thoralf

Alla inlägg den 2 maj 2013

Av Thoralf Alfsson - 2 maj 2013 23:35

Alliansen gör än en gång upp med Miljöpartiet angående invandringspolitiken. Denna gång är det de kommunala självstyret som är under attack. Alla landets 290 kommuner skall nu tvingas att ta emot såkallade ensamkommande barn. Här skall inte finnas några kommunala veton när Fredrik Reinfeldt och Maria Ferm styr landet. Fullständigt tokigt.


När skall svenska folket få säga sitt om denna penningrullning som pågår inom invandringsindustrin?


Så här enkelt är det att ändra lagen.


 


Moderaten Bo Frank kommenterar detta på följande sätt.


 


Nu borde väl var och en förstå på vilket ben Bo Frank står. Han luftar sitt munväder då och då men när det blir skarpt läge tystnar han och ställer in sig i ledet. Hans påstående om att Malmö tar emot 50 procent av Europas ensamkommande barn visar bara på hur okunnig han är eller hur dålig han är på matematik. Det kanske är en vandringssägen som går inom moderaterna.


Sverige måste förändra sina regler för ensamkommande barn! Norge klarade av att göra detta under 2009 med bland annat ålderskontroller, vilket medförde en radikal minskning av asylsökande ensamkommande barn. Sverige kan givetvis göra samma sak som i Norge. Men Reinfeldt gör istället tvärtom med hjälp av Miljöpartiet. Nu kommer det försvinna ännu mer pengar från t.ex åldringsvården till invandringsindustrin.


För den som glömt statistiken så kommer här en översikt över de nordiska länderna.


 


Men för att vissa hur fel Bo Frank har i sitt påstående kommer här ytterligare några europeiska länder. Samtidigt visar det också att Sverige är bäst i klassen, som vanligt. Frågan är om Fredrik Reinfeldt vill slå rekord varje år, något han gjort sedan 2006. Ett oslagbart rekord av moderaterna.


 


Av Thoralf Alfsson - 2 maj 2013 07:02

Efter att jag lyssnat på Katarina Mazetti i Borgholm kan jag konstatera att det är svårt att hitta något mer ostrukturerat första majtal. Jag har svårt att tro att socialdemokraterna är speciellt nöjda med Katarina Mazettis insats och det svammel hon presterade. Det lär inte ha varit bättre i Kalmar men där kallade hon mig inte för "glappkäftad".


Vi dokumenterade även talet i Kalmar och jag kommer lägga upp även det. I Kalmar ägnade hon hela 12 minuter åt Sverigedemokraterna, vilket i stort sett var en tredjedel av talartiden. Anders Blank skriver dock att Mazetti endast använde "bara en liten del av talet" till att prata om Sverigedemokraterna. 12 minuter av närmare 40 minuter anser jag vara en stor del av talet.


Notera hur Mazetti får en lapp framlämnad i slutet av klippet. Jag är helt övertygad om att hon på lappen blev upplyst om min närvaro ;-)

Notera även de uttråkade socialdemokraterna i bakgrunden.


Jag hade för ovanlighetens skull både keps och solglasögon. Barometern journalist Anders Blank kände inte ens igen mig på 1 meters avstånd, åtminstone hälsade han inte. Men jag gissar att Nasim Malik förstod vem det var som började filma när Mazetti började prata Sverigedemokraterna.


Anders Blank uppskattade antalet åskådare till 200 i Borgholm. Jag räknade det till mellan 90-100 personer. Det är så märkligt att när S har något då överskattas antalet besökare men när SD har något arrangemang så underskattas det alltid som t.ex Jimmies vårtal i Stockholm. Media skrev då några hundra medan SD räknade till mellan 600-800 personer. Visst är det märkligt.


UPPDATERING!


Här kommer även Mazettis "prestation" i Kalmar. Jag upplever det som hon håller en något lägre profil i Kalmar då hon är medveten om att det dokumenteras.


Notera att när hon skall lägga fram lite fakta blir det till och med fel när hon påstår av var 18 män och 2 kvinnor som kom in i riksdagen. Det sanna var 17 män och 3 kvinnor. Inte ens det hade "svammeltanten" koll på!




För den som vill köra "överkurs" finns övriga delar av Mazettis svammel i Kalmar på följande länk.

http://youtu.be/XzJqIVRM9AY?t=30s






Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards