thoralf

Alla inlägg den 1 augusti 2017

Av Thoralf Alfsson - 1 augusti 2017 21:15

Efter att jag igår läst boken ”Helig vrede” drömde jag på natten mardrömmar om utvecklingen i vårt land. Idag har det varit ytterligare mord i vårt land. I Surahammar fick en kvinna halsen avskuren enligt uppgifter till Nyheter idag.

https://nyheteridag.se/fick-halsen-avskuren-kvinna-mordad-pa-oppen-gata-i-surahammar/


Vem skär halsen av en försvarslös kvinna? Finns svaret i boken ”Helig vrede”?

 

Även om svaret skulle gå att finna i boken så kommer inte ansvariga politiker reagera. Det är nog tyvärr den bistra sanningen. Även om de läser boken skulle de aldrig våga ta de beslut som krävs för att göra en förändring. Godheten och fegheten står ivägen!


Under fredag eftermiddag fick vi en ”ovanlig och ljusskygg” besökare vid vårt tält på Kalmar marknad. Choukri Naji, ordförande för islamiska kulturföreningen Salam i Kalmar. Föreningen driver bland annat sunnimoskén på Storgatan i Kalmar. Choukri Naji har i stort sett aldrig låtit sig intervjuas av de lokala tidningarna eller fotograferas. Flera journalister har sagt att de försökt men alltid nekats en intervju.


 

Choukri Naji och jag själv diskuterar islam vid Kalmar marknad.


Nu stannade han till och pratade under kanske 5-10 minuter och jag hann ställa en del frågor om bland annat demokrati, sharialagar och om han betraktade sig som moderata/radikala/jihaddist muslim.


Svaret var att Guds lag, det vill säga Sharialagar står över allt annat. Det är alltid Sharialagar som har tolkningsföreträde. Hans syn på homosexuella tog han upp själv och där var han tydlig i sin uppfattning. Prideparad var inte att tänka på!


När jag tog upp frågan om moderata/radikala muslimer och hur han betraktade sig själv så var svaret kort. Det finns bara en sorts muslimer.


Choukri Naji har ringt mig vid två tidigare tillfällen. Första gången var för ca ett år sedan och gällde en bild som jag publicerat flera år tidigare på min blogg som han krävde att jag skulle ta bort. Jag skrev om det i ett blogginlägg. Vid det tillfället fick jag också chockerande svar angående så kallade ”balkongkvinnor”.


Den andra gången var för ca ett halvt år sedan då de krävde att jag skulle sluta skriva om Islamiska kulturföreningen och den sunnimoské som finns på Storgatan. Jag hade då skrivit om hur föreningen inte följde de brandskyddsföreskrifter som gäller för lokalerna och antalet personer som får vistas i lokalerna. Då fick SVT intervjua Choukri Naji men han vägrade vara med på bild! I mitt blogginlägg finns en länk till inslaget i SVT Småland.


Personligen blir jag skrämd över den bokstavstroende syn som Choukri Naji visat vid flera tillfällen. Jag tror ingen av politikerna inom 7-klövern i Kalmar förstår hur illa det är. Islamiska kulturföreningen Salam motverkar integration/assimilering! Deras syfte är sannolikt att bygga upp ett parallellsamhälle i Kalmar med sin egen religion, sina värderingar, sina traditioner och sina egna lagar, sharialagar! De är inte det minsta intresserade av att integreras i det svenska samhället. Choukri Naji har bott i Sverige i 28 år och här har ni resultatet. 


Det är en katastrofal utveckling! En utveckling som måste stoppas snarast. Vi kommer bli tvungna att ändra våra lagar och till och med grundlagar för att stoppa denna utveckling. En religion som inte utvecklats och reformerats sedan 600-talet fungerar inte i dagens samhälle.


Om inte religionen och islam reformeras måste våra lagar förändras!

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards