thoralf

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2017

JIMMIE ÅKESSONS SOMMARTAL

Av Thoralf Alfsson - 26 augusti 2017 20:45

 
 
Ingen bild

Me

26 augusti 2017 21:25

Det är varken den här killen, eller de 20% som stödjer honom, som det är något fel på. Det är de andra 80% som vill bli rånade, våldtagna och bli av med sina pensioner, som det är ett par gener som inte samarbetar med individens överlevnadsinstinkt.

Har funderat länge på varför dessa 80% till vilket pris som helst vill bli förnedrade och utblottade på detta vis som svenska befolkningen vill blir. Dessa vänsterliberaler tycker att vi i västvärlden har det för bra och araber och afrikaner har det för dåligt. Detta beror på att kulturen och samhällsstrukturen i västvärlden har haft större framgångar än de andra och detta är orättvist. Nu har de skapat en modell som säger att ”alla är lika mycket värda” och för att deras modell ska gälla måste vi få ned våra framgångar i väst och mena (middle East north Africa) länderna måste höjas till skyarna för att det ska passa ihop. Reinfeldt sa t.ex att kulturen kom först till landet med utlänningarna.

Alltså kämpar man på för att bevisa att mena länderna och folk därifrån är minsann lika bra som svenskar i Sverige. Alltså förstör man för kung och fosterland allt vad man kommer åt. Och eftersom ingen stoppar dem, kommer de att lyckas. På sätt och vis är vi ju inte bättre än folket från tredje världen, när man medvetet förstör allt som generationer har byggt för oss. Dumheten har segrat.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

26 augusti 2017 22:06

Jimmy tar upp några samhällsproblem på ett tydligt sätt.
Han antar att SD M KD kommer att bilda ett block. SD 30% M 16% KD 5%.
Ingen omöjlighet om Jimmy kan charma dom motvilliga och få dom att inse att det inte finns någon annan möjlighet att rädda Sverige.

Thoralf Alfsson

26 augusti 2017 23:52

;-)

 
Ingen bild

Cosmik Debris

26 augusti 2017 23:31

Har en liten fundering så här på kvällskvisten.Vad menas med moderat islam eller en moderat muslim?

Abdirizak Waberi är Moderat.

Är han en moderat muslim som företräder moderat islam?

Abdirisak Waberi - Islamist i Sveriges riksdag - Ett sammanfattande porträtt
https://www.youtube.com/watch?v=wNDeeoUNvAk

 
Ingen bild

Observer

27 augusti 2017 00:36

@Me. Det ligger en del i det du säger!
För ca 100 år sedan lessnade 1/3 del av Sveriges befolkning och drog till U.S.A de startade ett nytt land från noll som sedan åkte till månen. Kvar blev de rädda o ängsliga. Alla med stake och mod for till U.S.A ..nåväl, nästan i allafall.

 
Ingen bild

Observer

27 augusti 2017 00:37

Det är bara att hoppas att SD nu klarar att få >45%. Annars är det rätt kört.

 
Ingen bild

Observer

27 augusti 2017 00:54

Jag ser en uppenbar risk att Åkesson tror att han skall få samarbeta med moderaterna. Och därmed inte kommer att ta i tillräckligt inför detta valet. Han verkar tro att det går att vänta in en egen majoritet ytterligare en mandatperiod.
Detta är ett stort misstag!
Då hinner etablisemanget stänga ner alternativmedierna!!! ...och folket somnar in för gott.

 
Ingen bild

Exterminator

27 augusti 2017 07:43

Afghanerna på Medborgarplatsen ska utvisas, dom har ju ingen flyktingstatus. Nån skrev om utvisningscenter i nån tråd, smart förslag får jag säga. Dom partiledarna/partierna som ställer sig bakom lagligt fattade beslut har mitt förtroende.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

27 augusti 2017 09:35

Ickemedborgare på Medborgarplatsen ska gripas och förvaras i speciella läger.
Inte fängelser !
Där får dom träning i att tänka på vad dom ska göra när dom kommer hem.
Att hjälpa till att bygga upp sitt land.
Där ska dom kunna koncentrera sig på kommande uppgifter.
Dessa läger har skapats av dom "goda" människorna i Sverige.
Medge att det låter skrämmande med läger där man kan koncentrera sig.
Det är verklighet i södra Europa och kommer att bli verklighet i Sverige

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards