thoralf

Alla inlägg under mars 2016

Av Thoralf Alfsson - 31 mars 2016 08:30

Jag har några tusen infoblad kvar av versionen med skatteavdraget. Nu gäller är först till kvarn. Jag kommer inte beställa fler från tryckeriet. Vill du beställa finns mer information i detta blogginlägg


 


Infobladet finns också för nedladdning och utskrift på egen printer. Länk för nedladdning.




Av Thoralf Alfsson - 30 mars 2016 22:34

Vimmerby Tidning har bekräftat att den mördade kvinnan och den anhållne mannen/maken är asylsökanden från Mellanöstern. I familjen finns också fyra barn i åldern 9-17 år enligt tidningen.

http://www.vimmerbytidning.se/article/articleview/72292/1/49/

 

Barometern mörkar som vanligt både offret och den anhållne mannens bakgrund.

 

Jag bodde och arbetade i Silverdalen under drygt 20 år på 80- och 90-talet. I huset där den asylsökande familjen bodde hade mina barn sin dagmamma Annelie på 80-talet.  Familjen kommer nu sannolikt kosta enorma summor för de svenska skattebetalarna. Om mannen befinns skyldig till mordet kommer han kosta ca 1,4 miljoner kronor/år i fängelse. Vad kostnaden kommer bli för placeringen av fyra barn i familjehem kan säkert de flesta räkna ut. Har de släktingar i hemlandet bör de skickas tillbaka till släkten. Handlar mordet om heder? Jag kommer följa målet och skriva om det på bloggen.


Kom ihåg mitt blogginlägg om landshövdingens Integrationsstrategi som jag skrev om i måndags där alla kommunstyrelse ordföranden i länet, plus en rad chefer för organisationer skrivit under. Där det övergripande målet är att öka andelen utrikesfödda i Kalmar län. Knappast ett mål i en integrationsstrategi, utan snarare ett mål i en migrationsstrategi. Men de personer som skrivit under kanske inte förstår skillnaden mellan integration och migration?



 


I dagens Barometern kunde vi också läsa en artikel av Barometerns nyanställda journalist och bidrag till mångkulturen på tidningen, Hazem Dakel. En ganska spännande artikel som visar hur dessa asylsökande utnyttjar det svenska välfärdssystemet och svenska myndigheters naiva syn.


”Hon behöver inte mig för att försörja henne. Hon sade att hon numera stöttas av ett samhälle som ger henne rättigheter. Vi har tre barn och vi lever i samma hus, men vi har levt som skilda i mer än sex månader, säger Mohammad Al-baik.”

 

Men så praktiskt! Bidrag från svenska skattebetalare i form av barnbidrag, underhållsstöd, bostadsbidrag och kanske etableringsstöd eller arbetsmarknadsstöd och sedan ändå bo i samma hus. Kanske till och med som en och samma familj.


”I Syrien finns inte social trygghet som i Sverige, här klarar jag mig i min lägenhet och får hjälp att hitta ett arbete.”


Visst är Sverige fantastiskt! Barometern likaså! Ställer alltid de rätta frågorna.


Av Thoralf Alfsson - 30 mars 2016 21:37

Har du inte förnyat det medlemskap i SD så är det hög tid nu. Har du inte betalat in din medlemsavgift för 2016 är det vår förhoppning att du gör det nu. Den 1 april är du inte längre medlem i partiet, inget aprilskämt. En liten påminnelse!


Vi hoppas givetvis att du vill vara medlem i partiet även 2016. Nya medlemmar är självklart också välkomna.


UPPDATERING!


Jag är uppriktigt sagt jäkligt irriterad på vissa kommentar som kommit in under detta korta inlägg om att förnya medlemsskapet. Jag har inte godkänt alla kommentarer. Jag tänker svara vissa av personerna direkt i kommentaren när jag godkänner.


Vilket annat parti tänker ni stödja! Skall ni bli medlemmar i S eller M! Är det så att ni funderar på något högerextremt parti så tycker jag uppriktigt sagt att ni skall sluta kommentera på min blogg. Jag vill inte ha rasister och nazister kopplade till min blogg. Ni är inte välkomna! Det gäller även er som uppenbarligen besitter ett hat mot judar och Israel.


För er information kan jag meddela att jag inte kommer publicera era kommentarer och konspirationsteorier i fortsättningen. Jag har stor respekt för yttrandefrihet och jag har låtit många komma till tals på min blogg men det finns även gränser för mig!

 

Av Thoralf Alfsson - 30 mars 2016 10:30

Ägnade tisdagen åt ett studiebesök i Marocko och staden Tanger. Kan väl säga att jag inte är imponerad men jag klarade i varje fall några timmar. Behöver egentligen inte kommentera mer än så.

 

Ankommer till Tanger.

 

Tanger.


 

M/Y Yas, 141 meter. Hur många fot är det ;-)


 


  

Ingen grogg!


 

Kasba.


 

Ingen kommentar, en bild säger mer än tusen ord.


Av Thoralf Alfsson - 28 mars 2016 22:04

I mina ögon är det en skrämmande befolkningsutveckling som vi ser i Kalmar län. Jag är övertygad om att vi  ser samma utveckling i princip alla andra län i Sverige. Vissa säkert än mer markant. Det handlar helt enkelt om ett folkutbyte som till på köpet också betalas av det svenska folket.


Grafiken talar sitt egna mycket tydliga språk.


 

 

Källa: SCB.


Det är minst sagt sorgligt att vi har en landshövding som tagit fram en integrationsstrategi för Kalmar län som har som huvudmål att:


 


En integrationsstrategi som samtliga kommunstyrelse ordförande i länets tolv kommuner undertecknat. Plus ett antal organisationer. De vill verkligen göra sig av med svenskar i länet. Och ersätta svenskar med afghaner, syrier, somalier, irakier och palestinier.


Ett landsförräderi som de till och med satt sin namnteckning under.


 

 



PS


Lägger upp en kommentar som kom under morgonen. Personen som uppenbarligen skrivit under dokumentet vågar dock inte uppge sitt namn. Så mycket var dokumentet värt!

 


Av Thoralf Alfsson - 28 mars 2016 11:15

”Islamistisk terror har nu mördat 69 människor i Pakistan. Målet var medvetet utvalt.

Självmordsbombaren ville slakta så många kristna barn som möjligt.

 

Låt oss stanna där ett ögonblick. Barbaren ville alltså mörda barn. Och han mördade barn.

Skammen och ilskan känner inga gränser.

 

Nu börjar det bli dags för samtliga muslimska ledare i västvärlden att tillsammans fördöma detta brutala barbari.


Och det börjar bli dags för alla andra att i solidaritetens namn göra det samma.
Kompromisslöst och tydligt.”

 

Marcus Birro skriver på Facebook om islamistiska terrordådet i Pakistan som var riktat mot kristna barn som samlats för att fira påskhelgen vid en lekplats. Läs hela FB-inlägget


Läs artikel i DN.



I Kalmar vet inte ens media vem som ansvarar för källarmoskén på Storgatan. Media vet inte ens vem de skall kontakta för att ställa frågor. De vet inte vem eller vilka som är imamer i moskén. Desto mindre vilka budskap som sprids varje fredag i källarlokalen. Att ledarna i källarmoskén i Kalmar skulle framträdda av egen fri vilja och fördöma terrordåden i Bryssel eller Lahore är helt osannolikt! 



Fredens religion har än en gång visat sin falska skepnad och de muslimska ledarna och imamerna tiger!

 

Av Thoralf Alfsson - 27 mars 2016 16:21

Jag önskar att det hade varit en ledande Sverigedemokrat som skrivit nedanstående eller sagt det i ett tal. Raka rör! Det är Dick Erixon som skriver detta.


”Mer bistånd till Libyen, Syrien, Irak, Turkiet? Nej, nej, nej. Sverige borde stoppa alla utbetalningar till den muslimska världen för att istället lägga dem på vårt militära försvar. Inte heller EU borde ge Turkiet mutor för att ta hand om sina muslimska bröder och systrar från Syrien med flera länder.


Det är dags för den muslimska världen att ta hand om sitt eget elände.

Västvärlden måste sluta underlätta för den muslimska världens makthavare att fortsätta sina interna maktkamper och lämna till den kristna världen att ta hand om det mänskliga lidande detta medför.


Europa borde patrullera Medelhavet och, när man räddat livet på desperata flyktingar, föra dem tillbaka till de asiatiska och afrikanska stränder varifrån de kom.


Det är dags för Saudiarabien, Iran och andra ledande muslimska länder att ta hand om sin egen skit.

Genom att ställa upp och ta hand om de humanitära konsekvenserna har västvärlden i praktiken underblåst de islamistiska konflikterna. De har kunnat fortsätta sina interna maktkamper istället för att ta hand om konsekvenserna av det barbariska agerandet. Nu får det vara slut med det.


Väst ska inte ta del i det brutala maktspelet på andra sidan Medelhavet. Vi ska skydda våra gränser och förhindra att deras stridigheter spiller över till oss.”

 

Läs hela Dick Erixons blogginlägg.


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards