thoralf

Alla inlägg den 14 maj 2013

Av Thoralf Alfsson - 14 maj 2013 21:17

 


Media har idag slagit upp ett burkabråk i Borlänge stort. Frågan är vem som talar sanning? SD-politikerns version eller burkakvinnans version. Båda har gjort en anmälan om misshandel.


Jag har själv blivit utsatt för våld av en invandrarkvinna från Irak för ca 15 år sedan i en livsmedelsbutik. Hennes son försökte stjäla mitt pantkvitto i pantautomaten men han misslyckades med sitt planerade stöldförsök. Jag blev då överfallen av mamman, vilket innebar stor uppståndelse i butiken.


Nu finns det en övervakningsfilm till händelsen i Borlänge så det hela kommer utan tvekan redas ut. En sak kan vi dock vara helt säkra på! Om SD-politikerns version är den sanna kommer nyhetsvärdet tvärdö. Det kommer bli helt tyst i media! Ingen kommer ifrågasätta att kvinnan isåfall ljög.


De uppgifter som hitills kommit fram styrker SD-politikerns version då kvinnan slår mannen med väska på övervakningsfilmen enligt polisen.


Vad jag vet är det inte förbjudet eller ett brott att tilltala någon och ha synpunkter på någons kläder. Klär man sig i burka i Sverige så är det inte lustigt att det finns människor som reagerar men de flesta tänker nog bara utan att verbalt tala om vad man anser. Att någon döljer sitt ansikte på offentliga platser genom klädseln är inget som uppskattas i västvärlden.


Jag tror definitivt att personal i butikerna inte gillar dessa klädesplagg! Av mer än en anledning.


SD-politikerns version

Burkakvinnans version

Av Thoralf Alfsson - 14 maj 2013 10:09

Läste Dagens Industri på väg upp till Stockholm på morgonen. Det fanns en intervju med avgående vice riksbankschefen Lars E O Svensson. När jag läste ett av hans svar kom jag osökt att tänka på klimatalarmister och FN:s klimatpanel.


”Dina kritiker kallar dig modelltaliban….

- Är det något som man ska undvika är det att okritiskt använda modeller. Om karta och verklighet inte stämmer överens är det verkligheten som gäller. Jag är ofta den som internt i banken har varnat för alltför stort modellberoende.”

 

Lars E O Svensson


Uppdatering


Idag kom två "pålitliga" opinionsmätningar, Sentio och YouGove


 


 

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards