thoralf

Direktlänk till inlägg 2 juni 2016

SAMTAL FRÅN EN MUSLIM I KALMAR

Av Thoralf Alfsson - 2 juni 2016 23:36

Fick idag ett samtal från en muslim i Kalmar som sa sig företräda den islamiska föreningen i Kalmar. Han var irriterad över att jag skrev felaktigheter på min blogg. Det gällde ett blogginlägg från 2012 där hans fru tydligen var fotograferad.


 


Hur han vet att det är hans fru på bilden har jag dock svårt att förstå?


När jag kollade upp blogginlägget och de felaktigheter han hade synpunkter på så var det inte min text utan någon som skrivit en kommentar om att den burkaklädda kvinnan sannolikt hämtat ut gratismedicin på apoteket. Det påståendet får stå för den som skrivit den.


Samtalet fortsatte sedan en god stund om islam, förtrycket av kvinnor, Sharialagar, särbehandling av muslimer inom sjukvården och tandvården. Han ansåg att det var självklart att hans frun skulle mötas av en kvinna både på banken, posten, läkaren, tandläkaren och alla andra situationer där hon t.ex måste legitimera sig eller visa sitt ansikte. Min uppfattning är att heltäckande klädsel som ovan skall vara förbjudet i offentlig miljö.


Givetvis ville han leva efter sharialagar och han ansåg att det gick bra att leva efter sharialagar i Sverige idag. Hur det gick till var lite svårt att förstå.


När vi pratade om sharialagar tog jag upp förtrycket av kvinnor men han ansåg att kvinnorna väljer detta av fri vilja. Även om islam kräver att kvinnorna skall täcka sig. Han ansåg att svenska kvinnor gick omkring ”nakna” på gatorna i Kalmar. Det var lite svårt rent logiskt att förstå att kvinnorna bar dessa heltäckande kläder av fri vilja samtidigt som islam satte det kravet.


Jag tog upp att kvinnor som råkar ”ramla” från balkonger i betydligt högre idag mot hur det var för 20-30 år sedan och om orsaken till detta berodde på hederskultur och förtrycket av kvinnor. Men hans svar var att kvinnorna är psykiskt sjuka och hoppar själva från balkongerna.


När vi kom in på koranen var han väldigt kritisk mot att vi kristna ändrat och reformerat innehållet i bibeln. Koranen var skyddad från förändringar och därför var den betydligt bättre och mer sann än bibeln. Argumentet att samhället förändrats och därmed bör man reformera och förändra koranen var inget argument enligt den här muslimska mannen.


Långt efter att koranen skrevs ansåg man att jorden var platt, undrar om muslimer fortfarande anser att jorden är platt. Världen stannade uppenbarligen för muslimer på 600-talet.


Efter detta ganska långa samtal så har min oro inför framtiden ökat högst betänkligt. Jag blir minst sagt beklämd när detta dessutom är en företrädare för den islamiska föreningen i Kalmar. När jag sedan betänker att majoriteten i sin budget skriver följande.


”Integration är en del av och en förutsättning för att utveckla Kalmar.”

 

”Kulturell och mänsklig mångfald bidrar till attraktivitet liksom jämlikhet och jämställdhet.”

 

Muslimer med samma uppfattning som mannen som ringde mig idag bidrar inte till att utveckla Kalmar eller till jämlikhet och jämställdhet. Jag bara undrar hur de rödgröna och Centerpartiet kan ha den uppfattningen.

 
 
Ingen bild

hebbe

3 juni 2016 00:09

Ja då kommer du må riktigt illa när restalliansen i Kalmar presenterar sina skuggbudgetar. Där kommer det ena efter det andra som kommunen skall ta ansvar för när det gäller flyktingströmmen för de vet att det kommer statliga pengar.

 
Ingen bild

Edward Ulfertz

3 juni 2016 00:20

Muslimska kvinnor psykiskt sjuka?
Och muslimska män?

 
Ingen bild

Kverulantus

3 juni 2016 00:20

Tyvärr Thoralf.
Det är nya tider nu.
Muslimerna sätter agendan och sossarna böjer sig baklänges för att få röster i nästa val.
De skyr inga medel för att hjälpa nybyggarna.
Har Kalmar fått en Moskeè ännu?
Det är tecknet på att det politiska styret totalt kapitulerat för dem som på sikt kommer att mörda oss.
Varför sitter en muslim på röven dag ut och dag in?
Bidragen ger honom den friheten.
Han garvar åt oss andra som jobbar och betalar skatt åt honom.
Bort med bidragen och låt Abdhulla jobba.
Skattefinansierat?
Ja,om vi bara slipper se han garva oss rätt upp i ansiktet.
Han kan bli Oskarshamns hundskitsupplockare.
De flesta i den kommunen plockar själv upp efter jyckarna.
Men.
Låt Abdhulla plocka upp den istället.
Win ,win.
Ni slipper besväret och Abdullah plockar upp.
Hans lön är redan betald.

 
Ingen bild

lie mannen går vid vår sida

3 juni 2016 00:40

verkar som globala makteliten, vill att alla med judiskt ursprung skall tvingas att fly till Israel. därför har västländers politiker mutats att ta hit så mycket "flyktigar" med islam som religion. att vanliga västerläningar kommer gå en säker död till mötes ingår i planen. barbara Spectre säger detta i tv program i israel, som nu finns på youtube

 
Ingen bild

Cosmik Debris

3 juni 2016 01:26

"Muslimer med samma uppfattning som mannen som ringde mig idag bidrar inte till att utveckla Kalmar eller till jämlikhet och jämställdhet."

Jag är övertygad om att du pratade med en så kallad "moderat muslim". Det du beskriver kommer att vara en plåga för resten av livet för alla bloggens läsare. Jag känner bara en djup uppgivenhet inför kommande år. Muslimer kommer att förstöra detta land om inget görs omedelbart. Repatriering, indragna bidrag till den intoleranta destruktiva politiska ideologins föreningar i MITT land och byggstopp för moskéer ser jag som en självklarhet. Det finns INGEN annan väg att gå om Sverige skall kunna räddas. Det är vårt land som står på spel.

Jag citerar mig själv i en tidigare kommentar som avslutning:

”I ett ögonblick av klarsyn eller politisk inkorrekthet sa Björklund i gårdagens debatt att: ”värderingar som vi hade på 1800-talet inte ska accepteras i dagens Sverige och att den som påpekar detta har kallats för islamofob.”

Jag vet inte om det var medvetet men Björklund landar här mitt i pudelns kärna. Muslimer och islam är alltså problemet enligt Björklund.”

Björlund HAR definierat problemet och i vilken grupp problemet finns.

SVAR: Muslimer!

Vad tänker Björklund göra för att stoppa dessa 1800-tals värderingar?

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

3 juni 2016 01:26

Jättestrongt av dej Thor-alf att ta emot samtalet och föra det på en bra nivå, när det gäller "Kalle-Bakomgänget" inom kommunpolitiken i bla Kalmar ,så tror vi att SD går framåt rejält 2018 i Kalmar.

-Vem vet kanske 40% av resurserna inom förlossningsvården, eller utomhusbassänger i Oxhagen, Norrliden, Smedby inte tilltalar Kalmarborna i någon större utsträckning.
-Skolpengen om ca 6000 kr/elev för Rinkabyholmselever kontra 44000 kr/elev för "Karl-Mustafskolan" är bara för bra alltså,rättvisan firar gigantiska triumfer i ideologiska penningplaceringar modell valboskap, fyfan på på vanlig svenska

En sak är säker den politiker som tvingar människor att betala andras räkningar via skattsedeln inte är några bra människor.
Dessa ök pratar sedan om demokratiskt fattade beslut, och demokrati
Missbruk av politisk tillsättning är vad det är enligt oss inget annat
Stöld kan aldrig bli demokrati, ni borde skämmas, men förståndet IQ:N räcker väl inte dit

Demokrati är inget dessa människor förstår innebörden av, ej heller rent spel eller handha skattemedel, dom förvaltar man , ger inte bort.
Länsförsäkringar tex ersätter inte Folksams kunders skador,det är inte svårare än så i pengar räknat, något annat är inte aktuellt
Alltså skall Olle inte betala Abdulahs räkningar, förstår man inte det skall man inte verka politiskt

Må ni politiker i framtiden hamna i den möktunna ni hör hemma med era feta bankböcker då via folkets val vid valurnorna, vad vi önskar er skall vi inte skriva för då får redaktör Karlsong fnatt, och börjar mytomanera.

Svenska folket vaknar sakta men säkert, så det är bara en tidsfråga tills dessa politiker får stå för det dom gjort, inte ens det hajjar dom

Vi tycker att vinstlotten har fel och kan åka hem med sin fru,och resten av raketforkaregänget, skrattretande att ringa till SD för övrigt och klaga, snacka om att inte ha koll på läget, han kanske skall gå ut bland vanliga Kalmarbor , och höra vad dom tycker, det låter inte så jävla muntert i staden just nu,men det är kanske bättre att bara sitta med polarna och giddra?, vi tror att en big surpice väntar denna man och många andra sociala turister i framtiden, vi får se



Sverigevännernas tid kommer i Kalmar också då får vi hoppas att det blir "åka av", hem i en del fall, egen försörjning blir bra tumstock där.
Det kan dom flesta medborgare ställa upp på, givetvis inte motborgarna, dom fokuserar på "Allan" och 700-talet e.kr

En sak är säker var man än skall lyckas måste man bidra och vara accepterad, annars går det åt helvete för eller senare, det har det alltid gjort historiskt

P.s Bra Alfsson att du ev drar en rond till i hovrätten med "Gun Tyson"
Så kanske budskapet "når fram"

 
Ingen bild

Cosmik Debris

3 juni 2016 01:46

Två bostäder har varit till salu i mitt bostadsområde. Det har varit en ångestladdad tid då bostäderna varit ut till försäljning. Rädslan för att det flyttar in muslimer har varit jobbig då jag bor i ett bra område utan muslimer. Tittade ut genom fönstret och såg en muslim och en afrikan peka mot bostaden. Då sköt blodtrycket i höjden och adrenalinet skenade. Jag skall inte berätta vad jag gjorde ;-)

Hur gick det då?

Jo, ett äldre svenskt par köpte den ena och ett svenskt yngre par köpte den andra. :-)

Pratade med några grannar och de betonade att de var nöjda att det var svenskar som flyttade in. Det är för djävligt att politiker försätter medborgare i situationen att man skall behöva vara rädd för vems ens grannar kommer att bli.

Nu kan jag andas ut fram tills nästa försäljning.

Då det blir fullt ångestpådrag igen :-(

 
Ingen bild

curt

3 juni 2016 05:42

Undrar om inte det kan vara zulu virus i kommunalhuset...

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

3 juni 2016 06:45

Nu har Sverige som land fått fina utmärkelser av någon expert.
Vi är nummer ett av världens länder i två olika kategorier som avser att hjälpa andra länder och andra människor.
Jag såg inte hur Sverige placerade sig när det gäller att värna sin egen ursprungsbefolkning !!!!!!
Troligen kommer vi efter Rumänien !!!

 
Ingen bild

ruben

3 juni 2016 06:59

Integrationstanken känns mest som floskler. Alla åtgärder politiker pratar om för att "alla skall komma i arbete" är också floskler och vilseledande drömmar. Det finns redan ett drönar-samhälle, som politiker underhåller och som håller på att växa sig långt utanför all kontroll, tack vare massinvandring utan planer. I stort sett hade Sverige ensamt kunnat underhålla 3-4 miljoner flyktingar ute i världen för en bråkdel summa pengar per år, som nu kommer gå åt i decennium för några 100 000 plus alla onödiga brott vi kunde slippa pga. "kulturskillnader". Svenska modellen blir en shimär, där våra skattepengar kommer att bidra till att sharialagar och hedersvåldet slår rot och blir normaliserat i vårt samhälle, om det fortsätter i samma takt. En långt ifrån önskvärd utveckling är på väg om det inte blir nyval?

 
Stefan K

Stefan K

3 juni 2016 07:05

Frågade du mannen vad han jobbar med? Att kvinnan? på bilden inte gör det kan vi nog förutsätta.

Det har alltså kommit människor till vårt land som inte ämnar jobba, inte integrera sig, inte acceptera vårt samhälle eller våra lagar.

Sker detta verkligen med acceptans av styrande politiker? Är detta en utveckling styrande politiker vill se? Vad säger svenska folket och då menar jag inte offentligt, utan mellan två ögon.

Mannen du talade med och hans heltäckande fru skulle må bättre i ett muslimskt land och vi i Sverige skulle må bättre utan dem.

Hälsa är viktigt, i ordets alla bemärkelser

http://petterssonsblogg.se

Thoralf Alfsson

3 juni 2016 08:01

Kvinnan var hemmafru men mannen jobbade som frisör

 
Ingen bild

Odalbonde

3 juni 2016 07:14

Att så kallad mångfald ökar jämlikhet osv är en lögn. Inget exempel i mänsklighetens historia tyder på det. De som förespråkar allt detta PK-trams verkar mest besatta av att förstöra Sverige, riva ner det kristna kulturarvet, byta ut alla vita medelåldersmän oavsett kompetens, få oss att glömma vår bakgrund och identitet. Som tur är går denna agenda inte hem i stugorna. Dags att säga i från innan det är för sent!

 
Ingen bild

Lewren

3 juni 2016 07:21

Jag håller med, muslimska kvinnor är psykiskt sjuka.
Det blir tyvärr så när man är inavlad.

 
Ingen bild

Stig Carlsson

3 juni 2016 07:47

Jag vill introducera ett nytt ord i debatten. Flyktingbaggböleri.
Sveriges största baggbölare är Bert Karlsson.

Stig Carlsson

 
Ingen bild

Lena

3 juni 2016 07:51

Så de muslimska kvinnorna väljer heltäckt klädsel av fri vilja enligt denna muslimska man? Även små flickor väljer detta av fri vilja förstår jag? De törs inte annat an lyda för annars åker de ut ur gemenskapen. Det här är priset de betalar för att slippa bli betraktade som icke ärbara kvinnor, samt att de med klädseln slipper våldtäkt. Han sade ju också att svenska kvinnor går omkring nakna enligt hans sätt att se.

Det är därför det är så svårt att förena olika kulturer, vi ser på det så olika.

Läs gärna Mons Krabbes krönika: Vi ser slutfasen av fördrivningen av den kristna kulturen i Mellanöstern.

ärkt för att förstå mer av detta elände vi importerat.
Bl.a kan man läsa att Istanbul hade 50% kristna i sin befolkning 1910, och i Anatolien i övrigt 25%. Sedan skedde massmorden av Armenier.

Muslimerna var mer inåtvända och ville att allt skulle vara som vid tidens begynnelse, medans de kristna och judarna hade ett mer öppet förhållande till sin omvärld med kontakter med väst. När muslimerna inte längre kunde hålla de kristna i underdånighet, deras värld av dhimmiereglerna, där muslimer var förmer, då raserades muslimernas värld. Kvar är denna underliga, bakåtsträvande idé om att inget ska ändras. Konstigt dock att de vill till Europa, det måste vara alltför modernt i deras värld. Men vad gör man inte för att få leva på andra mer drivna folk, läs européer.
https://monskrabbe.worldpress.com

 
Ingen bild

Lotta_1

3 juni 2016 08:15

Vore intressant att få höra vad Johan Persson och övriga kommunalpolitiker samt landshövding Stefan Carlsson tycker om denne man och hans åsikter. Hör det hemma i en demokrati? Jag anser att islam hör hemma då långt ifrån Europa som möjligt. Repatriering är det enda möjliga om det skall gå att rädda Europa. Dett anser även Dalai Lama förövrigt.

 
Stefan K

Stefan K

3 juni 2016 09:01

Tack för svaret Thoralf :)

http://petterssonsblogg.se

 
sven svensson

sven svensson

3 juni 2016 09:48

"Jag bara undrar hur de rödgröna och Centerpartiet kan ha den uppfattningen."

One guess ;)

http://pappasven.wordpress.com

 
Ingen bild

C Andersson

3 juni 2016 10:02

Thoralf. Jag förstår att du inte vill lämna ut islamistens namn. Men kan du inte tala om vad den 'islamiska föreningen i Kalmar' heter. För den heter väl inte så officiellt? Jag har sökt med 'Google' men inte blivit klokare för det.

Thoralf Alfsson

3 juni 2016 10:15

Det finns en förening som heter Islamiska kulturföreningen Salam som driver mosken på Storgatan. Kan ha varit den som han syftade på.

 
Ingen bild

Bo

3 juni 2016 10:04

”Mannen jobbar som frisör”. Tack vare burkan behövs det inga kvinnliga frisörer, det går bra att köra runt huvudet ett varv med en köks-sax!

 
Ingen bild

Pepparholm

3 juni 2016 10:21

Jag tror inte att politiker som skriver vackert om integration och öser ut våra skattepengar kan ha talat med någon muslim på samma sätt som du Thoralf. Eller också törs de inte erkänna inför grupptrycket.

 
Ingen bild

Christer

3 juni 2016 10:49

Inom islam lär det inte finnas ett ord för - Framåtskridande!
Eftersom stagnation också är det enda som garanterar ett fortsatt islamiskt samhälle. Inom islam är klädedräkten ett bevis på sin tro, med detta bevisas också att man inte har rätt att tro som man vill! Medeltid alltså!
Vad gör då alla muslimer i ett kallt, kristet land där befolkningen dessutom äter fläskkött? Svaret är: Bidragen, att kunna leva på andras arbete, är det första skälet. Det andra skälet är att i förlängningen kunna ta över landet, införa sharialagar och avrätta de som inte konverterar. Detta är den logiska konsekvensen av att att låta islam etablera sig här.

Cosmic Debris (01.21) sammanfattar på ett bra sätt vad som behöver göras. Har också noterat att i flera kommentarer börjar begreppet repatriering förekomma. Jag tycker mig se att fler o fler i samhällsdebatten börjar tvivla på mångkulturen, som aldrig fungerat någonstans. Repatriering är kanske det bästa verktyget att använda med bibehållen demokrati. Det är det ekonomiskt fördelaktigaste på sikt, och det kan ge en win-win effekt om det sköts rätt. Återvändandebidrag till de som inte kan anpassas till vårt samhälle, efter dna och fingeravtryck tagits alltså.
Repatriering är framtiden, sa Bill.
Repatriering var ordet, sa Bull.

 
Ingen bild

Lotta_1

3 juni 2016 11:11

Läser i dagens Östran om att det varit internationell matfest på Kolbodabaden. Tillställningen var ett samarbete mellan Röda Korset, Södermöre pastorat och de boende på Kolbodabaden. Man bjöds bl.a på mat från Syrien, Afghanistan, Eritrea, Somalia och Palestina. Inte någonstans kan man läsa om det även bjöds på svensk mat? Skall man tolka det som att vi skall äta deras mat men vår duger inte åt dem? Är inte det rasistiskt?

 
Ingen bild

Niklas R

3 juni 2016 11:34

Nu kan ju uppenbarligen inte denne muslim mycket om koranens uppkomst. Enligt muslimska källor så skrevs koranen ner för att för många av de som hade hört surorna från Mohammed hade antingen glömt av dem, blandat ihop dem samt att de som kunde dem bäst hade dödats i jihad för att tvångskonvertera andra religioner.
När dessa tecknats ned så fanns det så många versioner av koranen att kalifen bestämde att hans version var rätt så han beordrade att alla andra versioner skulle förstöras.

Så den koran som han tror är perfekt är vad som var kvar efter att Mohammed och många av hans närmsta medhjälpare dött som visste vad M hade sagt samt vad de som fortfarande fanns kvar kom ihåg.

En bra länk som förklarar hur koranen kom till.
https://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_1287821811&feature=iv&src_vid=uzLYIXfx9eE&v=91AM7665cbo

 
janne

janne

3 juni 2016 11:50

Förr var det roligt att åka in till stan men inte längre
bara en jävla massa tiggare och fågelskrämmor vart jag än går
jag blir så innerligt trött på eländet och att dom folkvalda är en
samling idioter utom SD,nej det krävs rättning i leden och att
något görs innan Swerige åker ner i slukhålet,det har tydligen
börjat på Öland där en avdankad vilde vill att turisterna
ska stanna hemma(Pia Schröder)hon har tydligen mist allt
förstånd om hon har haft något.Turistnäringen är ju så viktigt
för Öland och den kommer att klaras av om vi hjälps åt att spara
på vattnet.Annonsera mera i gammelmedia tv och vad som finns
att tillgå så att folk blir informerade,det sitter en stor
ljusskylt vid påfarten till bron använd den för info.

http://Janne

 
Ingen bild

Göta

3 juni 2016 12:06

Kverulantor skrev (00:20): "Har Kalmar fått en moské ännu?"

EN ENDA moské räcker inte långt. Det finns nämligen inte endast EN islamsk lära. Det finns många olika. Till att börja med är islam uppdelat i Shia- och Sunnimulimer, som ständigt strider mot varandra. Inom dessa båda huvudinriktningar finns en mängd olika delinriktningar, som var och en hävdar att just den egna läran är den enda rätta.
Alla har sina olika organisationer och alla vill ha sina egna bönelokaler. Det finns mängder av olika islamistiska organisationer och etniska föreningar i Sverige som vi formligen ÖSER svenska skattemiljoner över, i den heliga mångkulturens namn.

Läs gärna dagens inlägg av Mohammed Omar i "Det goda samhället", där han bl.a anser att:
"...INGEN etnisk förening, vare sig den är demokratisk eller odemokratisk, ska få bidrag. Dessa verksamheter angår inte det svenska samhället. Vill somalier, bosnier, turkar med flera etniska grupper odla sin särart, så bör de själva stå för notan."
[...]
"Det svenska samhället har däremot ett unikt och särskilt ansvar för svensk kultur. Det finns ingen annan stat i världen som kommer att ta det ansvaret om inte vi gör det..."

https://detgodasamhallet.com/2016/06/03/alice-bah-kuhnke-tar-steg-i-ratt-riktning/#more-4413

 
Ingen bild

Stefan

3 juni 2016 12:16

Jag har svårt att tro att muslimska kvinnor frivilligt väljer att bära heltäckande klädsel. De har väl snarare att välja mellan heltäckande klädsel eller att utsättas för påtryckningar och s.k hedersvåld. Självbevarelsedrift och små möjligheter att lämna familj och religion gör väl att de flesta väljer heltäckande klädsel som det minst dåliga alternativet. Den sortens valfrihet ger jag inte mycket för...

 
Ingen bild

Niklas R

3 juni 2016 13:09

@Stefan
Det är lika frivilligt att bära slöja som det är att avsäga sig sin muslimska tro.
Det står varje muslim fritt att konvertera till en annan tro men det är även en plikt för varje muslim att döda avfällningar.

 
Ingen bild

Ban islam!

3 juni 2016 13:13


Slavinnor i islam skräms till lydnad redan som barn med våld och/ eller hot om våld
Dels med hotet om att bli brända i Allah helvete efter döden
Dels släktens och 'det muslimska civilsamhällets' bestraffning i detta liv.

PS
Om de finns kvinnor som självmant väljer det islamska slaveriet?
- Det finns människor som självmant väljer döden och begår självmord. Ska vi för den skull tillåta mord?


 
Ingen bild

?

3 juni 2016 14:10


Hur vet man om det är en fru på bilden eller en butiksrånare?

 
Ingen bild

Ban islam!

3 juni 2016 14:29


Aj aj aj Thoralf!
Du missade att ställa den absolut viktigaste frågan till muslimen som ringde dig.
Hur ställer du dig till att islams grundare Muhammed enligt islams egna källor var en våldtäktsman och pedofil som våldtog sexåriga barnet Aisha?!
Det är den första fråga som bör ställas både till muslimer och muslimkramara. Alla andra frågor är mindre relevanta.
Varför missar/ glömmer alla det?!

PS Att islam är en sekt grundad av en pedofil och våldtäktsman är skäl nog för att förbjuda sekten och alla dess attribut.

Förbjud islam!

 
Ingen bild

Andreas

3 juni 2016 14:31

Kristna "ändrat i bibeln"? Vad får man egentligen "lära sig" i koranskolan?

Syftar han på kyrkomötet i Nicea år 325, där det bestämdes vilka testamenten som skulle ingå i "standardbibeln". Eller syftar han på att det gjorts en mängd olika översättningar med något olika ordval i vissa stycken (vilka iofs kan ha betydelse för hur läsaren tolkar en viss text)?

Eller är det bara någon myt som hans Imam har spridit?

 
Ingen bild

Göta

3 juni 2016 14:37

När man med öppna ögon inhämtar information från både PK-media (som ju trots sina intentioner ändå inte lyckas dölja allt vansinne i verkligheten) samt från de mer Sverigevänliga sajterna på nätet (som ju alltid skildrar den krassa verkligheten) kan man konstatera att:
7-klöverns yra hönspolitiker snurrar nu allt fortare och desperat kacklande runt i sina vilda danser för att med fullkomligt meningslösa försök bringa ordning i vårt stackars lilla land, som samma hönspolitiker sedan ett par decennier gjort sitt absolut bästa för att rasera genom att locka hit så många som möjligt från Mellanösterns och Afrikas stora, folkrika kontinenter. Etniska och religiösa massor som är väsensskilda från svensk och övrig europeisk kultur har okontrollerat fått översvämma landet. Allt i den heliga mångkulturens namn.

 
Ingen bild

Hulda mk1

3 juni 2016 15:01

Kom nyss hem från en större ort. Där hamnade jag bakom en rejält insvept kvinna. Inspektion företogs. Svarta långbyxor, över det en svart kjol som räckte ner till c:a 20 cm över marken och utanpå det en blåfärgad tunn kjol som räckte till marken. På överkroppen brunt tjockt tyg som givetvis också fanns runt huvudet.
All denna tjocka klädsel kan jag acceptera - förutsatt att deras män också klär sig på samma sätt. Inte annars..

 
Ingen bild

Tony

3 juni 2016 16:06

Indragna bidrag hade varit en avkylande faktor för
invällarna, men vad gör då vår superintelligenta regering?
Jo öppnar nya gräddfiler för sådana som inte gitter att lyfta
på arslet, att vare sig lära sig Svenska eller att söka jobb?
Alltså så ska en en som inte brytt sig om sin egen försörjning
få tiotusen skattefritt i månaden, samtidigt som
fattigpensionärernas skara växer, och som får klara sig
med tre fyra tusen mindre i månaden än vad dessa lycksökare
kan kvittera ut av skattemedel? Jag vet inte om där finns en
rankinglista över Världens dumhuvud, men jag är säker
på att våra folkvalda hade spelat i absoluta toppen!

 
Ingen bild

Cosmik Debris

3 juni 2016 16:30

Lyssnar just nu på radion och där intervjuas landsförrädaren och välfärdskrossaren Reinfeldt.

Det är Reinfeldt som försatt Sverige i den här vidriga och ohållbara situationen. Den ormen svarar INTE på frågan vad alla lycksökare från tredjevärlden skall jobba med utan tycker att man skall ställa den frågan till näringslivet.

Näringslivet?

Det är hans ansvar och förbannade skyldighet att ge svar.

Fy fan vad jag HATAR den mannen!

 
Ingen bild

Joho

3 juni 2016 17:01

Nu till en annan sak för en tid sedan kunde man läsa om tafsare på en grundskola i Kalmar skolan var Thoren framtid i Oxhagen en polisanmälan gjordes av skolan mot två invandrare som flera gånger begått övergrepp mot två svenska tjejer 14 år gamla sista gången blev en inspärrad på skoltoaletten och en stod utanför och höll mot dörren och på vakt, nu är anmälan nedlagd iav åklagaren Lise-Lotte Norström i brist på bevis rätt det fanns vittne förövarna var straffmyndiga alltså äldre än 15 år vad är det för åklagarmyndighet vi har i Kalmar men det är ju likadant över hela landet , hela rättsväsendet är korrupt är man invandrare kan man tydligen hålla på med sexuella trakasserier t.o.m På en grundskola en grillad kycklingkorv och kaffe och lite dialog är straffet man tar sig för pannan.

 
Ingen bild

Tompa

3 juni 2016 17:08

Förmodligen får kvinnorna välja mellan slöja eller syra. Självklart väljer de slöjan.

Det är här det västerländska samhället måste kliva in och se till att de som inte respekterar kvinnor förpassas tillbaka till den sandöken de kom ifrån.

 
Ingen bild

Tony

3 juni 2016 17:13

Av alla vidriga människor som jag kan komma på, så
ligger Fredrik Reinfeldt på första plats, den som
styr nu fortsätter på hans väg, men begriper inte
bättre, i F.R fall var det ren och skär ondska som
drev honom till att förstöra ett land, så om
det finns en domens dag, ja då ligger F.R illa till?

 
Ingen bild

Morningstar

3 juni 2016 18:29

Muslimerna tror fortfarande på den platta jorden. Det står ju så i koranen och den får ju inte ändras. Mycket märkligt att dom aldrig reflekterar hur dom lyckas förflytta sig till avlägsna delar av vår värld utan att trilla över kanten.

 
Ingen bild

Pepparholm

3 juni 2016 18:39

Mitt största politiska misstag under ett långt liv var att jag trodde på Reinfeldt när han tog makten första gången.

Jag blev snabbt betänksam när han inför valet förkastade biltullar i Stockholm och sedan bara några veckor efter valet införde dem. Kan tyckas vara en struntsak men som berörde många människors dagliga liv.
Det allvarliga var, att här hade vi fått en statsminister som inte var att lita på, ens på kort sikt.

Sedan började han med hjälp av Borg och partipiskan att nedmontera grunderna för en fri nation.

Med höjdpunkten, utan samråd och debatt, i avtalet med Fröken Ferm i Miljöpartiet om fri invandring för att förlöjliga SD och sedan talet om öppna våra (era) hjärtan.

Han har själv aldrig öppnat sitt hjärta eller sin plånbok utan flytt från sitt byggnadsverk och kan därför leva gott i sin bubbla.

Skam över honom!!

 
Ingen bild

Utan papper

3 juni 2016 19:49

"våldtog sexåriga barnet Aisha"
Nej. Det är fel. Muhammed gifte sig med Aisha när hon var 6 år. Först när hon blivit "stor", 9 år, körde han in sin mandom och spräckte upp henne.

Nu levde han inte i avhållsamhet i väntan på tillväxten hos Aisha. Han hade många kvinnor som han var gift med, men även ett antal "sällskapsdamer".

Det är 9 år som gäller. Iran sänkte lovlighetsåldern från 10 till 9, med just åberopande av den stora pedofilens stordåd.

 
thojuh

thojuh

3 juni 2016 20:50

Angående Reinfeldts förräderi mot Sverige, lånar
jag Sven Stolpes ord: "jag vill se dom hänga i lyckorna
på Brunkebergstorg"

http://thojuh.se

 
thojuh

thojuh

3 juni 2016 21:05

Klargörande: Sven Stolpes uttalande gällde ju inte
Reinfeldt utan en viss socialdemokrat, gissa vem.
Men hur illa man än kunde tycka om Palme så tar "herr Ruinfeldt"
ändå priset som den uslaste politiker Sverige någonsin lidit under. En förrädare som borde utvisas, kan Libyen möjligen passa?

http://thojuh.se

 
Ingen bild

egna tankar

3 juni 2016 21:28

Absolut NOLLTOLERANS mot islam i Sverige. Jag viker inte en enda millimeter för denna ideologi som inte ska finnas i vårt land.

Saknar för övrigt en debatt om hur alla invällare ska återvända till sina hemländer, eftersom flyktingar är personer som vi hjälper en kort tid under det att det är absolut kris i hemlandet. Så fort läget stabiliserats ska de återvända till sina hemländer.
Har för övrigt svårt att se logiken i att personer från Somalia o liknande över huvud taget tar sig till Sverige.
Först har de underlåtit att fly till en säkrare del av Somalia, därefter har de nobbat samtliga 54 afrikanska grannländer,dvs hela världsdelen Afrika - inte ett enda land dög - innan de gett sig ut på en vansinning resa till en helt annan världsdel.
Väl där har de dissat en mängd länder på den långa vägen till Sverige. Min fråga: Hur kan normalbegåvade tro på detta trams över huvud taget?
Dessutom har väl afrikaner lika många timmar på dygnet som västerlänningar. Hur kommer det sig att så många aldrig lyckats bygga upp fungerande samhällen av egen kraft?

 
Ingen bild

Slarvid

3 juni 2016 21:32

Nästa gång en muslimer hävdar att man inte har ändrat i Koranen fråga han vart dom så kallade satansverserna tog vägen...
Hade dom varit kvar så hade värden sett annorlunda ut.

 
Ingen bild

Lena

3 juni 2016 21:48

@Pepparholm Jag känner igen mig själv i det du skriver om F R. Direkt efter valresultatet 2006 vände han på handen och gjorde tvärtom mot vad han sagt o lovat. Blev först förvånad, ingen har väl ljugit så iögonfallande som han. Dessutom så var hans första "besök" utanför Stockholm till ett invandrarområde i Södertälje och sa, helt utan att skämmas; "det svenska är bara barbariet" Då blev man verkligen medveten om att han dragit oss alla i näsan - den mannen har ingen skam i kroppen och bör föraktas av folket för alltid. Det är ett uppenbart bedrägeri, att ljuga och bedra oss. Skändligt det han gjort. Vilken otroligt uppvaknande vi fick, med F R fick vi ett ansikte på ondskan.

Men det är inte bra att ägna för mycket tid till att tänka på det eller honom. Hoppas bara att "livet" självt kommer att straffa honom för detta bedrägeri. Det är något han är väl värd.

 
Ingen bild

ruben

3 juni 2016 23:51

SD har tänkt och agerat rätt från början när det gäller flykingkrisen och det är i princip öppet för en ursäkt från de tidigare blinda partierna som betett sig som arroganta översittare.
https://www.youtube.com/watch?v=EBs-UG3Z6uc

 
Ingen bild

W & D

4 juni 2016 00:41


Historiens längsta förspel!
Muhammed 53 år gifter sig med Aisha som bara är 6 år gammal.
Han utför fullbordat samlag med barnet tre år senare.
Man grips av avsky av blotta tanken på vad gubbäcklet gjorde med flickebarnet som han hade i sitt våld.
Det övergår vårt förstånd att denne figur har ett par miljarder anhängare idag och att de välkomnas till Sverige av både regering, media och majoriteten av befolkningen främst kvinnorna!
Vilken galen värld man lever i.

 
Ingen bild

Lasse G

4 juni 2016 07:42

Ack, detta omotiverade intresse för hur mycket eller lite textilier som andra bär på kroppen. Låt folk få klä sig som de vill. Vem bryr sig? Signaturen Hulda mk1 skriver: "All denna tjocka klädsel kan jag acceptera - förutsatt att deras män också klär sig på samma sätt. Inte annars..". Det där tror du knappast ens på själv. Inte skulle du eller andra MENA-fiender vara likgiltiga för om båda könen gick i lika heltäckande plagg. Det är ju för att andra personer klär sig alltför avvikande och "osvenskt" som många enkelspåriga SD-anhängare reagerar. Och är det inte klädseln så finns det ju annat att haka upp sig på: Osvenska seder, osvensk mat, dålig svenska etc. Precis så har det låtit om romer och andra i sekel efter sekel. Försök inte göra detta till en fråga om kläder eller jämställdhet. Ingen tror er.

Thoralf Alfsson

4 juni 2016 09:17

Nej, det handlar i grund o botten om värderingar.

 
Ingen bild

Onkel Sven

4 juni 2016 09:54

Vad menar signaturen Lasse G med sitt nedvärderande uttryck enkelspåriga Sverigedemokrater ? Beror det på att han själv tycker se ha ett extra högt IQ ?

 
Ingen bild

Lotta_1

4 juni 2016 15:07

@Lasse G


I vilken verklighet lever du i som tror att det endast handlar om "hur mycket eller lite textilier som andra bär på kroppen." Läste du över huvud taget vilka åsikter imamen framförde? "Han ansåg att svenska kvinnor gick omkring ”nakna” på gatorna i Kalmar." Vilket innebär att vi får skylla oss själva om vi blir våldtagna. Balkonghoppande kvinnor var psyksjuka och hoppade av egen fri vilja. Finns det då inga psyksjuka islamska män? "Givetvis ville han leva efter sharialagar och han ansåg att det gick bra att leva efter sharialagar i Sverige idag." Ser inte du det som ett problem att man kan komma hit och leva enligt Sharialagarna? Hur var det med att ta seden dit man kommer? Jag anser att islam är en vidrig ideologi att jämställa med både nazismen och kommunismen som absolut inte hör hemma i Europa. Vill man leva enligt Sharia väljer man lämpligen ett land där islam råder inte en sekulär stat som Sverige. Enda räddningen för Europas stater är repatriering av alla de individer som inte vill anpassa sig till vårt sätt att leva. När det gäller romerna är deras dåliga rykte helt deras eget fel. Vilka är det som ligger bakom de flesta om inte alla av de fegaste brotten som finns, att lura eller råna våra äldsta och svagaste? Jag har själv erfarenhet i min närhet av vad dessa fega kräk kan ta sig till. Har du? De som sitter på vårt lands gator är medborgare i Bulgarien och Rumänien och hör hemma där. Vi har ingen som helst anledning att vare sig försörja eller låta dem stanna i Sverige.

 
Ingen bild

Tony

4 juni 2016 15:23

Lasse G.@ Vilka är det som är enkelspåriga? Varför
tävlar regering och den så kallade oppositionen då
idag om att genomföra
SD s politik, som dessa predikat i tio år, och blivit
behandlade som tredje klassens invånare av uppblåsta
politiker från den andra sidan, och av sådana som dig??
Men du är naturligtvis en av dem som i något sammanhang
lever gott på dom enorma summor som detta spektakel till
invandring belastar landets skattebetalare med?

 
Ingen bild

Lasse G

4 juni 2016 18:58

@Lotta_1: Intolerans i alla dess former ska bekämpas i öppen debatt. Det gäller både enkelspåriga imamer och inskränkta SD-anhängare. Och nej, Thoralf, uppenbarligen handlar det inte om värderingar. För många på din kant är det framför allt en fråga om etnicitet och kulturellt ursprung.

 
Ingen bild

Lena

4 juni 2016 19:58

@Lasse G Du skriver om att vi Sd-are reagerar för att muhammedanerna uppträder och klär sig osvenskt, deras matvanor är osvenska deras samhällsregler osvenska etc. Är du en Mona Sahlinfan?
Varför gnälla på svenskarna när många muslimer uppträder som översittare och struntar fullständigt i landet de kommit till? precis som du säger, inte ens språket är viktigt. Det är bara bidragen som är viktiga och inte nog med det, de klagar inte minst på att vi är rasister. De är själva de största rasisterna.

Det måste bli ett slut på detta parasiterande av utlänningar på oss svenskar. Jag VILL INTE GE BORT mina rättigheter till främlingar som inget betyder för mig, är det så svårt att förstå? Dessutom kräver jag nolltolerans mot dessa fullkomliga rasistanklagelser. Vem är du?

 
Ingen bild

Anette

5 juni 2016 03:04

Svenska män är inte ett dugg mer jämlika än andra män, från Mellanöstern eller Kina eller var det än må vara. Unga svenska killar köper horor som en kul grej. Medelålders svenska män åker till Thailand. Vad de gör där vet ni nog lika bra som jag. Så kom inte och påstå att ni bryr er om kvinnors rättigheter. Somsagt ingen tror er ändå.

Thoralf Alfsson

5 juni 2016 08:30

Vad har du fått dessa uppgifter ifrån?

 
Ingen bild

Tony

5 juni 2016 09:22

Anette@

Ja du kommer nog att bli nöjd när ditt lyckorike med
Muslimerna när landet styrs av dessa?
Vad menar du med kvinnors rättigheter? Tror du för ett
ögonblick att dom kvinnor som går omkring som vandrande
sopsäckar hade gjort det om dom själv fått bestämma?
Sen säger ju deras Religion att kvinnor bara är hälften
så mycket värda som män, för du är väl läskunnig?
Det är beklämmande att kvinnor inte får bestämma hur
dom vill klä sig, och det är lika beklämmande att en
ung tjej som du inte begriper och ser hur världen tar
stora jättekliv tillbaka i utvecklingen med försvaret
av deras seder och bruk.
Att det sen även finns Svenska män, precis som kvinnor
som beter sig som Svin är väl klart, det finns i alla
länder, men ingen har väl tvingat på dig hur du vill leva?

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

5 juni 2016 11:26

Stor humor när Lasse G skriver: -Låt dom klä sig som dom vill.
När det är just det kvinnorna inte får göra, och inte bara muslimska kvinnor om de fick bestämma.

I upp och nervända PK-världen är det den som står mot kvinnoförtryck, särbehandling och intolerans som betecknas intolerant?

Churchill sade: -Morgondagens fascister kommer att kalla sig anti-fascister.
Det är precis det vi ser nu. Dagens rasister kallar sig anti-rasister och de intoleranta påstår sig vara för tolerans. Så länge de själv håller med i alla fall.

 
Ingen bild

Lotta_1

5 juni 2016 12:43

@Anette
Vilket kvalificerat skitsnack. Tror du verkligen på det du själv skriver?

 
Ingen bild

Lotta_1

5 juni 2016 12:49

@Lasse G

"Intolerans i alla dess former ska bekämpas i öppen debatt". Men du, lycka till med att debattera islam till modernisering.

 
Ingen bild

Anette

5 juni 2016 15:28

http://www.lansstyrelsen.se/Stockholm/Sv/nyheter/2015/Pages/prostitutionen-i-sverige-2014-en-omfattningskartlaggning.aspx

 
Ingen bild

Anette

5 juni 2016 15:32

http://www.expressen.se/nyheter/de-svenska-mannen-som-koper-sex-i-thailand/
Visst märkte man att de respekterar kvinnor

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

5 juni 2016 23:18

Så Anette, din lösning är att ta hit ännu mer män med ännu sämre kvinnosyn eller vad tänkte du? Vad är relevansen?

Man kan köpa sex och ha god kvinnosyn precis som man kan ha dålig kvinnosyn utan att köpa sex. Det är inget motsatsförhållande.

Skillnaden är att vi inte kan neka svenska medborgare att bo i Sverige. Däremot behöver vi inte ta emot invandrare som inte delar våra värderingar. Om du är lika mån om kvinnor som du vill göra gällande så borde du kämpa mot det också precis som du kämpar mot prostitution. En notering dock är att många män köper homosexuella tjänster. Hur gör sig kvinnosynen gällande där?

 
Ingen bild

Anette

6 juni 2016 04:05

Så en person som köper sex, har god kvinnosyn tycker du? Jag menar att man kan sopa framför sin egen dörr, innan man klagar på andras beteende. Om så här stor andel av den svenska befolkningen köper sex och åker till Thailand och köper sex. Då betyder det att deras kvinnosyn är extremt dålig. De flesta muslimer har inte sämre kvinnosyn än svenska män. Oftast har de bättre kvinnosyn. Vad gäller klädsel, så borde ni kanske fråga de muslimska kvinnorna vad de tycker.

Thoralf Alfsson

6 juni 2016 08:40

Anette, är du muslim? Konverterat till islam? Var det din man som ringde mig i förra veckan?
Har du lyssnat till Mona Walters?

 
Ingen bild

Mia K

6 juni 2016 06:27

Hej Toralf! Du kommer med en viktig punkt, Att muslimer har fastnat i tänkesätt från tidig medeltid, något som också drar alla andra tillbaka i tiden. Konstigt nog, använder man uppfinningar som mobiler och datorer, som mer moderna tänkare konstruerat. Det är inte haram!

 
Ingen bild

Lotta_1

6 juni 2016 09:31

@Anette
"De flesta muslimer har inte sämre kvinnosyn än svenska män. Oftast har de bättre kvinnosyn." Du presenterar källor på att en del svenska män köper tjänster av prostituerade men var är dina källor till ovanstående citat?

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

6 juni 2016 13:38

"Stor andel av svenska befolkningen köper sex i Thailand"?
Kan du visa belägg för det, Anette? Så vitt jag vet är det bara en liten del av den svenska befolkningen som åker dit. Numera i form av familjeresor.

Jag skrev inte att det betydde att man hade god kvinnosyn om man köper sex. Jag skrev att dålig kvinnosyn inte var avhängigt huruvida man köpte sex eller inte. Det är en helt annan sak.

På vilket sätt har muslimska män bättre kvinnosyn? Kan du ge några exempel?

Du kan ju fråga muslimska kvinnor vad dom tycker så svarar deras män vad kvinnorna skall tycka.

 
Ingen bild

Anette

6 juni 2016 15:14

Det finns mycket man skulle kunna lägga in för att bevis, men med SD förlorar man bara tid. Ja jag är muslim. Mona Walter lyssnar jag inte på eftersom hon ljuger och kommer med osanningar om islam. Det ger väldigt dålig energi att diskutera med Sverige demokrater.

Thoralf Alfsson

6 juni 2016 15:50

Mona Walter har ju själv varit muslim men konverterat till kristendom. Vad är det hon ljuger om?

Ja, det kan vara svårt att höra sanningen!

Har du konverterat från kristendom till islam?

 
Ingen bild

Anette

6 juni 2016 17:23

Mona Walter har ingen sanning. Hon har sin personliga upplevelse av islam. Det är hennes ensak. Det är inte min sanning. Själv är jag inte ens gift, så vem som har tvingat mig att ha slöja, vet jag inte.

Thoralf Alfsson

6 juni 2016 18:06

Vad anser du om stening?

 
Ingen bild

Lotta_1

6 juni 2016 19:00

@Anette
Varför bor du i Sverige, det är inget muslimskt land? Varför bor du inte i ett muslimskt land bland dina trosfränder?

 
Ingen bild

Lotta_1

6 juni 2016 20:56

@Anette
Du förkastar det som Mona Walter säger trots att hon oftast hänvisar till verser från islamiska texter. Hur förklarar du det om hon ljuger? Det finns fler kvinnor som varnar för islam, Wafa Sultan, Ayaan Hirsi Ali, Nonie Darwish, menar du de att alla dessa också ljuger?

 
Ingen bild

Anette

7 juni 2016 00:25

http://www.5pelare.se/artiklar/mona-walter-far-med-osanningar-om-islam/ jag lade ut den här, men Thoralf valde att inte publicera den kommentaren. Jovisst det finns många som säger saker om islam. Det är deras upplevelse av islam. Det får stå för dem. Menar du då att det som de säger skulle vara en absolut sanning. Det finns lika många som talar emot vad de säger. Alla väljer vad de vill i livet. Men det är inte icke muslimers sak att reformera islam. Mona Walter har valt kristendomen framför islam. Och det har hon all rätt att göra. Själv har jag valt tvärtom, vilket jag också har rätt att göra. Det är inte din sak var jag väljer att bo någonstans. Jag är svensk, med svenska föräldrar så jag har lika mycket rätt att bo här som du. Angående stening så får du fråga någon som är kunnig i islam och sharia. Nu har fastemånaden Ramadan börjat, så jag har viktigare saker att göra än att diskutera med SD.

Thoralf Alfsson

7 juni 2016 05:59

Jag frågade vad du ansåg om stening. Inte vad någon imam anser.

Men jag tolkar ditt svar som att du anser att det är ok att stena kvinnor bara någon imam förespråkar det!

 
Ingen bild

Fredde

7 juni 2016 07:45

Anette: "Mona Walter har ingen sanning. Hon har sin personliga upplevelse av islam"
Men, du Anette talar sanning om islam? Och ändå vet du inget om stening?

Tycker du att det är OK att kvinnor inte ska få köra bil? Att de blir av med jobbet i 3 år om de inte slutar köra bil? http://www.svd.se/saudiska-kvinnor-trotsar-traditionen

Att kvinnor inte ska få klä sig ledigt som män gör?
#Kläderna ska vara löst sittande, kroppsformen får inte framhävas.
#Kvinnas klädsel får inte likna mannens klädsel.
Är det jämlikt?
http://www.islamguiden.com/kladsel.shtml#.V1ZeVtmLS00

Det finns till och med föreskrifter från Socialstyrelsen om hur vårdpersonal ska klä sig, "Arbetsdräkten ska vara kortärmad för att möjliggöra korrekt handdesinfektion"
Men det tycks inte vara så viktigt inom islam: "Kläderna måste täcka hela kroppen, endast handen och ansiktet får synas. Men enligt Vissa Fiqh skolor,måste även ansiktet täckas (Niqab)"
Anette: är det OK att strunta i föreskrifter?

 
Ingen bild

Lotta_1

7 juni 2016 09:12

@Anette
Om det inte är muslimernas sak att reformera sin egen religion vems sak är det då? Jag anser att islam är en vidrig ideologi att likställas med både nazismen och kommunismen. Islam hör inte hemma i Europa. Du skriver att Mona Walter ljuger, tycker du då att IS, Boko Haram och Al Qaida för att nämna några talar sanning?

 
Ingen bild

Malte the Swede

7 juni 2016 14:04

@ Annette alias Aisha
Vad anser du om att din pedofet Muhammed idkade sex med barn?!

 
Ingen bild

Anette

7 juni 2016 15:43

https://youtu.be/ehpK8X3vnNA
Detta är vad vi anser om Is och liknande. Jag sa att, isåfall är det muslimerna som ska reformera, inte de som inte är muslimer. Angående att kvinnor inte får köra bil, så är det i Saudiarabien. Islam säger att kvinnor får köra bil. Varför den lagen finns i Saudiarabien vet inte jag. Det får du väl fråga Saudiarabien om. Är du som svensk ansvarig för alla lagar som finns i Sverige? Det betyder att jag inte heller är ansvarig för alla lagar som finns i muslimska länder.

Thoralf Alfsson

7 juni 2016 20:27

Uppenbarligen tycker du ingenting själv. Du svarar inte på någon direkt fråga.

Min slutsats av detta är att du redan är så förtryckt att du inte vågar uttrycka en enda åsikt om islam!

 
Ingen bild

Lotta_1

7 juni 2016 22:10

@Anette
Du borde läsa vad du skriver i tidigare inlägg innan du skriver ett nytt: "Men det är inte icke muslimers sak att reformera islam". Jag tror att du är en svag, osäker människa som skulle kunnat hamna i vilken hjärntvättssekt som helst. Tyvärr blev det islam vilket jag å dina vägnar beklagar djupt. Hoppas du klara dig helskinnad ur det. Lycka till.

 
Ingen bild

Anette

7 juni 2016 22:32

Lotta1 Det är nog du som är lite trög Lotta1. Jag sa att det är inte "icke -muslimers" sak att reformera islam. Med icke-muslimer menas :de som inte är muslimer. Alltså det är isåfall muslimernas sak.

Thoralf Alfsson

7 juni 2016 23:59

Anette

Anser du att islam behöver reformeras?

 
Ingen bild

Anette

8 juni 2016 01:40

På vissa punkter kanske. Men i islam går vi inte efter vårt eget tyckande och tänkande. Det finns en islamisk lag. Den måste man vara kunnig i, om man ska uttala sig om den. Man måste utgå från kunskap, om det ska bli rätt. Att det finns problem i den muslimska världen, det vet jag också. Men islam är inte fel i sig. Jag är mycket nöjd med att vara muslim. Tror det är värre isåfall att vara Sverigedemokrat. Om ni vill veta vad islam står för så finns det hur mycket info. somhelst. Men det är ingen idé för mig att lägga upp något, på grund av att ni ändå förkastar allt. Jag vet inte vad det är som jag inte svarar på. Era kommentarer baserar sig bara på fördomar, inte på fakta. Läs en bok om islam t.ex
Nej, Lotta1, jag är ingen svag osäker människa. De som förtrycker mig är isåfall rasister som ni! Men var inte oroliga, Sverige håller inte på att islamiseras! Eftersom Sverige är ett sekulärt/kristet land! Men förhoppningsvis kan vi leva ifred. Angående IS Bokoharam etc. så är de inte muslimer. Detta är terrororganisationer. Inga muslimska lärda stödjer dem. De allra flesta tar avstånd från dem. Det finns väl ingen som ber er att ta avstånd från breivik, Ku klux klan......?

 
Ingen bild

Lotta_1

8 juni 2016 09:29

Vilket skitsnack. Islam får inte ändras pga att det är islams Guds ord, det borde du veta om du är muslim. Varför tror du annars att islam inte reformerats utan är precis likadan som på 600-talet? Känner du till uttrycket Taqiyya? På vilket vis menar du att Sverigedemokraterna är rasister? IS och Boko Haram följer ju Koranen till punkt och pricka, självklart är de muslimer. Islamisk lag skriver du, är det Sharialagen du menar då? Dvs samma lag som ovan nämnda islamister lever efter. Breivik är norsk och Ku Klux Klan är amerikanskt vad har de med det sekulära Sverige och svenskarna att göra?

 
Ingen bild

Lotta_1

8 juni 2016 09:37

@Anette

Tillhör du sunni eller shia?

 
Ingen bild

Anette

8 juni 2016 16:52

Ja,du sa det själv. Vad har ku klux klan och Breivik med Sverige att göra? Ja ungefär lika mycket som vanliga muslimer har med is och boko haram att göra. IS följer koranen till punkt och prickar?? Hur vet du det? Är du kunnig i att tolka koranen? Har du överhuvudtaget läst koranen. Eller du kanske endast förlitar dig på Mona Walter. Sverigedemokraterna är rasister. De gillar inte människor från andra länder. Och särskilt inte muslimer verkar det som.

 
Ingen bild

Lotta_1

8 juni 2016 19:42

Du säger att du är muslim som har islam som religion och verkar vilja leva under sharia. Det är precis samma som IS och Boko Haram hur mycket du än vill påstå att det inte är så. Sverige och svenskarna har däremot absolut inget gemensamt med vare sig Breivik eller Ku Klux Klan och det vet du. Jag börjar misstänka att du inte alls är svensk, vore du det borde du veta att det heter till punkt och PRICKA och inte till punkt och prickar. Du glömde svara på om du är sunni eller shia?

 
Ingen bild

Anette

8 juni 2016 22:14

Tro vad du vill. Du som inte ens fattar vad icke-muslimer är. Daesh /IS och boko haram är "khawarij". Jag har inget gemensamt med dem, och inte andra muslimer heller. Jag är sunni muslim.

 
Ingen bild

Malte the Swede

9 juni 2016 00:10

@ Annette alias Aisha
Du har ännu inte svarat på frågan om islams grundare Muhammed som var våldtäktsman och pedofil,
Vad anser du om att han våldtog barn?

 
Ingen bild

Lotta_1

9 juni 2016 10:38

@Anette
Vad icke-muslimer är vet jag, kuffarer är väl ett annat ord ni använder? Det jag inte förstod var icke muslimer. Är allergisk mot orddelare förstår du. Du har inget gemensamt med IS och Boko Haram som väl båda är sunni liksom du? Samma inriktning som tolkar de islamiska texterna olika. Wahhabister och Salafister hör tydligen hemma inom sunni.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards