thoralf

Alla inlägg den 22 januari 2017

Av Thoralf Alfsson - 22 januari 2017 13:31

Donald Trump är uppenbarligen mycket värre och hemskare än kvinnoförtryckarreligionen Islam enligt hundratusentals kvinnor som under lördagen demonstrerade mot Trump. Något har gått väldigt fel! När får vi se dessa kvinnor demonstrera mot islam och sharialagar?


I fredags stannade jag till vid ett konditori på Storgatan i Kalmar. Inte ofta jag tar en fika på stan men det blev en semla och en kopp the. Jag kom uppenbarligen vid tiden för fredagsbönen så jag började notera besökarna vid källarmoskén. Tydligen kör man fredagsbönen i två omgångar för att inte överskrida max antalet tillåtna personer i källarmoskén.


Jag noterade ca 250-300 besökare under den tiden jag fikade, utav dessa var endast två kvinnor. Två kvinnor! Är det en religion som är jämställd? Finns det någon jämlikhet mellan könen inom islam? Svaret är att det finns vare sig jämlikhet eller jämställdhet mellan könen inom islam!


Hur många kvinnor demonstrerar eller protesterar över detta och hur islam behandlar kvinnor! Det är väldigt få! Det är inte politiskt korrekt.


Hur ser det ut när en muslimsk familj går till stranden en varm och het sommardag? Kvinnorna fullt påklädda medan männen i badshorts badar med barnen. Helt sjukt!


När jag satt med min semla och en kopp the och iakttog alla dessa män på väg till eller ifrån källarmoskén vid fredagslunchen undrade jag hur många av dessa som har ett riktigt arbete där man betalar både skatt och sociala avgifter korrekt? Jag betvivlar att det är så särskilt stor andel. Får de ledigt från jobbet för att gå till fredagsbönen? Om de nu har ett jobb.


”Svenskheten sitter inte i någon kroppsdel eller i hudfärgen, den sitter i dina värderingar” brukar Jimmie Åkesson säga och han upprepade det i en intervju i Aftonbladet i lördags. Jag vill påstå att de muslimer som går till källarmoskén blir aldrig svenskar enligt den definitionen. De kommer aldrig att få svenska värderingar! Det kommer islam se till! Deras värderingar grundar sig främst på sharialagar och det kommer aldrig förenas med svenska värderingar och svenska lagar.


Hundratusentals kvinnor demonstrerar istället mot Donald Trump! Det är svårt att förstå logiken! Donald Trump har ju precis svurit presidenteden.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards