thoralf

Direktlänk till inlägg 12 maj 2017

SORGLIG UTVECKLING

Av Thoralf Alfsson - 12 maj 2017 17:21

Har besökt min tandläkare i Hultsfred idag. Inte lätt att få en tid hos tandläkaren numera. Det är sorgligt att besöka Hultsfred och H-City. Vilken förändring som har skett under de senaste åren. Jag undrar hur människorna tänker om sin kommun? Om sin egen tillvaro? Jag tycker mest synd om de äldre människorna som mot sin vilja har hamnat i ett mångkulturellt inferno.


När man ser trappuppgångar där det bara finns en Axel Karlsson och sedan har resten av hyresgästerna i trappuppgången namn som tyder på MENA-länder. Undrar hur Axel Karlsson eller Lisa Svensson känner sig i sin trappuppgång där de kanske haft sin bostad i 30 eller 40 år. De orkar sannolikt inte med en flytt till i livet om det inte blir ett serviceboende eller liknande. De kanske sitter i sin lägenhet och hoppas att de skall bli så sjuka eller dåliga att de får en plats på något serviceboende. När man kliver in i vissa trapphus så märks förändringen på mer än bara tavlan med namnen på hyresgästerna. Flera sinnen registrerar förändringen.


Att jag noterat detta idag beror inte på att jag var hos min tandläkare utan att jag tagit fram ett infoblad för Hultsfreds kommun med lite fakta om utvecklingen som jag passade på att dela ut. Idag blev det framförallt lägenheter i flerbostadshus i Hultsfred som fick infobladet. Nästa gång blir det en tur med min trehjuling till Hultsfred och då blir det villaområden som får infobladet. Ett stort tack till de personer som sponsrar min blogg med bidrag, vilket gör det möjligt för mig att trycka upp dessa infoblad. Stort tack!


Missade att ladda upp lite grafik men här kommer den som rör HUltsfred kommun.


 

     


När det gäller mina blogginlägg och debattartiklar om torghandeln på Stortorget i Kalmar har det kommit flera reaktioner. Både positiva och negativa. Det har varit några svar på debattartikeln i tidningen. Bland annat från F!:s representant i Kalmar, före detta kommunisten Birgitta Axelsson Edström. Som vanligt uppehåller hon sig till 1930-talet av någon märklig anledning. Jag anser det inte vara värt mödan att besvara sådant svammel om Thor Modén och hans böter.


Flera av dessa tycker att det är bra med torghandeln och att dessa personer arbetar och betalar skatt. Det är också ett led i integrationen anser de! Jag delar inte den uppfattningen. Den torghandel som jag uppmärksammat och som inte följer den lokala ordningsstadgan sker enbart på fredagar, inte på någon annan veckodag. Enbart i samband med fredagsbönen i källarmoskén, det är ingen integration. Många av kunderna åker enligt medieuppgifter flera mil för att göra sina veckoinköp av frukt och grönsaker. I mina ögon framstår detta mer som segregation och att man inrättar ett parallellsamhälle för gruppen människor med bakgrunden i något MENA-land.

 
 
Ingen bild

calle

12 maj 2017 18:16

makteliten har bestämt att västländerna skall ha mångkultur. så att rösta kommer inte hjäpla när det valfuskas hela tiden.

franska valet var riggat!
http://www.whitetv.se/sv/inget-fritt-medium-i-sverige/1859.html

se ävem på hur Ukraina tas över av makteliten och marionettregering planteras.

krim återförenades av crusnev, 1956, och två val efter det visade folkets vilja att tillhöra ryssland.

 
Ingen bild

Veritas

12 maj 2017 18:19

Feminarabien är ju världens mittpunkt!
Dom klagar på vår kultur, men inte på våra bidrag som vi låter regna som manna över dom.
Dom borde åka hem och städa upp i sina egna länder.
SD 2018 >>>>>>>

 
Ingen bild

Acke

12 maj 2017 18:23

Är det så illa i Kalmar att du måste åka ända till Hultsfred för att få tandläkartid ??

Thoralf Alfsson

12 maj 2017 18:57

Nej, men jag har tidigare bott i Hultsfred kommun och har fortfarande kvar min privata tandläkare där!

 
Ingen bild

C Andersson

12 maj 2017 18:25

"De orkar sannolikt inte med en flytt till i livet om det inte blir ett serviceboende eller liknande."

Det är bara det som är riktigt dassiga som har förmånen att få komma till ett boende. Inte alla bara en del. Det är många som inte klarar den sista flytten. Utan dör inom en månad.

Själv hoppas jag på att få dö frisk.

 
Ingen bild

Eric H

12 maj 2017 18:50

"grönsakshandel på tiorg" är ett kapitet för sig. Man har en skatteverksansluten kassa, men det är papplådan intill, full med sedlar, som används mest.
Ingen ska inbilla mig att man skattar för dessa inkomster!
Hur det är där jag bor nu vet jag inte, men i förorten till en mkt stor stad jag tidigare bebodde, där var det så...

 
Ingen bild

Tony

12 maj 2017 18:58

Att få något vettigt svar från en kommunist är att
förvänta sig för mycket, efter att ha hört kommunister
svamla genom åren kan jag inte komma fram till något
annat resultat än att många av dem är dumma i h----et.

 
Ingen bild

X

12 maj 2017 19:36

Vi får aldrig glömma att så sent som 2014 röstade 87% för Sveriges avskaffande. Det gäller säkert åtskilliga i Hultsfred också...
Som man röstar får skörda...

 
Ingen bild

Kommunist

12 maj 2017 19:59

Thor Modén? Var det han
som uppfann modemet?

 
Ingen bild

O´ Hyra

12 maj 2017 20:05

Förstår precis vad du menar med att
flera sinnen märker förändringen.
Har besökt Moskva. Men kanske har det
alltid varit så där, men för Sverige
är det främmande oangenäma "aromer".

 
Ingen bild

Hacke

12 maj 2017 20:13

Hoppas nu Reinfeldt och hans vänner inom det mångkulturvurmande politiker-/medieetablissemanget satt och njöt lite extra i tv-soffan inför deras egen variant av fredagsmys som serverades i kvällens Rapport:

1. Ny skjutning i Malmö
2. ”Dagen efter” i Lövgärdet efter gårdagens dödsskjutning
3. Terroristen Akilovs kopplingar till terrororganisationer
4. Två "göteborgare" dömda i Grekland efter terrordåd i Turkiet
5. Sextrakassarier av marockanska gatubarn i Tyskland
6. Numera får man betrakta en normal nyhet som ren kuriosa. Som den om ny teknik i lastbilar som man lyckades klämma in innan det var dags för vädret.

En helt vanlig nyhetsdagdag således i deras fantastiska skapelse i form av Mellanöstern Norra.

 
Ingen bild

Klas

12 maj 2017 20:55

Vad är problemet med namnet på dörren?
Är en granne med ursprung från ett annat land en sämre människa?
Var vänlig förklara.

Thoralf Alfsson

12 maj 2017 21:02

Vilket utbyte tror du pensionären Axel Karlsson har av Mohammed från Irak eller Ali från Somalia eller Khalid från Syrien?

 
Ingen bild

Överste Senap

12 maj 2017 20:58

Apropå f.d landshövdingens tavla, den fysiska,
och priset som skattebetalarna måste punga
ut för belätet! Vidrigt att den här telefon, sprit och sexmissbrukaren (r-nisse) överhuvudtaget blir avbildad
är skandalöst.

Vad är tavlan värd i pengar?
Vad inbringar den på en öppen aktion?
Vem vill köpa den?
Troligen inte ens hans släktingar, som inte
vill bli påminda om skandalslusken.

Tavlans värde är troligen 0.
Inget värde, ren stöld. Jag vill se ett åtal!

 
Ingen bild

Hasse Pannband

12 maj 2017 21:16


Klas.
Så fort en muslim flyttar in till ett
bostadsområde försämras trivseln för alla.
Om du inte tror mej kan du ju själv flytta
in i ett sådant område.

Det första som händer är att antalet ciggfimpar
ökar okontrollerat, även i trappuppgångar.
Bilar parkeras regelvidrigt och trafikfarligt.
Barncyklar och leksaker lämnas ej ifred. Dom försvinner?

Flytta du själv i ett område
med många muslimer, så får du se vad du får.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

12 maj 2017 21:30

Alla dom här torgstånden.
Och alla moskeer i Sverige.
Är dom HBTQ-certifierade ?
Om inte !
Varför är inte det viktigt för kuksugaren Jonas Gardell ?
Ursäkta språket,men han brukar få prata fritt om att han är det i våra "publicservicekanaler"

 
Ingen bild

En som vet

12 maj 2017 21:33

Det var uppgörelse innom så kallade familjer i Göteborg,skottlossningen vid skolan.
Det det kanske är inte är sant men fortsättning följer.

 
Ingen bild

Klas

12 maj 2017 21:55

Jag vet att Mohamed och Axel kommer att ha ett stort utbyte av varandra. Talar av egen erfarenhet då många av mina bästa vänner kommer från Palestina, Afghanistan, Norge, Iran, Syrien och Skåne!

Thoralf Alfsson

12 maj 2017 22:03

Haha.....

Vilken skämtare du är! Heter du verkligen Klas? Jag får nog kolla ditt IP-nummer mot andra alias.

 
Ingen bild

Klas

12 maj 2017 22:11

Mitt namn är
Claes Nordenmarker
Viktoriagatan 6
38733 Borgholm

Thoralf Alfsson

12 maj 2017 22:59

Klas eller Claes?

 
Ingen bild

Klas

12 maj 2017 23:07

Båda funkar.
Ha en trevlig helg!

 
Ingen bild

Eric H

12 maj 2017 23:23

Sign "Klas" påminner mig om damen som helt begeistrad ringde till "Ring P1" och berättade att hon brukade besöka migrationscentret(?) i närheten och där diskutera dagsproblemen med alla läkare, advokater och ingenjörer som befann sig där..
Trodde att öronen skulle trilla av när jag hörde detta!
Programledaren hade inget att tillägga, förnuftigt nog.
Lite OT, antalet syrier i landet lär nu överstiga antalet finländare, en grupp som verkligen bidragit till Sveriges uppbyggnad.
Vad kommer syriernas eftermäle att bli?
Detta påminner mig om Ullenhags lätt bisarra påstående om att "romer byggde Sverige!"

"Klas" borde verklighetsförankra sig genom att snarast uppsöka t ex Rinkeby, eller Husby för att på plats studera svensk invandring. Medtag/använd gärna kamera..
Har bott i närheten och besökte då ofta dessa områden för att handla (svennepriser gällde).
Idag skulle jag inte ens våga mig dit.

 
Ingen bild

Claes

12 maj 2017 23:24

Claes

 
Ingen bild

Bevara Sverige Svenskt

12 maj 2017 23:34

@(kalas)
Vet du om att Muhammed islams grundare var pedofil?
Och att det är hans anhängare pedofildyrkarna som idag invaderar Sverige och tar över?

 
Ingen bild

Granskningsnämnden

12 maj 2017 23:35


SVT sänder reklam och propagerar för enfald

Kulturnyheterna 12/5/2017
I kvällens avsnitt av Kulturnyheterna gjordes bl a reklam för en bok som heter ‘Alla borde vara feminister’!

Public Service kanalen SVT slår sig för bröstet på att vara reklamfri och stå för mångfald!
Pyttsan!

Bok, musik, och filmreklam, självfallet endast sådant som bekänner sig till dagens rådande PK-dogmer, förekommer så gott som dagligen i flera program på SVT, förutom Kulturnyheterna även på Babel, Gokväll, Kobra mm.

——————-
kulturnyheterna@svt.se
#31#087840000

 
Ingen bild

Privatpersoner Viktoriagatan, Borgholm (107 st.)

13 maj 2017 00:52

Dock inget utbyte på min egen bakgård.
Härligt med integration.
https://www.hitta.se/viktoriagatan+borgholm/personer/2

 
Ingen bild

Onkel Sven

13 maj 2017 06:11

Det är inte bara inom asylboenden som det gjorts stora pengar ,tänk på alla privattandläkare och optiker som tjänat grova pengar på de asylsökande, ett jävla ruttet beteende !

 
Ingen bild

Veritas

13 maj 2017 22:14

@ Onkel Sven 13 maj 06:11:
"tänk på alla privattandläkare och optiker som tjänat grova pengar på de asylsökande"
Kan bara hålla med. Dock har dom flesta inte rätt till asyl per definition, då dom passerat flera länder på sin lyckoresa hit. Dock så finns det fler som vältrar sig och rullar in sig i våra gemensamma hopsamlade skattemedel. Som borde djupgranskas av Sverigerörelsen. Här toppen på Isberget:
Transvoice, Semantix, Språkservice; där är dom tre största tolkbolagen som bygger sina enorma ekonomiska imperium på DINA och MINA SKATTEPENGAR! Språkservice: "Tolkbranschen växer explosionsartat - och snabbast av alla växer Språkservice."
https://unvis.it/sydsvenskan.se/2016-09-15/sa-blev-malmoforetaget-storst-bland-tolkjattarna

Thoralf Alfsson

13 maj 2017 22:40

Privattandläkare får inte ta emot asylsökande det får bara Folktandvården! Rätt skall vara rätt!

 
Ingen bild

Me

13 maj 2017 23:47

Undviker Hultsfred, speciellt centrum. Enligt koranen ska inte en muslim ha sk otrogna vänner. De har en starkare sammanhållning än oss Svenskar.

 
Ingen bild

Veritas

14 maj 2017 13:39

@ Thorald
Jodå, privattandläkare i vissa landsting har avtal om att behandla asylsökande:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/lag-skapar-arslanga-koer-till-folktandvarden?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards