thoralf

Direktlänk till inlägg 26 maj 2013

VILKET HYCKLERI I AGENDA

Av Thoralf Alfsson - 26 maj 2013 21:50

Har precis kommit hem från min sons bröllop. Jag har haft en väldigt trevlig helg och jag är väldigt glad för att min son och hans sambo tagit detta steg.


Jag kom lagom hem till Agenda började. Jag säger bara ett ord hyckleri. Den absolut mest relevanta frågan när man pratar integration, upplopp, segregation och utanförskapet är givetvis om invandringen till Sverige är för stor! Att en programledare kan undvika att ställa den frågan till vare sig politiker i studion eller till forskare är skrämmande och samtidigt ynkligt.


Camilla Kvartoft är en riktig ”kärring” som inte vågar ställa den mest relevanta frågan. Hon är inte dum i huvudet, utan bara politiskt korrekt. Det är viktigare att kvittera ut lönechecken varje månad än att ställa de obekväma och "kontroversiella" frågorna. Jag ser med ett visst förakt på dessa programledare och undrar vem de är rädda för. Vem är det som drar i trådarna på SVT?


Hur mycket konflikt finns det i Sverige mellan shiamuslimer och sunnimuslimer? Jag är övertygad om att detta också existerar i vårt land. Finns det ingredienser i upploppen i Husby som kan härledas till konflikt mellan shia och sunni.


Med tanke på utvecklingen i Syrien där nu Hizbollah nu öppet stödjer Assad kommer säkert konflikten mellan shia och sunni utvidgas, kanske också till Europa. Sverige har goda förutsättningar för en sådan konflikt.


 

Hizbollah i Kalmar                        Foto Thoralf Alfsson



 
 
Ingen bild

Kalleman

26 maj 2013 22:06

Ja du Thoralf, trots all kritik från oss och utländsk media fortsätter flosklerna, mao allt är som vanligt i demokraturens Sverige!

 
Tobbes Medieblogg

Tobbes Medieblogg

26 maj 2013 22:08

Ärligt talat så förväntar man ju sig ingenting annat. Jag skulle bli oerhört förvånad om någon relevant fråga ställdes, eller en förutsättningslös debatt fördes i statsmedia...

http://tobbesmedieblogg.blogspot.se

 
Ingen bild

Hulda mk1

26 maj 2013 22:12

Instämmer till fullo! Det är ett enormt tassande runt orsakerna till förorts-intifadan.
Var finns intervjuerna med Jimmie Åkesson? Var finns inbjudan till morgonsofforna? Var finns debatterna med honom och någon förespråkare till fortsatt invandring?
Nej, elefanten i rummet står inte bara blygt och tittar nu. Den stampar med fötterna, slänger med snabeln och trumpetar högt, högt..

Hade inte oansvariga politiker tagit in dessa människor till Sverige, hade Husby varit en säker och stillsam förort. Så även alla andra "utsatta förortsområden"...

 
Ingen bild

Hulda mk1

26 maj 2013 22:17

Givetvis ett stort grattis till den stora händelsen i helgen! Att se sina barn eller andra unga, som man ömmar för, ta viktiga steg ut i livet är stort!

 
Ingen bild

Frank

26 maj 2013 22:37

Det finns anledning till att TVn åkte ut för flera år sedan. Jag såg naturligtvis inte Agenda, skulle aldrig falla mig in att titta på svenska pravda-TV.

 
Ingen bild

Tobbe S

26 maj 2013 23:32

Lyssnade på "Medierna" på SR P1 idag. Det visar sig att samtliga stora medier (Expr, Ab, SVT, TV4 etc) har journalister som varit på plats under upploppen. De här journalisterna, det vet vi, förespråkar i regel mångkulturen och tycker att den förda invandringspolitiken är berikande för Sverige. Nu till poängen... Samtliga mediebolag har hyrt in livvakter, från vaktbolag, för att skydda journalisterna under deras bevakning av förorterna. Så när det kommer till kritan är förorten en fin plats. Åtminstone om man iaktar den från trygga Bromma eller Södermalm.

 
Ingen bild

SM811

26 maj 2013 23:43

När nu de så kallade journalister måste dra till med en ny lögn för att kamouflera den gamla lögnen och de håller på så hela tiden tar lögnerna slut. Vi som står vid sidan om dessa PK har insett detta för länge sedan men de fortsätter i förminskad takt och tror att svenska folket går på deras dravel.

 
Ingen bild

Trött På SVT

26 maj 2013 23:50

Det gamla vanliga.
Man diskuterar problemen men inte orsakerna.
Svennarna kommer att fortsätta gå på sina rosa moln.

 
Ingen bild

Johnny

27 maj 2013 00:12

Ingen politiker eller journalist har ännu kommit fram till att det är antalet kriminella och arbetslösa invandrare som är det sociala och ekonomiska problemet. Ingen har sagt att invandringen måste upphöra helt eller ens begränsas, utan det är mer utbildning och mer jobb som så många gånger förr är lösningen.

Det är också orättvist att svenska elever som sköter sig och presterar bra får mindre resurser än invandrarelever som missköter sig och presterar dåligt, de borde minst få lika mycket resurser, egentligen skulle de bästa få mer.

Hoppas (SD) kan driva politiken åt rätt håll så att antalet invandrare i Sverige minskar. Sverige importerar 50% av livsmedels konsumtionen, bara 50% produceras i landet. Vid blockad får vi svält. Viktigt att öka livsmedelsproduktionen och minska befolkningen för att bli 100% självförsörjande.

 
Ingen bild

Vakttornet

27 maj 2013 00:19


@ Thoralf

Som svar på din fråga,
Hur mycket konflikt finns det i Sverige mellan shiamuslimer och sunnimuslimer?

- Artikel på Avpixlat, Shiademonstration mot sunni i Stockholm:
http://avpixlat.info/2013/02/24/shiamuslimer-demonstrerade-i-stockholm-den-intermuslimska-konflikten-ar-har/

- Artikel på Newsmill, Imam (troligen shiit) risar Omar Mustafa (sunnit)
http://www.newsmill.se/artikel/2013/04/14/imam-ntligen-har-s-f-rst-tt-att-islamiska-f-rbundet-r-fundamentalister

- Stockholms största moské på Södermalm är en sunnitisk sådan och dit är inte shiiter välkomna.

- Det 1400-år gamla Shia-Sunni-kriget är världens äldsta och längsta ännu pågående krig. Shia och sunni hatar varandra mer än vad de hatar judar.

 
Ingen bild

Kalle

27 maj 2013 01:06

Men snälla integrationsministern Ullenhag. Stenkastning mot ambulans och polis har inte endast skett den senaste veckan. Om integrationsministern var lite bättre påläst så skulle han kunna åka till det invandrartäta Hovsjö i Södertäle några mil söder om stockholm. Där har det kastats stenar mot ambulanser och polis i flera år nu. Är du som Integrationsminister sååå himla dåligt informerad och påläst tycker jag att du skall avgå så fort som möjligt. Du kan absolut INTE göra något för att förbättra situationen i Sverige, tyvärr. Du klarar inte av den ministerpost du är tillsatt att sköta. Du missköter den så mycket att sverige närmar sig en katastrof. Det har utlandet upptäckt nu hur mycket dravel myndigheterna talar i sverige.

Vad sverige behöver är en "Återvändarminister" istället för dig som integrationminister!!!

 
Ingen bild

Magnus S

27 maj 2013 02:30

Erik Ullenhag är synonym med kräkmedel. Jag orkar inte se den människan. Än mindre höra.

 
Ingen bild

joffe

27 maj 2013 03:31

I Sverige kan man inte ens DEBATTERA ÄRLIGT för att PK-media tillåter inte medverkande från ALLA falanger att tillåtas delta i debatter.
Undra på att man skrattar åt er sk demokrati utomlands.

Sverige har en integrationsminister Ullenhag som inte ens kan försvara landets katastrofala politik i en intervju på världsspråket engelska ! - Han är en oskolad MINISTER i en regering! Snacka om kravlöshet. Hur är det ni brukar säga? Vilket j-a stolpskott! Undra på att det brinner i ett land där det saknas ledarskap över huvud taget. Hela 7-klövern är ju förgiftad.

Utomlands i normala demokratiska länder finner vi er situation helt sanslöst otänkbar. Sverige beter sig löjeväckande och härom dagen kunde man utomlands läsa:

Tyvärr håller Sverige på att begå självmord...

 
Ingen bild

S.Småland

27 maj 2013 05:44

H.G .Strömer har på sin blogg inte med ett ord nämnt "kravallerna" i Stockholm , det är bara när SD:s siffror råkar halka något tillbaka som han jublar och slår på stora trumman ! För övrigt tycks han gilla läget.

 
Ingen bild

biran

27 maj 2013 05:59

SD borde kräva nyval då landet befinner sig i en extrem situation med en handlingsförlamad regering.

 
Ingen bild

Tompa

27 maj 2013 06:47

Apropå näthat.
Här sprider Kjell Bergkvist sitt hat genom Aftonbladet.

Kjell bor säkert lugnt och tryggt och åker mycket taxi och vet naturligtvis vad han pratar om egentligen. Han får snart såga utav bara h-lvete då en miljon sverigedemokrater tar man inte bort hur som helst.

Min tidigare respekt för honom har han redan sågat av. Skäms Kjelle
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/noje/tv/article11945.ab

 
Ingen bild

OH

27 maj 2013 06:54

Jag har hund.
När jag kastar en pinne och säger ta den, springer hunden och tar pinnen. när jag ropar kom, kommer den med pinnen. Säger jag loss släpper hunden pinnen.
Så gör ock Ullenhag. Han lyder Husbondens röst.
F.n uppträder ingen av sjuklöverns partiledare som statsministerkandidater.

 
Svensson

Svensson

27 maj 2013 06:57

Erik Ullenhag har kört med samma snack i sju år,tror han att vi svenskar är blåsta ?

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Stefan

27 maj 2013 07:05

Det fanns ingen opposition i Agenda igår, endast två representanter från 7-klövern.

 
Ingen bild

Stefan A.

27 maj 2013 07:11

En debatt mellan två stycken som egentligen har samma mål, att ösa in så mycket ekonomiska "flyktingar" som möjligt kan inte ge särskilt mycket, hyckleriet i politiken och media är nu så omfattande att det är ett stort arbetsmiljöproblem, arbetsmiljöverket bör allvarligt överväga om vissa arbetsplatser bör stängas ned, tydlig skadlig psykisk påverkan kan spåras bl.a i aftonbladet kultur, ledare och hos högsta hönset, samt sexpressen, svt/sr, tv 4, och de flesta andra media,hos den sk. sjuka sjuklövern är nu flyktbeteendet så omfattande att tal i tungor (ett ohejdat meningslöst babblande) är flitigt förekommande, någon omedelbar tillfrisknande torde inte vara att vänta, enda verksamma kända medicinen mot rådande tillstånd är 25 % SD med början hösten 2014.

 
Ingen bild

Arvid

27 maj 2013 07:12

Hizbollah i Kalmar
Är det inte den ökände och föraktlige pseudosossen 'SKINKMACKAN', iklädd palishal, han som utomlands utger sig för att vara riksdagsman och doktor (utan hatt), som skymtar där till höger på bilden? Fy f*n för detta kräkmedel, denne skrymtare - när skall han bli repatrierad till Långtbortistan?

 
Ingen bild

Kalleman

27 maj 2013 07:59

Fria Tider följer händelserna i förorten på ett fantastiskt bra sätt. Avpixlat tycks tyvärr ha halkat efter här. Att rapportera om vad som händer i de invandrartäta förorterna är viktigt. Det är också viktigt att föreslå hur man ska lösa problem i samhället. Det enda sättet för Sverige att överleva är att införa ett återflyttningsprogram för alla som inte hör hemma här. Ett totalt invandringsstopp (utom för enstaka invandrare från vår egen kulturkrets) borde vara första steget.

http://www.friatider.se

 
Ingen bild

Sven Dacke

27 maj 2013 08:00

FN sammanställer ett slags index ( HDI) över utveckliligen för ett land.
Listan är uppdelad i en grupp för mycket hög utveckling där Sverige ligger på plats 15 med Australien på topplats.

Prognos för Sverige 2020 är plats 25, och prognos för 2030 är absolut sist och plats 45, därefter sker nerflyttning på "slasklistan"

Men hjälp! Vad har hänt, vi tar emot massor med människor som skall rädda vår välfärd och resultatet är att vi sjunker.

Vem är det som ljuger, Regeringen eller FN, kommer alltså välfärden att sjunka

Länk tyvärr på engelska
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_future_Human_Development_Index_projections_of_the_United_Nations

 
Ingen bild

Peter

27 maj 2013 08:09

I Hässleholm så förekom det ett bråk mellan en shia- och sunnimuslim för några år sedan, där en av dem försökte köra över den andre. Jag tror till och med att han backade bilen och försökte igen.

https://www.flashback.org/p17993535

 
Ingen bild

Håkan

27 maj 2013 08:55

Thoralf!
Nej jag tror inte att vi har eller kommer ha en öppen strid mellan shia och sunni. Det kommer senare, när dom blivit större som grupp och när samhället är på den riktiga randen av upplösning. Men jag kan ha fel för muslimska organisationer följer inte logiska mönster.
Andra tar upp media blockaden mot svenskvänliga åsikter här.
Detta är en försmak av vad som kommer utvecklas och sofistikeras nästa år då vi har valår ( förutom massiv smutskastning och valfusk ).
För att bryta det, behövs information och åter information, till befolkningen.
Är man utesluten från att nå ut via media kostar pengar ( mycket pengar )att nå ut till människor. Idag finns en liten länk på SD,s hemsida om att bidra till insamlingen, som det står, för 2014 Sep. Naturligtvis är det så fel det bara kan bli.
Ingen stake, ingen go. Jag ska förtydliga.
Kommer du ihåg, Thoralf, när du hade insamling för bygget i Kalmar? Det gick ju hyfsat, eller hur? och insamlingen för rättegången mot transport hystade in lite pengar.
Jag hävdar starkt, att det behövs en insamling av kontanta medel, NU.
För att sprida information ( NU )
För att väcka fler ( NU ) inte i sep. 2014.
För att få upp en insamlingorganisation ( NU )som rullar på under HELA 2014.
Har man så dåligt självförtroende, eller organisationsförmåga eller vad det nu kan vara, så starta i mindre skala. En insamling för utskick till alla hushåll i Stockholm eller Göteborg och ta det från där. Då har man fått igång en organisatorisk maskin för att växa vidare.
Jag är helt säker på att det finns hur många som helst som gärna hjälper till, bara någon TAR TAG I FRÅGAN, NU!

Övriga frågor... Hur ser det ut på tryckeri fronten? Har ni bra avtal? Kanske dags för omförhandling? Hur ser det ut på distributionsidan ( reklamutdelarna ).. Bra avtal finns, eller?

Tidningsprojektet verkar det som, rann ut i sanden. Det är en ytterst liten klick av Sveriges medborgare som läser Avpixlat, Fria tider m.m och hur många går in på SDTV på Youtube? Inte många.
Så ska SD bara leva på alla misstag och vansinne skapat från sjuklövern, där folkflertalet inte ens får kunskap om vad som händer?
För mej känns inte den politiska taktiken, optimal.

 
Ingen bild

johannes mattisson

27 maj 2013 09:39

"Hur mycket konflikt finns det i Sverige mellan shiamuslimer och sunnimuslimer? Jag är övertygad om att detta också existerar i vårt land. Finns det ingredienser i upploppen i Husby som kan härledas till konflikt mellan shia och sunni."
Till dig Thoralf vill jag säga att du så fort du öppnar munnen kommer det mycket trams. Om det är så att du tror detta så tycker jag du ska visa det också genom en undersökning. Inte bara påstå något. Du kan ju be riksdagens utredningstjänst göra den till dig.
Du borde be om ett entledigande från riksdagen för du förtjänar ingen plats där.

 
Ingen bild

OH

27 maj 2013 10:11

Jag har ingen som helst kunskap om vem denne Johannes M är, men om Thoralf ej har i riksdagen att göra så finns det ingen från de 7:s gäng som har förjänat sin plats eller sitt arvode där.

 
Ingen bild

Hulda mk1

27 maj 2013 10:29

johanes matisson...
Du ska hålla dig på ett par meters avstånd från din dators tangentbord. Det är mer än "otur" som du verkar lida av, när man ser vad du har presterat.
Är det någon som förtjänar sin plats i vår Svenska Riksdag, så är det Thoralf.
Som tur är, tillhör du en ytterst liten minoritet och den har dåliga framtidsutsikter...

 
Ingen bild

Magentan

27 maj 2013 10:34


@ Håkan
Mycket bra Håkan! Det är exakt mina egna åsikter du för fram i din kommentar, och det gäller både beträffande shia/sunni-frågan samt informationsproblemen till alla de 80-90 % av väljarna som endast hämtar sin information via våra SD-fientliga PK-medier, och alltså aldrig tar del av sanningen på t ex Avpixlat, Fria Tider med flera ögonöppnar-bloggar på nätet.

Det finns drygt 7 miljoner röstberättigade i Sverige (ca 1 miljon av dessa struntade i att rösta 2010). Det betyder att det finns minst 5 miljoner PK-hjärntvättade röstberättigade som SD måste nå ut till I GOD TID före valet 2014!

SD bör definitivt inte räkna med att en enda av dessa 5 miljoner oupplysta väljare har minsta intresse av att besöka några SD-torgmöten och lyssna på vrålandet, visslandet och vuvuzelabrölandet från SD-hatar-pöbeln. Den enda information som dessa 5 miljoner väljare får beträffande SD:s torgmöten är PK-mediernas vanliga tvetydiga upplysningar om att "Ett antal personer omhändertogs av polisen när bråk uppstod mellan sverigedemokrater och motdemonstranter. Det är oklart hur många av de gripna som var motdemonstranter respektive sverigedemokrater ... "osv. Resultatet av dessa torgmöten blir bara en massa (för all del befogat) gnäll från allmänheten om de höga kostnaderna för den massiva polisbevakningen, underförstått att de höga bevakningskostnaderna är SD:s fel.

Jag anser att såväl SD som SDU bör vara MYCKET restriktiva med torgmöten inför valet 2014 och endast välja ut ett fåtal "säkra" platser med god polisrespons. Inte minst av det skälet att det innebär livsfara att utgöra målgrupp för hetsandet från den vrålande vansinnes-pöbeln. Det finns så många okunniga och okontrollerade dårar nu i vårt samhälle, så precis vad som helst kan hända.

 
Ingen bild

Håkan

27 maj 2013 10:40

@OH: "Jag har ingen som helst kunskap om vem denne Johannes M är"
Personangrepp, aggressiv hållning och ton. Inte själv ha en argumentering i själva frågeställningen... Jag påstår att Johannes är ett tvättäkta marxist troll.

Det är bra att Thoralf slänger ut tänkvärda funderingar. Det är så politik fungerar. Jag kan slänga ut en själv ( utan att ha "på fötterna" ).
I Snaphanen ( dansk alt. media ) stod det för ett tag sedan, att man i Norge konstaterat att majoriteten som gick jägarutbildningen, nu mer, var muslimer. I Sverige registreras inte religiös tro vid något som helst tillfälle, så om jag skulle hävda att de flesta i Sverige som går jägarutbildning är shia eller sunni muslimer, så kommer det troligen stanna vid, det som Johannes definierar som trams, eftersom det inte går att bevisa ( i Sverige).
Att det som Thoralf påpekar om shia och sunni muslimer, är fullt rimligt, med tanke på historiska fakta ( Historia och fakta är något som marxister verkar avsky + vetenskap och naturlagar ).
Frågeställningen blir mer: vid vilken tidpunkt denna konflikt kommer eskalera.

 
Ingen bild

Håkan

27 maj 2013 10:51

@Magentan: "Jag anser att såväl SD som SDU bör vara MYCKET restriktiva med torgmöten inför valet 2014 och endast välja ut ett fåtal "säkra" platser med god polisrespons"
Håller med, fullständigt. Liksom det övriga du skriver. Hur får vi gehör?

 
Ingen bild

Hulda mk1

27 maj 2013 10:56

Håkan...
Ja, man kan fundera över varför en Muslim ska jaga. Att äta köttet går ju tex. inte, då det inte är Halalslaktat.
Något för SÄPO att ta tag i...

 
Ingen bild

s29

27 maj 2013 11:06

Rekommenderar er som läser här,att gå in på snaphanen.dk och läsa Julia Cesars söndagskrönika.

 
Ingen bild

Observer

27 maj 2013 11:29

För ett antal år sedan fanns på ledarsidan i SvD en kolumn som började så här"Sedan något decennium förekommer en ny typ av våldsbrott i vårt land:Angrepp på räddningspersonal och räddningsfordon".
Det är bara att gratulera Ullenhag till uppvisandet av en bedövligt dålig kunskap inom det område han sysslar med.Tidsuppfattning och vetskap är uppenbarligen inte hans starka sidor.Tron verkar dock vara stark och har förvandlat realism och insikt till något som man inte behöver fästa någon större vikt vid.

 
Ingen bild

Magentan

27 maj 2013 11:38


Tack "s29" för att du påminde om Julia Caesars söndagskrönika! Jag kompletterar med att lägga in en direktlänk till den:
http://snaphanen.dk/2013/05/25/sondagskronika-vad-eliten-sar-far-andra-skorda/

Titeln på krönikan är "Vad eliten sår får andra skörda", och den berör dels den senaste veckans många kravaller och upplopp samt något så ovanligt som en sann berättelse om en äkta flykting med äkta ID-handlingar.

 
Ingen bild

Magentan

27 maj 2013 11:50

@ Håkan, som frågar mig "Hur får vi gehör?"

Att få gehör hos Thoralf är inga problem, för efter vad jag förstår är han inne på samma linje själv, men frågan är hur vi ska få gehör hos SD-ledningen.

Kanske blir det så att endast Thoralf tar våra goda råd ad notam och samlar ihop till ett gigantiskt utskick runt sina domäner, vilket kommer att resultera i häpnadsväckande mängder SD-röster från just hans del av Sverige.
:)

 
Ingen bild

Morningstar

27 maj 2013 11:59

"Vem är det som drar i trådarna på SVT?"

Det finne ju ett uttryck på engelska "follow the money". Nu är förvisso SVT/SR finansierat via licens-pengar men man kan ju göra det näst bästa. Detta får bli ett uppdrag för verkligt granskande journalister. Det kommer säkert ta lite tid, så dom får väl ha lite tålamod. Man får helt enkelt börja med deras chef Eva Hamilton. Vem eller vilka har tillsatt henne. SVT's styrelse säger väl en del. Men jag tror inte dom har bestämt det alls. Någon styr även styrelsen. Så man får kartlägga Hamilton och styrelsens medlemmar helt enkelt. För att kolla vilka kontakter utanför tv-huset dom träffar och umgås med. Hur ser deras politiska sympatier ut. Till vilka partier och dess medlemmar träffar dom regelbundet. Kan ju även finnas höga företrädare in näringslivet, akademi och liknande. Kanske rent av kopplingar till utländska intressen. På så vis får man sakta och metodiskt börja att nysta upp det trassliga garn-nystanet bit för bit. Lägga en bit av pusslet åt gången. Här kan kanske trots all Thoralf också dra sitt strå till stacken eftersom han är riksdagspolitiker. Därför måste han ha en viss insyn som vi förmodligen inte har. Lyckas vi bara ta reda vem eller vilka som verkligen styr SVT, så kan vi säkert skjuta hela skutan i sank. Kanske visar det sig vara George Soros via någon av hans underhuggare. Kanske David Rockefeller, han och hans familj har tidigare visat sig ha stort intresse av att kontrollera olika medier. Framtiden får utvisa. Men ni kan ju själv tänka er att om det visar sig att den "fria och oberoende" televisionen har kopplingar till världens rikaste och mäktigaste personer. Skandal vore bara förnamnet. Men då kommer dom vara sänkta för många generationer framöver. Om inte hela imperie-bygget faller som ett korthus rent av.

 
Ingen bild

Håkan

27 maj 2013 13:18

@Morningstar!
"What difference does it make?" som Hillary Clinton sa om Benghazi.
Så länge som ALL media talar med en röst, så skulle en sådan "nyhet" om svt, inte vara en nyhet, eftersom den skulle förtigas.
Titta bara på, fri läkar/tand-vård & mediciner till brottslingar ( och alla andra mussar öststatare som kan spela lite teater ). Hur mycket nyhet blev det?
Det är själva kärnan i svensk censur. Ta det i kombination med att de flesta svenskar inte skulle våga/kunna/vilja reagera, så påstår jag att du är alldeles för tidigt ute.
Först behövs det en medveten befolkning som kan/vill lyssna.
m.a.o en befolkning som har vaknat politiskt.
Så hur kommer vi dit? Utan information och åter mer information, kommer inte många att vakna ens om Sverige börjar likna Syrien, utan fortfarande tro att det är, för få ungdomsgårdar som är orsak till allt, och jag skojar inte. Det kallas förträngning (the easy way out).

 
Ingen bild

Vakttornet

27 maj 2013 14:39


Bråk mellan shia och sunni på Medborgarplatsen i Stockholm,
den intermuslimska konflikten är här.

http://avpixlat.info/2012/03/30/syrier-brakar-med-varandra-vid-demonstration/

 
Ingen bild

Anonyma Opinionsbildare

27 maj 2013 14:45


- Var är föräldrarna?

- De är i sambandscentralen i moskén.

 
Ingen bild

Rune

27 maj 2013 16:00

Morningstar skrev:
"Men ni kan ju själv tänka er att om det visar sig att den "fria och oberoende" televisionen har kopplingar till världens rikaste och mäktigaste personer."
-------------------------------
SVT har jag ingen större koll på men däremot har jag kollat musikutbudet i P4.
Och det är häpnadsväckande att SRs musikchef har personliga kopplingar till världens största skivbolag, Universal.
Hur kan detta tillåtas i SR som ju skall vara oberoende?
Detta visar sig ju också i musikutbudet som till drygt 74% är engelskspråkig pop. Svensk musik som är äldre än trettio år får inte spelas i P4. Där försvann Evert Taube och Carl Jularbo i soptunnan och det passar ju också in i avsvenskningen av Sverige.
Grammofonarkivet hotas av nedläggning och utförsäljning. Några lokala grammofonarkiv har redan sålts ut bl.a i Malmö.
Och varför skulle de ha ett grammofonarkiv? Skivbolagen som bestämmer matar ju SR med det som skall spelas och som det finns pengar i. Att lägga på en platta med Alice Babs eller Olle Adolphsson genererar inga artistbokningar eller andra inkomstbringande jippon.

 
Ingen bild

Hulda mk1

27 maj 2013 16:25

Rune...
Ja, nu inför Nationaldagen, kom jag att tänka på den dagens låtval i SR,s kanaler.
Då brukar endast musik komponerad av svenaka artister spelas. Men de behöver inte vara på svenska(!). Sedan tilkommer också problemet, vem som är svensk eller ej...

 
Stefan K

Stefan K

27 maj 2013 16:29

Visst blir det ointressant när Agenda bjuder in två politiker som bägge vill samma sak, men med olika ord.

Debatten hade blivit långt mer intressant om någon invandringskritiker tillåtits debattera med Myten.

Lite utanför den förbjudna debatten om invandringens påverkan på det svenska samhället och orsaken till kravallerna, intervjuades Åsa Romson. Noterade ni detta?
Här gjorde Camilla Kvartoft ett utmärkt jobb och fick Ronsom att se ut som ett svamlande frågetecken. "Va, en journalist som ställer obekväma frågor. Det har jag aldrig upplevt. Suck".

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Lundabo58

27 maj 2013 17:13

OT: Thoralf!

Är dåligt påläst om hur SD ställer sig till detta:

http://www.friatider.se/snart-forbjudet-odla-sin-egen-mat

Detta är annars en grej, om det stämmer, som kommer att reta upp ganska många svenskar. Med andra ord en guldfråga för SD att sno o driva, framför näsan på miljötalibanerna.

 
Ingen bild

Putte

27 maj 2013 18:14

@johannes mattisson. Du kanske inte märkte det, men det stod frågetecken, du vet den här symbolen ? efter det Thoralf skrev. Det betyder att Thoralf ställde en fråga, men det begriper väl inte du, trögbläs.

 
Lassekolja

Lassekolja

27 maj 2013 18:31

Thoralf, jag reagerade likadant vilket resulterade i ett mail till Agendaredaktionen. Det följer här:

Bästa Agenda-redaktör!


Oroligheterna i ett antal förorter runt om i landet har nu pågått under en veckas tid. Ett antal mediala och politiska potentater har uttalat sig i press, radio och TV men ingen enda har ens varit i närheten av att ifrågasätta den förda invandringspolitiken trots att den så uppenbart är "roten till det onda". Enda undantaget var SD´s partiledare Jimmie Åkesson, som under Riksdagens frågestund ställde en fråga till Statsminister Reinfeldt, men fick ett svar, vars innebörd lämpligast kan kallas ett "Goddag yxskaft!", vilket iofs ingalunda är ovanligt när argumenten tryter.

Som samhällsintresserad pensionär anser eller rättare ansåg jag att Agenda är en av veckans höjdpunkter i nyhetsflödet (tillsammans med "Debatt", "Studio1", "Gomorron världen",m.fl.)

I söndagens Agenda(26/5) hade jag absolut förväntat mig en djuplodande debatt om huruvida "invandringen till Sverige kanske har varit för omfattande" men istället får vi se två "debattörer", som båda har samma vidlyftiga inställning till den förda invandringspolitiken och därigenom är medskyldiga till förortskravallerna. Agenda-redaktören borde ju istället ställa dessa båda "mot väggen" med anledning av oroligheterna! Varför fick vi tittare inte istället se en debattör med avvikande åsikt?

Vår representativa demokrati kräver välinformerade väljare för att fungera optimalt. Lite tillspetsat kan man ju säga att om media vägrar medverka till detta blir ju vår demokrati manipulerad och det kan väl ändå inte vara avsikten!?

Det har blivit så märkligt i Sverige, så fort migration och/eller integration står på dagordningen upphör omedelbart allt rationellt tänkande, varför är det så?

Jag börjar bli allvarligt orolig för barn och barnbarns framtid i Sverige!

Med förhoppning om reformerat mediaklimat!

Mvh (namn + bostadsort + tel.-nr)



http://www.status.st

 
Ingen bild

Magentan

27 maj 2013 19:39

Perfekt Lassekolja!

 
Ingen bild

Hulda mk1

27 maj 2013 19:56

Lassekolja...
Bra jobbat! De måste bli påminda om oss på andra sidan bildrutan...

 
Ingen bild

S.Småland

27 maj 2013 21:15

Har kört kopior på Kent Ekeroths skrivelse : Gratis vård till illegala -pensionärer får betala som vi delar ut här och var när vi är ute och åker och hoppas på spridning grannar emellan ! Många bäckar små blir snart en stor å !

 
Ingen bild

Magentan

27 maj 2013 21:20


Det är jätteduktigt S.Småland

 
Ingen bild

S.Småland

27 maj 2013 21:40

Tack för berömmet ,kontrar med att du också är jätteduktig !
Mvh.

 
Ingen bild

Fredde

27 maj 2013 22:04

Ngn som såg rapport ikväll ang misshandel av kvinnor som invandrar? Tänkte ni på vad hon sa som läste nyheter? - invandrade kvinnor löper större risk att bli misshandlade även om deras män inte är svenskar. Vilken humor! Man törs inte säga som det är att hedersvåld utförs av invandrade män!

Tragiskt :(

 
Ingen bild

joffe

28 maj 2013 02:45

Tack Lassekolja för ditt mail till Agendaredaktionen. Den drapan satt som en blaffa rakt i nian på dom som bjuder in "debattörer".

Jag önskar SVT-ansvariga och programledare kunde komma ner till Australien och lyssna till en RIKTIG debatt i pgm typ Q&A eller vilket annat debattprogram som helst. Raka härliga nödvändiga rallarswingar mellan alla kategorier av åsikter. DÅ BLIR RESULTATET EN GIVANDE DEBATT VILKET INTE FÖREKOMMER I SVERIGE
Undra på att, människor sussar vidare i sin politiska törnrosasömn och fortsätter att välja ruttna 7-klöverblad...Det existerar ingen högt nog skrällande väckarklocka för att förändra någonting. Kravaller kommer eskalera. Svenska folket får aldrig veta vad som händer, vad det beror på att omvärlden börjar skratta åt landets obefintliga kravlösa överdimensionerade invandringspolitik och de slasktrattar som ställt till eländet...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards