thoralf

Alla inlägg den 9 november 2012

Av Thoralf Alfsson - 9 november 2012 23:13

Pengarna är överförda till Maria idag efter att vi även skrivit ett avtal om vad som skall ske om Maria vinner mot Transport och att facket då blir ersättningsskyldiga för Marias kostnader.


Sverigedemokraternas solidaritetsfond har dessutom gett ett femsiffrigt belopp till Maria Cimini.


Ett stort och varmt tack till alla som lämnat ett bidrag stort som litet!


Samtidigt vill jag ge ett stort ris till media som inte med ett ord nämnt insamlingen. (förutom Eric Erfors på Expressen)


Tyvärr har ju vår lokala media som Barometern, Östran och Radio Kalmar totalt undvikit att nämna insamlingen till förmån för Maria Ciminis kamp mot draken Transportarbetarförbundet.


Något som däremot engagerat media är hästen Mrs Medicott och den insamling som pågått på facebook. Antalet artiklar har varit många i media, inte bara lokalt utan även nationellt och i TV. Men inget förvånar mig idag! Det är skillnad på en häst och en kvinna som utesluts från facket, åtminstone i journalisternas värld.


Som jag nämnt tidigare ringde Pontus Mattsson från Sveriges Radio P1 i veckan. Han har även ringt till Maria. TV4 har också varit i kontakt med Maria och vill göra en intervju. Hoppas att det blir inslag i både TV4 och P1. Då kommer troligen Barometern och Östran "tvingas" att skriva artiklar för att inte framstå som "idioter"!


Är det någon som vill skänka pengar går det fortfarande bra till Bankgiro 5279-5465. Skriv också Maria Cimini på inbetalningen.


En blogg som dock har uppmärksammat Cimini och skrivit mycket bra och träffsäkert om detta är Trollan. Jag citerar ett längre stycke från blogginlägget.


”Transport inbillar jag mig har en majoritet av män, och när jag då kollar på Förbundskontoret så bekräftas denna bild. Jag  hittar 19 människor varav 1 kvinna där. Snacka om patriarkat! Dessutom har alla dessa på kontoret svenskklingande namn (eller ja, lite norska och tyska influenser kan anas). Och dessa har då uteslutit en kvinna. En kvinna med invandrarbakrund dessutom – Maria Cimini. För att hon är med i SD.


Maria är dock inte någon som stillatigande accepterar detta, så hon drar Transport inför rätta. Borde inte detta fall vara underbart att sätta tänderna i för alla feminister och vänsterfolk?  Det finns utrymme för hur många ledare som helst här för de som vill spy galla över vita män med makt  och som använder denna makt mot kvinnor?  Men så var det här med att Maria är fel. Hon är tydligen inte en av dessa  stereotyp SD man försöker peka ut när man pratar om SD. Och i vanlig ordning är det svårt när kvinnor är bångstyriga och inte uppför sig som feministerna vill att de ska uppföra sig. Hur ska man hantera dessa? Svaret har vi redan –  man undviker att ta upp dem i diskussionen. De ska inte synas. Till exempel missades många i Feministisk perspektiv när de granskar protester mot dagens feminism, det fanns inte en enda kvinna med där. Sen pratar man om härskartekniker…


Har jag fel? Hur kan det komma sig att jag inte hittar ett pip om att en kvinna dragit facket till rätta hos någon av våra större tidningar? Jag gör en sökning på Maria Cimini på SVD, Aftonbladet, Expressen och DN och får noll träffar. Däremot kan jag bland senaste nytt hitta en rubrik som säger  Åtal för misskötsel av häst hos Aftonbladet.  Om man nu är så sugen på att sälja att man ständigt har rubriker som utlovar skandaler från Hollywood för att få läsare – hur kommer det sig att man inte vågar ta denna story? Min gissning är väl att det skulle generera läsare med en rubrik som ”Transport utesluter kvinna” eller varför inte ”Kvinna tar strid mot Transport”. Men så fort SD kommer in i ekvationen så blir det så svårt – och våra tidningar är för rädda för att skriva om det. För hur ska man vinkla detta så att Transport framstår som hjältar? Som rakryggade står upp för alla människors lika värde samtidigt som de sparkar ut en invandrarkvinna, gift med en etiopier . ”


Läs hela blogginlägget.


Tyvärr har vi nu också fått en stenkastarmobb i den invandrartäta delarna av Kalmar. Närmare bestämt i samma område som den stora branden rasade, Berga Centrum. Ungdomspolisen i Kalmar på facebook


 


GRATTIS KALMAR!



Av Thoralf Alfsson - 9 november 2012 00:04

Jag undrar i mitt stilla sinne vad Barometern menar med annat parti när de frågar sina läsare hur de skulle rösta om det vore val idag.


Vad tror mina läsare att Barometern syftar på med "annat parti".


 


REKORD I EXPRESSEN/DEMOSKOP


 


Nu vet jag inte om det är någon skräll utan snarare en bekräftelse på tidigare mätningar. Läs artikel i Expressen


Enligt artikeln.


"Utrikesminister Carl Bildt anser att regeringen är bra på att ta debatten med SD."


Carl Bildt deltog själv under gårdagens frågestund i kammaren och kan knappast ha svarat på frågan efter Lena Eks framträdande i kammaren. Om Carl Bildt anser att det var bra så har regeringen tappat alla referenser.


Med svar som dessa från regeringen så finns det en enorm potential för SD!




Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards