Kalmar län är det län som har störst andel befolkning över 65 enligt valmyndighetens statistik över röstberättigade. Det kan innebära en positiv faktor när valresultatet skall räknas samman den 14 september.


Med tanke på de signaler som når mig och den respons jag får var jag än kommer från speciellt äldre personer så upplever jag att detta val kan bli rena pensionärsupproret mot 7-klövern!

 

PS

Det är många som ringer, mejlar eller ställer frågor på bloggen. Jag vill be om ursäkt för att jag inte hinner svara alla men tiden räcker inte riktigt till just nu och så kommer det säkert vara fram till valdagen. Jag svarar på det som jag hinner och som känns viktigast. Hoppas att ni har förståelse för detta.

Av Thoralf Alfsson - 29 augusti 2014 12:59

Idag på morgonen fick jag samtal från ett förröstningsställe i Kalmar att våra namnvalsedlar var försvunna. De hade givetvis stulits! Placeringen av valsedlar är väldigt illa vald exakt vid utgången. Jag påtalade placeringen redan i onsdags när jag placerade ut namnvalsedlarna så jag var inte förvånad när jag fick samtalet idag. Jag förväntar mig att jag får åka till den aktuella förröstningslokalen flera gånger om man inte flyttar valsedlarna.


Dessutom har våra valplakat slagits sönder i centrala Kalmar och ute i Lindsdal. I norra Kalmar har även våra valplakat stulits. Stora plakat har helt enkelt försvunnit och går inte att hitta i närområdet. Det ”märkliga” är att alla andra partiers valplakat får stå kvar i norra Kalmar.


Min egen misstanke är att det rör sig om vänsterextremister och odemokratiska personer som ägnar sig åt dessa valsabotage. Skolan har fullständigt missat att lära ut vad demokrati innebär för dessa vänstermänniskor. De största demokratiföraktarna är utan tvekan vänsterrörelsen. De som står för det goda hatet i samhället men även de som media ständigt och jämnt håller om ryggen.


Välbetalda, fega hycklare på SVT vägrar svara på frågor om var deras kostnadsberäkningar kommer ifrån och hur det är utförda!


Av Thoralf Alfsson - 28 augusti 2014 21:44

SvP hade idag torgmöte i Kalmar. Givetvis fanns de vanliga motdemonstranterna på plats. De lokala kommunisterna var självklart också på plats. Några våldsamheter förekom inte vad jag kunde se. Jag var nämligen på plats för att dokumentera torgmötet.


Barometern var på plats och filmade men även intervjuade Stefan Jakobsson. Se länk


Det var även många politiker på plats från 7-klövern i Kalmar. Nyfikenheten var uppenbarligen stor hos många. En del var lite mer diskreta och stod i Stadshusets fönster och tittade som oppositionsråd Per-Olof Jonsson (M).

 
 
 
Många av motdemonstranterna var kända ansikten.
 
 
 

Motdemonstranterna gjorde allt för att störa ut mötet, kyrkklockorna ringde i domkyrkan men bara under några minuter. I princip var det omöjligt för alla nyfikna att höra vad Stefan Jakobsson sa i sitt tal. Det fick mig att fundera på alla torgmöten som vi Sverigedemokrater genomfört under liknande förhållande. Jag har själv varit med vid några tillfällen t.ex i Malmö. Läs blogginlägg.


Vi är många Sverigedemokrater som varit väldigt irriterade på polisens passiva agerande vid våra torgmöten. Inte minst de åhörare som kommit för att lyssna på Jimmie Åkesson eller andra företrädare för Sverigedemokraterna men sedan inte kunnat höra ett enda ord på grund av dessa motdemonstranter. Att kunna genomföra ett möte innebär också att eventuella åhörare skall kunna ta del av vad talaren framför.


Jag kom att tänka på när Mona Sahlin var i Kalmar för att tala vid socialdemokraternas firande av 1:a maj 2007. Jag var själv inte på plats med framlidne journalisten Kurt Lundgren skrev på sin blogg om den man som omhändertogs av polisen för att han delade ut toblerone till åhörarna. Han störde inte mötet verbalt överhuvudtaget om jag tolkar Kurt Lundgrens blogginlägg rätt. Med samma toleransnivå skulle många blivit omhändertagna av polisen idag. Eller vid Sverigedemokraternas torgmöten genom åren.


Men der är väl skillnad på socialdemokraternas Mona Sahlin och Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson när polisen avgör vad som tillåts från motdemonstranternas sida.

Av Thoralf Alfsson - 28 augusti 2014 07:18

Har haft en diskussion gällande att klicka ”gilla” på diverse Facebooksidor. Vad anser mina läsare om att klicka ”gilla” på Inte rasist men, IRM:s facebooksida? Tar man då klart ställning mot Sverigedemokraterna då IRM endast granskar SD?


IRM skriver följande på sin webbsida.


”Vår grundidé, som vi inte kommer vika ifrån, är att granska Sverigedemokraterna och inget annat parti eller ideologi. Forum för granskning av övriga riksdagspartier finns redan.”


Svara gärna på min webbundersökning i högermarginalen.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards