thoralf

Alla inlägg den 7 maj 2013

Av Thoralf Alfsson - 7 maj 2013 23:03

 


Hade egentligen tänkt skriva ett blogginlägg om islamiseringen av Kalmar idag men det får jag återkomma till imorgon. Istället kommer det handla om den horribla domen från hovrätten för det bestialiska knivmordet i Landskrona.


När tingsrätten dömde knivmördaren till 8 års fängelse blev jag positivt överraskad. Idag har den politiska korrektheten och det svenska rättsväsendet visat sitt rätta jag och omvandlat straffet till 4 års sluten ungdomsvård.


Målsägarens advokat Elisabeth Massi Fritz är nöjd med domen enligt en artikel i Aftonbladet. I mina ögon har hon där med skämt ut sig fullständigt och accepterar därmed en låg straffsats för hedersmord. Jag trodde faktiskt att hon hade helt andra värderingar. Jag mår illa!


Det är en svart dag för det svenska rättsväsendet!


Mördaren bör dömas till minst 10 års fängelse och livstids utvisning från Sverige. Frågan är om inte delar av familjen även skulle utvisas från Sverige.


Hur många kommer ihåg det fruktansvärda mordet på Abbas Rezzai i Högsby och det efterspel som varit med farsartade rättegångar och ändrade vittnesmål. Där den så kallade 17-åringen till slut pekade ut sin far som mördaren.


Dessa hedersmördare användar Sveriges ”humana” rättssystem för att utföra bestialiska mord i hederns namn. Jag mår illa!


Det värsta är dock att 7-klövern med justitieminister Beatrice Ask i spetsen inte ser eller blundar för hur verkligheten ser ut. När man sedan hör Maria Ferm och andra Miljöpartister i riksdagen prata rättsväsende mår jag riktigt illa. Mer naiva och rent ut sagt korkade personer får man leta efter.


Miljöpartiet föreslog nyligen i riksdagen att personer under 21 år inte skall kunna dömas till frihetsberövande straff. Jag undrar vad Miljöpartiet vill göra med 20-åriga mördare?

Skall de få jobba på dagis? Eller skall de anställas som politiska sekreterare hos Miljöpartiet i riksdagen. Jag tror knappt någon annan vill ha med dessa kriminella element att göra!


Jag mår tusenfalt illa!

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards