thoralf

Alla inlägg den 4 augusti 2017

Av Thoralf Alfsson - 4 augusti 2017 21:36

”58-åringen har gjort sig skyldig till en mängd brott bara det senaste halvåret. På fredagen dömdes han av Kalmar tingsrätt för vållande till annans död grovt brott, vållande till kroppsskada grovt brott, grov vårdslöshet i trafik, grovt rattfylleri, narkotikabrott, olovlig körning grovt brott, vårdslöshet i trafik, ringa narkotikabrott, rattfylleri, obehörigt avvikande från trafikolycksplats, skadegörelse och tre olika former av hastighetsöverträdelser.”

 

http://www.barometern.se/monsteras/58-aringen-doms-till-fem-ars-fangelse-efter-dodsolyckan-i-skrika/


"Utöver dödsolyckan utanför Fliseryd, där två personer omkom, döms även 58-åringen för 14 fall av olovlig körning, nio fall av narkotikabrott, fyra fall av rattfylleri och för att ha orsakat ytterligare två trafikolyckor och smitit vid ett tillfälle."


https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/dom-skrikamalet


 

58-åringen dömdes till 5 års fängelse eller 60 månader. Eftersom de flesta som döms till fängelsestraff friges när 2/3 delar av straffet avtjänats kommer 58-åringen sannolikt friges efter 40 månaders fängelse men först skall häktningstiden avräknas så det handlar i praktiken om ca 37-38 månader när domen vinner laga kraft. Det innebär drygt tre år!


I praktiken har 58-åringen enbart dömts för vållande till annans död grovt brott. Alla övriga brott som 58-åringen begått har han fått mer eller mindre mängdrabatt för. Jag anser att det är helt förkastligt att få en mängdrabatt på grund av att 58-åringen begått många brott eller som media skriver att han döms för ca 30 olika brott. Eftersom han begått flera brott borde det istället handla om en straffskärpning.


I USA hade man bara adderat straffskalan för respektive brott. Man kan ju funderar på hur många år 58-åringen fått i fängelse om han begått samma brott i USA. Hade de blivit 15-20 år eller ännu längre?


Skadeståndet på 600 000 kronor kan de efterlevande känna sig helt blåsta på. Jag vet av egen erfarenhet hur fungerar. Jag har väntat på skadestånd och väntar på skadestånd som utdömdes för ca 5 år sedan.


Sverigedemokraterna och Kent Ekeroth har i riksdagen motionerat om att reformera systemet med mängdrabatter. Det är hög tid att detta sker!


58-åringen borde sitta inne i minst 10 år på grund av hans minst sagt vårdslösa och kriminella beteende! Det vill säga dömas till minst 15 års fängelse. Skitstövlar skall inte vara ute i samhället.

 

PS

 

Igår var jag ute och roade mig lite på Borgholms bluesfestival. Väldigt trevlig kväll. Men väldigt vad man blir trött ;-) Nedan ett klipp från det danska bandet med Torbjörn Risager.

 

 

 

 

Av Thoralf Alfsson - 4 augusti 2017 15:13

Jag har nu delat ut ytterligare nästan 3 000st av min sommarfolder på Öland. Det märks i besöksstatistiken på bloggen när jag delat ut sommarfoldrarna. I denna version finns några små förändringar mot den tidigare men jag har också utlovat svar på frågorna till idag, den 4 augusti.


Tack vare de bidrag jag fått till bloggen funderar jag på om jag skall låta trycka upp ytterligare ett antal tusen foldrar.


Eftersom jag tidigare har haft svaren på frågorna i sommarfoldern så länkar jag till dessa båda blogginlägg.


http://thoralf.bloggplatsen.se/2017/07/18/11461598-svar-pa-fragorna-i-sommarfoldern/


http://thoralf.bloggplatsen.se/2017/07/18/11461833-svar-pa-fragor-i-sommarfoldern-del-2/


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards