thoralf

Direktlänk till inlägg 1 januari 2017

KRÖNIKA ÖVER 2016

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2017 14:38

Jag har tittat igenom mina blogginlägg under 2016 och de händelser som jag uppmärksammat på min blogg. Jag har också kollat vilka blogginlägg som haft flest besökare under varje månad.


Januari

Mitt blogginlägg om de utbetalda ersättningarna från Migrationsverket till Kalmar läns kommuner lästes av ca 20 000 unika besökare under två dagar. Jag kommer även i år sammanställa motsvarande blogginlägg när jag kan få ut uppgifterna från Migrationsverket men det dröjer säkert till slutet av januari innan Migrationsverket har sammanställt statistiken i sin ekonomiska system.

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/01/30/11259409-ersattningar-migrationsverket-till-kommuner-kalmar-lan/


Februari

Du gamla du fria på arabiska skrev Expressen i en artikel och att den skulle framföras av Gina Dirawi i en mellanakt av Melodifestivalen. Det fick många att reagera! Expressens artikel var dock felaktig. Så hjärnblödningen kunde undvikas ;-)

Under en av mina promenader på Öland fick jag en bra bild på en havsörn. Ett blogginlägg med naturbilder som uppskattades av många av mina läsare.

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/02/27/11274326-naturen-en-lisa-for-sjalen/


Mars

Terrordådet i Bryssel. Jag skrev ett ironiskt inlägg med rubriken ”Inget med islam att göra”.

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/03/22/11286797-inget-med-islam-att-gora/


Mitt upprop till ett skatteavdrag i deklarationen på grund av massinvandringen gick in på sista versen. Mina läsare beställde närmare 40 000 flygblad med informationen om skatteavdraget. Skatteverket vägrar idag svara på frågor om hur många som försökt göra avdraget. Informell information tyder på att många tusen gjort detta avdrag. I nedanstående blogginlägg kan du se hur flygbladet såg ut.

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/03/31/11290916-sista-chansen-pa-infobladen-med-skatteavdrag/


April

Landssvek var rubriken på ett blogginlägg om att migration och integration beräknades kosta ca 160 miljarder kronor fram till 2019. I blogginlägget fanns även statistik över skottskadade i flera av de nordiska storstäderna. Svenska städer toppade givetvis statistiken överlägset. Idag är nog Sveriges försprång ännu större.

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/04/10/11296366-landssvek/


Maj

”Så röstar muslimerna i Sverige” Statsvetaren Magnus Hagevi har undersökt hur muslimer röstar vilket jag hittade i några artiklar och rapporter. Blogginlägget väckte en hel del uppmärksamhet. Det borde oroa framförallt politiker inom Alliansen. Då ca 90 procent av de unga muslimerna i Sverige rösta på de rödgröna.

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/05/17/11315289-sa-rostar-muslimerna-i-sverige/


Juni

I början av juni fick jag ett samtal från en muslim i Kalmar. Det utvecklades till ett skrämmande samtal vilket jag skrev om i ett blogginlägg den 2 juni.

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/06/02/11322626-samtal-fran-en-muslim-i-kalmar/


BREXIT!!!

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/06/24/11331866-brexit-vinner/


Juli

I juli kom mitt avslöjande om landshövding Stefan Carlsson sexsamtal för ca 20 000 kronor som han låtit skattebetalarna stå för notan. När Ledningen för Länsstyrelsen insåg att mitt grävande under ca 1 månad skulle avslöja landshövding Stefan Carlssons sexsamtal beslutade man om sekretess på alla fakturor från Telia. Sedan tipsade Länsstyrelsen Radio Kalmar om detta och lät dem komma med avslöjandet innan jag fick det bekräftat av någon tjänsteman på Länsstyrelsen.

Det blev många blogginlägg om detta. Här finns länkar till två av dessa. Det var många journalister var riktiga hycklare och i några fall riktiga lögnare. Lågt förtroende för dessa är ett understatement!

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/07/04/11335770-landshovding-stefan-carlssons-sexsamtal-for-18-000-kronor/

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/07/04/11336123-vardegrunden-pa-lansstyrelsen/


Augusti

Augusti blev en tung månad med flera hot och en explosion utanför min bostad. Besvikelse var också något som präglade månaden. Besvikelse på mer än ett sätt. Jag skrev ett blogginlägg med rubriken ”Bara en vanlig människa”

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/08/21/11354436-bara-en-vanlig-manniska/


September

I september fortsatte den märkliga utvecklingen med en än mer trängd vänstermedia efter Brexit och framgångarna för Donald Trump i hans presidentvalskampanj. När Cecilia Hagen började skriva om ”brunråttor” i Expressen trodde man knappt sina ögon och att dessutom advokatsamfundets Ann Ramberg fyllde på i det goda hatet gjorde det än mer bedrövligt. Jag ansåg att gränsen var nådd och passerad med råge och lämnade därför in en polisanmälan mor Cecilia Hagen och Expressens ansvarige utgivare Thomas Mattsson.


http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/09/29/11369860-polisanmalan-av-cecilia-hagen-pa-expressen/

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/09/30/11370079-guilt-by-association/


Oktober

I början av oktober fick jag ett telefonsamtal från en läsare av min blogg som berättade att min blogg var blockerad på IKEA i Kalmar (WiFi). Jag åkte själv ut till IKEA för att få en bekräftelse att det stämde. Jag skrev ett blogginlägg om att min blogg var blockerad på grund av att den kategoriserats som sex och porr. Blogginlägget fick stor spridning och startade ett drev mot IKEA.

Efter någon dag kontaktades jag av IKEA:s pressansvarige i Sverige som vädjade till mig att lugna mina läsare på bloggen. Efter ytterligare några dagar var blockeringen hävd över hela världen. Och jag hoppas att det fortfarande är så.

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/10/07/11372494-ikea-fortalar-min-blogg-uppdaterad/


Gruppvåldtäkten på Gotland blev också stort på sociala medier under oktober.

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/10/16/11375855-dom-skall-skammas/


November

I november fick vi besök av Roland Finser till vår partilokal i Kalmar. Han berättade om hur han smittats av TBC vid ett HVB-hem för ensamkommande barn som drevs av Emmaboda kommun. Det var en beklämmande historia att höra hur ansvariga och kommunalråd inom Emmaboda kommun hanterat och behandlat Roland Finser efter att han smittats av TBC. Så förbannade ynkligt av dessa småpåvar inom Emmaboda kommun.

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/11/02/11381743-tbc-smittade-roland-finser-sparkas-av-emmaboda-kommun/


December

I december blev mina blogginlägg om det goda hatet de allra viktigaste och mest lästa blogginläggen.

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/12/09/11394773-det-goda-hatet-del-1/

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/12/10/11395079-det-goda-hatet-del-2-national-pen/

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/12/11/11395711-det-goda-hatet-del-3/

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/12/12/11396112-det-goda-hatet-del-4-pelle-frylestam-och-galleri-svalan/


Nu hoppas jag på ett nytt framgångsrikt 2017. Det finns redan många tankar och idéer om kommande blogginlägg.

 
 
Ingen bild

Hacke

1 januari 2017 15:31

God fortsättning Thoralf! Det är en minst sagt imponerande läsning det urval du presenterar av allt du åstadkom under 2016. Och det är så hoppfullt att du redan på årets första dag är på hugget kring planerna för nästa. Imponerande kapacitet är bara förnamnet på en kämpe som du. Jag som evigt svuren sverigevän ser fram emot att under ännu ett år ha privilegiet att få följa ditt uppoffrande arbete och kommentera på din suveräna blogg.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

1 januari 2017 15:48

Cecilia Hagen och Kakan Hermansson som båda vill döda oss och polismyndigheten har belönats rikligt av SVT.

Är man tillräckligt hatiskt får man medverka i ”På spåret”
Är man tillräckligt klok säger man upp TV-licensen.

Ring Radiotjänst och avanmäl TV-innehav.
0771-91 00 04

 
Ingen bild

Nytt år och nya möjligheter!

1 januari 2017 16:06

God fortsättning!

Blir nyfiken. Hur många unika besökare har du i snitt per månad?

Var "januariinlägget" det mesta lästa under 2016?

Thoralf Alfsson

1 januari 2017 17:54

I höger marginalen finns det en rubrik med besöksstatistik där kan du klicka på visa statistik.

Normalt ligger jag på 40 000 - 70 000 unika besökare per månad. Jag har haft en topp på drygt 100 000 unika besökare i oktober 2015.

Bloggportalen erbjuder bara dygns och månadsstatistik. Det hade varit intressant med statistik på varje blogginlägg men den får jag uppskatta.

 
Ingen bild

Hulda mk1

1 januari 2017 16:49

En bra och läsvärd sammanställning över intressanta och avslöjande blogginlägg. Vi är många som ser fram emot nya avslöjanden!
(Det är säkert också många som inte ser fram emot Thoralfs avslöjanden...)

 
Ingen bild

X

1 januari 2017 20:30

En bra början på det nya året är att sluta betala TV-avgift och därigenom inte finansiera kommunist-SVT och deras invandrings- och vänsterpropaganda.

 
Ingen bild

Vad är oddsen på förövarnas etnicitet?

1 januari 2017 20:53

När 80-åringen vägrade lämna ifrån sig sina saker gav sig gänget på honom. Med en kniv högg de honom i ena skuldran och sparkade mot hans huvud och kropp. Skadorna blev allvarliga – åldringen fick bland annat en blödning i hjärnan, ett brutet näsben och revbensbrott.

”..//..kniven hade åkt in. Det var då jag tog ut den på en gång. Så fort den gick in, tog bort den. Jag blev fett så här rädd. Vad fan gjorde jag? Sen så sparkade NN (kompis 1) honom på ansiktet. Då gav NN2 (kompis 2) honom typ, en till två sparkar.”
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/80-aring-sparkades-blodig

 
Ingen bild

Boris

1 januari 2017 21:42

Vilken arbetskapacitet du har Thoralf. Glöm bara inta av att ta det lungt emellanåt. Ingen, allra minst du själv, tjänar på att du sliter ut dig. Med tillönskningar om ett framgångsrikt 2017!

 
sunken

sunken

1 januari 2017 23:59

Ja Thoralf , du är vekligen värd all uppskattning för ditt engagemang.
Avslutande nyheter på det gamla året berättar ju tyvärr om många avhopp, lokala ledamöter/medlemmar som toppstyrs av SD-ledningen. Man får intrycket att ledningen saknar normal kommunikationsförmåga som kan leda fram till samsyn och samarbete.

http://wrie

 
Ingen bild

Cosmik Debris

2 januari 2017 01:39

Titta först på den här bilden. Den är tagen på nyårsafton 2016 i Tyskland(Köln?)

https://goo.gl/djgVmF

Läs sedan detta skrivet av JW på ledarsidorna.se

”En god vän till mig, vi kan kalla honom Karl, har bott på Järvafältet i 17 år. Dagarna före jul blev han uppsökt på Rinkeby Torg av två somalier och en afghan. De upplyste honom om att det var dags för honom att ge sig av nu. Att Rinkeby inte längre en plats för kristna vita. Hans närvaro, ens som besökare, är inte önskvärd längre. Trots att han född i Sverige och bott i Rinkeby i 17 år är han inte välkommen. Hans brott: Han är kristen. Han är vit.”

Bilden på den muslimska hopen är mycket skrämmande. Att svenskar fördrivs från sitt eget bostadsområde är vidrigt och muslimerna borde fängslas i väntan på utvisning. Det som enar dessa unga män i vapenför ålder är den brutala politiska ideologin islam.

De är lojala är med sitt eget folk och islam. INTE med svenskar och kristendom.

Än så länge går det att med massiva polisinsatser förhindra att inbördeskrig utbryter eller att Europas kvinnor inte massvåldtas. Hur länge tror ni att det går att kontrollera muslimerna? Om Annie Lööf får sin vilja fram kommer varenda stad att terroriseras av muslimska rövarband och inbördeskriget är ett faktum. Vill vi det?

Jag vill inte ha den vedervärdiga politiska ideologin i mitt land.

Jag vill att de reser hem. Genast!

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

2 januari 2017 07:47

I Tyskland togs många omhand på nyårsnatten !
I det bedrägliga Sverige har tydligen inga omhändertaganden skett.
Lungt överallt tydligen! Men det tror jag inte ett dugg på !
När alla mörkningar kryper fram i ljuset tar sin tid i vårt förljugna land.

 
Ingen bild

Nu ska tusentals asylsökande ålderstestas

2 januari 2017 09:07

Inom kort påbörjas arbetet med medicinska ålderstester på asylsökande i stor skala – men tar det för lång tid väntar inte Migrationsverket med besluten.

Oklart vem som testar

Vilka som ska utföra jobbet är fortfarande hemligt eftersom upphandlingen pågår, men det kan handla om tandläkarklinker och andra aktörer med röntgenutrustning.

– Man genomgår en magnetkameraundersökning av knäleden och en röntgenundersökning av visdomständerna, säger Elias Palm.

Resultatet ska därefter bedömas av två tandläkare och två läkare, sedan sammanställs det av Rättsmedicinalverket.

Om testerna inte kommer igång i tid – då får de asylsökande luta sig mot andra bevis. För Migrationsverket kommer inte att vänta med att fatta sina beslut.

– Det går inte att ett ärende ligger och väntar i 6-7 månader, vi har ett uppdrag att avgöra de här ärendena och då går vi till beslut på den bevisning som finns. Det är den sökande som har bevisbördan, säger Fredrik Bengtsson.
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/nu-ska-tusentals-alderstester-genomforas

 
Ingen bild

Expressen jämställer-Terrorism med trafikolycko´r

2 januari 2017 09:24

Lars Lindström
Varje år dödas tiotusentals oskyldiga människor i Europa på ett fruktansvärt vis.

Nej, inte i terrorattacker.
Jag talar om trafikolyckor.

Mer än hundra gånger så många dör av trafik än av terrorism inom EU, men ingen kommer på tanken att hata och förfölja alla bilförare för det.
I säkerhetskontrollen på flygplatsen drar vakten en pappersremsa längs mitt bälte och på insidan av mina händer. Vi accepterar det, det är för vår skull. Jag tänker att vi borde ha alkomätare i alla bilar också.
http://www.expressen.se/kronikorer/lars-lindstrom/vi-kan-inte-jaga-och-bestraffa-oskyldiga/
En svårt sjuk individ.

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

2 januari 2017 10:01

Herr Lindström är en av Sveriges absolut sämsta journalister

Thoralf Alfsson

2 januari 2017 10:24

Lindström försvarar terrorismen och vill istället förbjuda bilismen.

 
Ingen bild

T

2 januari 2017 10:25

Han är bara såååå bra Lindström,,, vill också dricka det rödtjutet han häller i sig,,, verkar vara bra drag i det

 
Ingen bild

S-E Karlsson

2 januari 2017 10:52

Idag på Högsbysidan i OT uttalar sig en fotbollsprofil ,en av de ledande inom det området , han höjer asylsökarna till skyarna ,han vet inte hur han ska bära sej åt för att så många som möjligt ska kunna bo i kommunen utan att komma i arbete , vi måste integrera dem säger han ,de måste finnas arbete först säger jag !

 
Ingen bild

s29

3 januari 2017 01:26

Jag vill bara önska dej ett gott nytt år,och tacka dej för din fantastiska insats i Sveriges bevarande.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards