thoralf

Alla inlägg den 20 maj 2013

Av Thoralf Alfsson - 20 maj 2013 22:53

 


Idag har återigen varit en fulltecknad dag med först arbete som kassör för vårt distrikt med bokföring och fakturabetalningar.


Sedan blev det studiebesök vid Kårehamn på Öland och EON:s havsbaserade vindkraftspark som är under uppbyggnad. Det fartyg som lyfter vindkraftverken på plats vilket jag hade en bild på tidigare har drabbats av ett fel och har fått gå till ett varv i Polen. Men vi fick ändå en åktur med fartyget Provider ut till fundamenten och det enda tornet som är på plats. Jag kan säga att det var en väldigt guppig resa ut till den aktuella platsen.


 


Lite intressant att träffa ordföranden för Ölands vind AB. Det var detta företags VD som jag hade en debatt med i Ölandsbladet om subventionerna för vindkraften under våren.


Kvällen har avslutats med ett styrelsemöte i vår kommunförening.


 

Foto Thoralf A

Fundamentet består av 1800 ton betong med en ballast av bland annat järnmalm på ca 4000 ton.


När det gäller Husby har jag knappt hunnit läsa något , ännu mindre se någon nyhetssändning men jag undrar varför inte Erik Ullenhag, Tobias Billström, Maria Ferm och vänsterpartiets Christina Höj Larsen inte åker till Husby och talar förstånd med de små barnen. Jag gissar att ingen av dem vågar sätta sin fot i Husby en kväll utan skydd av en stor polisstyrka. Är de rädda för att bli berikade av lite mångkultur?


Aftonbladets fejkade grafik är dessutom en rejäl skandal som aldrig kommer uppmärksammas i media. Vilka skitstövlar som ägnar sig åt sådan manipulation. Det är dessutom inte första gången!


Martin Nilsson får nu även lämna Radio Kalmar. Det blev en kostsam podcast för dessa herrar.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards