thoralf

Alla inlägg den 11 januari 2017

Av Thoralf Alfsson - 11 januari 2017 15:55

 


Spännande att en detalj i Sverigedemokraternas budgetmotion som är över en månad gammal plötsligt blir högaktuell och att det skrivs om den i alla tidningar och alla lokaltidningar publicerar samma TT-artikel. TT:s journalister bedriver dock aldrig något journalistiskt arbete utan rewritar alltid andra tidningars artiklar. Jag har aldrig blivit uppringd av en journalist från TT. Det framgår heller aldrig vem som skrivit TT:s artiklar. Mycket märkligt av en så stor nyhetsbyrå.


Jag fick äran att vara med i TT:s artikel och det tackar jag för. Den enda tidning som faktiskt gjorde sig besväret att ringa upp var faktiskt Östra Småland. Det blev en betydligt bättre artikel än vad som publicerades i andra tidningar.


Till sakfrågan. Bedriver SMHI propaganda? Agerar SMHI som klimatalarmister? Eftersom jag varit intresserad och följt denna fråga under ganska många år har jag också bildat mig en uppfattning om hur SMHI presenterar sitt deltagande i bland annat IPCC.


SMHI agerar ofta genom att enbart föra fram det värsta scenariot ur deras prognoser och dagens sensationsjournalister är inte sena att hänga på och lyfta fram dessa skräckprognoser. SMHI vill gärna skapa rubriker. Under året har man åkt runt med något man kallar för ”geodomen” där man visat animerade filmer om klimatförändringar med uppenbarligt syfte att skrämma upp unga människor inför framtiden. Väldigt många unga människor vittnar om att de idag lider av klimatångest. Enligt en artikel i SvD känner 80 procent av Sveriges unga klimatångest.


SMHI är nu ute i skolorna och värvar elever för att kunna nå ut med sin propaganda till ännu fler unga. Uppenbarligen vill att fler skall drabbas av klimatångest. Detta inslag sändes igår på Östnytt.


Att en majoritet av de anställda på SMHI röstar på Miljöpartiet är väl knappas en djärv gissning. Det kanske är det enda partiet som ”accepteras” på den myndigheten. En del kanske minns denna valaffisch från Miljöpartiet.


 


Tyvärr så är det ingen i media som är intresserad av att publicera mitt diagram som visar den faktiska utvecklingen sedan 1880-talet fram till idag när det gäller havsnivån i Karlskrona. Jag har kompletterat med SMHI:s prognos enligt RCP8.5 om en meter högra havsnivå 2100. Det blir en ganska dramatisk förändring. Detta trots att vi redan haft en klimatförändring sedan 1800-talet men som inte syns överhuvudtaget i mätdata från Karlskrona.


 


PS

Jag har frågat tidningar om de vill publicera mitt diagram tillsammans med en debattartikel från mig men fått ett nekande svar vid alla förfrågningar. En bild säger mer än tusen ord! Det gillar uppenbarligen inte insändarredaktionerna.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards