thoralf

Direktlänk till inlägg 19 september 2018

LÖGNAKTIGA PÅHOPP FRÅN CENTERPARTIST

Av Thoralf Alfsson - 19 september 2018 21:57

Upptäckte sent igår kväll att centerpartiets riksdagskandidat Jaafar Al-Jabiri i Kalmar hade skrivit ett Facebookinlägg som är ren och skär lögn. Här nedan kan du läsa inlägget.

 

 


Problemet för Jaafar Al-Jabiri är bara att jag lämnade Kalmar ca 14:30 i fredags och jag befann mig utanför Värnamo och hälsade på min dotter med sambo och mitt barnbarn som jag inte sett på två månader från fredagen klockan 17:00 fram till söndag förmiddag, innan jag körde hem till Kalmar.


Inlägget ligger fortfarande kvar på Facebook. Något som förvånar mig! Och jag undrar om Centerpartiets ledning i Kalmar står bakom dessa lögner? Jag kan inte tolka det på något annat sätt. Annars hade Centerpartiet uppmanat Jaafar Al-Jabiri att ta bort inlägget på Facebook. Nu medverkar man till att lögnerna fortsätter att spridas på Facebook genom nya delningar.

https://www.facebook.com/jaafar.al.7


Det är en lång rad av centerpartister som läst lögnerna och som uppenbarligen tror på Jaafar Al-Jabiris lögner. Här kommer några namn som jag kan se i listan över de som ”gillat” inlägget.


Ingemar Einarsson, kommunalråd i Kalmar

Leif Larsson, fd regionförbundets ordförande

Anita Wollin, kommunfullmäktigeledamot

Felix Åsa Everbrand, riksdagskandidat

Thomas Björklund, kommunpolitiker

Ingegerd Petersson, kommunpolitiker

Lina Danlid Burke, kommunpolitiker

Karin Helmersson, riksdagskandidat

Jessica Rydell, landstingsråd


Maria Leissner


Sedan finns det även Moderater som varit inne och gillat som Pelle Cederkvist och Alice Sigfridsson som är distriktsordförande för MUF i Kalmar län.


 Allt Jaafar skriver är med andra ord ynkliga lögner!

 

Tidningen Östra Småland har uppmärksammat och genomskådat centerpartisten Jaafar Al-Jabiris lögner efter att jag pratat med tidningen. Läs artikeln.

 

http://www.ostrasmaland.se/kalmar/alfsson-lognaktiga-pahopp-far-mig-att-fundera-pa-att-sluta-med-politik/

 

 

 

UPPDATERING!

 

Tre okunniga och dumma påståenden från Östra Smålands artikel.


”De kände också igen den systemkamera med ett stort objektiv som han använder.”

Jag har tre olika kameror med totalt 8 olika objektiv. Jaafars kompisar har knappast sett mig med något stort objektiv då jag bara använder de stora vid naturfotografering.


”Det finns inga namn i min text, det är öppet för tolkningar. Du tolkar det på ett sätt. Andra gör andra tolkningar.”

Journalisten borde frågat vem Jaafar Al-Jabiri syftade på om det inte var mig.


”Jag är villig att be om ursäkt om han kan lämna bevis på att det inte var han.” 

Jag skall inte bevisa något. Det är Jaafar som skall bevisa att jag var där. Vilket är fullständigt omöjligt då jag var hos min dotter som bor utanför Värnamo, närmare 20 mil från Kalmar och Smedby.


Om inte Centerpartiet agerar kommer jag prata med en jurist och sedan lämna in en polisanmälan om förtal.

 


 

 
 
Ingen bild

Typ

19 september 2018 22:25

Det är bara käbbel och elände i politiken. Hur orkar någon? Det är ju som att medverka till sitt eget självmord.

 
Ingen bild

Lena1

19 september 2018 22:39

Förstår inte varför dessa shiamuslimer är så känsliga och rädda för att bli "registrerade" för att de går in i en lokal där de ska "fira" sina egna kulturyttringar? Sådant är ju inte förbjudet i Sverige! Skäms de eller vad är problemet?

Sluta inte som politiker Thoralf, du är en eldsjäl och du behövs verkligen, och även om jag inte alltid håller med dig så är det viktig det du visar oss som många ggr oinvigda vad det är som försiggår i Sverige idag.

 
Ingen bild

Ölandsbonde

19 september 2018 22:42

Säger han explicit att det är du?

 
Ingen bild

SD

19 september 2018 23:11

Det kommer gå åt helvete för Kalmar. Pampen har inte fattat ett skit.

http://www.barometern.se/ledare/byggpanik-pa-ostadig-grund

 
Ingen bild

Ratko Horvat

20 september 2018 00:04

Nej usch så tråkigt att höra Thoralf! Kan inte jag få slicka dina öron och äta ditt öronvax så kanske det känns lite bättre för dig! Jag brukar alltid peta mig själv i öronen och ta ut en stor flinga av öronvax och äta när jag känner mig ledsen.

Thoralf Alfsson

20 september 2018 06:30

Hoppas att du inte är ledsen ofta!

 
Ingen bild

Gunnar Edlund

20 september 2018 00:47

@Ölandsbonde
Jaafar skriver ju "en SD-politiker och fd riksdagsledamot stod med en person till utanför....."
Finns det någon annan än Thoralf i Kalmar som är det?

 
Ingen bild

Lasse P

20 september 2018 00:52

Jaafar vad jobbar han med eller är det som alla andra som går ner och ber och sätter sig i små nya bilar. Det är väl härligt och ta fritt på fredagen eller som FI säger jobbar på fredagen är för dom fattiga.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

20 september 2018 01:18

Summering onsdagen 19 september.

Fyra skottlossningar
En våldtäkt av lärare i Nässjö
En elev våldtagen i Ljungskile.

Tänk så kul det blir när ytterligare 300 000 lågintelligenta och aggressiva araber, muslimer och "afrikaner" blir varma i kläderna.

Lås in era döttrar. Lås in er själva också!

Jag däremot njuter och är skadeglad 👍👍😊

 
Ingen bild

Staffan Sundqvist

20 september 2018 02:34

Helt klart pekar han ut dig. Polisanmäl på en gång. Det är solklart förtal. Men, lögn är ett av muslimer ofta använt "vapen" mot de som de ser som motståndare, alltså resten av mänskligheten. Anmäl, och gör det nu!

 
Ingen bild

onkel sven

20 september 2018 02:59

Typisk arabmentalitet!

 
Stefan K

Stefan K

20 september 2018 06:32

Det måste gå att anmäla sådant?
Är det dig han verkligen menar är det både lögn och förtal som sprids av en politisk motståndare.

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Boris

20 september 2018 06:40

Att människan ljuger är inte.förvånande inte heller hur lågt centerpartister kan sjunka nuförtiden. Vra dock att Barometern ger dig chans till genmäle

 
Ingen bild

Lotta_1

20 september 2018 06:53

@Ratko Horvat
Där ser du resultatet av nedläggningen av alla dårhus. Du hade annars haft en given plats där.

 
Ingen bild

SM811

20 september 2018 07:57

Inte förvånande att det kommer från en SD hatande centerpartist.

Ölandsbonde Onsdag 19 sept 22:42
"Säger han explicit att det är du?"

"SD-politiker fd riksdagsledamot."
Hur många bor i Kalmartrakten som stämmer med det påståendet?
Fattar vem som helst vilken person det syftar på?

 
Ingen bild

AWSvensson

20 september 2018 08:10

Det som inte knäcker en det stärker en sägs det, inte ska väl en gammal FN soldat knäckas så lätt även om jag har full förståelse för hur SD politiker i synnerhet o du i allmänhet har behandlats , rena terrofasonerna som annars förknippats med diktaturländer.Hoppas verkligen du inte ger upp utan fortsätter kämpa för ett Sverige som håller ihop o blir drägligt att leva i.

 
Ingen bild

Mässkalle

20 september 2018 08:23

Stå på dig Thoralf! Delar Lena 1s kommentar. Problemet är de politiker som "gillat" Jaafars facebooksinlägg. De framstår som de nyttiga idioterna.

 
Ingen bild

Hacke

20 september 2018 08:41

Detta måste vara ett solklart fall av förtal. Så detaljerat och utpekat det kan bli utan att nämna namn. Lögnhalsen börjar ju uppenbarligen själv dra öronen åt sig på den punkten i intervjun.
Om du orkar strida vidare mot honom och hans hejdukar i centern tycker jag absolut du ska kontakta en duktig advokat.
Att lögnen är ett av deras främsta vapen i kampen mot de otrogna står ju t o m i manualen. Känner inte naivisterna och godhetsposörerna i centern till sådan elementär fakta?
Men man kan naturligtvis inte begära för mycket av medlemmarna i det parti som nu tar upp kampen med stollepartiet mp om att agera nyttigaste idioter för folk- och religionsutbytet i landet.

 
Ingen bild

Thomas

20 september 2018 08:45

Det här är förtal Thoralf, anmäl jabari

 
Ingen bild

Christer

20 september 2018 10:22

Jag vill inte på något sätt tala om för dig Thoralf hur du ska göra, det bestämmer du själv. Jag förstår att du tycker situationen är olustig. men du får absolut inte "lägga av".
Mitt råd (om du skulle vilja ha det) är att något välja bland motståndarna. En del är inte värda att spilla krut på. Du får inte som t.ex Don Quijote välja att slåss mot väderkvarnar! Han gjorde det visst på grund av en mycket dålig syn, han såg bara rörelsen som hotade honom.
Med detta menar jag inte att suspekta muslimer i Sverige inte behöver en bevakning. Fortsätt att beskriva vad som sker i deras moskeer och möteslokaler. Denna information gynnar den Sverigevänliga rörelsen. Men att du som person tar skit av vem som helst förtjänar du absolut inte.
Allt det som sker i islams namn i Sverige skall lyftas fram. Varje våldtäkt, varje mord, varje angrepp på rättssamhället som sker i islams namn skall redovisas, och det tillsammans med vilka i samhället som gjort detta möjligt.
Det är lätt att sitta på läktaren och vara klok, men du får inte "lägga av". Du behövs så in i helvete väl i denna kamp Thoralf. Det är få som har en penna som din.

 
Ingen bild

Ölandsbonde

20 september 2018 10:37

Förtal? Hur får ni det till att vara förtal? På vilken grund då?

 
Ingen bild

s-e karlsson

20 september 2018 10:54

Beckomberga och Långbro skulle aldrig lagts ner !

 
Ingen bild

E

20 september 2018 11:53

Intressanta kommentarer här...Tycker den här centerpersonen gått över gränsen! Jag tror inte alla som kommer hit är onda, utan många vill vara skötsamma(kristna), Är dock så svärord på Svenska trött över allt som händer. Skjutningar, våldtäkter, kvinnoförtryck i slöja (Jag vill inte se sådant i mitt födelseland) De få gånger förut om åren man hört talas om någon bilbrand, var det något enstaka fall per år av försäkringsbedrägeri/dölja brott...även då var det "babbar" Jag skulle som alla de andra som inte fattat utvecklingen bara stoppa huvudet i sanden...men vad är det som driver oss, trots total utmattning att fortsätta kämpa? Ibland vill man inte höra en nyhet till. Det räcker med att se en såpa som "Trafikpoliserna" för att förstå hur läget idag ser ut!!

 
Ingen bild

Pepparholm

20 september 2018 12:00

Jag bor 30 mil från Kalmar och begriper direkt vem centerpartisten menar. Jag uppfattar det utan tvekan som oförskämda spekulationer på hörsägen från kompisar som är förtal av en politiker i annat parti.

 
Ingen bild

SM811

20 september 2018 12:12

V – Ett oanständigt och odemokratiskt parti
https://samtiden.nu/2018/09/v-ett-oanstandigt-och-odemokratiskt-parti/

 
Ingen bild

L

20 september 2018 12:22

O.T
Sveriges statsminister Stefan Löfven är "ilsken", enligt Aftonbladet.
Flera EU-länder vill nämligen inte öppna sina gränser för invandrare från tredje världen.
Men det tänker han ändra på, säger han under EU-toppmötet i Österrike

Löfven har fortfarande inte fattat galoppen vilka vindar som blåser i Europa.
Han tänker ändra på det, vem tror han att han är?

Har alla invandrarröster fått denne clown att drabbas av storhetsvansinne och helt tappa fotfästet.

En annan politiker som också verkar har fått en svår släng av hybris är Annie Lööf som mässade innan valet
Jag vill sprida Gnosjöandan till hela landet"
Att SD klev fram som det starkaste partiet i Gnosjö har det talats tyst om.


 
Ingen bild

Magnus

20 september 2018 12:42

Stå på dig! Att svenska politiker tar parti för en shiamuslim visar att vi är riktigt illa ute i det här landet. Om detta valet inte var ett ödesval så kommer nästa vara det.

 
Ingen bild

Iceman

20 september 2018 13:14

Varje dag skördar vi storm från importen. Hoppas du inte slutar med politiken! Stå på dig och låt dem avslöjas som de avskyvärda lögnare de är.

 
Ingen bild

Ola

20 september 2018 13:21

Nu är det öppet bråk om talmansvalet. Detta land blir bara värre och värre!!!

 
Ingen bild

Lotta_1

20 september 2018 13:53

@Ölandsbonde

”Brottsbalkens bestämmelser Redigera
Bestämmelser om ärekränkning – brotten förtal och förolämpning – finns i 5 kap. brottsbalken.

Med förtal avses att utpeka någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller annars lämna uppgifter som är ägnade att utsätta denne för andras missaktning. Med "är ägnade" åsyftas att uppgifterna typiskt sett ska räcka för att få den utpekade missaktad. Det behöver inte visas att uppgifterna faktiskt har lett till missaktning. Ej heller behöver det visas att anklagade hade uppsåt att uppgifterna ska leda till missaktning.”

 
Ingen bild

Thor

20 september 2018 13:59

Inget att förvånas över. Som muslim vet Jafar att profeten sanktionerat ljugande om det gynnar islam.

 
Ingen bild

Thomas

20 september 2018 17:20

Ärligt talat vem är denna Ölandsbonde? Varför blockar du inte honom? Islamvurmare?

Thoralf Alfsson

20 september 2018 20:33

Jag är inte som Johan Persson som blockerar alla som skriver något kritiskt.

Det är nyttigt att lyssna till kritik, för att bli bättre.

 
Ingen bild

Markku Ahonen

20 september 2018 17:42

Krokodiltårar...

 
Ingen bild

hebbe

20 september 2018 18:54

Han erkänner, att det är dig han åsyftar, genom den sista meningen
"– Jag är villig att be om ursäkt om han kan lämna bevis på att det inte var han."

 
Ingen bild

Viveka

20 september 2018 18:56

Ang talmansvalet. Jonas Sjöstedt slår sig för bröstet för sina fantastiska demokratiska partimedlemmar. Hanna Gunnarsson från Lund, nu invald i riksdagen uppviglade folk till att vandalisera SD:s valaffischer vid valet 2014. Lunds tingsrätt tyckte dock att uppviglingen var av ringa art så hon slapp straff.Till riksdagsledamot tycks hon duga.
http://www.friatider.se/v-nsterns-toppnamn-hyllar-vandalisering-av-sd-affischer

 
Ingen bild

Lena1

20 september 2018 19:12

Christina skrev på Facebook om sin uppfattning av denna massinvandring av främmande folk, bl a använde hon ord som "svartmögel" och nedsättande ord om islam. För det kan hon få fängelse och blir utfattig och behöver sälja sin bostadsrätt! Trots det blev hon friad i Tingsrätten men åklagaren ville ta det till Hovrätten. Detta har den s k rättssamhället råd med, men att ta itu med gruppvåldtäkter, skjutningar, rån etc det kan man inte hinna med. Skäms tamme f-n rättssamhälle!

https://samtiden.nu/christina-riskerar-fangelse-for-hets-mot-folkgrupp-invantar-hovrattsdom/

 
Ingen bild

Eva

20 september 2018 19:32

Thoralf, gillar du dansbandsmusik? Tänkte skicka en skiva av Vikingarna till dig.

 
Ingen bild

Niklas R

20 september 2018 19:44

Låter som om Jafaar övar på att bli en riktig centerpartist.
De snacka så mycket skit att de inte behöver gödsel från korna.

 
Ingen bild

Svante1

20 september 2018 21:44

Jag har kollat på Peter Krabbe´s blogg.Valfusk...globalisterna är nära att ta över från svenska folket.Usch o fy!!

 
Ingen bild

Eva

20 september 2018 21:53

Thoralf, har Waberi Jr redigerat inlägget på Facebook eller bett om ursäkt till dig?

Thoralf Alfsson

20 september 2018 22:53

Ingen ursäkt men hans Facebook verkar nedstängd.

 
Ingen bild

Kors i taket!

20 september 2018 22:08



Aktuellt 20 sep 2018

"De flyr....de flyttar på sig"!
Stefan Löfven om migranter från tredje världen.

Paradigmskifte?!

 
Ingen bild

Emma

20 september 2018 22:32

Flest personröster enl text-tv Ygeman alias it-skandalen 10.000 kryss och finansministern alias kronfallet också 10.000 kryss. Nu förstår jag vad Observer menade att det nog kommer att ta mer än 30 år av utterligare förfall innan svenskarna vaknar.

 
Ingen bild

jaså

20 september 2018 22:58

Finns många du blockerat som är kritiska mot dig så ljug inte!

Thoralf Alfsson

20 september 2018 23:27

Det beror inte på kritiken. Det beror på språket i de flesta fall.

 
Ingen bild

M

20 september 2018 23:17

@Eva
Waberi är sunni
Jaafar är shia
Sunni & Shia är dödsfiender
Se på Syrien, Yemen, Irak mm

 
Ingen bild

Cosmik Debris

20 september 2018 23:42

JUST NU: Man död efter skottlossning
https://www.expressen.se/gt/man-skjuten-i-goteborg-lamnades-skadad-pa-marken-/

Carl Bildt i Rinkeby 1992

"En såhär motsatsernas dynamik, i detta tidigare så enhetliga Sverige. En friktionsyta uppstår förvisso, men det er denna motsatsernas fredliga dynamik som med mitt sätt att se betyder oerhört mycket för att vitalisera det svenske samhället!"

ja,ja 😊👍

 
Ingen bild

Molle

20 september 2018 23:47

Bara polisanmäl direkt. De måste lära sig att man inte ska ljuga sig fram i VÅRT land.
Fattar inte C,MP och S som låter sig infiltreras av dessa.

Dessutom tycker jag det ska utlysas nyval efter allt fusk runt om i landet.

 
Ingen bild

Harald Persson

21 september 2018 00:08

Ge inte upp Thoralf. Låt inte muslimen vinna, låt aldrig muslimerna i Kalmar vinna...aldrig

 
Ingen bild

AN

21 september 2018 00:53

Skulle aldrig orka vara politiker i Kalmar med sånna sladdertackor till dagstidningar. Kan ju bli vad fan som helst.

 
Ingen bild

Robban

21 september 2018 05:40

Som flera redan sagt! Ge inte upp!
Personligen så tycker jag inte det är så allvarligt! Våra motståndare drar sig inte för något! Deras lägsta nivå finns inte! Han ljuger, du vet det, vi vet det och du kan bevisa det! Bara att dra det till sin spets! Gör du det inte, så kommer påhoppen öka, då de vet att de kan komma undan med ett allt sämre beteende och då höjer de ribban! Eller rättare sagt, då sänker de nivån ytterligare!

Thoralf Alfsson

21 september 2018 07:34

Centerpartiet kan ju kalla till presskonferens och be om ursäkt för lögnerna från sin riksdagskandidat

 
Ingen bild

Tony

21 september 2018 08:13

C kommer inte att be om ursäkt, det hade varit att erkänna att dom haft fel, det byggs istället på med ännu fler lögner ty det är så fega figurer brukar agera.

 
Ingen bild

SM811

21 september 2018 11:01

Kan vi ha en partiledare som kommunisten Jonas som öppet ljuger och media som inte avslöjar honom
https://petterssonsblogg.se/2018/09/21/kan-vi-ha-en-partiledare-som-oppet-ljuger-och-media-som-inte-avslojar-honom/#more-264967

 
Ingen bild

Ölänning

21 september 2018 11:10

Give 'm hell!

 
Ingen bild

The InfideL

22 september 2018 08:27

Vill pedofildyrkarna be så finns det över 50 muslimska länder att flytta till istället för Sverige ...

 
Ingen bild

sarak

22 september 2018 09:18

Ge inte upp Thoralf! Den som har sanningen på sin sida vinner alltid i längden. Vi får inte ge lögnarna makten.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards