thoralf

Alla inlägg den 7 november 2012

Av Thoralf Alfsson - 7 november 2012 23:23

Ni som följt min blogg under året känner säkert igen fallet med det ensamkommande barnet som antastade flera kvinnor på nattklubben Palace under våren. Det ensamkommande barnet som var boende på Villa Ossian i Påryd dömdes för ofredande vid Kalmar Tingsrätt. Läs mitt blogginlägg.


Nu var ärendet inte slut i och med detta då en uppmärksam person som läste domen såg att det var ett minderårigt barn (16 år) som varit inne på Palace och dessutom serverats öl på nattklubben. Därför gjordes en anmälan mot Palace. En anmälan som Socialnämnden hemligstämplade och därmed försökte dölja från insyn. Minst sagt häpnadsväckande gjort av ansvariga på socialnämnden.


Den blev återigen uppmärksammad när jag försvarade ägaren till Bistro Bar, Tomas Kazantzidis när Socialnämnden beslutade dra in hans serveringstillstånd. I mitt blogginlägg gick jag till hårt angrepp mot Socialnämnden och ifrågasatte bland annat varför Palace klarar sig undan.


Detta ledde till att Socialnämnden återupptog ärendet mot Palace. Den 23 oktober beslutade Socialnämnden att lägga ner ärendet.


Det är stor komik!


 


I domen från Kalmar tingsrätt berättar "16-åringen" följande


 


Hur många tror att det 16-åriga ensamkommande barnet har angivit rätt ålder för Migrationsverkets handläggare när han sökte asyl i Sverige? Han kanske är 20år eller rent av 23år eftersom vakterna släppte in honom utan att kontrollera något id-kort!



Att mitt blogginlägg med inbjudan till eidfest i riksdagen skulle väcka sådan uppmärksamhet hade jag inte trott. Men det har blivit mängder av besökare och nya besökare på bloggen.


Journalisten Pontus Mattsson på Sveriges Radio ringde idag och undrade lite om Maria Cimini och Transportarbetarförbundet. Nu hoppas jag på ett inslag i P1.

Jag fick också ett samtal från en person med god insyn i Transportarbetarförbundet. Han berättade många intressanta detaljer. Detta kommer jag återkomma till i ett blogginlägg på fredag.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards