thoralf

Alla inlägg den 30 januari 2017

Av Thoralf Alfsson - 30 januari 2017 22:09

Ungefär så har Donald Trump uttryckt sig vid något tillfälle de senaste veckorna, det kanske till och med var under hans installationstal. Jag kan bara instämma.


Jag tror världen aldrig har sett en nyvald ledare i modern tid som så snabbt efter ett val levererar sina vallöften. Donald Trump överraskar säkert även sina egna sympatisörer. Hörde några ekonomer i ett program i P1 under eftermiddagen varna för att USA:s tillväxt kan bli för kraftig med Donald Trump. Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta över pk-isternas krumbukter. De flesta ekonomer skulle jubla över en kraftig tillväxt.


Jag är imponerad av det sätt som Donald Trump genomför sina vallöften. Jag tror omvärldens ledare fortfarande står med gapande munnar och ännu inte förstått vad som händer. Ingen borde ju dock vara förvånad då Donald Trump bara genomför sina vallöften. Men jag gissar att flesta vant sig vid hur andra politiska ledare svikit sina vallöften så fort de blivit valda och därför förväntat sig att Donald Trump skulle agera på liknande sätt. Vad de bedrog sig!


Sverige borde också skärpa inresereglerna till vårt land.  

 

Efter att jag lyssnat på Annie Lööf i söndagens Agenda så ställer jag mig frågan varför skall man rösta på Centerpartiet?


Med dagens opinionsläge är det en bortkastad röst! Centerpartiet kommer inte stödja Stefan Löfven men de kommer heller inte stödja en högerregering som behöver stöd från SD. I det senaste fallet kommer Centerpartiet gå i opposition enligt Annie Lööf.


Ändå går det bra att ta stöd av SD i fråga efter fråga när man stoppar det ena efter det andra förslaget i riksdagen från S-regeringen under denna mandatperiod. Vilket hyckleri av Annie Lööf. Jag hoppas att väljarna ser igenom hennes floskler!


 

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards