thoralf

Alla inlägg under oktober 2012

Av Thoralf Alfsson - 31 oktober 2012 23:30

David Cameron förlorade en omröstning i Underhuset idag om EU:s långtidsbudget. Flera av hans partikamrater röstade tillsammans med EU-skeptikerna. Beslutet innebär att Storbritannien kommer kräva en sänkt långtidsbudget för EU. Läs artikel.


Storbritannien är förvisso en förlorare på det liggande förslaget men Sverige är den största förloraren av alla 27 medlemsländer. Är det någon som sett något om detta i svensk media? Nej, givetvis inte! Det finns ju bara ett EU-kritiskt parti i Sveriges riksdag.


Enligt regeringens egna beräkningar som EU-minister Birgitta Olsson presenterade inför Finansutskottet och Skatteutskottet i förra veckan så är Sverige den största förloraren på EU:s långtidsbudget. Sverige riskerar att få en nettokostnad på drygt 40 000 miljoner kronor/år. En ökning med ca 25 procent!


I Storbritannien gör politikerna uppror och stödjer andra partier. I Sverige är det knäpptyst!! Sverigedemokraterna försöker göra sin röst hörd men ingen i media vill lyfta fram Sverigedemokraternas politik. SD har begärt att en EU-debatt skall hållas i riksdagen! Vi får se om talmannen och 7-klövern ställer sig positiva till detta.


Turkiets premiärminister Erdogan hotar idag EU med att man inte kommer acceptera ett medlemskap om man inte blir medlem inom 10 år. Jag är övertygad om att Barosso och Van Rompuy lägger sig platt inför Erdogans hotelser.


Men vill Turkiet att landets mopeder skall underställas årlig besiktning. En mycket tungfråga för EU. En fråga som jag anser inte hör hemma på EU-nivå, utan är en ren nationell fråga. Knappast så många mopeder som korsar nationsgränserna.


 

Av Thoralf Alfsson - 30 oktober 2012 20:05

 


Den lokala median i Kalmar tiger om Nasim Malik och Maria Cimini. Vare sig Barometern, Östran eller Radio Kalmar har tagit upp Maria Cimini och den insamling som pågår. Nasim Maliks falskspel med den påhittade titeln MP (Member of Parliament) har heller inte uppmärksammats.


Någon som däremot fått information om Nasim Maliks falska titlar är riksdagskansliet och talmannen Per Westerberg. Enligt de uppgifter jag fått har talmannen kontaktat socialdemokraternas partikansli i riksdagen och uppenbarligen ställt ett antal frågor om Nasim Malik.


Socialdemokraternas partikansli har svarat att det rör sig om ett missförstånd. Socialdemokraterna skyller på arrangörerna när det skriver följande.


”Enligt uppgift som inkommit till Socialdemokraternas partikansli rör det sig om ett missförstånd. Av arrangörerna som bjudit in kommunfullmäktigeledamoten gjordes en översättning av ”vald ersättare för ledamot av riksdagen” från Valmyndighetens webbplats till ”Member of Parliament”.”


Jag tycker det är lite förvånande och märkligt att de indiska arrangörerna letat upp informationen på Valmyndighetens hemsida och sedan översatt det till engelska. Google translate översätter enligt följande så indierna kan knappast ha använt detta verktyg.


vald ersättare för ledamot av riksdagen = selected replacement for a member of parliament


Det märkliga är ju att på Valmyndighetens hemsida finns inga uppgifter om att Nasim Malik är ”President, International Wing, Social Democratic Party which is the oldest and largest political party in Sweden founded in 1889.”


Var har man fått dessa uppgifter ifrån? Jag tror jag vet vem som översatt åt arrangörerna.


Jag tror inte ett dugg på det socialdemokratiska partikansliets förklaring. Den räcker liksom inte till.


 

Expressen hjälpte till rejält när Erik Erfors tog upp mitt upprop och insamling i en artikel på ledarsidan i torsdags. Efter denna artikel fick jag förhoppningar om att det kanske var möjligt att nå 50 000 kronor.


Jag har ikväll gjort en avstämning över hur mycket som kommit in.


46 617 kronor


Helt fantastiskt! Samtidigt visar det på hur viktigt alla våra sympatisörer anser det vara att sätta Transportarbetarförbundet på plats och vid skampålen!


Att de lokala medierna förtiger båda dessa saker är minst sagt beklämmande! Men visar samtidigt på hur falska och politiskt korrekta medierna är.

Varför skyddar de Transportarbetarförbundet som ägnar sig åt ren diskriminering av sverigedemokrater? Uppenbarligen så är redaktionerna väldigt tillfreds med hur Nasim Malik och Transportarbetarförbundet agerar, därför tiger medierna.



Det värsta kanske är att jag inte är det minsta förvånad.


UPPDATERING


Idag och ikväll har vi sett i tidningar, TV och på nätet hur alla rapporterar om insamlingen för en häst. Uppenbarligen en väldigt stor nyhet och viktig nyhet. Åtminstone i sportvärlden!


Läs gärna denna beskrivning av hur en mötesdeltagare upplevde Geert Wilders i Malmö.

http://nydahlsoccident.blogspot.se/2012/10/gastblogg-filippa-von-platen-natt.html

 

Av Thoralf Alfsson - 30 oktober 2012 13:58

Har fått en debattartikel publicerad i Barometern och det tackar jag för. Hoppas att den får politikerna i socialnämnden att "nyktra" till. Att Pårydspolitikerna Anette Lingmerth och Ingemar Einarsson skulle göra det är nog knappast troligt.


Läs debattartikel i Barometern


 



Av Thoralf Alfsson - 29 oktober 2012 22:24

Man kan ju undra vilka historier de hört innan de valda att komma till Sverige. För inte är det någon slump att de hittade ända hit. Vilka förväntningar de sedan har! De är dessutom inte sena att beklaga sig heller.


Visst är vi svenskar elaka som inte kan uppfylla deras enkla önskningar!


 



Peter Akinder på Östran skriver idag en ledare angående Sverigedemokraternas framgångar i opinionen. Givetvis är han inte lika glad som jag är.

Här kommer först en liten ordlista för att ni skall förstå ledaren   


SD:s enkla lösningar = minskad invandring

extrema högerpartier = mittenparti

förrädiska språkdräkt = tala sanningar

unkna syndabockstänkande = invandringspolitik

etablerade partierna = 7-klövern

avvikande alternativ = sverigevänlig politik

mänskliga släktets mest framstående företrädare = medelsvensson


Läs artikeln på ledarsidan.


Imorgon borde Peter Akinder skriva om Vänsterpartiets svek i kommunfullmäktige. Eller rättare Bertil Dahl och Birgitta Axelsson Edströms hyckleri.


Det mest extrema från dagens kommunfullmäktige var att Vänsterpartiet sa JA till att sälja ut fastigheter för äldreboende med väldigt många vårdplatser. Pris drygt 300 miljoner kronor.

Både Bertil Dahl och Birgitta Axelsson Edström yrkade på försäljning. Har de inte hört vad deras partiledare Jonas Sjöstedt predikat i riksdagen om vinster i välfärden?


Av Thoralf Alfsson - 28 oktober 2012 22:03

Efter besök både i Malmö och Västerås i helgen har jag nu landat i Kalmar. Jag vet inte hur många jag har hälsat på under helgen, både i Malmö och i Västerås och nära nog alla har också tackat mig för mitt bloggande. Det värmer extra mycket när flera berättar att det är tack vare min blogg som de tagit steget och blivit medlemmar i Sverigedemokrater. Givetvis känns det väldigt skönt att höra dessa vänliga ord. Tack allihopa!


Insamlingen till Maria Cimini har också diskuterats under helgen och jag kan berätta att nu även 40000 kronorsvallen har passerats.


Agenda idag handlar om Sverigedemokraternas framgångar men som vanligt får ingen Sverigedemokrat vara med. Back to basic av SVT!


Roligt att se Miljöpartiet och Folkpartiet träta med varandra om vem som debatterar invandringen och integrationen. Då kan ju vi inom SD vila en stund! Vilket är något som jag kommer göra efter morgondagens kommunfullmäktigemöte i Kalmar.

Av Thoralf Alfsson - 28 oktober 2012 10:15

 


Jag delar inte den beskrivning som återges i media om Geert Wilders besök i Malmö. Som Sverigedemokrat är jag ganska luttrad men det jag upplevde utanför Kockums Fritid är nog det mest obehagliga på länge, om man undantar SDU:s demonstration i Malmö den 15 oktober 2011, där jag också var närvarande.


Vänstermobben var där och gjorde platsen både stökig och otrygg. Det kastades ägg och diverse andra saker. Eftersom jag råkade komma från fel håll till Kockum Fritid och jag upplevde situationen obehaglig bad jag om eskort förbi den skränande mobben. Blev själv utsatt för diverse glåpord men ingen kände uppenbarligen igen mig. Jag såg polisen omhänderta flera personer under den lilla stund som jag passerade förbi. Undrar hur många det blev totalt? Undrar om media kommer visa hur dessa idioter uppför sig?


Aftonbladets artikel är minst sagt avslöjande då det bildcollage som visas mest visar Geert Wilders och poliser. Varför inte visa vilka demonstranterna är i Malmö. Jag är helt övertygad om att fotograferna har mängder av bra bilder på hur dessa såkallade motdemonstranter uppför sig.


Var och en förstår säkert varför dessa motdemonstranter döljer sina ansikten för både polis och media.


Aftonbladet, Sydsvenskan

Av Thoralf Alfsson - 27 oktober 2012 10:58

 


I fredagsmorgon hörde Barometern av sig och ville intervjua mig angående våra uppåtgående opinionssiffror. Jag fick följande sms från Anders Blank.


"Har du tid för en kort telefonareom SD:s opinionsläge".


Något som jag givetvis ställde upp på. Jag erbjöd mig till och med att träffa Anders Blank på Barometern för att det skulle bli så bra som möjligt, vilket han tackade ja till. Jag påpekade dock att jag gärna också pratade om Maria Cimini och Transportarbetarförbundet, vilket jag fick ett jakande svar på via sms från Anders Blank.


"Visst, skall vi prata Maria Cimini också".


När jag läser artikeln i dagens tidningen undrar jag varför jag tackade ja till intervjun. Artikeln finns inte på nätet ännu och kommer troligen inte upp heller efter detta blogginlägg. På ett eller annat sätt kommer den säkert upp på nätet och då skall jag länka till den. Här är en länk.


I artikeln finns inte ett enda ord om hur jag analyserade varför SD går fram i opinionen, inte ett enda ord.


Inget om Fredrik Reinfeldts hot om kaos om SD kom in i riksdagen och att kaoset uteblivit.

Inget om vårt konstruktiva arbete i riksdagen.

Inget om våra budgetar i riksdagen.

Inget om våra förslag inom rättsväsendet och Kent Ekeroths bataljer med Beatrice Ask.

Inget om det stora intresset från allmänheten sedan sommaren o.s.v


Istället kommer en fet rubrik ”När SD städar måste Alfsson bli rumsren”.


Artikeln fokuserar istället på ”uppstädningen” inom partiet, min negativa syn på islam, böneutrop och ett gammalt blogginlägg från 2008.


Att vi pratade om Transportarbetarförbundet och Maria Cimini finns det heller inte ett enda ord om i artikeln.


Under mina år som aktiv inom politiken har jag aldrig blivit så besviken på en journalist som Anders Blank. De två saker som jag skulle intervjuas om och som vi i huvudsak pratade om under ca 30-40 minuter nämns inte i artikeln. Det är helt sanslöst!


Mitt motstånd mot Gota Medias och Barometerns skrytbygge till mediehus har uppenbarligen förgiftat dessa journalisters hederlighet och inneburit att de fullständigt tappat sitt omdöme. Frågan är om alla anställda på Barometern hatar mig för att jag använder mig av de regler och lagar som finns i ett demokratiskt samhälle? Demokratins spelregler passar tydligen inte den borgerliga tidningen Barometern!


Anders Blanks och Barometerns syfte tycks istället varit att ännu en gång smutskasta mig. Det blogginlägg som citeras är skrivit under 2008 och har valsat runt i media många varv. Även på Barometern.


Det aktuella blogginlägget skrevs efter att jag sett SVT:s Dokument utifrån som handlade om islam och terrorism. Ett program som troligen inte finns kvar på nätet men jag gjorde några printscreens. Här kommer några av dessa som visar på det sjuka med ”fredens religion”. Notera att detta är uttalanden från en imam för "fredens religion" och att han är omgiven av ett antal barn.


 

 

 


Av Thoralf Alfsson - 26 oktober 2012 17:01

 


Så kan man med tre ord sammanfatta Markku Ahonen! Hela hans förhållningssätt är minst sagt rabiat när det gäller SD. Han är dessutom väldigt okunnig om vår politik och jag gissar att han aldrig läst vårt partiprogram utan möjligen något utvald citerad mening i Aftonbladet.


Trots allt delar han åsikten att det är fel att facket utesluter någon på grund av politiska åsikter. Han går till och med så långt att han skriver ”men när fackförbundet Transport utesluter Mönsteråspolitikern Maria Cimini för att hon är medlem i SD så är det åsiktsförtryck av värsta sorten.”


Sedan är det dock slut på det ”roliga”. Sverigedemokraterna stöds mest av ”knäppjökar” enligt Ahonen. I så fall består Sveriges befolkning idag av 8,5 procent ”knäppjökar” enligt Ipsos väljarundersökning och antalet ”knäppjökar” ökar i varje undersökning.


Markku Ahonen visar sedan sin fullständiga okunnighet och brist på slutledningsförmåga när han kritiserar mitt förslag på att de skänkta pengarna till stöd för Maria Cimini skall gå till solidaritetsfonden om Maria vinner sin kamp mot Transportarbetarförbundet när de då får stå för alla Marias kostnader.


”Extrempolitikern Thoralf Alfsson driver en insamling till förmån för den rättsprocess som Maria Cimini kommer att driva mot Transport och det hade i sig kunnat vara en god sak om inte Alfsson hotat med att skänka de insamlade pengarna – om Cimini vinner processen – till Sverigedemokraternas solidaritetsfond. Pengar som alltså skulle kunna användas nästa gång Thoralf blir stämd för förtal så vad ni än gör så skänk inga pengar till förmån för Ciminis rättsprocess. Risken är annars stor att ni samtidigt kommer att stödja SD:s övriga extrempolitiker i deras främlingsfientliga “mission” för ett intolerant Sverige.”


Läs hela blogginlägget.


Här visar Markku Ahonen både sin okunskap och rabiata inställning till SD. Han uttalar sig om solidaritetsfonden utan att veta något om dess stadgar. Han tror uppenbarligen att den kan användas till att betala t.ex böter eller liknande.


I solidaritetsfondens stadgar står följande.


”Fondens syfte är att snabbt kunna hjälpa förtroendevalda, funktionärer, medlemmar eller

sympatisörer då de råkat ut för skadegörelse, misshandel, trakasserier eller annat som sätter

vederbörande i en besvärlig ekonomisk eller på annat sätt otrygg situation.”


 

Yxa i bilruta.


Att skänka pengar till en fond med detta som huvudsyfte anser tydligen Markku Ahonen vara förkastligt. Bristen på okunnighet är frapperande om nu inte Markku Ahonen vill att de personer som drabbats av vänsterextremisternas våld även skall lida ekonomisk skada, förutom materiella, fysiska skador och psykiskt lidande. Jag undrar vad Markku Ahonen har bakom pannbenet.



Att Markku Ahonen försöker smutsa ner solidaritetsfonden är så fruktansvärt ruttet så jag finner inte ord för detta. Det är så fruktansvärt lågt!


AFA och Markku Ahonen spelar uppenbarligen i samma division. Jag bara ställer mig frågan hur Östran kan ha en bloggare på deras webbsida med den attityden och som inte känner någon solidaritet med brottsoffer, bara för att de är Sverigedemokrater.

Markku Ahonen är inte ett dugg bättre än de fackpampar som utövar åsiktsförtryck inom Transportarbetarförbundet.


Sveriges Radio gjorde under 2009 en sammanställning över vad vi Sverigedemokrater utsatts för. Läs listan och begrunda din egen dumhet Markku Ahonen!


Vem tror du får betala kostnaderna för detta i form av självrisker till försäkringsbolag och andra kostnader som dessa brottsoffer tvingas ta. Hur många tror du har fällts för dessa brott?


Om Markku Ahonen ändå inte förstår vad jag menar så kommer här några fler exempel.


 

 

 

 

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards