thoralf

Alla inlägg den 9 januari 2017

Av Thoralf Alfsson - 9 januari 2017 12:03

För ett halvår sedan fick jag också ett samtal från en muslim som sa sig företräda islamiska kulturföreningen i Kalmar. Han var irriterad och arg över att jag skrev om deras förening och källarmoské och att jag hade publicerat en bild på min blogg på en kvinna i niqab. Kvinnan skulle vara hans fru!


Det blev ett ganska långt samtal (ca 40 minuter) där jag ställde frågor om kvinnoförtryck och hedersvåld, framförallt det som brukar kallas för ”balkongflickor”. Det han då sa fick mig att häpna!


”Jag tog upp att kvinnor som råkar ”ramla” från balkonger i betydligt högre idag mot hur det var för 20-30 år sedan och om orsaken till detta berodde på hederskultur och förtrycket av kvinnor. Men hans svar var att kvinnorna är psykiskt sjuka och hoppar själva från balkongerna.”


Vi pratade också om koranen vs bibeln och hans inställning var obehaglig.


”När vi kom in på koranen var han väldigt kritisk mot att vi kristna ändrat och reformerat innehållet i bibeln. Koranen var skyddad från förändringar och därför var den betydligt bättre och mer sann än bibeln. Argumentet att samhället förändrats och därmed bör man reformera och förändra koranen var inget argument enligt den här muslimska mannen.”

 

Det innebär bland annat att han står bakom t.ex sharialagar fullt ut! Med alla dess ohyggligheter!


Läs hela mitt blogginlägg ifrån den 2 juni.

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/06/02/11322626-samtal-fran-en-muslim-i-kalmar/

 


Nu har jag kollat upp från vilket telefonnummer som samtalet kom den 2 juni. Det var från samma mobilnummer som samtalet på nyårsdagen. I samtalet i juni berättade han också att han varit i Sverige i 25 eller 27 år och att han var frisör.



Det var alltså Choukri Naji som ringde mig även i juni. Det fyller mig med än större obehag över vad som pågår i källarmoskén i Kalmar. Det är då inga ”moderata” muslimer som sitter i ledningen för islamiska kulturföreningen i Kalmar.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards