thoralf

Alla inlägg den 25 november 2012

Av Thoralf Alfsson - 25 november 2012 22:10

Dagens ”Öppet hus” blev väldigt lyckat. Under någon timma var det ”fullt hus” och mycket trivsamt. Om alla blir nya medlemmar som de sa sig vilja bli och lägger till de som under den senaste veckan blivit medlemmar kan vi se fram emot en medlemsökning på 20-30 procent på bara några veckor. Dessutom har vi redan all time high i Kalmar. Känns faktiskt väldigt bra.


Idag har vi begåvats med det värsta jag någonsin sett i svensk media. LT Östersund (socialdemokratisk) har det mest obehagliga karikatyr till en ledarartikel av Ida Nilsing. Läs artikel och se karikatyr. Jag vill inte lägga upp den på bloggen.


Det är det absolut värsta jag sett. Kommentarerna till artikeln och på bland annat Avpixlat är hårda. Jag gissar att Ida Nilsings mejlbox har fyllts med ”hatmejl”.


Jag skulle bli mycket förvånad över om inte journalister på andra tidningar reagerar över detta mycket obehagliga övertramp på Länstidningen i Östersund. Dessutom förväntar jag mig att en ursäkt till Jimmie Åkesson och alla Sverigedemokrater publicerad av ansvariga på tidningen men även från Ida Nilsing.


Men jag förväntar även att alla partier i 7-klövern reagerar på detta tilltag. Länstidningen i Östersund bör även be alla partier i 7-klövern om ursäkt då man även använder dem som "giftansvariga".


Uteblir detta så kan jag bara konstatera att Sverige går en mörk tid till mötes.


Efter terrordåden i Norge undrade en samlad journalistkår hur en så galen människa som Anders Bering Breivik kunde skapas. Idag bör Ida Nilsing titta sig i spegeln och ställa frågan en gång till och fundera på om det inte är svaret hon ser.


Aftonbladet, SVT, DN,

Av Thoralf Alfsson - 25 november 2012 10:49

 


Nu är det ju faktiskt väljarna som har den yttersta makten och inte Johan Persson.


Det socialdemokratiska kommunalrådet Johan Persson bekänner färg. Genom detta uttalande säger Johan Persson och Socialdemokraterna nej till de viktigaste delarna i Sverigedemokraternas politik.


  • Ingen minskad invandring till Kalmar
  • Fler analfabeter från tredje världen till Kalmar
  • Inga krafttag mot brottsligheten i Kalmar
  • Nej till ökat välfärd i Kalmar

”Jag vill återigen deklarera att jag aldrig kommer medverka till att Kalmar blir en stad med detta parti som vågmästare. Skulle man bli det så kommer vi att söka ett samarbete över blockgränserna. Får inte ett sådant styre majoritet i kommunfullmäktige så går vi i opposition.”



Johan Persson (S)


Jag tycker att det är väldigt synd att media inte uppmärksammar kommunalrådets blogginlägg. Varken Barometern eller Östran har uppmärksammat det efter vad jag sett.


Uppenbarligen drar media slutsatsen att det kan gynna Sverigedemokraterna och därför lägger man locket på till något som borde gett rubriker.


För de väljare i Kalmar kommun som vill ha bort den egenmäktige Johan Persson är med andra ord Sverigedemokraterna det säkraste kortet för att få Socialdemokraterna i oppositionsställning.


PS

Den som går in på Johan Perssons blogg upptäcker snart att det handlar om envägskommunikation. Ingen kommentarsmöjlighet!


Igår var jag inbjuden till SD Kronoberg och deras julbord för att prata lite om riksdagen. Ett 70-tal personer hade mött upp söder om Växjö. Jag vill passa på och tacka för en mycket trevlig eftermiddag/kväll.


Idag har vi öppet hus i Kalmar och vi hoppas på många besökare!

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards