thoralf

Alla inlägg under februari 2014

Av Thoralf Alfsson - 28 februari 2014 12:32

Jag tänker inte kommentera valberedningens beslut att peta mig från riksdagsvalsedeln på annat sätt än att jag är mycket besviken! Inte minst över den förklaring jag fått av valberedningen. 

Några namn på listan överraskar och några namn saknas. Jag hade gärna sett Therese Borg och Gustav Kasselstrand på valbar plats. 

Jag vill uppmana alla mina läsare och sympatisörer som är kritiska till valberednings förslag att hålla en god nivå på språket och att inte gå till personangrepp via sociala medier eller i mejl. Framför gärna era åsikter men gör det med ett vårdat språk. 

Den som vill stödja mig kan göra det genom ett bidrag till Sverigedemokraterna Calmar och det infoblad som jag lagt upp på bloggen under den senaste veckan. Tanken med infobladet är att locka fler läsare till min blogg och därmed öka väljarstödet för Sverigedemokraterna. Det var dock inte så här jag hade tänkt mig att det skulle bli. Jag kommer själv bekosta tryckningen av ett stort antal infoblad. 

Genom ditt stöd/bidrag kan i så fall vårt infoblad tryckas i större upplaga och därmed spridas i ett större geografiskt område eller kanske till och med delas ut av posten som ODR.  

Till varje person som stödjer oss kan vi också skicka ut ett antal infoblad om vi också får kontaktuppgifter. 

Vill du stödja projektet ekonomiskt så kan du sätta in ditt bidrag på Sverigedemokraterna Calmars Bankgiro  5279-5465 och märka din inbetalning med ”Infoblad”. 

Jag kommer redovisa på bloggen hur mycket som inkommer till projektet.


Här kommer ett utkast med Baksida-Framsida och Uppslag på det 4-sidiga infobladet.

 

 



Av Thoralf Alfsson - 27 februari 2014 23:58

Fullständigt absurd debatt ikväll!


Men Jimmie Åkesson säger verkligen ifrån ikväll! Dessutom kör han över den stackars lögnaktiga läraren fullständigt.


Håller Jimmie den intensiteten ända fram till den 14 september i alla framträdanden kommer Sverigedemokraterna hamn på minst 20 procent.


Det hjälpte inte ett dugg att programledaren försökte stötta läraren med diverse felaktiga påståenden. Jimmie smulade sönder dem ett efter ett. Ibland är det väldigt bra med statistik!


Dagens program var troligen en stor missräkning för ansvariga bakom SVT-Debatt. Det trodde uppenbarligen att man skulle vinna denna debatt lätt med hjälp av vänsterläraren från Sölvesborg. Jag vill ändå passa på att tacka honom för att han började med att hylla Jimmie Åkesson och att många i Sölvesborg var stolta över bygdens son ;-)


Se Debatt på följande länk.


UPPDATERING!


Generaldirektören på Försäkringskassan, Dan Eliasson måste ha fått ett fullständigt hjärnsläpp under gårdagens Debatt. Antagligen beroende på att Jimmie Åkesson sopade banan med läraren och programledaren. Dan Eliassons twitterattack tyder dock på att han är direkt olämplig som generaldirektör. Dan Eliasson är socialdemokrat och har tidigare varit GD på Migrationsverket men även chef på Säpo. Läs artikel i Dagens Opinion.


Enligt en artikel i SvD kräver Jimmie Åkesson att Dan Eliasson sparkas!


"Detta fick SD-ledaren Jimmie Åkesson att själv twittra: ”Det är helt oacceptabelt att en GD uttrycker sig som Dan Eliasson. Han måste givetvis sparkas.” Åkesson hänvisar också till att Eliassons tweets ligger ute på Försäkringskassans hemsida under Press."


 



Lägger även upp ett utkast till baksida på mitt infoblad. Så får vi se vad ”remissinstansen” säger.


Dessutom roligt att så många hört av sig och som gärna stödjer mitt infoblad ekonomiskt. Jag kanske får utvidga mina planer till att distribuera det över ett betydligt större område än jag tänkt från början.


 

Av Thoralf Alfsson - 27 februari 2014 08:08

Nu har EU förbjudit innehållsdeklarationen på snusdosor. Vilket smakämne som är tillsatt får inte visas i text eller bild på snusdosor enligt ett beslut i EU-parlamentet under onsdagen.


Kom ihåg att vi betalat 37 000 miljoner kronor brutto för att Marit Paulsen och andra EU-parlamentariker skall kunna fatta dessa idiotiska beslut.


Nu får väl svenska snustillverkare hitta på ett färgsystem för att kunderna skall veta vilken smak som är i dosorna.

Svart = Lakrits

Turkos =Mentol

Sedan får det hänga en förklarande skylt vid sidan om stället med snusdosor ;-)


Vad har vi de svenska EU-parlamentarikerna till egentligen? Marit Paulsen försvarar säkert beslutet med att de har inga snusdosor med smak angivet ute i övriga Europa heller! Jag tror det här till och med är dummare än gurkorna eller de för böjda bananerna från Kanarieöarna.


Sunt förnuft tycks knappast råda när europas politiska elit församlas i Bryssel. Det behövs utan tvivel nya partier som rör om i grytan! Dessutom bör flera gamla partier kastas ut från Bryssel.


Kristina ”mopsen” Winberg behövs i Bryssel och hon kan med fördel ersätta EU och Euro förespråkaren och folkpartisten Marit ”bulldogen” Paulsen.


Det skall bli väldigt intressant att se hur Sveriges riksdag och regeringen hanterar den nya lagen! Det är ju val till EU-parlamentet om tre månader.


För Sverigedemokraterna som EU-kritiskt parti är det en välkommen straffspark som jag hoppas att partiet förvaltar väl.


Expressen, SvD

Av Thoralf Alfsson - 26 februari 2014 19:53

När jag skrev min önskelista över våra EU-kandidater utgick ifrån de som var tillgängliga. Hade jag haft vetskapen om att även Kristina Winberg var tillgänglig hade jag satt upp henne högt på min lista. När jag fick reda på att hon presenterats som en av våra toppkandidater blev jag positivt överraskad.


Jag har fullt förtroende för Kristina och hon kommer göra ett kanonjobb för Sverigedemokraterna när hon blir varm i kläderna och det kommer att gå väldigt fort. Att möta Marit Paulsen i Agenda i sin första debatt är ingen önskesituation och det var säkert väldigt tufft för Kristina.


 

Kristina Winberg talar på Donnersplats Visby  Foto Thoralf Alfsson


Marit Paulsen har nästan alltid slagit från underlägge och det klarar hon utan tvivel väldigt bra men att vara den som har överläge på alla plan mot en nykläckt EU-kandidat klarade hon inte. Istället visade hon på sina riktigt dåliga sidor med sin ”von oben” attityd. Det blev nästan något groteskt över hennes agerande.


Jag har tittat på debatten flera gånger och jag upplever faktiskt precis det som några skribenter också har noterat. Peter Kadhammar på Aftonbladet har säkert också tittat på debatten mer än en gång innan han skrev sin krönika.


 


Jag är övertygad om att han kommit till samma slutsats som jag. Marit Paulsens och EU-förespråkarnas argument håller inte längre när det finns ett riktigt EU-kritiskt parti att debattera med. Det visar Marit Paulsens alldeles tydligt under debatten och det har Peter Kadhammar noterat.


”Winberg uttryckte oro för att länder som står på mycket lägre ekonomisk nivå än Sverige ska bli medlemmar i EU. Paulsen svarade med att docera om ”Köpenhamnskriterierna”.

– De får inte komma in förrän de har rätt struktur och rätt organisation i sitt land.

Jaha, tänkte några tusen tittare. Syftar Marit Paulsen på Grekland då? Eller ­Rumänien?

Så fortsatte det. Winberg påminde om en ­liten mopsande hund, och över henne tronade Paulsen som en klippa av ointaglig auktoritet.

 

Och efteråt kom jublet i sociala medier, ännu en sverigedemokrat tillplattad, och som vanligt mobiliserade ­någon tidning en akademiker som förklarade hur fel sverigedemokraten hade haft. Men det var mopsen som vann.

Inte i sakfrågorna, men i känslor och i känslan att ta fram ämnen som överheten inte vill prata om.

– Du ser ju själv att tiggeriet har ökat i Sverige, sa Winberg.

– Det har ökat över hela Europa, svarade Paulsen.

Är det ett argument för EU?”

 

 

Jag tror Kristina bara kan njuta av att kallas mopsen. Jag vet många som gillar mopsar. Jag gillar också Kristinas raka besked till Marit Paulsen, besked som fick henne att gripa efter märkliga argument som ”Köpenhamnskriterierna” eller att tiggeriet ökat över hela Europa. Jag tror inte tittarna blev imponerade av Marit Paulsen.


Det gjorde inte heller denna debattör från Kristinas hemstad Jönköping. Läs artikel.


 

Nu är det väldigt viktigt att alla Sverigedemokrater ger Kristina Winberg och vår andra toppkandidat Peter Lundgren allt stöd vi kan. Jag kommer ge allt stöd jag kan till Kristina Winberg. Alla har möjligt att göra det på nätet och när ni träffar våra toppkandidater.



Sida 3 ur mitt infoblad. Jag har ändrat bakgrundsfärgen till blågul.


 

Av Thoralf Alfsson - 26 februari 2014 08:27

LO:s och Expo:s utbildningskampanj där 150000 LO-medlemmar skulle uppfostras i hur man röstar har uppenbarligen misslyckats. På något annat sätt kan man knappast tolka resultatet från opinionsundersökningar.


Jag tror LO-arbetaren förstår mer av hur verkligheten i samhället ser ut. Något som Expo inte kan ändra på. Det kan bara SD!


Läs artikel i Dagens Industri.

Av Thoralf Alfsson - 25 februari 2014 18:30

    


Sedan i söndags har det pågått ett minst sagt beklämmande drev mot Jimmie Åkesson efter programmet ”Nyfiken på partiledaren” i SVT och om Jimmie Åkessons beskrivning är riktig. En minst sagt obegriplig inställning från media men samtidigt ett så lysande exempel på hur vänstervriden och partiskt inte minst public service agerar. Snart 20 år gamla uppgifter och gamla vänsteranhängare får ge sin bild av dåtidens Sölvesborg för att ifrågasätta Jimmie Åkessons upplevelser på 90-talet. Att det handlar om 20 år tillbaka i tiden spelar uppenbarligen ingen roll för media.


Därför tänkte jag lyfte fram uppgifter som är mindre än 10 år gamla angående Dzenita Abaza som igår presenterades som blivande nytt kommunalråd för socialdemokraterna i Kalmar. Om det är hennes utländska bakgrund som ligger bakom valet hos socialdemokraterna låter jag vara osagt men man undrar ju. Läs artikel i Barometern.


Enligt en äldre artikel i Barometern jagades hon av Kronofogden för ett antal år sedan. I artikeln sägs det att hon hade skulder till kronofogden och inte mindre än 30 betalningsanmärkningar.


Uppgifterna kommer ursprungligen från en granskning utförd av Aftonbladet.


”Professor Henry Bäck tycker att det sänker trovärdigheten för politikerna.
– De fattar beslut om skatten. Därmed säger de att vi ska förvänta oss av varandra att vi betalar skatterna. När de inte gör det själva sänker det legitimiteten, säger Henry Bäck till Aftonbladet.”

 

”De 25 kommunpolitikerna med betalningsanmärkningar i länet har i genomsnitt skulder på 51 000 kronor var. Medeltalet är 13 anmärkningar var.

Men då drar framför allt följande politiker upp snittet ordentligt: Göran Waller (s), Mörbylånga, 71 anmärkningar, Åsa Cras (s), Emmaboda, 70 anmärkningar, Stefan Lagesson (kd), Nybro, 39 anmärkningar och Dzenita Abaza (s), Kalmar, 30 anmärkningar.


Professor Henry Bäck är skeptisk till politiker som sköter sig så illa. Han anser att partier med förtroendevalda som har skatteskulder hos kronofogden borde fundera på om partierna inte skulle uppmana dem att avgå.
– Deras partier borde överväga det.”


Hade det nu varit en Sverigedemokrat så hade givetvis dessa uppgifter lyfts fram i ljuset ännu en gång men nu handlar det ju om en socialdemokrat som dessutom är invandrare och då vet vi ju hur media sköter det hela. Största möjliga tystnad.


Missa inte att lyssna till Mattias Karlsson köra över Henrik Arnstad i Radio Sjuhärad.




I mitt infoblad som jag informerade om i gårdagens blogginlägg kommer här ett utkast till en ny sida. I infobladet tar jag upp blogginlägg som fått stor uppmärksamhet i media eller inneburit förändringar av myndighetsbeslut. Det övergripande syftet med infobladet är att locka nya läsare till bloggen. På denna sida får socialdemokraterna lite "uppmärksamhet".


 



Av Thoralf Alfsson - 24 februari 2014 17:55

Jag säger bara att man blir minst sagt upprörd över hur public service driver intervjun med Jimmie Åkesson från söndagen. Att höra inslaget i Studio Ett gör mig minst sagt fly förbannad! Vilket jäkla tjat! Jimmie Åkesson mot två programledare i Studio Ett och vänsteranhängaren Björn Fries.


Anklagelserna haglade från programledarna som tycktes uppmuntra varandra till det ena mer anmärkningsvärda påståendet än det andra.


Jag är förvånad över att Jimmie kunde hålla sig så lugn som han ändå gjorde även om han stundtals höjde rösten en del. Det handlar ju om rena förföljelsen. Programledarna är ju rabiata.


Public service är minst sagt vänsterfärgade. Jag är väldigt trött på media just nu, väldigt trött på media. Jag känner nog en stor avs………


Ringer någon journalist ikväll får de det inte lätt!


Lyssna på inslaget här


Ett inslag av den här typen i Sveriges Radio ger mig hur mycket energi som helst. Vill man bli taggad är det bara att lyssna på det ännu en gång. Resultatet blir att jag kommer jobba ännu hårdare för att förmedla vår politik till ännu fler människor.


Jag håller på att ta fram ett 4-sidigt infoblad angående min blogg och nu känner jag mig ännu mer motiverad att satsa tusentals kronor av egna pengar på detta flygblad för att försöka få fler människor att läsa min blogg. För 10000 kronor kan jag trycka upp ca 30000 infoblad. Sedan hoppas jag att det finns Sverigedemokrater som gärna vill dela ut dem till släkt, vänner, arbetskamrater eller bara dela dem i postlådor.


Min blogg har omvänt många människor och jag tror jag kan omvända många fler innan valet, bara de hittar till min blogg. För varje ny väljare jag/vi kan värva känns det som en seger mot public service och pk-etablissemanget.

 

Ett radioinslag av den här typen sätter min kamplust i brand!


Så här har jag tänkt mig att framsidan kan se ut på ett 4-sidigt infoblad. Jag kommer lägga upp övriga tre sidor senare.


 

Av Thoralf Alfsson - 23 februari 2014 23:29

När till och med Alliansens företrädare, inte minst partiledarna, förutom Fredrik Reinfeldt inte ens hänger med i Moderaternas turer kring skatterna. Kan man knappast förvänta sig att väljarna skall hänga med i svängarna.  


Ännu en straffspark har serverats för Sverigedemokraterna. Något som även Alex Schulman till sin förtvivlan förstått.


”Så det senaste utspelet från regeringshåll gick plötsligt ut på att skatterna inte bara ska höjas, de ska höjas utav bara helvete. Och plötsligt står väljarna där återigen rådvilla - med ­både en regering och en ­opposition som vill höja skatterna. Och det värsta är väl att den där röran bara kan gynna SD.”

Alex Schulman


Jag undrar vad Alliansens företrädare ute i de lokala församlingarna tänker. De måste nu lägga om hela sin taktik inför de kommande valrörelserna. De kanske till och med börjat trycka upp valmaterial som nu måste skrotas. Det kan inte vara lätt att tillhöra Alliansen idag.


 

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards