thoralf

Alla inlägg den 23 januari 2017

Av Thoralf Alfsson - 23 januari 2017 23:41

När jag granskade källermoskén i Kalmar under augusti 2013 framkom det att NBV, Nykterhetsrörelsens bildningsverksamhet samarbetade med Islamiska kulturföreningen Salam. Bland annat hade man kurser, studiecirklar och kulturaktiviteter i källarmoskén. Läs mitt blogginlägg.


Jag har nu återigen varit i kontakt med NBV och deras nye ordförande Anders Andersson som är tidigare riksdagsledamot för Kristdemokraterna. Jag har ställt frågan om NBV fortfarande samarbetar med Islamiska kulturföreningen och fick då följande svar.


”Jag har idag kollat av med vårt kansli och fått bekräftat att NBV inte har haft något samarbete med den aktuella föreningen under 2016. Enligt de uppgifter jag fått så avbröt NBV all samverkan hösten 2014.”

 

All samverkan avbröts hösten 2014. Jag har givetvis ställt frågan om orsaken till att all samverkan avbröts men endast fått undvikande och diffusa svar. Det är ju inte utan att man undrar vad orsaken var. Jag lär väl inte få svar om inte någon med insyn i NBV informerar mig.


 


Johan Westerholm på Ledarsidorna kommer idag med ett häpnadsväckande avslöjande om hur Mehmet Kaplan uttryckte sig efter att Fadime hade mördats.


”Det var rätt att hon dödades”

 

Läs mer på Ledarsidorna. Betänk att Kaplan var svensk minister i den rödgröna feministregeringen för mindre än ett år sedan. Utsedd av Stefan Löfven. Kaplan for under sitt dryga år som minister som en "skottspole" till Turkiet. Det var inte så många som förstod varför bostadsministern åkte till Turkiet!


Såg ett inslag från BBC om Sverige på nätet för någon dag sedan. Jag har tydligen missat det tidigare men det passar bra i detta blogginlägg.



Sedan kan du även se detta inslag vilket kan ge ett uppslag till varför NBV avbröt sin samverkan med Islamiska kulturföreningen Salam i Kalmar. Inslaget kommer från ett stort möte i Norge. Jag har haft det tidigare på min blogg. Vem tror att dessa människor kommer integreras i vårt samhälle. Det borde få alla att reagera och fundera på om islam hör hemma i vårt västerländska samhälle eller om inte islam borde skickas tillbaka till MENA-länderna!


Av Thoralf Alfsson - 23 januari 2017 11:59

I förra veckan blev jag uppringd av en man som undrade över statistiken för Nybro kommun. Nybro har haft en väldigt negativ utveckling under de senaste två åren. Idag har lilla Nybro kommun hela 420 personer som befinner sig i etableringsreformen och antalet ökar med 10-30 personer varje månad. Hur många av dessa kommer kunna försörja sig själva efter 24 månader i etableringsreformen? 5 procent?


Här kommer lite statistik för Nybro kommun! Fundera vad dessa mång miljoner kronor kunde använts till istället.


 

 

 

 

Inga siffror finns ännu för befolkningsstatistik för 2016.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards